Στο Αιγαίο Πέλαγος χωρίς στίγμα το «Τσεσμέ»
19.02.2021
09:04
Ερωτηματικό οι κινήσεις του - Δεν μεταδίδει στίγμα - Διάβημα διαμαρτυρίας από την Αθήνα για την προκλητική Navtex
Αδιευκρίνιστη παραμένει έως αυτή τη στιγμή η ακριβής θέση του ωκεανογραφικού πλοίου «Τσεσμέ», δεύτερη ημέρα ισχύος της παράνομης τουρκικής Navtex, για έρευνες στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Λήμνου - Αγίου Ευστρατίου και Σκύρου στο κεντρικό Αιγαίο.
Σύμφωνα με όσα είναι γνωστά, το «Τσεσμέ», που απέπλευσε από την Κωνσταντινούπολη το πρωί της Πέμπτης, έχει εξέλθει από τα Στενά των Δαρδανελίων και κινείται προς το Αιγαίο Πέλαγος, στην περιοχή ανοιχτά της Ίμβρου. Το πλοίο φαίνεται να κινείται με σχετική χαμηλή ταχύτητα, λόγω παλαιότητας αλλά και των καιρικών συνθηκών που επικρατούν στην περιοχή, χωρίς να μεταδίδει στίγμα στις δημόσιες σελίδες γεωγραφικού εντοπισμού, όπως το δημοφιλές Marine Traffic.
Μέχρι αυτή την ώρα δεν είναι γνωστό αν το ερευνητικό σκάφος, συνοδεύεται και από κάποιο πολεμικό τουρκικό πλοίο, όπως συνέβη το προηγούμενο διάστημα με τις παράνομες έρευνες του Oruc Reis στην Ανατολική Μεσόγειο.
Έως αργά το βράδυ της Πέμπτης, οι αναφορές για τις κινήσεις του τουρκικού υδρογραφικού στο Αιγαίο Πέλαγος ήταν ελάχιστες στα τουρκικά ΜΜΕ, σε σχέση με την ευρεία δημοσιότητα την ίδια ώρα στις ελληνικές αντιδράσεις και στο Διάβημα Διαμαρτυρίας που προχώρησε η Αθήνα, για τη νέα προκλητική Navtex.
Η έκδοση Navtex από τον σταθμό της Σμύρνης είναι παράνομη, αφού οι ελληνικές αρχές έχουν την αποκλειστική ευθύνη για έκδοση ναυτικών οδηγιών στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή, που καλύπτεται από διεθνή ύδατα.
Ερωτηματικό παραμένει αν το «Τσεσμέ» κατευθυνθεί τελικά προς την περιοχή της νέας Navtex στο κεντρικό Αιγαίο, και βέβαια προχωρήσει στις υδρογραφικές έρευνες που έχουν ανακοινωθεί στα διεθνή ύδατα που όμως δεν θα συνοδεύονται από εμποτισμό καλωδίων όπως αναφέρουν τουρκικά ΜΜΕ, αφού δεν έχει αυτή τη δυνατότητα.
Η περιοχή των ερευνών που ανακοίνωσαν οι Τούρκοι περιλαμβάνει μια μεγάλη θαλάσσια ζώνη δυτικά της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου και ανατολικά-βορειοανατολικά της Σκύρου. Πρόκειται για μια περιοχή σε διεθνή ύδατα αλλά σε απόσταση μόλις 7 ναυτικών μιλίων από την Λήμνο και τον Άγιο Ευστράτιο.
Οι κινήσεις του «Τσεσμέ», παρακολουθούνται διακριτικά από την ελληνική πλευρά και σε περίπτωση που η Τουρκία επιλέξει να κλιμακώσει τις ενέργειές της, συνοδεύοντας με πολεμικά πλοία το ωκεανογραφικό, θα υπάρξει άμεση κινητοποίηση και αντίδραση. Η Αθήνα εκτιμά πως η Άγκυρα επιδιώκει, μετά την έντονη παρουσία της στην Ανατολική Μεσόγειο με το «Ορούτς Ρέις», να δώσει «στίγμα» για τις προθέσεις της και για την περιοχή του Αιγαίου Πελάγους, έχοντας κατά νου τον επόμενο γύρο των διερευνητικών επαφών με την Αθήνα, που σίγουρα τοποθετείται χρονικά μετά τη λήξη της νέας παράνομης Navtex στις 2/3/2021.
Το τουρκικό ερευνητικό σκάφος της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού της Τουρκίας «TCG Cesme A-599», με ηλικία που ξεπερνά τα 60 έτη, θεωρείται «γερασμένο» με τις δυνατότητες έρευνας να περιορίζονται αποκλειστικά στα ύδατα και όχι στο βυθό, όπως συμβαίνει με τα σεισμογραφικά «Ορούτς Ρέις» και «Μπάρμπαρος».
Σύμφωνα με όσα είναι γνωστά, το «Τσεσμέ», που απέπλευσε από την Κωνσταντινούπολη το πρωί της Πέμπτης, έχει εξέλθει από τα Στενά των Δαρδανελίων και κινείται προς το Αιγαίο Πέλαγος, στην περιοχή ανοιχτά της Ίμβρου. Το πλοίο φαίνεται να κινείται με σχετική χαμηλή ταχύτητα, λόγω παλαιότητας αλλά και των καιρικών συνθηκών που επικρατούν στην περιοχή, χωρίς να μεταδίδει στίγμα στις δημόσιες σελίδες γεωγραφικού εντοπισμού, όπως το δημοφιλές Marine Traffic.
Μέχρι αυτή την ώρα δεν είναι γνωστό αν το ερευνητικό σκάφος, συνοδεύεται και από κάποιο πολεμικό τουρκικό πλοίο, όπως συνέβη το προηγούμενο διάστημα με τις παράνομες έρευνες του Oruc Reis στην Ανατολική Μεσόγειο.
Έως αργά το βράδυ της Πέμπτης, οι αναφορές για τις κινήσεις του τουρκικού υδρογραφικού στο Αιγαίο Πέλαγος ήταν ελάχιστες στα τουρκικά ΜΜΕ, σε σχέση με την ευρεία δημοσιότητα την ίδια ώρα στις ελληνικές αντιδράσεις και στο Διάβημα Διαμαρτυρίας που προχώρησε η Αθήνα, για τη νέα προκλητική Navtex.
Η έκδοση Navtex από τον σταθμό της Σμύρνης είναι παράνομη, αφού οι ελληνικές αρχές έχουν την αποκλειστική ευθύνη για έκδοση ναυτικών οδηγιών στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή, που καλύπτεται από διεθνή ύδατα.
Ερωτηματικό παραμένει αν το «Τσεσμέ» κατευθυνθεί τελικά προς την περιοχή της νέας Navtex στο κεντρικό Αιγαίο, και βέβαια προχωρήσει στις υδρογραφικές έρευνες που έχουν ανακοινωθεί στα διεθνή ύδατα που όμως δεν θα συνοδεύονται από εμποτισμό καλωδίων όπως αναφέρουν τουρκικά ΜΜΕ, αφού δεν έχει αυτή τη δυνατότητα.
Η περιοχή των ερευνών που ανακοίνωσαν οι Τούρκοι περιλαμβάνει μια μεγάλη θαλάσσια ζώνη δυτικά της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου και ανατολικά-βορειοανατολικά της Σκύρου. Πρόκειται για μια περιοχή σε διεθνή ύδατα αλλά σε απόσταση μόλις 7 ναυτικών μιλίων από την Λήμνο και τον Άγιο Ευστράτιο.
Οι κινήσεις του «Τσεσμέ», παρακολουθούνται διακριτικά από την ελληνική πλευρά και σε περίπτωση που η Τουρκία επιλέξει να κλιμακώσει τις ενέργειές της, συνοδεύοντας με πολεμικά πλοία το ωκεανογραφικό, θα υπάρξει άμεση κινητοποίηση και αντίδραση. Η Αθήνα εκτιμά πως η Άγκυρα επιδιώκει, μετά την έντονη παρουσία της στην Ανατολική Μεσόγειο με το «Ορούτς Ρέις», να δώσει «στίγμα» για τις προθέσεις της και για την περιοχή του Αιγαίου Πελάγους, έχοντας κατά νου τον επόμενο γύρο των διερευνητικών επαφών με την Αθήνα, που σίγουρα τοποθετείται χρονικά μετά τη λήξη της νέας παράνομης Navtex στις 2/3/2021.
Το τουρκικό ερευνητικό σκάφος της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού της Τουρκίας «TCG Cesme A-599», με ηλικία που ξεπερνά τα 60 έτη, θεωρείται «γερασμένο» με τις δυνατότητες έρευνας να περιορίζονται αποκλειστικά στα ύδατα και όχι στο βυθό, όπως συμβαίνει με τα σεισμογραφικά «Ορούτς Ρέις» και «Μπάρμπαρος».
Όπως αναφέρουν τουρκικά ΜΜΕ, το «Τσεσμέ» διαθέτει εξοπλισμό για μελέτες υδρογραφικής και ωκεανογραφίας (φυσικές ιδιότητες της θάλασσας) σε μεσαία και βαθιά νερά. Χρησιμοποιείται επίσης για γεωλογική έρευνα για τις ανάγκες ενημέρωσης των θαλάσσιων χαρτών και μπορεί να πραγματοποιήσει ευαίσθητες μετρήσεις σχετικά με το βαθυμετρικό βάθος, τη μαγνητική ένταση, τη βαρυτική δύναμη, τη θερμοκρασία της θάλασσας, τη σεισμική κινητικότητα, την ταχύτητα του ήχου, το φως του περιβάλλοντος και την αλατότητα.
Ειδήσεις σήμερα
Κορωνοϊός: Ανησυχία για τα μεταλλαγμένα στελέχη - Οι «κόκκινες» περιοχές που βρίσκονται κοντά στο lockdown
NASA: Δείτε live την προσεδάφιση του Perseverance στον Άρη - Τα 7 λεπτά του τρόμου
Κακοκαιρία Μήδεια: Mάχη για να πάει το ρεύμα στα τελευταία 4.000 σπίτια
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr