Δίχως τέλος η «χαρτούρα» για τη διώρυγα της Κορίνθου: Κλειστή ένα μήνα τώρα - Αγωνιούν οι εργαζόμενοι
25.02.2021
12:24
Αδύνατο να ξεκινήσουν οι εργασίες στην περιοχή χωρίς την επίσημη έγκριση του κονδυλίου ύψους 9 εκατομμυρίων ευρώ - Παραμένει ακόμη στα χαρτιά!
«Εγκλωβισμένοι» στα γραφειοκρατικά γρανάζια του υπουργείου Υποδομών βρίσκονται 80 εργαζόμενοι στην Διώρυγα της Κορίνθου η οποία εδώ και σχεδόν έναν μήνα παραμένει κλειστή εξαιτίας κατολισθήσεων που έχουν γίνει και απαιτούνται ειδικές εργασίες.
Στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου έγινε γνωστή η έγκριση κονδυλίου ύψους 9 εκατομμυρίων ευρώ για τα έργα στη Διώρυγα, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτε, προκαλώντας τεράστια αγωνία στους εργαζόμενους, όχι μόνο της Διώρυγας, αλλά και στους πλοιοκτήτες και ιδιοκτήτες τουριστικών σκαφών που χρησιμοποιούσαν την διώρυγα για τη διέλευσή τους.
Αυτή τη στιγμή, που το κανάλι παραμένει κλειστό και δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία της διώρυγας, τα εμπορικά πλοία και τα γκαζάδικα, που χρησιμοποιούσαν τέτοια εποχή τη διώρυγα αναγκάζονται να πραγματοποιήσουν τον διάπλου της Πελοποννήσου με το κόστος να έχει αυξηθεί σημαντικά.
Αυτή τη στιγμή το θέμα της διώρυγας βρίσκεται στο υπουργείο Υποδομών το οποίο εδώ και 50 περίπου ημέρες δεν έχει ακόμη ολοκληρώσει την «χαρτούρα» για να ξεκινήσουν οι εργασίες, οι οποίες αναμένεται να κρατήσουν για τουλάχιστον δυο μήνες.
«Περιμένουμε με αγωνία για το πότε θα ξεκινήσουν οι εργασίες. Η διώρυγα αυτή τη στιγμή είναι κλειστή και όλα εξαρτώνται από το Υπουργείο Υποδομών. Πρέπει να προλάβουμε την τουριστική περίοδο γιατί αν όλα είναι καλύτερα όσον αφορά την πανδημία του κορωνοϊού, τη διώρυγα εκτός από φορτηγά πλοία, γκαζάδικα και κάποια επιβατικά, τη χρησιμοποιούν ιστιοπλοικά, σκάφη αναψυχής και θαλαμηγοί. Το καλοκαίρι να φανταστείτε ότι είναι το 60% των εσόδων της διώρυγας. Δεν είμαστε ιδιωτική επιχείρηση, αλλά κρατική και όσο μένει κλειστή η διώρυγα και χάνονται έσοδα χάνονται και από το Δημόσιο» επισημαίνει στο protothema.gr o κ. Απόστολος Ατζάρας διευθυντής ναυτικής υπηρεσίας της διώρυγας.
Μετά την τελευταία κατολίσθηση, άτομα από το υπουργείο καθώς και γεωλόγοι είχαν σπεύσει στο σημείο εξετάζοντας το πρόβλημα και θεωρήθηκε ότι θα πρέπει να γίνουν εργασίες τις οποίες δεν μπορούν να κάνουν τα συνεργεία της διώρυγας. Έκτοτε και αφού σε πρώτη φάση εγκρίθηκε το κονδύλιο των 9 εκατομμυρίων ευρώ, η εξέλιξη των εργασιών έχει «κολλήσει» στη γραφειοκρατία με αποτέλεσμα να μην έχουν ξεκινήσει οι εργασίες.
Ειδήσεις σήμερα
Δείτε βίντεο: Ο Λιγνάδης καλεσμένος του Βούτση σε εκδήλωση της Βουλής για τον Μαντέλα το 2018
Μιανμάρ: 137 ΜΚΟ από 31 χώρες καλούν τον ΟΗΕ να επιβάλλει εμπάργκο όπλων
Πανδημία-Πορτογαλία: Ξεπέρασαν τα 800.000 τα κρούσματα και τις 16.000 τα θύματα
Στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου έγινε γνωστή η έγκριση κονδυλίου ύψους 9 εκατομμυρίων ευρώ για τα έργα στη Διώρυγα, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτε, προκαλώντας τεράστια αγωνία στους εργαζόμενους, όχι μόνο της Διώρυγας, αλλά και στους πλοιοκτήτες και ιδιοκτήτες τουριστικών σκαφών που χρησιμοποιούσαν την διώρυγα για τη διέλευσή τους.
Αυτή τη στιγμή, που το κανάλι παραμένει κλειστό και δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία της διώρυγας, τα εμπορικά πλοία και τα γκαζάδικα, που χρησιμοποιούσαν τέτοια εποχή τη διώρυγα αναγκάζονται να πραγματοποιήσουν τον διάπλου της Πελοποννήσου με το κόστος να έχει αυξηθεί σημαντικά.
Αυτή τη στιγμή το θέμα της διώρυγας βρίσκεται στο υπουργείο Υποδομών το οποίο εδώ και 50 περίπου ημέρες δεν έχει ακόμη ολοκληρώσει την «χαρτούρα» για να ξεκινήσουν οι εργασίες, οι οποίες αναμένεται να κρατήσουν για τουλάχιστον δυο μήνες.
«Περιμένουμε με αγωνία για το πότε θα ξεκινήσουν οι εργασίες. Η διώρυγα αυτή τη στιγμή είναι κλειστή και όλα εξαρτώνται από το Υπουργείο Υποδομών. Πρέπει να προλάβουμε την τουριστική περίοδο γιατί αν όλα είναι καλύτερα όσον αφορά την πανδημία του κορωνοϊού, τη διώρυγα εκτός από φορτηγά πλοία, γκαζάδικα και κάποια επιβατικά, τη χρησιμοποιούν ιστιοπλοικά, σκάφη αναψυχής και θαλαμηγοί. Το καλοκαίρι να φανταστείτε ότι είναι το 60% των εσόδων της διώρυγας. Δεν είμαστε ιδιωτική επιχείρηση, αλλά κρατική και όσο μένει κλειστή η διώρυγα και χάνονται έσοδα χάνονται και από το Δημόσιο» επισημαίνει στο protothema.gr o κ. Απόστολος Ατζάρας διευθυντής ναυτικής υπηρεσίας της διώρυγας.
Μετά την τελευταία κατολίσθηση, άτομα από το υπουργείο καθώς και γεωλόγοι είχαν σπεύσει στο σημείο εξετάζοντας το πρόβλημα και θεωρήθηκε ότι θα πρέπει να γίνουν εργασίες τις οποίες δεν μπορούν να κάνουν τα συνεργεία της διώρυγας. Έκτοτε και αφού σε πρώτη φάση εγκρίθηκε το κονδύλιο των 9 εκατομμυρίων ευρώ, η εξέλιξη των εργασιών έχει «κολλήσει» στη γραφειοκρατία με αποτέλεσμα να μην έχουν ξεκινήσει οι εργασίες.
Ειδήσεις σήμερα
Δείτε βίντεο: Ο Λιγνάδης καλεσμένος του Βούτση σε εκδήλωση της Βουλής για τον Μαντέλα το 2018
Μιανμάρ: 137 ΜΚΟ από 31 χώρες καλούν τον ΟΗΕ να επιβάλλει εμπάργκο όπλων
Πανδημία-Πορτογαλία: Ξεπέρασαν τα 800.000 τα κρούσματα και τις 16.000 τα θύματα
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr