Ανδρέας Κολλάς: Ο συνδικαλιστής που «έβαλε φωτιά» στα αμαξοστάσια
Ανδρέας Κολλάς: Ο συνδικαλιστής που «έβαλε φωτιά» στα αμαξοστάσια
Ο Ανδρέας Κολλάς, υπήρξε θρυλική μορφή για τους εργαζόμενους των αστικών λεωφορείων που είχε φτάσει ακόμη και σε ακραίες ενέργειες για να υπερασπιστεί τις θέσεις του
«Γειά σου λεβέντη μου Κολλά» Ετσι προϋπάντησε ακόμα και ο τότε υπουργός Μεταφορών Θεόδωρος Αναγνωστόπουλος τον γνωστό συνδικαλιστή Ανδρέα Κολλά ο οποίος έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 66 ετών, xτυπημένος από εγκεφαλικό ,σε μια προσπάθεια να καταλαγιάσει την αμείωτη ένταση που επικρατούσε το 1992 στα αμαξοστάσια και τις διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση .
Ο Ανδρέας Κολλάς, υπήρξε θρυλική μορφή για τους εργαζόμενους των αστικών λεωφορείων και δαίμονας για την κυβέρνηση Μητσοτάκη που έπρεπε να χειριστεί τους ακραίους «Σταμουλοκολλάδες». Τότε ο αναμαλλιασμένος παχουλός επαναστάτης ήταν αχώριστος από το έτερόν του ήμισυ, τον γενικό γραμματέα του συνδικάτου εργαζομένων της ΕΑΣ Χρήστο Σταμούλο από το ΚΚΕ ο οποίος έφυγε πρώτος από τη ζωή αρκετά χρόνια πριν. Ποιος δεν θυμάται το ξεβράκωμα των νέων ιδιοκτητών των αστικών λεωφορείων στο Εφετείο το Σεπτέμβριο του 1992 όπου είχαν πρωταγωνιστήσει οι Σταμουλοκολλάδες;
Καταγράφουμε για τους νεώτερους ότι η κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη αποφάσισε το 1992 να ιδιωτικοποιήσει τα αστικά λεωφορεία (ΕΑΣ) προκαλώντας την εξέγερση των πρώην εργαζομένων οι οποίοι κατέβηκαν σε πολύμηνη απεργία. Με υψωμένο το «λάβαρο της επανάστασης» ο Ανδρέας Κολλάς ήταν πρώτη είδηση στα τηλεοπτικά δελτία καθώς συγκρουόταν καθημερινά με τα ΜΑΤ και ταμπουρωνόταν στα αμαξοστάσια εμποδίζοντας τα δρομολόγια των λεωφορείων. Ωστόσο το πιο ακραίο περιστατικό εκτυλίχθηκε την ίδια χρονιά στο Εφετείο με τα «ντροπιαστικά» για το συνδικαλισμό πλάνα και τις φωτογραφίες να κάνουν το γύρο του κόσμου.
Στην οδό Σωκράτους το Σεπτέμβριο του 1992 οι πρώην εργαζόμενοι των αστικών λεωφορείων έπεσαν πάνω στους νέους ιδιοκτήτες, τους χτύπησαν, τους έβρισαν, τους έφτυσαν και τελικά τους έγδυσαν, αφήνοντάς τους να τριγυρνούν με αδαμιαία περιβολή στην πλατεία Ομονοίας. Ορισμένοι μεταφέρθηκαν τραυματισμένοι στο νοσοκομείο ενώ παρά τις προσαγωγές που έγιναν κανένας δεν τιμωρήθηκε για τις επιθέσεις.
Ο Ανδρέας Κολλάς γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Πέραμα και από νεαρή ηλικία εντάχθηκε στο συνδικαλιστικό κίνημα. Από τα πρωτοπαλίκαρα του ΠΑΣΟΚ , ο πάλαι ποτέ πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ και μέλος της Διοίκησης της ΓΣΕΕ, τα τελευταία χρόνια είχε βρει κομματική στέγη στο ΣΥΡΙΖΑ μέσω του κόμματος «Κοινωνική Συμφωνία» της Λούκας Κατσέλη.
Η ΓΣΕΕ εκφράζει τη θλίψη της για το θάνατο του Ανδρέα Κολλά σημειώνοντας στην ανακοίνωσή της:
«Ο Ανδρέας Κολλάς μέχρι την τελευταία στιγμή υπερασπίστηκε το έργο και την πορεία του στο κίνημα και τον συλλογικό αγώνα για την αποκατάσταση 11.500 απολυμένων οικογενειών της ΕΑΣ, υποστηρίζοντας το δημόσιο και ενιαίο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών. Η Συνομοσπονδία εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια στην οικογένειά του».
Ο Ανδρέας Κολλάς, υπήρξε θρυλική μορφή για τους εργαζόμενους των αστικών λεωφορείων και δαίμονας για την κυβέρνηση Μητσοτάκη που έπρεπε να χειριστεί τους ακραίους «Σταμουλοκολλάδες». Τότε ο αναμαλλιασμένος παχουλός επαναστάτης ήταν αχώριστος από το έτερόν του ήμισυ, τον γενικό γραμματέα του συνδικάτου εργαζομένων της ΕΑΣ Χρήστο Σταμούλο από το ΚΚΕ ο οποίος έφυγε πρώτος από τη ζωή αρκετά χρόνια πριν. Ποιος δεν θυμάται το ξεβράκωμα των νέων ιδιοκτητών των αστικών λεωφορείων στο Εφετείο το Σεπτέμβριο του 1992 όπου είχαν πρωταγωνιστήσει οι Σταμουλοκολλάδες;
Καταγράφουμε για τους νεώτερους ότι η κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη αποφάσισε το 1992 να ιδιωτικοποιήσει τα αστικά λεωφορεία (ΕΑΣ) προκαλώντας την εξέγερση των πρώην εργαζομένων οι οποίοι κατέβηκαν σε πολύμηνη απεργία. Με υψωμένο το «λάβαρο της επανάστασης» ο Ανδρέας Κολλάς ήταν πρώτη είδηση στα τηλεοπτικά δελτία καθώς συγκρουόταν καθημερινά με τα ΜΑΤ και ταμπουρωνόταν στα αμαξοστάσια εμποδίζοντας τα δρομολόγια των λεωφορείων. Ωστόσο το πιο ακραίο περιστατικό εκτυλίχθηκε την ίδια χρονιά στο Εφετείο με τα «ντροπιαστικά» για το συνδικαλισμό πλάνα και τις φωτογραφίες να κάνουν το γύρο του κόσμου.
Στην οδό Σωκράτους το Σεπτέμβριο του 1992 οι πρώην εργαζόμενοι των αστικών λεωφορείων έπεσαν πάνω στους νέους ιδιοκτήτες, τους χτύπησαν, τους έβρισαν, τους έφτυσαν και τελικά τους έγδυσαν, αφήνοντάς τους να τριγυρνούν με αδαμιαία περιβολή στην πλατεία Ομονοίας. Ορισμένοι μεταφέρθηκαν τραυματισμένοι στο νοσοκομείο ενώ παρά τις προσαγωγές που έγιναν κανένας δεν τιμωρήθηκε για τις επιθέσεις.
Ο Ανδρέας Κολλάς γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Πέραμα και από νεαρή ηλικία εντάχθηκε στο συνδικαλιστικό κίνημα. Από τα πρωτοπαλίκαρα του ΠΑΣΟΚ , ο πάλαι ποτέ πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ και μέλος της Διοίκησης της ΓΣΕΕ, τα τελευταία χρόνια είχε βρει κομματική στέγη στο ΣΥΡΙΖΑ μέσω του κόμματος «Κοινωνική Συμφωνία» της Λούκας Κατσέλη.
Η ΓΣΕΕ εκφράζει τη θλίψη της για το θάνατο του Ανδρέα Κολλά σημειώνοντας στην ανακοίνωσή της:
«Ο Ανδρέας Κολλάς μέχρι την τελευταία στιγμή υπερασπίστηκε το έργο και την πορεία του στο κίνημα και τον συλλογικό αγώνα για την αποκατάσταση 11.500 απολυμένων οικογενειών της ΕΑΣ, υποστηρίζοντας το δημόσιο και ενιαίο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών. Η Συνομοσπονδία εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια στην οικογένειά του».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα