Δεύτερη χαμένη χρονιά για τον «γαμήλιο τουρισμό»
Δεύτερη χαμένη χρονιά για τον «γαμήλιο τουρισμό»
Έφερνε ετήσια έσοδα 200 εκατ. ευρώ. «Το πλήγμα στο γαμήλιο τουρισμό είναι τεράστιο» δηλώνει o κ. Θ. Πολίτης, μέλος του ΔΣ της Ελληνικής Ένωση Εκδηλώσεων Προορισμού
Εστω κι αν οι πρώτες εκτιμήσεις για τη συνολική τουριστική κίνηση στην Ελλάδα το 2021 κάνουν λόγο για σαφώς καλύτερες επιδόσεις σε σύγκριση με το 2020, δεν συμβαίνει το ίδιο και για τον γαμήλιο τουρισμό που παράγει, υπό συνθήκες κανονικότητας, συνολικά έσοδα 200 εκατ. ευρώ.
Ο λόγος; Το γεγονός ότι οι γάμοι από το εξωτερικό απαιτούν έναν προγραμματισμό κατ` ελάχιστον έξι με εννέα μήνες νωρίτερα για μια σεζόν που ξεκινά τον Μάιο και τελειώνει τον Οκτώβριο κι επομένως φέτος, με την επιδημιολογική εικόνα λόγω της πανδημίας -εντός κι εκτός Ελλάδας- να παραμένει δύσκολη, ήδη οι περισσότερες από τις εκδηλώσεις που είχαν προγραμματιστεί στη χώρα μας για το καλοκαίρι έχουν μετατεθεί για το 2022.
«Το πλήγμα στον γαμήλιο τουρισμό είναι τεράστιο γιατί ακριβώς χάνεται και η φετινή τουριστική περίοδος», δηλώνει στο protothema.gr o κ. Θωμάς Πολίτης, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ελληνικής Ένωσης Διοργανωτών Εκδηλώσεων Προορισμού (Greek Destination Planners Association). Οι εν λόγω εταιρείες δραστηριοποιούνται κυρίως στον τομέα του γαμήλιου τουρισμού και τις διοργανώσεις μικρότερων κοινωνικών εκδηλώσεων- ακόμη και εταιρικών με τον κλάδο, να υπολογίζεται ότι δημιουργεί σωρευτικά έσοδα της τάξεως των 200 εκατ. ευρώ (με βάση τα στοιχεία του 2019), επιμεριζόμενα σε διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία, αγορές σε καταστήματα, ενοικιάσεις χώρων, αμοιβές προμηθευτών διαφόρων συμπληρωματικών δραστηριοτήτων κ.α.
Tα τελευταία χρόνια και πριν από την πανδημία, ο γαμήλιος τουρισμός αποτέλεσε ένα νέο, δυναμικά ανερχόμενο τουριστικό προϊόν καταγράφοντας σημαντικά έσοδα για την χώρα. O κορωνοϊός όμως έφερε και σε αυτό το χώρο πολύ σημαντικό πλήγμα καθώς η περασμένη χρόνια υπήρξε πτώση άνω του 80% στον τζίρο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο κομμάτι του γαμήλιου τουρισμού.
«Τώρα κι ενώ, με βάση τις κυβερνητικές ανακοινώσεις, ο ελληνικός τουρισμός ανοίγει στις 14 Μαϊου, ο δικός μας κλάδος θα παραμείνει ουσιαστικά κλειστός, δεδομένου ότι αφενός όλες οι εκδηλώσεις που είχαν προγραμματιστεί για το καλοκαίρι έχουν αναβληθεί, αφετέρου δεν υπάρχουν ακόμη πρωτόκολλα λειτουργίας για όσες- λίγες είναι αλήθεια- τελετές έχουμε (ακόμη) προγραμματισμένες για το διάστημα Σεπτεμβρίου- Οκτωβρίου. Οι συνέπειες από τις ακυρώσεις και τις αναβολές υπολογίζεται ότι έχουν επιφέρει μείωση του τζίρου που μπορεί να φτάνει στο 90%».
Επομένως, για τις εταιρείες που διοργανώνουν γάμους από το εξωτερικό είναι χαμένη και η φετινή χρονιά, όπως δηλώνουν οι ίδιες, αφού η έλλειψη επίσημης ενημέρωσης ακόμη και σήμερα σχετικής με τα μέτρα που θα διέπουν την οργάνωση μιας εκδήλωσης το καλοκαίρι αναφορικά με τον επιτρεπτό αριθμό ατόμων, τις αποστάσεις, τα τεστ, τις ώρες λειτουργίας κ.α. οδηγεί σε ακυρώσεις ακόμη και των λίγων τολμηρών που προγραμμάτισαν εκδηλώσεις το καλοκαίρι του 2021 ή -στην καλύτερη περίπτωση- σε αναβολή τους για το 2022 καθώς το χρονικό περιθώριο που απομένει να προγραμματίσουν ταξίδι προορισμού δεν είναι αρκετός για τους ίδιους και τους καλεσμένους τους. Ταυτόχρονα, δυνητικοί πελάτες κατευθύνονται σε άλλες χώρες που ήδη έχουν ανακοινώσει τα σχετικά μέτρα.
Εχοντας ήδη τις συσσωρευμένες απώλειες της περυσινής χρονιάς ο κλάδος μαζί με συναφείς τουριστικούς τομείς όπως για παράδειγμα και αυτός της διοργάνωσης συνεδρίων ή του catering «βρίσκεται πλέον αντιμέτωπος με το φάσμα του αφανισμού καθώς, εφόσον χάνεται και η φετινή χρονιά, θα πρέπει να βρεθεί πρακτικά τρόπος επιβίωσης μέχρι την άνοιξη του 2022».
Στο πλαίσιο αυτό, η Ενωση ζητεί ειδικά μέτρα στήριξης από το υπουργείο Τουρισμού και το υπουργείο Ανάπτυξης που θα λάβουν υπόψη τους τη δεύτερη κατά σειρά χαμένη χρονιά, πέραν φυσικά των επιμέρους προτάσεων σε σχέση με ένα σχέδιο λειτουργίας ανάλογα με την επιδημιολογική εικόνα κάθε περιοχής και συγκεκριμένα μέτρα αριθμού συμμετεχόντων σε εκδηλώσεις ανάλογα με το μέγεθος των χώρων που τις φιλοξενούν μόνο σε εξωτερικούς χώρους με ανώτατη χωρητικότητα στο 50%, εργασία με αρνητικό τεστ ή εμβόλιο για το προσωπικό κ.α.. Παράλληλα, σε επιστολή προς το οικονομικό Επιτελείο, η Ελληνική Ένωση Διοργανωτών Εκδηλώσεων Προορισμού ζητεί τη δημιουργία ξεχωριστού ΚΑΔ επιχειρήσεων διοργάνωσης εκδηλώσεων προορισμού, όπου δραστηριοποιούνται, κατά κανόνα, μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που απασχολούν τόσο μόνιμους όσο και εποχιακούς εργαζομένους για τις ανάγκες κάθε εκδήλωσης.
Επισημαίνεται εδώ ότι η Ελλάδα αποτελεί από τους top προορισμούς στη Μεσόγειο στο γαμήλιο τουρισμό μαζί με την Πορτογαλία, την Ιταλία την Γαλλία και την Τουρκία, ενώ η πλειοψηφία των επισκεπτών προέρχεται από ανώτερα και ανώτατα οικονομικά στρώματα και από δυναμικές αγορές για τον ελληνικό Τουρισμό, όπως είναι η Αυστραλία, οι ΗΠΑ, το Ισραήλ, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι αραβικές χώρες.
Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι, η μέση δαπάνη κάθε επισκέπτη είναι τετραπλάσια της μέσης δαπάνης των τουριστών αναψυχής που επισκέπτονται τη χώρα μας (διαμονές σε 5* ξενοδοχεία, σίτιση, διασκέδαση, αγορές, κ.ά.), ενώ πρό πανδημίας καταγράφηκαν πλέον των 260.000 διανυκτερεύσεων. Επιπλέον, ο γαμήλιος τουρισμός εμπλέκει πολλούς και διαφορετικούς κλάδους όπως π.χ. την εστίαση, τους ξενοδόχους, επαγγελματίες ήχου και φωτισμού, ανθοπώλες, φωτογράφους, βιντεογράφους, ενοικιάσεις ειδών διασκόσμησης και επίπλων, κ.α..
Δεδομένου ότι ο συγκεκριμένος κλάδος αποτελεί μία από τις κατηγορίες θεματικού τουρισμού, που βρισκόταν σε μεγάλη ανάπτυξη προ πανδημίας, η Ενωση έχει προχωρήσει σε συνεργασία με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού προς την κατεύθυνση της ανάληψης κοινών πρωτοβουλιών και στοχευμένων ενεργειών για την προώθηση του τουρισμού πολυτελείας για εταιρικές και κοινωνικές εκδηλώσεις.
Ειδήσεις σήμερα:
Σχολεία: Χτύπησε το πρώτο κουδούνι στα Λύκεια - Με self test και θερμομετρήσεις μπαίνουν οι μαθητές στις τάξεις Την Τετάρτη ο πρώτος εμβολιασμός με Johnson & Johnson στην Ευρωπαϊκή Ενωση
Πότε αναμένεται να ανοίξει το Taxisnet για τις φορολογικές δηλώσεις
Ο λόγος; Το γεγονός ότι οι γάμοι από το εξωτερικό απαιτούν έναν προγραμματισμό κατ` ελάχιστον έξι με εννέα μήνες νωρίτερα για μια σεζόν που ξεκινά τον Μάιο και τελειώνει τον Οκτώβριο κι επομένως φέτος, με την επιδημιολογική εικόνα λόγω της πανδημίας -εντός κι εκτός Ελλάδας- να παραμένει δύσκολη, ήδη οι περισσότερες από τις εκδηλώσεις που είχαν προγραμματιστεί στη χώρα μας για το καλοκαίρι έχουν μετατεθεί για το 2022.
«Το πλήγμα στον γαμήλιο τουρισμό είναι τεράστιο γιατί ακριβώς χάνεται και η φετινή τουριστική περίοδος», δηλώνει στο protothema.gr o κ. Θωμάς Πολίτης, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ελληνικής Ένωσης Διοργανωτών Εκδηλώσεων Προορισμού (Greek Destination Planners Association). Οι εν λόγω εταιρείες δραστηριοποιούνται κυρίως στον τομέα του γαμήλιου τουρισμού και τις διοργανώσεις μικρότερων κοινωνικών εκδηλώσεων- ακόμη και εταιρικών με τον κλάδο, να υπολογίζεται ότι δημιουργεί σωρευτικά έσοδα της τάξεως των 200 εκατ. ευρώ (με βάση τα στοιχεία του 2019), επιμεριζόμενα σε διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία, αγορές σε καταστήματα, ενοικιάσεις χώρων, αμοιβές προμηθευτών διαφόρων συμπληρωματικών δραστηριοτήτων κ.α.
Tα τελευταία χρόνια και πριν από την πανδημία, ο γαμήλιος τουρισμός αποτέλεσε ένα νέο, δυναμικά ανερχόμενο τουριστικό προϊόν καταγράφοντας σημαντικά έσοδα για την χώρα. O κορωνοϊός όμως έφερε και σε αυτό το χώρο πολύ σημαντικό πλήγμα καθώς η περασμένη χρόνια υπήρξε πτώση άνω του 80% στον τζίρο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο κομμάτι του γαμήλιου τουρισμού.
«Τώρα κι ενώ, με βάση τις κυβερνητικές ανακοινώσεις, ο ελληνικός τουρισμός ανοίγει στις 14 Μαϊου, ο δικός μας κλάδος θα παραμείνει ουσιαστικά κλειστός, δεδομένου ότι αφενός όλες οι εκδηλώσεις που είχαν προγραμματιστεί για το καλοκαίρι έχουν αναβληθεί, αφετέρου δεν υπάρχουν ακόμη πρωτόκολλα λειτουργίας για όσες- λίγες είναι αλήθεια- τελετές έχουμε (ακόμη) προγραμματισμένες για το διάστημα Σεπτεμβρίου- Οκτωβρίου. Οι συνέπειες από τις ακυρώσεις και τις αναβολές υπολογίζεται ότι έχουν επιφέρει μείωση του τζίρου που μπορεί να φτάνει στο 90%».
Επομένως, για τις εταιρείες που διοργανώνουν γάμους από το εξωτερικό είναι χαμένη και η φετινή χρονιά, όπως δηλώνουν οι ίδιες, αφού η έλλειψη επίσημης ενημέρωσης ακόμη και σήμερα σχετικής με τα μέτρα που θα διέπουν την οργάνωση μιας εκδήλωσης το καλοκαίρι αναφορικά με τον επιτρεπτό αριθμό ατόμων, τις αποστάσεις, τα τεστ, τις ώρες λειτουργίας κ.α. οδηγεί σε ακυρώσεις ακόμη και των λίγων τολμηρών που προγραμμάτισαν εκδηλώσεις το καλοκαίρι του 2021 ή -στην καλύτερη περίπτωση- σε αναβολή τους για το 2022 καθώς το χρονικό περιθώριο που απομένει να προγραμματίσουν ταξίδι προορισμού δεν είναι αρκετός για τους ίδιους και τους καλεσμένους τους. Ταυτόχρονα, δυνητικοί πελάτες κατευθύνονται σε άλλες χώρες που ήδη έχουν ανακοινώσει τα σχετικά μέτρα.
Εχοντας ήδη τις συσσωρευμένες απώλειες της περυσινής χρονιάς ο κλάδος μαζί με συναφείς τουριστικούς τομείς όπως για παράδειγμα και αυτός της διοργάνωσης συνεδρίων ή του catering «βρίσκεται πλέον αντιμέτωπος με το φάσμα του αφανισμού καθώς, εφόσον χάνεται και η φετινή χρονιά, θα πρέπει να βρεθεί πρακτικά τρόπος επιβίωσης μέχρι την άνοιξη του 2022».
Στο πλαίσιο αυτό, η Ενωση ζητεί ειδικά μέτρα στήριξης από το υπουργείο Τουρισμού και το υπουργείο Ανάπτυξης που θα λάβουν υπόψη τους τη δεύτερη κατά σειρά χαμένη χρονιά, πέραν φυσικά των επιμέρους προτάσεων σε σχέση με ένα σχέδιο λειτουργίας ανάλογα με την επιδημιολογική εικόνα κάθε περιοχής και συγκεκριμένα μέτρα αριθμού συμμετεχόντων σε εκδηλώσεις ανάλογα με το μέγεθος των χώρων που τις φιλοξενούν μόνο σε εξωτερικούς χώρους με ανώτατη χωρητικότητα στο 50%, εργασία με αρνητικό τεστ ή εμβόλιο για το προσωπικό κ.α.. Παράλληλα, σε επιστολή προς το οικονομικό Επιτελείο, η Ελληνική Ένωση Διοργανωτών Εκδηλώσεων Προορισμού ζητεί τη δημιουργία ξεχωριστού ΚΑΔ επιχειρήσεων διοργάνωσης εκδηλώσεων προορισμού, όπου δραστηριοποιούνται, κατά κανόνα, μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που απασχολούν τόσο μόνιμους όσο και εποχιακούς εργαζομένους για τις ανάγκες κάθε εκδήλωσης.
Επισημαίνεται εδώ ότι η Ελλάδα αποτελεί από τους top προορισμούς στη Μεσόγειο στο γαμήλιο τουρισμό μαζί με την Πορτογαλία, την Ιταλία την Γαλλία και την Τουρκία, ενώ η πλειοψηφία των επισκεπτών προέρχεται από ανώτερα και ανώτατα οικονομικά στρώματα και από δυναμικές αγορές για τον ελληνικό Τουρισμό, όπως είναι η Αυστραλία, οι ΗΠΑ, το Ισραήλ, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι αραβικές χώρες.
Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι, η μέση δαπάνη κάθε επισκέπτη είναι τετραπλάσια της μέσης δαπάνης των τουριστών αναψυχής που επισκέπτονται τη χώρα μας (διαμονές σε 5* ξενοδοχεία, σίτιση, διασκέδαση, αγορές, κ.ά.), ενώ πρό πανδημίας καταγράφηκαν πλέον των 260.000 διανυκτερεύσεων. Επιπλέον, ο γαμήλιος τουρισμός εμπλέκει πολλούς και διαφορετικούς κλάδους όπως π.χ. την εστίαση, τους ξενοδόχους, επαγγελματίες ήχου και φωτισμού, ανθοπώλες, φωτογράφους, βιντεογράφους, ενοικιάσεις ειδών διασκόσμησης και επίπλων, κ.α..
Δεδομένου ότι ο συγκεκριμένος κλάδος αποτελεί μία από τις κατηγορίες θεματικού τουρισμού, που βρισκόταν σε μεγάλη ανάπτυξη προ πανδημίας, η Ενωση έχει προχωρήσει σε συνεργασία με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού προς την κατεύθυνση της ανάληψης κοινών πρωτοβουλιών και στοχευμένων ενεργειών για την προώθηση του τουρισμού πολυτελείας για εταιρικές και κοινωνικές εκδηλώσεις.
Ειδήσεις σήμερα:
Σχολεία: Χτύπησε το πρώτο κουδούνι στα Λύκεια - Με self test και θερμομετρήσεις μπαίνουν οι μαθητές στις τάξεις Την Τετάρτη ο πρώτος εμβολιασμός με Johnson & Johnson στην Ευρωπαϊκή Ενωση
Πότε αναμένεται να ανοίξει το Taxisnet για τις φορολογικές δηλώσεις
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα