Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Άλλαξε η συμπεριφορά των καταναλωτών μετά την πανδημία - Πώς και τι ψωνίζουν
Άλλαξε η συμπεριφορά των καταναλωτών μετά την πανδημία - Πώς και τι ψωνίζουν
Δείτε τις νέες τάσεις ανά ηλικιακή ομάδα έτσι όπως τις καταδεικνύει μελέτη της PwC
Τις τάσεις που συνδέονται με τις καταναλωτικές συμπεριφορές όπως αυτές αναδείχθηκαν από την πανδημία καταδεικνύει μελέτη της PwC «March 2021 Global Consumer Insights Pulse Survey». Συγκεκριμένα, η επίδραση του COVID-19 έχει εντείνει την τάση που θέλει τους καταναλωτές πιο ευαισθητοποιημένους σε θέματα βιωσιμότητας, με ακόμα μεγαλύτερη εστίαση στην επίπτωση που έχουν οι αγοραστικές τους επιλογές αναφορικά με τους παράγοντες ESG (περιβάλλον, κοινωνία και διακυβέρνηση). Παρά τον αντίκτυπο του COVID-19 στο λιανικό εμπόριο, οι αγορές εντός του καταστήματος φαίνεται να παραμένουν η κορυφαία επιλογή για καταναλωτές που ψωνίζουν καθημερινά ή εβδομαδιαία.
Όπως και σε πολλούς άλλους κλάδους, ο τομέας της λιανικής έκανε έντονη στροφή προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πελατών. Αυτό μάλιστα καθίσταται ακόμα πιο σημαντικό καθώς σύμφωνα με τη μελέτη, η πανδημία δημιούργησε έντονες διαφοροποιήσεις μεταξύ των καταναλωτικών συμπεριφορών με αποτέλεσμα τη διαμόρφωση νέων ομάδων καταναλωτών που ενδέχεται να αποτελούν το προμήνυμα νέων στάσεων και συμπεριφορών.
Οι ομάδες αυτές χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες με δυνατότητα να επηρεάσουν σημαντικά τις επιλογές καναλιών, προϊόντων και brands για τους καταναλωτές.
1. Οι καταναλωτές που εργάζονται κυρίως από το σπίτι συγκριτικά με όσους εργάζονται εκτός σπιτιού, προτιμούν ένα ψηφιακό και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο ζωής ενώ αναμένεται να ξοδέψουν υψηλότερα ποσά για όλες τις κατηγορίες προϊόντων που συμπεριλαμβάνονται στην έρευνα. Το 64% των καταναλωτών που εργάζονται από το σπίτι προτιμούν να κάνουν τα ψώνια τους διαδικτυακά έναντι 55% όσων εργάζονται εκτός σπιτιού. Εφόσον η εργασία από το σπίτι συνεχιστεί, αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει σημαντικά τις εταιρείες λιανικής καθώς αναμένεται μείωση στις προτιμήσεις για τα ψώνια σε φυσικό κατάστημα.
2. Οι νεότεροι καταναλωτές είναι πιο πιθανόν να ψωνίσουν στο διαδίκτυο συγκριτικά με μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. 35% της Γενιάς Z και 43% των Millennials καταναλωτών είναι πιο πιθανόν να ψωνίσουν καθημερινά ή εβδομαδιαία μέσω του κινητού τους τηλεφώνου σε σύγκριση με μεγαλύτερες ηλικίες. Επίσης, σύμφωνα με την μελέτη, ο COVID-19 δεν έχει επηρεάσει τις καταναλωτικές συνήθειες των νεότερων καταναλωτών ενώ αναμένεται αύξηση στα ποσά που δαπανούν κατά τους επόμενους μήνες σε σύγκριση με τους μεγαλύτερους ηλικιακά καταναλωτές.
3. Μικρότερη η συχνότητα αγορών σε φυσικά καταστήματα από τους καταναλωτές που θέτουν την υγεία και την ασφάλεια ως προτεραιότητα σε σύγκριση με καταναλωτές που δεν είναι τόσο συνειδητοποιημένοι στο θέμα της ασφάλειας. Σε ποσοστό 23% οι συμμετέχοντες στην έρευνα κατατάσσουν τα «αυξημένα μέτρα για την υγεία και την ασφάλεια» ως τον πρώτο ή δεύτερο πιο σημαντικό παράγοντα για τις αγορές εντός καταστήματος. Οι συγκεκριμένοι καταναλωτές είναι επίσης πρόθυμοι να αγοράσουν τόσο μεγαλύτερης αξίας όσο και πιο υγιεινά και φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα.
4. Οι καταναλωτές στην περιοχή Ασίας - Ειρηνικού εστιάζουν στην βιωσιμότητα και είναι λιγότερο συνειδητοποιημένοι σχετικά με την υγεία και την ασφάλεια στην φυσική τους παρουσία στα καταστήματα. Σε ποσοστό 45% οι καταναλωτές στην περιοχή αυτή ψωνίζουν πιο συχνά εντός καταστήματος σε σχέση με τους καταναλωτές της Δύσης καθώς μειώνονται οι ανησυχίες για την υγεία και την ασφάλεια λόγω της άρσης των περιορισμών για τον COVID-19. Στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, την Αφρική και την Μέση Ανατολή οι καταναλωτές εστιάζουν περισσότερο στους παράγοντες ESG σε σύγκριση με άλλες περιοχές του κόσμου. 60% των καταναλωτών στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, και 61% των καταναλωτών στην Αφρική/Μέση Ανατολή είναι συνειδητοποιημένοι για την αγορά προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον. Αυτό αναμένεται να ενταθεί καθώς οι καταναλωτές παγκοσμίως αποκτούν μεγαλύτερη ευαισθησία σε θέματα περιβάλλοντος και βιωσιμότητας.
Ενώ η προσήλωση στην προστασία του πλανήτη συχνά συνδέεται με τους Ευρωπαίους καταναλωτές, η έρευνα καταδεικνύει ότι στον απόηχο της πανδημίας, οι συμμετέχοντες στην μελέτη παγκοσμίως εστιάζουν σε πιο βιώσιμες επιλογές. Ενδεικτικά, 55% των καταναλωτών δήλωσαν ότι κάνουν τις αγορές τους από εταιρείες που είναι ευαισθητοποιημένες ως προς την προστασία του πλανήτη, ενώ κατά 54% ανέφεραν ότι αγοράζουν προϊόντα με οικολογική συσκευασία. Οι καταναλωτές είναι επίσης πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για πιο υγιεινές επιλογές, για τοπικά προϊόντα και για βιώσιμη συσκευασία, ανεξαρτήτως από το αν ψωνίζουν διαδικτυακά ή εντός του καταστήματος.
Ειδήσεις σήμερα:
«Πρωταθλήτρια ανάπτυξης η Ελλάδα» - Διθυραμβικά σχόλια στα γερμανικά ΜΜΕ για την πορεία της οικονομίας
Λάρισα: Επιμένουν με τον… καφέ στο χέρι – Η συνήθεια της καραντίνας
Ισπανία: Ο Σάντσεθ απέλασε 2.700 μετανάστες σε μια μέρα
Όπως και σε πολλούς άλλους κλάδους, ο τομέας της λιανικής έκανε έντονη στροφή προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πελατών. Αυτό μάλιστα καθίσταται ακόμα πιο σημαντικό καθώς σύμφωνα με τη μελέτη, η πανδημία δημιούργησε έντονες διαφοροποιήσεις μεταξύ των καταναλωτικών συμπεριφορών με αποτέλεσμα τη διαμόρφωση νέων ομάδων καταναλωτών που ενδέχεται να αποτελούν το προμήνυμα νέων στάσεων και συμπεριφορών.
Οι ομάδες αυτές χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες με δυνατότητα να επηρεάσουν σημαντικά τις επιλογές καναλιών, προϊόντων και brands για τους καταναλωτές.
1. Οι καταναλωτές που εργάζονται κυρίως από το σπίτι συγκριτικά με όσους εργάζονται εκτός σπιτιού, προτιμούν ένα ψηφιακό και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο ζωής ενώ αναμένεται να ξοδέψουν υψηλότερα ποσά για όλες τις κατηγορίες προϊόντων που συμπεριλαμβάνονται στην έρευνα. Το 64% των καταναλωτών που εργάζονται από το σπίτι προτιμούν να κάνουν τα ψώνια τους διαδικτυακά έναντι 55% όσων εργάζονται εκτός σπιτιού. Εφόσον η εργασία από το σπίτι συνεχιστεί, αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει σημαντικά τις εταιρείες λιανικής καθώς αναμένεται μείωση στις προτιμήσεις για τα ψώνια σε φυσικό κατάστημα.
2. Οι νεότεροι καταναλωτές είναι πιο πιθανόν να ψωνίσουν στο διαδίκτυο συγκριτικά με μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. 35% της Γενιάς Z και 43% των Millennials καταναλωτών είναι πιο πιθανόν να ψωνίσουν καθημερινά ή εβδομαδιαία μέσω του κινητού τους τηλεφώνου σε σύγκριση με μεγαλύτερες ηλικίες. Επίσης, σύμφωνα με την μελέτη, ο COVID-19 δεν έχει επηρεάσει τις καταναλωτικές συνήθειες των νεότερων καταναλωτών ενώ αναμένεται αύξηση στα ποσά που δαπανούν κατά τους επόμενους μήνες σε σύγκριση με τους μεγαλύτερους ηλικιακά καταναλωτές.
3. Μικρότερη η συχνότητα αγορών σε φυσικά καταστήματα από τους καταναλωτές που θέτουν την υγεία και την ασφάλεια ως προτεραιότητα σε σύγκριση με καταναλωτές που δεν είναι τόσο συνειδητοποιημένοι στο θέμα της ασφάλειας. Σε ποσοστό 23% οι συμμετέχοντες στην έρευνα κατατάσσουν τα «αυξημένα μέτρα για την υγεία και την ασφάλεια» ως τον πρώτο ή δεύτερο πιο σημαντικό παράγοντα για τις αγορές εντός καταστήματος. Οι συγκεκριμένοι καταναλωτές είναι επίσης πρόθυμοι να αγοράσουν τόσο μεγαλύτερης αξίας όσο και πιο υγιεινά και φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα.
4. Οι καταναλωτές στην περιοχή Ασίας - Ειρηνικού εστιάζουν στην βιωσιμότητα και είναι λιγότερο συνειδητοποιημένοι σχετικά με την υγεία και την ασφάλεια στην φυσική τους παρουσία στα καταστήματα. Σε ποσοστό 45% οι καταναλωτές στην περιοχή αυτή ψωνίζουν πιο συχνά εντός καταστήματος σε σχέση με τους καταναλωτές της Δύσης καθώς μειώνονται οι ανησυχίες για την υγεία και την ασφάλεια λόγω της άρσης των περιορισμών για τον COVID-19. Στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, την Αφρική και την Μέση Ανατολή οι καταναλωτές εστιάζουν περισσότερο στους παράγοντες ESG σε σύγκριση με άλλες περιοχές του κόσμου. 60% των καταναλωτών στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, και 61% των καταναλωτών στην Αφρική/Μέση Ανατολή είναι συνειδητοποιημένοι για την αγορά προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον. Αυτό αναμένεται να ενταθεί καθώς οι καταναλωτές παγκοσμίως αποκτούν μεγαλύτερη ευαισθησία σε θέματα περιβάλλοντος και βιωσιμότητας.
Ενώ η προσήλωση στην προστασία του πλανήτη συχνά συνδέεται με τους Ευρωπαίους καταναλωτές, η έρευνα καταδεικνύει ότι στον απόηχο της πανδημίας, οι συμμετέχοντες στην μελέτη παγκοσμίως εστιάζουν σε πιο βιώσιμες επιλογές. Ενδεικτικά, 55% των καταναλωτών δήλωσαν ότι κάνουν τις αγορές τους από εταιρείες που είναι ευαισθητοποιημένες ως προς την προστασία του πλανήτη, ενώ κατά 54% ανέφεραν ότι αγοράζουν προϊόντα με οικολογική συσκευασία. Οι καταναλωτές είναι επίσης πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για πιο υγιεινές επιλογές, για τοπικά προϊόντα και για βιώσιμη συσκευασία, ανεξαρτήτως από το αν ψωνίζουν διαδικτυακά ή εντός του καταστήματος.
Ειδήσεις σήμερα:
«Πρωταθλήτρια ανάπτυξης η Ελλάδα» - Διθυραμβικά σχόλια στα γερμανικά ΜΜΕ για την πορεία της οικονομίας
Λάρισα: Επιμένουν με τον… καφέ στο χέρι – Η συνήθεια της καραντίνας
Ισπανία: Ο Σάντσεθ απέλασε 2.700 μετανάστες σε μια μέρα
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα