Ανοίγουν τα θερινά σινεμά - Οι επτά προτάσεις του Δημήτρη Δανίκα
21.05.2021
07:03
Χωρίς διάλειμμα για να αποφεύγονται οι συνωστισμοί για... ποπ κόρν και με την πρώτη προβολή να ξεκινά στις 20:30 για να προλάβουμε την απαγόρευση κυκλοφορίας
Από Παρασκευή (21/5) ανοίγουν τα θερινά με την απόλυτη κυριαρχία του «Nomadland» των τριών Οσκαρ: καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας (στην μικροσκοπική Κινεζούλα Κλόε Ζάο) και Best Perfomance για την ερμηνεία της Φράνσις ΜακΝτόρμαντ Μερικά, στοιχειώδη πραγματάκια. Όπως η χωρητικότητα κατά το 75%. Δεν είναι και λίγο. Όπως ανά δύο οι καθήμενοι. Πλάι πλάι. Και ο τρίτος, φερ ειπείν η κόρη η ο γιος, ένα κάθισμα πιο εκεί. Ενδιαμέσως το κενό. Φυσικά ισχύει και το άλλο. Δηλαδή η μητέρα με τον κανακάρη της και ο σύζυγος λίγο πιο μακριά. Κάπως έτσι.
Όπως χωρίς διάλειμμα. Προφανώς για να αποφεύγονται οι συνωστισμοί. Αφού όλοι σχεδόν σπεύδουν για ποπ κορν, μπιρόνια και hot dog. Όλα αυτά μπορείτε να τα εξασφαλίζετε πριν από την έναρξη κάθε προβολής. Και όπως δύο προβολές. Η πρώτη γύρω στις 8.30. Το βράδυ εννοείται. Και η δεύτερη δύο ώρες αργότερα. Και αν η ταινία είναι μεγάλη; Ε τότε μόνο μία προβολή. Όμως αμφιβάλλω αν οι εταιρείες επιλέξουν μακροσκελείς ιστορίες πράγμα που θα κοστίσει και στις αίθουσες και σ' αυτούς
Αυτά λοιπόν. Οσο για τις ταινίες έχουμε και λέμε:
«Nomadland» της Κλόε Ζάο
Οπου νομάδες εποχικών εργαζομένων, το νεοσύστατο «σπορ» στην εργατική ιστορία των ΗΠΑ, περιφέρονται στις αχανείς εκτάσεις των Μεσοδυτικών Πολιτειών. Χωρίς τίποτα να χάσουν η να κερδίσουν αρχίζουν να συνάπτουν σχέσεις αλληλεγγύης, φιλίας και καρδιάς. Περίπου σαν ντοκιμαντέρ. Εξαιρετική.
«Πρόστιμο»
Η πρώτη ελληνική καλοκαιρινή παρουσία. Θα επακολουθήσουν άλλες τρεις όπως «Ο ράφτης» της Σόνιας Κέντερμαν. Σας διαβεβαιώ είναι διαφορετική και υποδειγματική. Όπως «Monday» του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου. Δεξιοτέχνης ο Αργύρης. Και όπως «Ο άνθρωπος του θεού» με Αρη Σερβετάλη, Μίκη Ρουρκ, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη για τον Αγιο Νεκτάριο της Αίγινας Το «πρόστιμο» του Φωκίωνα Μπόγρη με μια πινακοθήκη «τεράτων» από τα «σκουπίδια» του περιθωρίου. Περίπου αυθεντικό αντίγραφο ταινιών του Γιάννη Οικονομίδη. Με άφθονο υβρεολόγιο. Με «ωκεανούς» ναρκωτικών. Με μπόλικη βία. Και με δύο εντυπωσιακές φατσάρες, του Βαγγέλη Ευαγγελινού και του Στάθη Σταμουλακάτου.
«Οι μάγισσες» (Roland Dahl’s The Witches) του Ρόμπερτ Ζεμέκις
Στο σενάριο έβαλε το χεράκι του και ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο. Με Αν Χάθαγουεη, Ολίβια Σπένσερ, Στάνλει Τούτσι.
Οπου νεαρό ορφανό αγόρι με την γιαγιά του στην Αλαμπάμα. Μόλις, όμως, συναντήσουν λαμπερές, διαβολικές μάγισσες, η γιαγιά αναλαμβάνει δράση και απομακρύνεται με το αγόρι σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο δίπλα στη θάλασσα. Τότε καταφθάνει η ανώτατη μάγισσα με σκοπό να ολοκληρώσει τη διαβολική αποστολή της. Αμάν!
Όπως χωρίς διάλειμμα. Προφανώς για να αποφεύγονται οι συνωστισμοί. Αφού όλοι σχεδόν σπεύδουν για ποπ κορν, μπιρόνια και hot dog. Όλα αυτά μπορείτε να τα εξασφαλίζετε πριν από την έναρξη κάθε προβολής. Και όπως δύο προβολές. Η πρώτη γύρω στις 8.30. Το βράδυ εννοείται. Και η δεύτερη δύο ώρες αργότερα. Και αν η ταινία είναι μεγάλη; Ε τότε μόνο μία προβολή. Όμως αμφιβάλλω αν οι εταιρείες επιλέξουν μακροσκελείς ιστορίες πράγμα που θα κοστίσει και στις αίθουσες και σ' αυτούς
Αυτά λοιπόν. Οσο για τις ταινίες έχουμε και λέμε:
«Nomadland» της Κλόε Ζάο
Οπου νομάδες εποχικών εργαζομένων, το νεοσύστατο «σπορ» στην εργατική ιστορία των ΗΠΑ, περιφέρονται στις αχανείς εκτάσεις των Μεσοδυτικών Πολιτειών. Χωρίς τίποτα να χάσουν η να κερδίσουν αρχίζουν να συνάπτουν σχέσεις αλληλεγγύης, φιλίας και καρδιάς. Περίπου σαν ντοκιμαντέρ. Εξαιρετική.
«Πρόστιμο»
Η πρώτη ελληνική καλοκαιρινή παρουσία. Θα επακολουθήσουν άλλες τρεις όπως «Ο ράφτης» της Σόνιας Κέντερμαν. Σας διαβεβαιώ είναι διαφορετική και υποδειγματική. Όπως «Monday» του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου. Δεξιοτέχνης ο Αργύρης. Και όπως «Ο άνθρωπος του θεού» με Αρη Σερβετάλη, Μίκη Ρουρκ, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη για τον Αγιο Νεκτάριο της Αίγινας Το «πρόστιμο» του Φωκίωνα Μπόγρη με μια πινακοθήκη «τεράτων» από τα «σκουπίδια» του περιθωρίου. Περίπου αυθεντικό αντίγραφο ταινιών του Γιάννη Οικονομίδη. Με άφθονο υβρεολόγιο. Με «ωκεανούς» ναρκωτικών. Με μπόλικη βία. Και με δύο εντυπωσιακές φατσάρες, του Βαγγέλη Ευαγγελινού και του Στάθη Σταμουλακάτου.
«Οι μάγισσες» (Roland Dahl’s The Witches) του Ρόμπερτ Ζεμέκις
Στο σενάριο έβαλε το χεράκι του και ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο. Με Αν Χάθαγουεη, Ολίβια Σπένσερ, Στάνλει Τούτσι.
Οπου νεαρό ορφανό αγόρι με την γιαγιά του στην Αλαμπάμα. Μόλις, όμως, συναντήσουν λαμπερές, διαβολικές μάγισσες, η γιαγιά αναλαμβάνει δράση και απομακρύνεται με το αγόρι σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο δίπλα στη θάλασσα. Τότε καταφθάνει η ανώτατη μάγισσα με σκοπό να ολοκληρώσει τη διαβολική αποστολή της. Αμάν!
«Wonder Woman» της Πάτι Τζέκινς
Με την καλλονή Γκαλ Γκαντότ αλλά και Ρόμπιν Ράιτ, Κρις Πάιν. Φυσικά ο κόσμος απειλείται. Φυσικά η super woman πρόκειται να τον σώσει. Και φυσικά η εν λόγω «χάρτινη» ιστορία απευθύνεται, κυρίως, στην πιτσιρικαρία
«Soul» Κινούμενα σχέδια.
Και Οσκαρ καλύτερου Animation. Με δύο σκηνοθέτες, παρακαλώ. Με τις φωνές του Τζέιμι Φοξ, της Τίνα Φέι και άλλων. Και στην μεταγλωττισμένη ελληνική εκδοχή Ειρήνη Τσίγκα, Πάνος Τοψίδης, Κώστας Φιλίππογλου. Κεντρικός ήρωας ένας τύπος που ονειρεύεται να γίνει διάσημος πιανίστας της τζαζ. Και για μικρούς και για μεγάλους
«Εξι λεπτά πριν τα μεσάνυχτα» (Six Minutes to Midnight)
Σε σκηνοθεσία Αντι Γκόνταρ με Τζούντι Ντεντς, Τζιμ Μπρόουντμπαντ, Εντι Ιζαρντ. Το στόρι από αληθινά γεγονότα κάπου το 1939. Οπου κάποιος Τόμας προσλαμβάνεται από Αγγλικό κολέγιο για να διδάξει Αγγλικά στις κόρες υψηλόβαθμων στελεχών των Ναζί. Κάτω από το άγρυπνο βλέμμα της διευθύντριας και του αφοσιωμένου της βοηθού τα κορίτσια εξασκούν τα αγγλικά τους προκειμένου στο μέλλον να αντιπροσωπεύσουν το ιδανικό της Γερμανίδας γυναίκας. Όταν εντοπίζεται το πτώμα ενός πρώην δασκάλου ο Τόμας κατηγορείται για φόνο. Ακούγεται ενδιαφέρον. Για να δούμε
«Τρία υπέροχα κορίτσια» (E Per Il Tuo Bene)
Ιταλική κομεντί του Ρολάντο Ραβέλο με Ιζαμπέλα Φεράρι, Βαλεντίνα Σαλέμε, Κλαούντια Παντόλφι.
Κατά βάθος πρόκειται για μικρό copy paste της γαλλικής, ξεκαρδιστικής κωμωδίας «Θεέ μου τι σου κάναμε» του 2014. Αλησμόνητες πλάκες. Εδώ λοιπόν η μία θυγατέρα ευυπόληπτου πατρός, ακριβώς πριν δρασκελίσει το κατώφλι της εκκλησίας, στρίβει και την κοπανάει αγκαλιά με μια μικρή χαριτωμένη μαυρούλα και ερωμένη της. Η δεύτερη ερωτευμένη με ράπερ που ρίχνει μπινελίκια στους «μπάτσους γουρούνια» και πάει λέγοντας. Τι κάνω εγώ; Πάμε παρακάτω.
Τ
ο παρακάτω ονομάζεται «Οι Βιτελόνι» (I Vitelloni) ασπρόμαυρη κωμωδία του Φεντερίκο Φελίνι και του 1953 με Αλμπέρτο Σόρντι και Φράνκο Φαμπρίτσι. Πρόκειται για επανακυκλοφορία σε φρέσκια κόπια. Και πρόκειται για πλάκες που κάνουν μια παρέα ρεμπεσκέδων. Για να δούμε. Αντεξε όλα αυτά τα χρόνια;
Τι άλλο να πω; Αντε και καλή διασκέδαση!
Ειδήσεις σήμερα:
Άνοιξε η πλατφόρμα των ραντεβού και με τα τέσσερα εμβόλια για τους 40-44
Έντονα καιρικά φαινόμενα στη δυτική Λέσβο - Ζημιές σε σπίτια, μαγαζιά και αυτοκίνητα
«Ήμουν πρόθυμος να πάρω ναρκωτικά»: Εξομολόγηση-χείμαρρος του πρίγκιπα Χάρι για το τραύμα από τον χαμό της Νταϊάνα!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr