Εγνατία Οδός: Τρέχουν τώρα για τα ΣΕΑ που λείπουν

Χωρίς σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), κάτι που καθιστά απαγορευτική την προσωρινή στάση και στάθμευση των οδηγών λειτουργεί η Εγνατία Οδός. Το μεγαλύτερο οδικό έργο της χώρας, συνολικού μήκους περίπου 670 χιλιομέτρων, το οποίο μάλιστα βρίσκεται στην τελική ευθεία για την ολοκλήρώσή του, αναμένεται να φιλοξενήσει τα πρώτα ΣΕΑ προς το τέλος του χρόνου!

Μέχρι τότε οι οδηγοί του γιγαντιαίου αυτοκινητόδρομου θα συνεχίζουν να διασχίζουν χιλιόμετρα για να σταματήσουν κατά το μήκος

Χωρίς σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), κάτι που καθιστά απαγορευτική την προσωρινή στάση και στάθμευση των οδηγών λειτουργεί η Εγνατία Οδός. Το μεγαλύτερο οδικό έργο της χώρας, συνολικού μήκους περίπου 670 χιλιομέτρων, το οποίο μάλιστα βρίσκεται στην τελική ευθεία για την ολοκλήρώσή του, αναμένεται να φιλοξενήσει τα πρώτα ΣΕΑ προς το τέλος του χρόνου!

Μέχρι τότε οι οδηγοί του γιγαντιαίου αυτοκινητόδρομου θα συνεχίζουν να διασχίζουν χιλιόμετρα για να σταματήσουν κατά το μήκος του εθνικού δρόμου, καθώς ακόμα και οι χώροι στάθμευσης της παλαιάς Εθνικής Οδού έχουν σφραγιστεί για λόγους ασφαλείας.

Στις 15 Ιουλίου εκπνέει η προθεσμία υποβολής των προσφορών από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες, για τη δημιουργία πέντε από τα συνολικά 14 ΣΕΑ που προβλέπει η λειτουργία της Εγνατίας Οδού.

Τα έργα θα κατασκευαστούν με αυτοχρηματοδότηση, μέσα από μακροχρόνιες συμβάσεις που θα συνάψει η Εγνατία Οδός ΑΕ με εταιρείες πετρελαιοειδών και ο συνολικός προϋπολογισμός τους υπολογίζεται να φτάσει τα 100 εκατ. ευρώ. Οι χώροι εξυπηρέτησης των αυτοκινητιστών θα φιλοξενήσουν βενζινάδικα, super market, εστιατόρια, κιόσκια, πρακτορεία Τύπου και θα κατανεμηθούν κατά μήκος της Εγνατίας ανά 50 χιλιόμετρα.

Μέχρι σήμερα λειτουργεί μόνος ένας χώρος στάθμευσης στην περιοχή των Γρεβενών, με αποτέλεσμα η Λωρίδα Εκτακτης Κυκλοφορίας (ΛΕΑ) του οδικού δικτύου να αντικαθιστά τα ΣΕΑ, προκαλώντας πολλές φορές σοβαρά τροχαία ατυχήματα μεταξύ των διερχόμενων οδηγών.

Για τις καθυστερήσεις στη δημιουργία των σταθμών μεγάλη ευθύνη φέρει και το ΥΠΕΧΩΔΕ, το οποίο δεν έχει εγκρίνει ακόμα τις περιβαλλοντικές μελέτες που συνοδεύουν τα έργα, ενώ προβλήματα έχουν ανακύψει και με τις απαλλοτριώσεις, καθώς οι χώροι που απαιτούνται για τα ΣΕΑ υπολογίζονται σε 80 στρέμματα για τον κάθε σταθμό.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr