Μια σειρά σχεδιασμένη με σεβασμό προς το δέρμα τους.
Φανάρι: Ιεράρχες συρρέουν για την γιορτή της Ινδικτιώνος- Ο Τσιόδρας Θα χειροθετηθεί Άρχων Οφφικιάλιος από τον Πατριάρχη
Φανάρι: Ιεράρχες συρρέουν για την γιορτή της Ινδικτιώνος- Ο Τσιόδρας Θα χειροθετηθεί Άρχων Οφφικιάλιος από τον Πατριάρχη
Η γιορτή της Ινδικτιώνος στο Φανάρι -Ιεράρχες του Οικουμενικού Θρόνου από όλο τον κόσμο καταφθάνουν προσέρχονται στην Κωνσταντινούπολη-Θα συνυπογράψουν στον Κώδικα της νέας Ινδικτιώνος-Με ενδιαφέρον αναμένεται η ομιλία του Οικουμενικού Πατριάρχη Τσιόδρας - Θα χειροθετηθεί Άρχων Οφφικιάλιος ο Σωτήρης Τσιόδρας στο Βαλουκλή
Ιεράρχες από όλο τον κόσμο έχουν αρχίσει να συρρέουν στην Κωνσταντινούπολη, όπου θα πραγματοποιηθεί Σύναξη περισσότερων από 100 Ιεραρχών του Οικουμενικού Θρόνου. Οι Ιεράρχες προσέρχονται προκειμένου να συμμετάσχουν σε τριήμερη Σύναξη την 1η Σεπτεμβρίου ημέρα της Ινδικτιώνος, όπου η Ορθόδοξη Εκκλησία γιορτάζει την έναρξη του νέου έτους και στο πλαίσιο των 30 χρόνων που συμπληρώνονται το 2021 από την εκλογή του κ. Βαρθολομαίου στον Οικουμενικό Θρόνο. Η ημέρα αυτή είναι αφιερωμένη στην προσευχή υπέρ της Προστασίας του Φυσικού Περιβάλλοντος.
Οι Ιεράρχες θα υπογράψουν στον Κώδικα της νέας Ινδιοκτιώνος, όπου αναγράφεται το μήνυμα που υπογράφει αρχικά ο Οικουμενικός Πατριάρχης προκειμένου στη συνέχεια να το συνυπογράψουν οι Ιεράρχες.
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η εισαγωγική ομιλία του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, όπου θα αναφερθεί στα πεπραγμένα της τριετίας ενώ αναμένεται να εστιάσει και στις νέες στοχεύσεις αλλά και στην πανδημία.
Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της φετινής συνεδρίασης είναι ότι για πρώτη φορά έχουν κληθεί και λαϊκοί μεταξύ των οποίων και ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας ως ειδικός με μεγάλη εμπειρία για το θέμα της πανδημίας καθώς θέμα της Σύναξης αποτελεί η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με την πανδημία και η στάση της Εκκλησίας απέναντι στο ζήτημα .
Ο κ. Τσιόδρας θα χειροθετηθεί Άρχων Οφφικιάλιος από τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Η χειροθέτηση θα γίνει αύριο , μετά τον μεγάλο Εσπερινό στην Ιερά Μονή Ζωοδόχου Πηγής Βαλουκλή, χοροστατούντος του Οικουμενικού Πατριάρχη. Με ενδιαφέρον αναμένεται και η ομιλία του κ. Τσιόδρα που θα αναφερθεί στην πανδημία και τις κοινωνικές επιπτώσεις.
Για το θέμα της πανδημίας θα μιλήσει και ο Μητροπολίτης Ιεραπύτνης και Σητείας Κύριλλος, ο οποίος προέτρεψε τους πιστούς να εμβολιασθούν.
Το δεύτερο θέμα της Σύναξης αφορά στην εξαγγελία του Ευαγγελίου στον 21ο αιώνα, το μήνυμα δηλαδή του Ευαγγελίου και πως μεταφέρεται στις ημέρες μας.
Οι εργασίες που θα ολοκληρωθούν στις 3 Σεπτεμβρίου έχουν ως αντικείμενο θέματα που απασχολούν την Εκκλησία και την κοινωνική ζωή και έχουν άμεση επίδραση στη ζωή του ποιμνίου. Η Σύναξη θα πραγματοποιηθεί σε κεντρικό ξενοδοχείο της Πόλης και όχι στις Ι. Ναό της Αγίας Τριάδας, όπως συμβαίνει κάθε τρία χρόνια, προκειμένου να μην υπάρξει συγχρωτισμός λόγω του ιού.
Εχουν κληθεί όλοι οι εν ενεργεία Αρχιερείς του Θρόνου, Μητροπολίτες Επίσκοποι και βοηθοί Επίσκοποι, από όλο τον κόσμο, όπως ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος ο οποίος ήδη βρίσκεται στην Κωνσταντινούπολη και ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας Μακάριος.
Σε μήνυμά του για την γιορτή της Ινδίκτου , ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος λέει: Η ημέρα αυτή είναι αφιερωμένη στην προσευχή υπέρ της Προστασίας του Φυσικού Περιβάλλοντος.
Σε μήνυμά του για την γιορτή της Ινδίκτου , ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος λέει:
Τιμιώτατοι ἀδελφοί καί τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,
Οι Ιεράρχες θα υπογράψουν στον Κώδικα της νέας Ινδιοκτιώνος, όπου αναγράφεται το μήνυμα που υπογράφει αρχικά ο Οικουμενικός Πατριάρχης προκειμένου στη συνέχεια να το συνυπογράψουν οι Ιεράρχες.
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η εισαγωγική ομιλία του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, όπου θα αναφερθεί στα πεπραγμένα της τριετίας ενώ αναμένεται να εστιάσει και στις νέες στοχεύσεις αλλά και στην πανδημία.
Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της φετινής συνεδρίασης είναι ότι για πρώτη φορά έχουν κληθεί και λαϊκοί μεταξύ των οποίων και ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας ως ειδικός με μεγάλη εμπειρία για το θέμα της πανδημίας καθώς θέμα της Σύναξης αποτελεί η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με την πανδημία και η στάση της Εκκλησίας απέναντι στο ζήτημα .
Ο κ. Τσιόδρας θα χειροθετηθεί Άρχων Οφφικιάλιος από τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Η χειροθέτηση θα γίνει αύριο , μετά τον μεγάλο Εσπερινό στην Ιερά Μονή Ζωοδόχου Πηγής Βαλουκλή, χοροστατούντος του Οικουμενικού Πατριάρχη. Με ενδιαφέρον αναμένεται και η ομιλία του κ. Τσιόδρα που θα αναφερθεί στην πανδημία και τις κοινωνικές επιπτώσεις.
Για το θέμα της πανδημίας θα μιλήσει και ο Μητροπολίτης Ιεραπύτνης και Σητείας Κύριλλος, ο οποίος προέτρεψε τους πιστούς να εμβολιασθούν.
Το δεύτερο θέμα της Σύναξης αφορά στην εξαγγελία του Ευαγγελίου στον 21ο αιώνα, το μήνυμα δηλαδή του Ευαγγελίου και πως μεταφέρεται στις ημέρες μας.
Οι εργασίες που θα ολοκληρωθούν στις 3 Σεπτεμβρίου έχουν ως αντικείμενο θέματα που απασχολούν την Εκκλησία και την κοινωνική ζωή και έχουν άμεση επίδραση στη ζωή του ποιμνίου. Η Σύναξη θα πραγματοποιηθεί σε κεντρικό ξενοδοχείο της Πόλης και όχι στις Ι. Ναό της Αγίας Τριάδας, όπως συμβαίνει κάθε τρία χρόνια, προκειμένου να μην υπάρξει συγχρωτισμός λόγω του ιού.
Εχουν κληθεί όλοι οι εν ενεργεία Αρχιερείς του Θρόνου, Μητροπολίτες Επίσκοποι και βοηθοί Επίσκοποι, από όλο τον κόσμο, όπως ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος ο οποίος ήδη βρίσκεται στην Κωνσταντινούπολη και ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας Μακάριος.
Σε μήνυμά του για την γιορτή της Ινδίκτου , ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος λέει: Η ημέρα αυτή είναι αφιερωμένη στην προσευχή υπέρ της Προστασίας του Φυσικού Περιβάλλοντος.
Σε μήνυμά του για την γιορτή της Ινδίκτου , ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος λέει:
Τιμιώτατοι ἀδελφοί καί τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,
Ἡ ἑορτή τῆς Ἰνδίκτου, ἡ ἐπίσημος ἡμέρα προσευχῶν διά τό φυσικόν περιβάλλον, εὑρίσκει καί ἐφέτος τήν ἀνθρωπότητα ἀντιμέτωπον μέ ἔντονα καιρικά φαινόμενα λόγῳ τῆς προϊούσης κλιματικῆς ἀλλαγῆς, καταστροφικάς πλημμύρας καί πυρκαϊάς εἰς ὅλον τόν πλανήτην, καθώς καί μέ τήν πανδημίαν τοῦ κορωνοϊοῦ καί τάς κοινωνικάς καί οἰκονομικάς ἐπιπτώσεις της.
Τό γεγονός ὅτι τά περιοριστικά μέτρα εἰς τάς μετακινήσεις καί ἡ ἐπιβολή ὁρίων εἰς τήν βιομηχανικήν παραγωγήν ὡδήγησαν εἰς μείωσιν τῶν ρύπων καί τῆς ἐκπομπῆς ἀερίων, ὑπῆρξεν ἕν ἐπίπλέον σημαντικόν δίδαγμα περί τῆς ἀλληλουχίας τῶν πάντων ἐν τῷ κόσμῳ καί περί τῆς ἀλληλοπεριχωρήσεως πασῶν τῶν διαστάσεων τῆς ζωῆς. Ἀπεκαλύφθη ἐπίσης ἐκ νέου ὅτι αἱ οἰκολογικαί πρωτοβουλίαι τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, αἱ ὁποῖαι ἀποτελοῦν προέκτασιν τῆς θεολογίας καί τῆς λειτουργικῆς παραδόσεως τῆς Ἐκκλησίας, συμπορεύονται μέ τάς διαπιστώσεις τῆς ἐπιστήμης καί τήν προτροπήν ἐκ μέρους τῶν εἰδημόνων πρός πολύπλευρον κινητοποίησιν διά τήν προστασίαν τῆς ἀκεραιότητος τοῦ φυσικοῦ περιβάλλοντος.
Προσευχόμεθα διά τήν ταχεῖα υπέρβασιν τῶν συνεπειῶν τῆς ὑγειονομικῆς κρίσεως καί διά τόν ἄνωθεν φωτισμόντῶν κυβερνήσεων παγκοσμίως, ὥστε νά μή ἐπιστρέψουν ἤνά ἐπιμείνουν εἰς τόν οἰκονομισμόν, εἰς ἐκείνας τάς ἀρχάς ὀργανώσεως τῆς οἰκονομικῆς ζωῆς, τῆς παραγωγῆς καί τῆς καταναλώσεως καί τῆς ἐξαντλητικῆς ἐκμεταλλεύσεως τῶν φυσικῶν πόρων, αἱ ὁποῖαι ἴσχυον πρό τῆς πανδημίας.
Εἰλικρινής εὐχή τῆς ἡμῶν Μετριότητος εἶναι καί ὁ τερματισμός τῆς διαδόσεως ψευδοεπιστημονικῶν ἀπόψεων περί δῆθεν ἐπικινδυνότητος τῶν ἐμβολίων κατά τοῦ κορωνοϊοῦ Covid-19, τῆς κατασυκοφαντήσεως τῶν εἰδικῶν καί τῆς ἀνερματίστου ὑποβαθμίσεως τῆς σοβαρότητος τῆς νόσου.
Δυστυχῶς, παρόμοιαι θέσεις διαδίδονται καί ἀναφορικῶς πρός τήν κλιματικήν ἀλλαγήν, τά αἴτια καί τά ὀλέθρια ἐπακόλουθά της. Ἡ πραγματικότης εἶναι τελείως διαφορετική, ἐνώπιον δέ αὐτῆς ἀπαιτεῖται ὑπευθυνότης, σύμπραξις, συμπόρευσις καί κοινόν ὅραμα.
Εἶναι ἀδιανόητον νά ἀδρανῶμεν, ἐν ἐπιγνώσει τῶν κοινῶν διά τό ἀνθρώπινον γένος μεγάλων συγχρόνων προκλήσεων. Ἡ ἀδιαφορία διά τόν πάσχοντα συνάν-θρωπον καί διά τήν καταστροφήν τῆς «καλῆς λίαν» δημιουργίας εἶναι προσβολή τοῦ Θεοῦ καί ἀθέτησις τῶν ἐντολῶν του. Ὅπου ὑπάρχει σεβασμός πρός τήν κτίσιν καί ἔμπρακτος ἀγάπη πρός τόν «ἠγαπημένον τοῦ Θεοῦ» ἄνθρωπον, ἐκεῖ εἶναι παρών ὁ Θεός.
Μετά τήν Ἁγίαν καί Μεγάλην Σύνοδον (Κρήτη 2016), τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον, συμφώνως πρός τό πνεῦμα καί τάς ἀποφάσεις αὐτῆς, ὥρισε μίαν ἐπίσημον ἐπιτροπήν ἐκ θεολόγων διά τήν κατάρτισιν ἑνός κειμένου περί τῶν κοινωνικῶν συνεπειῶν τῆς πίστεώς μας καί περί τῆς κοινωνικῆς ἀποστολῆς καί μαρτυρίας τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας εἰς τόν σύγχρονον κόσμον. Εἰς τό κείμενον τοῦτο, τό ὁποῖον ἔχει ἐγκριθῆπρός δημοσίευσιν ὑπό τῆς περί ἡμᾶς Ἁγίας καί Ἱερᾶς Συνόδου καί φέρει τόν τίτλον Ὑπέρ τῆς τοῦ κόσμου ζωῆς. Τό κοινωνικόν ἦθος ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Ἐκκλησίᾳ, σημειοῦνται προσφυῶς τά ἑξῆς: «Ἡ Ἐκκλησία ἐνθαρρύνει τούς πιστούς νά εἶναι εὐγνώμονες διά τά εὑρήματα τῶν ἐπιστημῶν καί νά δέχωνται ἀκόμη καί ἐκεῖνα τά ὁποῖα, ἐνδεχομένως, θά τούς ὑπεχρέωναν νά ἀναθεωρήσουν τάς ἀντιλήψεις των διά τήν ἱστορίαν καί τό πλαίσιον τῆς κοσμικῆς πραγματικότητος. Ἡ ἐπιθυμία δι᾿ ἐπιστημονικήν γνῶσιν ἀπορρέει ἀπό τήν ἰδίαν πηγήν μέ αὐτήν τοῦ ἱμέρου τῆς πίστεως νά εἰσέλθῃ ἔτι βαθύτερον εἰς τό μυστήριον τοῦ Θεοῦ». (§ 71).
Ἡ Ἁγία τοῦ Χριστοῦ Μεγάλη Ἐκκλησία προβάλλει μετ᾿έμφάσεως τό ἀδιαί-ρετον τῆς προστασίας τοῦ φυσικοῦ περιβάλλοντος καί τῆς φιλανθρώπου μερίμνης διά τόν πλησίον. Τόσον ἡ οἰκοφιλική συμπεριφορά, ὅσον καί ἡ ἀναγνώρισις τῆς ἱερότητος τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου, εἶναι «λειτουργία μετά τήν Λειτουργίαν», ζωτικαί διαστάσεις τῆς εὐχαριστιακῆς πραγματώσεως τῆς Ἐκκλησίας. Ἡ ζωή τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἔμπρακτος σεβασμός τῆς κτίσεως καί τόπος καί τρόπος τοῦ πολιτισμοῦ τοῦ προσώπου καί τῆς ἀλληλεγγύης.
Τιμιώτατοι ἀδελφοί καί προσφιλέστατα τέκνα,
Εἰς αὐτήν τήν δύσκολον περίοδον, ἡ ἀνάληψις πρωτοβουλιῶν διά τόν περιο-ρισμόν τῆς πανδημίας ἀποτελεῖ βασικόν ποιμαντικόν καθῆκον διά τήν Ἐκκλησίαν. Κατηγορική ἠθική ἐπιταγή εἶναι ἐπίσης ἡ στήριξις τῆς γενικῆς προσβάσεως εἰς τόν ἐμβολιασμόν κατά τοῦ κορωνοϊοῦ, πρωτίστως δέ διά τούς πτωχοτέρους λαούς, κατά τόν Κυριακόν λόγον, «ἐφ᾿ ὅσον ἐποιήσατε ἑνί τούτων τῶν ἀδελφῶν μου τῶν ἐλαχίστων, ἐμοί ἐποιήσατε» (Ματθ. κε’, 40).Ὀφείλομεν νά ἀγαπῶμεν ἀλλήλους «καθώς ὁ Χριστός ἠγάπησεν ἡμᾶς» (Ἐφέσ. ε’, 2) καί νά ἀναδεικνυώμεθα «ἱερεῖς» τῆς δημιουργίας, φυλάσσοντες καί καλλιεργοῦντες αὐτήν μέ ἐπιμέλειαν καί στοργήν, ἀναφέροντες τό τιμαλφέστατον τοῦτο δῶρον τῆς Θείας Χάριτος μετ᾿ εὐχαριστίας εἰς τόν Κτίστην τῶν ἁπάντων.
Κατακλείοντες, εὐχόμεθα ὁλοθύμως πᾶσιν ὑμῖν εὐλογημένον, ὑγιές καί καλλίκαρπον τό νέον ἐκκλησιαστικόν ἔτος καί ἐπικαλούμεθα ἐφ᾿ ὑμᾶς, μεσιτείᾳ τῆς Παναγίας τῆς Παμμακαρίστου, τήν χάριν καί τό ἔλεος τοῦ Κυρίου καί Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ᾯ ἡ δόξα καί τό κράτος εἰς τούς ἀπεράντους αἰῶνας. Ἀμήν!
,βκα’ Σεπτεμβρίου α’
Ὁ Κωνσταντινουπόλεως
διάπυρος πρός Θεόν εὐχέτης πάντων ὑμῶν
Τό γεγονός ὅτι τά περιοριστικά μέτρα εἰς τάς μετακινήσεις καί ἡ ἐπιβολή ὁρίων εἰς τήν βιομηχανικήν παραγωγήν ὡδήγησαν εἰς μείωσιν τῶν ρύπων καί τῆς ἐκπομπῆς ἀερίων, ὑπῆρξεν ἕν ἐπίπλέον σημαντικόν δίδαγμα περί τῆς ἀλληλουχίας τῶν πάντων ἐν τῷ κόσμῳ καί περί τῆς ἀλληλοπεριχωρήσεως πασῶν τῶν διαστάσεων τῆς ζωῆς. Ἀπεκαλύφθη ἐπίσης ἐκ νέου ὅτι αἱ οἰκολογικαί πρωτοβουλίαι τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, αἱ ὁποῖαι ἀποτελοῦν προέκτασιν τῆς θεολογίας καί τῆς λειτουργικῆς παραδόσεως τῆς Ἐκκλησίας, συμπορεύονται μέ τάς διαπιστώσεις τῆς ἐπιστήμης καί τήν προτροπήν ἐκ μέρους τῶν εἰδημόνων πρός πολύπλευρον κινητοποίησιν διά τήν προστασίαν τῆς ἀκεραιότητος τοῦ φυσικοῦ περιβάλλοντος.
Προσευχόμεθα διά τήν ταχεῖα υπέρβασιν τῶν συνεπειῶν τῆς ὑγειονομικῆς κρίσεως καί διά τόν ἄνωθεν φωτισμόντῶν κυβερνήσεων παγκοσμίως, ὥστε νά μή ἐπιστρέψουν ἤνά ἐπιμείνουν εἰς τόν οἰκονομισμόν, εἰς ἐκείνας τάς ἀρχάς ὀργανώσεως τῆς οἰκονομικῆς ζωῆς, τῆς παραγωγῆς καί τῆς καταναλώσεως καί τῆς ἐξαντλητικῆς ἐκμεταλλεύσεως τῶν φυσικῶν πόρων, αἱ ὁποῖαι ἴσχυον πρό τῆς πανδημίας.
Εἰλικρινής εὐχή τῆς ἡμῶν Μετριότητος εἶναι καί ὁ τερματισμός τῆς διαδόσεως ψευδοεπιστημονικῶν ἀπόψεων περί δῆθεν ἐπικινδυνότητος τῶν ἐμβολίων κατά τοῦ κορωνοϊοῦ Covid-19, τῆς κατασυκοφαντήσεως τῶν εἰδικῶν καί τῆς ἀνερματίστου ὑποβαθμίσεως τῆς σοβαρότητος τῆς νόσου.
Δυστυχῶς, παρόμοιαι θέσεις διαδίδονται καί ἀναφορικῶς πρός τήν κλιματικήν ἀλλαγήν, τά αἴτια καί τά ὀλέθρια ἐπακόλουθά της. Ἡ πραγματικότης εἶναι τελείως διαφορετική, ἐνώπιον δέ αὐτῆς ἀπαιτεῖται ὑπευθυνότης, σύμπραξις, συμπόρευσις καί κοινόν ὅραμα.
Εἶναι ἀδιανόητον νά ἀδρανῶμεν, ἐν ἐπιγνώσει τῶν κοινῶν διά τό ἀνθρώπινον γένος μεγάλων συγχρόνων προκλήσεων. Ἡ ἀδιαφορία διά τόν πάσχοντα συνάν-θρωπον καί διά τήν καταστροφήν τῆς «καλῆς λίαν» δημιουργίας εἶναι προσβολή τοῦ Θεοῦ καί ἀθέτησις τῶν ἐντολῶν του. Ὅπου ὑπάρχει σεβασμός πρός τήν κτίσιν καί ἔμπρακτος ἀγάπη πρός τόν «ἠγαπημένον τοῦ Θεοῦ» ἄνθρωπον, ἐκεῖ εἶναι παρών ὁ Θεός.
Μετά τήν Ἁγίαν καί Μεγάλην Σύνοδον (Κρήτη 2016), τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον, συμφώνως πρός τό πνεῦμα καί τάς ἀποφάσεις αὐτῆς, ὥρισε μίαν ἐπίσημον ἐπιτροπήν ἐκ θεολόγων διά τήν κατάρτισιν ἑνός κειμένου περί τῶν κοινωνικῶν συνεπειῶν τῆς πίστεώς μας καί περί τῆς κοινωνικῆς ἀποστολῆς καί μαρτυρίας τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας εἰς τόν σύγχρονον κόσμον. Εἰς τό κείμενον τοῦτο, τό ὁποῖον ἔχει ἐγκριθῆπρός δημοσίευσιν ὑπό τῆς περί ἡμᾶς Ἁγίας καί Ἱερᾶς Συνόδου καί φέρει τόν τίτλον Ὑπέρ τῆς τοῦ κόσμου ζωῆς. Τό κοινωνικόν ἦθος ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Ἐκκλησίᾳ, σημειοῦνται προσφυῶς τά ἑξῆς: «Ἡ Ἐκκλησία ἐνθαρρύνει τούς πιστούς νά εἶναι εὐγνώμονες διά τά εὑρήματα τῶν ἐπιστημῶν καί νά δέχωνται ἀκόμη καί ἐκεῖνα τά ὁποῖα, ἐνδεχομένως, θά τούς ὑπεχρέωναν νά ἀναθεωρήσουν τάς ἀντιλήψεις των διά τήν ἱστορίαν καί τό πλαίσιον τῆς κοσμικῆς πραγματικότητος. Ἡ ἐπιθυμία δι᾿ ἐπιστημονικήν γνῶσιν ἀπορρέει ἀπό τήν ἰδίαν πηγήν μέ αὐτήν τοῦ ἱμέρου τῆς πίστεως νά εἰσέλθῃ ἔτι βαθύτερον εἰς τό μυστήριον τοῦ Θεοῦ». (§ 71).
Ἡ Ἁγία τοῦ Χριστοῦ Μεγάλη Ἐκκλησία προβάλλει μετ᾿έμφάσεως τό ἀδιαί-ρετον τῆς προστασίας τοῦ φυσικοῦ περιβάλλοντος καί τῆς φιλανθρώπου μερίμνης διά τόν πλησίον. Τόσον ἡ οἰκοφιλική συμπεριφορά, ὅσον καί ἡ ἀναγνώρισις τῆς ἱερότητος τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου, εἶναι «λειτουργία μετά τήν Λειτουργίαν», ζωτικαί διαστάσεις τῆς εὐχαριστιακῆς πραγματώσεως τῆς Ἐκκλησίας. Ἡ ζωή τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἔμπρακτος σεβασμός τῆς κτίσεως καί τόπος καί τρόπος τοῦ πολιτισμοῦ τοῦ προσώπου καί τῆς ἀλληλεγγύης.
Τιμιώτατοι ἀδελφοί καί προσφιλέστατα τέκνα,
Εἰς αὐτήν τήν δύσκολον περίοδον, ἡ ἀνάληψις πρωτοβουλιῶν διά τόν περιο-ρισμόν τῆς πανδημίας ἀποτελεῖ βασικόν ποιμαντικόν καθῆκον διά τήν Ἐκκλησίαν. Κατηγορική ἠθική ἐπιταγή εἶναι ἐπίσης ἡ στήριξις τῆς γενικῆς προσβάσεως εἰς τόν ἐμβολιασμόν κατά τοῦ κορωνοϊοῦ, πρωτίστως δέ διά τούς πτωχοτέρους λαούς, κατά τόν Κυριακόν λόγον, «ἐφ᾿ ὅσον ἐποιήσατε ἑνί τούτων τῶν ἀδελφῶν μου τῶν ἐλαχίστων, ἐμοί ἐποιήσατε» (Ματθ. κε’, 40).Ὀφείλομεν νά ἀγαπῶμεν ἀλλήλους «καθώς ὁ Χριστός ἠγάπησεν ἡμᾶς» (Ἐφέσ. ε’, 2) καί νά ἀναδεικνυώμεθα «ἱερεῖς» τῆς δημιουργίας, φυλάσσοντες καί καλλιεργοῦντες αὐτήν μέ ἐπιμέλειαν καί στοργήν, ἀναφέροντες τό τιμαλφέστατον τοῦτο δῶρον τῆς Θείας Χάριτος μετ᾿ εὐχαριστίας εἰς τόν Κτίστην τῶν ἁπάντων.
Κατακλείοντες, εὐχόμεθα ὁλοθύμως πᾶσιν ὑμῖν εὐλογημένον, ὑγιές καί καλλίκαρπον τό νέον ἐκκλησιαστικόν ἔτος καί ἐπικαλούμεθα ἐφ᾿ ὑμᾶς, μεσιτείᾳ τῆς Παναγίας τῆς Παμμακαρίστου, τήν χάριν καί τό ἔλεος τοῦ Κυρίου καί Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ᾯ ἡ δόξα καί τό κράτος εἰς τούς ἀπεράντους αἰῶνας. Ἀμήν!
,βκα’ Σεπτεμβρίου α’
Ὁ Κωνσταντινουπόλεως
διάπυρος πρός Θεόν εὐχέτης πάντων ὑμῶν
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα