Πάτρα: «Δεν παρείχαν καμία προστασία τα προστατευτικά κιγκλιδώματα», λέει πραγματογνώμονας για το ατύχημα στα καρτ
20.09.2021
15:14
«Ευτυχώς που τα θραύσματα δεν πήγαν πάνω στον κόσμο - Θα θρηνούσαμε θύματα διότι θα λειτουργούσαν ως γκιλοτίνα», λέει στο protothema.gr o Αντώνης Κουνζελάς
Συγκρατημένα αισιόδοξοι δήλωσαν νωρίτερα στο protothema.gr οι γιατροί στην ΜΕΘ του Πανεπιστημιακού νοσοκομείου της Πάτρας για την πορεία της υγείας του 6χρονου Φώτη, ο οποίος τραυματίστηκε σοβαρά κατά την διάρκεια του 13ου «Patras International Circuit for Kart» όταν ένα όχημα καρτ έπεσε πάνω στα προστατευτικά κιγκλιδώματα στην οδό Μαιζώνος, σκορπώντας τον τρόμο στους θεατές.
Την ίδια ώρα το βίντεο με την σύγκρουση έχει κάνει τον γύρω του διαδικτύου, με αποτέλεσμα πολλοί να είναι αυτοί που κατακεραυνώνουν τους διοργανωτές για ελλειπή και λανθασμένα μέτρα ασφάλειας. Ανάμεσα σε αυτούς και ο Έλληνας γενικός μηχανικός ασφαλείας στο Πανεπιστήμιο του Τορίνο και πραγματογνώμονας Αντώνης Κουνζελάς, ο οποίος εξήγησε στο protothema.gr πως τα πράγματα θα ήταν χειρότερα αν έπεφταν στο κοινό τα θραύσματα από τα πλαστικά φράγματα, που διαλύθηκαν με την σύγκρουση:
«Έγιναν πολλά λάθη στη συγκεκριμένη διοργάνωση δυστυχώς. Το βασικότερο είναι τα πλαστικά φράγματα “ζέρσεϊ”, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν ως προστατευτικά. Αυτά δεν δίνουν καμία προστασία γιατί δεν είναι γι αυτή την χρήση. Αυτά είναι για να κάνεις μια αλλαγή ροής των αυτοκινήτων στο δρόμο, για να εργοτάξια και τέτοια. Είναι φτιαγμένα από πολυαιθυλένιο υψηλής πυκνότητας και δεν κάνουν γι αυτή την δουλειά. Τα θραύσματα ευτυχώς που δεν πήγαν πάνω στον κόσμο. Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο θα θρηνούσαμε θύματα αυτή την στιγμή, διότι θα λειτουργούσαν ως γκιλοτίνα» αναφέρει και προσθέτει:
«Όποια κι αν ήταν η ταχύτητα των οχημάτων αυτών δεν έπρεπε οι διοργανωτές να είχαν χρησιμοποιήσει αυτά τα φράγματα. Αυτά γεμίζουν συνήθως με νερό ή άμμο αλλά γίνονται ακόμα πιο επικίνδυνα έτσι, διότι στην περίπτωση που πέσει επάνω τους το καρτ είναι σαν να έπεσε πάνω σε τσιμέντο. Αν είχαν νερό σε μια τέτοια περίπτωση τα επόμενα αυτοκίνητα θα είχαν τον κίνδυνο να γλιστρήσουν και θα είχαμε χειρότερα αποτελέσματα».
Σύμφωνα με τον ειδικό έλειπε και το ειδικό πλέγμα τουλάχιστον τριών μέτρων, που μπαίνει μπροστά από τους θεατές: «Γι αυτές τις περιπτώσεις συνιστώνται ειδικά στρώματα, ελάσματα ή μεγάλα λάστιχα δεμένα μεταξύ τους με πλέγματα, τα οποία απορροφούν όλους τους κραδασμούς, όχι αυτά. Επίσης αυτό που έλειπε είναι το ειδικό πλέγμα τουλάχιστον τριών μέτρων για την προστασία του κόσμου. Εδώ το μόνο που είχαν βάλει πίσω από τα ζέρσεϊ είναι τα σιδερένια κιγκλιδώματα, που είναι για να σταματάς την ροή του κόσμου. Αγώνες στην πόλη φυσικά και μπορούν να γίνουν, αλλά με προδιαγραφές όχι έτσι. Υπάρχουν ειδικοί φράχτες απορρόφησης των κραδασμών από πολυουρεθάνη και όχι από πολυαιθυλένιο, ενώ μπαίνουν και τα πλέγματα μπροστά σε ειδικό ύψος από το σημείο, όπου στέκεται το κοινό για τα θραύσματα. Αν υπήρχε πλέγμα πίσω από το ζέρσεϊ το παιδάκι δεν θα χτυπούσε. Έχουν γίνει λάθη ξεκάθαρα».
O γενικός μηχανικός ασφαλείας στο Πανεπιστήμιο του Τορίνο αναρωτιέται αν για την επίδειξη αυτή είχε γίνει η απαραίτητη εκτίμηση κινδύνου: «Έπρεπε να είχαν κάνει μια εκτίμηση κινδύνου μέρες πριν τον αγώνα, με άλλα λόγια δοκιμές στο οδόστρωμα. Έπρεπε να γνωρίζουν αν τα λάστιχα των καρτ ήταν ειδικά για το οδόστρωμα αυτό ή έπρεπε να αλλαχθούν με άλλο μείγμα ελαστικού. Εδώ στην Ιταλία όπως και σε άλλα κράτη γίνεται πρώτα αυτή η εκτίμηση κινδύνου, ελέγχονται όλες οι προδιαγραφές και ο φάκελος αυτός κατατίθεται στο δήμο ή στην περιφέρεια που θα δώσει την έγκριση και την τελική άδεια για την διοργάνωση του αγώνα».
Ειδήσεις σήμερα:
Κοινωνικό Τιμολόγιο: Πότε λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για φθηνό ρεύμα
Έρευνα: Πόσο κινδυνεύουν οι διαβητικοί από τον κορωνοϊό
Γκόρντον Ράμσεϊ: Αφιερωμένη στην ελληνική γαστρονομία η νέα του εκπομπή μαγειρικής
Την ίδια ώρα το βίντεο με την σύγκρουση έχει κάνει τον γύρω του διαδικτύου, με αποτέλεσμα πολλοί να είναι αυτοί που κατακεραυνώνουν τους διοργανωτές για ελλειπή και λανθασμένα μέτρα ασφάλειας. Ανάμεσα σε αυτούς και ο Έλληνας γενικός μηχανικός ασφαλείας στο Πανεπιστήμιο του Τορίνο και πραγματογνώμονας Αντώνης Κουνζελάς, ο οποίος εξήγησε στο protothema.gr πως τα πράγματα θα ήταν χειρότερα αν έπεφταν στο κοινό τα θραύσματα από τα πλαστικά φράγματα, που διαλύθηκαν με την σύγκρουση:
«Έγιναν πολλά λάθη στη συγκεκριμένη διοργάνωση δυστυχώς. Το βασικότερο είναι τα πλαστικά φράγματα “ζέρσεϊ”, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν ως προστατευτικά. Αυτά δεν δίνουν καμία προστασία γιατί δεν είναι γι αυτή την χρήση. Αυτά είναι για να κάνεις μια αλλαγή ροής των αυτοκινήτων στο δρόμο, για να εργοτάξια και τέτοια. Είναι φτιαγμένα από πολυαιθυλένιο υψηλής πυκνότητας και δεν κάνουν γι αυτή την δουλειά. Τα θραύσματα ευτυχώς που δεν πήγαν πάνω στον κόσμο. Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο θα θρηνούσαμε θύματα αυτή την στιγμή, διότι θα λειτουργούσαν ως γκιλοτίνα» αναφέρει και προσθέτει:
«Όποια κι αν ήταν η ταχύτητα των οχημάτων αυτών δεν έπρεπε οι διοργανωτές να είχαν χρησιμοποιήσει αυτά τα φράγματα. Αυτά γεμίζουν συνήθως με νερό ή άμμο αλλά γίνονται ακόμα πιο επικίνδυνα έτσι, διότι στην περίπτωση που πέσει επάνω τους το καρτ είναι σαν να έπεσε πάνω σε τσιμέντο. Αν είχαν νερό σε μια τέτοια περίπτωση τα επόμενα αυτοκίνητα θα είχαν τον κίνδυνο να γλιστρήσουν και θα είχαμε χειρότερα αποτελέσματα».
Σύμφωνα με τον ειδικό έλειπε και το ειδικό πλέγμα τουλάχιστον τριών μέτρων, που μπαίνει μπροστά από τους θεατές: «Γι αυτές τις περιπτώσεις συνιστώνται ειδικά στρώματα, ελάσματα ή μεγάλα λάστιχα δεμένα μεταξύ τους με πλέγματα, τα οποία απορροφούν όλους τους κραδασμούς, όχι αυτά. Επίσης αυτό που έλειπε είναι το ειδικό πλέγμα τουλάχιστον τριών μέτρων για την προστασία του κόσμου. Εδώ το μόνο που είχαν βάλει πίσω από τα ζέρσεϊ είναι τα σιδερένια κιγκλιδώματα, που είναι για να σταματάς την ροή του κόσμου. Αγώνες στην πόλη φυσικά και μπορούν να γίνουν, αλλά με προδιαγραφές όχι έτσι. Υπάρχουν ειδικοί φράχτες απορρόφησης των κραδασμών από πολυουρεθάνη και όχι από πολυαιθυλένιο, ενώ μπαίνουν και τα πλέγματα μπροστά σε ειδικό ύψος από το σημείο, όπου στέκεται το κοινό για τα θραύσματα. Αν υπήρχε πλέγμα πίσω από το ζέρσεϊ το παιδάκι δεν θα χτυπούσε. Έχουν γίνει λάθη ξεκάθαρα».
O γενικός μηχανικός ασφαλείας στο Πανεπιστήμιο του Τορίνο αναρωτιέται αν για την επίδειξη αυτή είχε γίνει η απαραίτητη εκτίμηση κινδύνου: «Έπρεπε να είχαν κάνει μια εκτίμηση κινδύνου μέρες πριν τον αγώνα, με άλλα λόγια δοκιμές στο οδόστρωμα. Έπρεπε να γνωρίζουν αν τα λάστιχα των καρτ ήταν ειδικά για το οδόστρωμα αυτό ή έπρεπε να αλλαχθούν με άλλο μείγμα ελαστικού. Εδώ στην Ιταλία όπως και σε άλλα κράτη γίνεται πρώτα αυτή η εκτίμηση κινδύνου, ελέγχονται όλες οι προδιαγραφές και ο φάκελος αυτός κατατίθεται στο δήμο ή στην περιφέρεια που θα δώσει την έγκριση και την τελική άδεια για την διοργάνωση του αγώνα».
Ειδήσεις σήμερα:
Κοινωνικό Τιμολόγιο: Πότε λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για φθηνό ρεύμα
Έρευνα: Πόσο κινδυνεύουν οι διαβητικοί από τον κορωνοϊό
Γκόρντον Ράμσεϊ: Αφιερωμένη στην ελληνική γαστρονομία η νέα του εκπομπή μαγειρικής
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr