Θέλουν να κλείσουν με τα διόδια την «τρύπα»
14.04.2011
16:17
Πρόταση για μείωση 50% στα υπό κατασκευή και για 25%-30% στα υπόλοιπα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων για τρία χρόνια
«Μαξιλάρι» για τη μείωση του δημοσιονομικού χρέους θα αποτελέσουν τα μελλοντικά έσοδα των αυτοκινητοδρόμων στο πλαίσιο συνολικής πρότασης που θα καταθέσει τις επόμενες ημέρες στους εργολάβους η κυβέρνηση για να ξεπεραστούν τα εμπόδια στις συμβάσεις παραχώρησης.
Παρουσία του υπουργού Οικονομικών κ. Γιώργου Παπακωνσταντίνου την Πέμπτη το μεσημέρι ο υπουργός υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας παρουσίασε το σχέδιο-πρόταση της κυβέρνησης για να εξασφαλιστεί μια ενδιάμεση περίοδος συμφωνίας για την ομαλοποίηση των έργων τα οποία έχουν μπλοκαριστεί εξαιτίας της παύσης χρηματοδότησης από τις τράπεζες.
Το σχέδιο αυτό που για να εφαρμοστεί απαιτείται σύμφωνα με τον κύριο Ρέππα η υπογραφή Μνημονίου Συναντίληψης με τους παραχωρησιούχους προβλέπει ένα βραχυπρόθεσμο προγραμματισμό για τη συνέχιση της εκτέλεσης των έργων για μια περίοδο μέχρι τα τέλη του έτους και ένα μακροπρόθεσμο που θα απαιτήσει μήνες για να ολοκληρωθεί και που συνδέεται άμεσα με την πορεία της ελληνικής οικονομίας.
Για την ενδιάμεση συμφωνία η κυβέρνηση δια στόματος κυρίου Παπακωνσταντίνου προτείνει την δημιουργία ενός εγγυητικού λογαριασμού τον οποίο Θα προκαταβάλει το Δημόσιο τη χρηματοδοτική του συμβολή για τα έργα.
Στο λογαριασμό, ο οποίος θα βρίσκεται στην Τράπεζα της Ελλάδος θα υπάρχει ένα ποσό ύψους 500 εκατ. ευρώ το οποίο θα αποτελέσει εγγύηση για την εκτέλεση του φυσικού αντικειμένου των έργων.
Είναι φανερό ότι ο «κουμπαράς» αυτός είναι η εγγύηση του Δημοσίου απέναντι στις τράπεζες, ώστε να ανοίξουν τις κάνουλες της χρηματοδότησης.
Παρουσία του υπουργού Οικονομικών κ. Γιώργου Παπακωνσταντίνου την Πέμπτη το μεσημέρι ο υπουργός υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας παρουσίασε το σχέδιο-πρόταση της κυβέρνησης για να εξασφαλιστεί μια ενδιάμεση περίοδος συμφωνίας για την ομαλοποίηση των έργων τα οποία έχουν μπλοκαριστεί εξαιτίας της παύσης χρηματοδότησης από τις τράπεζες.
Το σχέδιο αυτό που για να εφαρμοστεί απαιτείται σύμφωνα με τον κύριο Ρέππα η υπογραφή Μνημονίου Συναντίληψης με τους παραχωρησιούχους προβλέπει ένα βραχυπρόθεσμο προγραμματισμό για τη συνέχιση της εκτέλεσης των έργων για μια περίοδο μέχρι τα τέλη του έτους και ένα μακροπρόθεσμο που θα απαιτήσει μήνες για να ολοκληρωθεί και που συνδέεται άμεσα με την πορεία της ελληνικής οικονομίας.
Για την ενδιάμεση συμφωνία η κυβέρνηση δια στόματος κυρίου Παπακωνσταντίνου προτείνει την δημιουργία ενός εγγυητικού λογαριασμού τον οποίο Θα προκαταβάλει το Δημόσιο τη χρηματοδοτική του συμβολή για τα έργα.
Στο λογαριασμό, ο οποίος θα βρίσκεται στην Τράπεζα της Ελλάδος θα υπάρχει ένα ποσό ύψους 500 εκατ. ευρώ το οποίο θα αποτελέσει εγγύηση για την εκτέλεση του φυσικού αντικειμένου των έργων.
Είναι φανερό ότι ο «κουμπαράς» αυτός είναι η εγγύηση του Δημοσίου απέναντι στις τράπεζες, ώστε να ανοίξουν τις κάνουλες της χρηματοδότησης.
Για το μακροπρόθεσμο σχέδιο το οποίο βρίσκεται εξίσου στον αέρα λόγω δημοσιονομικής συγκυρίας δημιουργείται μία ΑΕ που θα υπάγεται στο υπουργείο Οικονομικών.
Η εταιρεία θα προικιστεί με τα μελλοντικά έσοδα του Δημοσίου από τα διόδια τα οποία θα τιτλοποιηθούν και υπολογίζεται ότι στο τέλος του χρόνου των συμβάσεων παραχώρησης θα αποφέρουν περίπου 20 δισ ευρώ.
Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών από τα έσοδα αυτά θα μπορέσει να ανακουφιστεί το δημόσιο χρέος για την εξόφληση ομολόγων όταν λήγουν και στη δευτερογενή αγορά.
Επιπλέον με τα έσοδα αυτά το υπουργείο Υποδομών ετοιμάζεται να χρηματοδοτήσει τη μείωση του διοδίου για τον χρήστη.
Ο υπουργός Υποδομών κύριος Ρέππας δήλωσε ότι η πρόθεση της κυβέρνησης είναι για μείωση 50% για τα υπό κατασκευή τμήματα όπως είναι η Κορίνθου-Πατρών και για 25 έως 30% για τα υπόλοιπα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων για τρία χρόνια μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα.
Η μείωση των διοδίων δε θα μπορεί να γίνει πριν την υπογραφή του μνημονίου Συνταντίληψης που όπως αναφέρθηκε καταβάλλεται προσπάθεια για να υπογραφεί σύντομα.
Οι αλλαγές που θα γίνουν στις συμβάσεις παραχώρησης σύμφωνα με τον κύριο Ρέππα θα συζητηθούν στη Βουλή και θα πάρουν το χαρακτήρα νέας νομοθετικής ρύθμισης.
Η εταιρεία θα προικιστεί με τα μελλοντικά έσοδα του Δημοσίου από τα διόδια τα οποία θα τιτλοποιηθούν και υπολογίζεται ότι στο τέλος του χρόνου των συμβάσεων παραχώρησης θα αποφέρουν περίπου 20 δισ ευρώ.
Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών από τα έσοδα αυτά θα μπορέσει να ανακουφιστεί το δημόσιο χρέος για την εξόφληση ομολόγων όταν λήγουν και στη δευτερογενή αγορά.
Επιπλέον με τα έσοδα αυτά το υπουργείο Υποδομών ετοιμάζεται να χρηματοδοτήσει τη μείωση του διοδίου για τον χρήστη.
Ο υπουργός Υποδομών κύριος Ρέππας δήλωσε ότι η πρόθεση της κυβέρνησης είναι για μείωση 50% για τα υπό κατασκευή τμήματα όπως είναι η Κορίνθου-Πατρών και για 25 έως 30% για τα υπόλοιπα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων για τρία χρόνια μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα.
Η μείωση των διοδίων δε θα μπορεί να γίνει πριν την υπογραφή του μνημονίου Συνταντίληψης που όπως αναφέρθηκε καταβάλλεται προσπάθεια για να υπογραφεί σύντομα.
Οι αλλαγές που θα γίνουν στις συμβάσεις παραχώρησης σύμφωνα με τον κύριο Ρέππα θα συζητηθούν στη Βουλή και θα πάρουν το χαρακτήρα νέας νομοθετικής ρύθμισης.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr