Απολύσεις και υποχρεωτικές άδειες στους αυτοκινητόδρομους

Σε απόγνωση οι εργαζόμενοι στα εργοτάξια

Συνθήκες εξαθλίωσης βιώνουν οι εργαζόμενοι στους  αυτοκινητοδρόμους, εκφράζοντας κραυγή αγωνίας για την τροπή που έχουν πάρει οι συμβάσεις παραχώρησης.  

Παρά την αισιοδοξία της κυβέρνησης ότι η πρόταση  για την υπογραφή μνημονίου στα  μεγάλα έργα θα βγάλει προσωρινά από  την αδράνεια τα εργοτάξια, η μία  μετά την άλλη οι κοινοπραξίες προχωρούν σε αναστολή εργασιών υποχρεώνοντας το προσωπικό είτε σε υποχρεωτικές άδειες είτε σε απολύσεις.  

Μέχρι στιγμής  δεκάδες οικοδόμοι, χειριστές μηχανημάτων, οδηγοί, τοπογράφοι και μηχανικοί  βρίσκονται στο ταμείο ανεργίας και  ζητούν στήριξη από την πλευρά της πολιτείας.  
Απόγνωση  

«Πρέπει να διαγραφούν ή να παγώσουν δάνεια, να πέσουν και  να πληρωθούν από τον ΟΑΕΔ ή  τον ΟΕΚ τα ενοίκια, να υπάρξει  δωρεάν δημόσια παιδεία, να μηδενιστούν  οι φόροι από τους δήμους και τα διάφορα τέλη» αναφέρουν οι εργαζόμενοι στο σωματείου του Ε65 και ζητούν να ανοίξουν οι δουλειές «γιατί αλλιώς θα αρχίσουμε να τρωγόμαστε μεταξύ μας οι άνεργοι με αυτούς που έχουν δουλειά.

Την περασμένη  Πέμπτη, λίγες ώρες μετά τις ανακοινώσεις Ρέππα-Παπακωνσταντίνου, για τα μέτρα που θα στηρίξουν έστω και προσωρινά τα έργα, τα αφεντικά των εργοταξίων της J&P Άβαξ στην Αθηνών-Κορίνθου ανακοίνωναν υποχρεωτικές άδειες σε όλο το προσωπικό τους από την Μεγάλη Τετάρτη έως και τα τέλη Μαϊου.  

Την ίδια ώρα  σε απολύσεις οδηγούνται πάνω από 100 άτομα από το εργοτάξιο του  Άκτωρα ενώ διορία ως τα τέλη του  μήνα έχει δώσει η Γαλλική Vinci, η οποία περιμένει ένεση ρευστότητας για να μην απολύσει όσους έχουν απομείνει.  

Την αγωνία των  εργαζομένων στα εργοτάξια των εθνικών δρόμων μετέφεραν το Σάββατο σε συνάντηση που πραγματοποίησαν με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό  και τον Αντιπεριφερειάρχη Τρικάλων κ. Μιχαλάκη, και oι εργαζόμενοι στον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), στους οποίους κατέθεσαν υπόμνημα διαμαρτυρίας. (διαβάστε σχετικό ρεπορτάζ και στο http://www.e-enimerosi.gr/article/10157/)

Το σωματείο ζήτησε διευκρινίσεις για την  εξέλιξη του έργου αλλά σύμφωνα με τον Περιφιρειάρχη παρά τις πιέσεις που ασκούνται, η συνέχιση του έργου δεν είναι δεδομένη.  
Προβλήματα  λόγω προσφυγών

Όπως ανακοινώθηκε από τον κ. Ρέππα την περασμένη  εβδομάδα, ο Ε65, από το τμήμα Μουργάνι έως την Εγνατία συνολικού  μήκους 31 χιλιομέτρων, τα έργα στον Καϊάφα μήκους 22 χλμ, τα Βραχνέικα μετά την Πάτρα 18 χλμ. και η Κλόκοβα κοντά στο Αντίρριο αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω προσφυγών στο ΣτΕ. Για να προχωρήσουν οι εργασίες απαιτείται η αλλαγή της χάραξης που απαιτεί πολύ χρόνο για να ολοκληρωθεί για αυτό και προτείνεται αναστολή εργασιών.

Αυτή την εβδομάδα η κυβέρνηση ετοιμάζεται να στείλει  στις κοινοπραξίες το τελικό κείμενο των προτάσεων προκειμένου να υπάρξει σύντομα ένα μνημόνιο συναντίληψης που θα οδηγήσει σε μερική κινητοποίηση των έργων τουλάχιστον μέχρι τα τέλη του χρόνου. Οι κατασκευαστές δηλώνουν ότι θα το μελετήσουν, θεωρούν όμως ανέφικτη την άμεση υπογραφή του, καθώς το μνημόνιο θα περάσει από τη βάσανο των τραπεζών.  

«Το μνημόνιο δεν  θα αφορά μόνο τα διόδια αλλά θα καθορίζει  και όλες τις παραμέτρους για την χρηματοδότηση και την συνέχιση των συμβάσεων. Εάν δεν το μελετήσουμε προσεκτικά δεν μπορεί να υπάρξει συμφωνία», αναφέρουν οι κατασκευαστές.   
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr