#HairHasNoGender: «Viral» η διαφήμιση της Pantene με πρωταγωνιστές ΛΟΑΤΚΙ+
18.01.2022
17:59
Δείτε ορισμένες από τις αντιδράσεις στο Twitter
Μία διαφορετική καμπάνια αποφάσισε να λανσάρει το brand Pantene της εταιρείας Procter and Gamble, μέσω της οποίας υμνεί τη διαφορετικότητα. Ο τίτλος της καμπάνιας είναι #HairHasNoGender, δηλαδή «Τα μαλλιά δεν έχουν φύλο». Μέσα από το διαφημιστικό σποτ προβάλονται πέντε queer πρόσωπα της ελληνικής ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας.
Τα συγκεκριμένα πρόσωπα μοιράζονται με υπερηφάνεια τις ιστορίες και τους και μιλούν για την ενδυνάμωση και την ορατότητα, ζητώντας να μοιραστούν τα ίδια, περήφανα, τις δικές τους ιστορίες αναφερόμενα στα εντυπωσιακά, λαμπερά μαλλιά τους.
Το σποτ κυκλοφόρησε χθες Δευτέρα ενώ έχει αναρτηθεί και στα social media του brand. Μάλιστα το Youtube έχει πάνω από 50.000 προβολές.
«Σύμφωνα με διεθνή έρευνα που πραγματοποίησε το Pantene το 2017, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Γέιλ, τα μαλλιά παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αυτοεκτίμηση και αποτελούν σημαντική προέκταση και έκφραση της ταυτότητας του κάθε ατόμου. Ο αντίκτυπος που έχουν τα μαλλιά στην ψυχολογική και συναισθηματική ισορροπία του ατόμου είναι τόσο ισχυρός που συχνά ξεφεύγει από το πλαίσιο της εξωτερικής εικόνας. Αυτή η διαπίστωση βρίσκει ακόμα συχνότερη εφαρμογή στα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, όπου τα μαλλιά συχνά αποτελούν το πρώτο στάδιο σε ζητήματα coming out, αυτοπροσδιορισμού, φυλομετάβασης, προσωπικής ενδυνάμωσης κ.λπ.
Από την άλλη, συχνά διαπιστώνονται στην κοινωνία διακρίσεις, προκαταλήψεις, ακόμα και misgendering (λανθασμένη απόδοση διαφορετικού γένους από αυτό με το οποίο αυτοπροσδιορίζεται το άτομο) που συνδέονται με την εικόνα, ενώ τα στερεότυπα που κάνουν λόγο για «αντρικά» και «γυναικεία» μαλλιά, «αντρικά» και «γυναικεία» κουρέματα, τόσο στους επαγγελματικούς χώρους περιποίησης μαλλιών όσο και έξω από αυτούς, παραμένουν κραταιά. «Φράντζα, κεφάλι ψηλά!» αναφωνεί ο Δήμος, που είναι cis gay αγόρι.
«Στις δουλειές πρέπει να αλλάζουν τα μυαλά και όχι τα μαλλιά» διαπιστώνει η Νικόλ, που είναι cis gay κορίτσι. «Πρώτα μάκρυνα τα μαλλιά μου και μετά είπα στους δικούς μου “αισθάνομαι, είμαι γυναίκα”» θυμάται η Καίτη, που είναι trans κορίτσι. «Δεν υπάρχουν “αντρικά” ή “γυναικεία” μαλλιά» διαπιστώνει η/το LEX, που είναι non-binary άτομο. «Ίσως κάποιοι νομίζουν ότι έτσι κρύβομαι, αλλά εγώ έτσι εκφράζομαι» εξηγεί ο Θέμης, μέσω της drag περσόνας του, Holly Grace. Μέσα από τις 5 παραπάνω ιστορίες, που με ειλικρίνεια και θάρρος μοιράζονται τα 5 άτομα που πρωταγωνιστούν στη νέα του καμπάνια - τομή για τα ελληνικά διαφημιστικά δεδομένα, το Pantene, περήφανος υποστηρικτής της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας και των διεκδικήσεών της, δηλώνει πως «ό,τι μαλλιά κι αν ονειρεύεσαι, είμαστε δίπλα σου», τονίζεται στην περιγραφή του βίντεο.
Παράλληλα το χάσταγκ #HairHasNoGender βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των τρεντ στο Twitter ενώ μέσα σε λίγες ώρες έγινε viral. Η πλειονότητα των χρηστών σχολίασε θετικά τη συγκεκριμένη καμπάνια.
Τα συγκεκριμένα πρόσωπα μοιράζονται με υπερηφάνεια τις ιστορίες και τους και μιλούν για την ενδυνάμωση και την ορατότητα, ζητώντας να μοιραστούν τα ίδια, περήφανα, τις δικές τους ιστορίες αναφερόμενα στα εντυπωσιακά, λαμπερά μαλλιά τους.
«Σύμφωνα με διεθνή έρευνα που πραγματοποίησε το Pantene το 2017, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Γέιλ, τα μαλλιά παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αυτοεκτίμηση και αποτελούν σημαντική προέκταση και έκφραση της ταυτότητας του κάθε ατόμου. Ο αντίκτυπος που έχουν τα μαλλιά στην ψυχολογική και συναισθηματική ισορροπία του ατόμου είναι τόσο ισχυρός που συχνά ξεφεύγει από το πλαίσιο της εξωτερικής εικόνας. Αυτή η διαπίστωση βρίσκει ακόμα συχνότερη εφαρμογή στα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, όπου τα μαλλιά συχνά αποτελούν το πρώτο στάδιο σε ζητήματα coming out, αυτοπροσδιορισμού, φυλομετάβασης, προσωπικής ενδυνάμωσης κ.λπ.
Από την άλλη, συχνά διαπιστώνονται στην κοινωνία διακρίσεις, προκαταλήψεις, ακόμα και misgendering (λανθασμένη απόδοση διαφορετικού γένους από αυτό με το οποίο αυτοπροσδιορίζεται το άτομο) που συνδέονται με την εικόνα, ενώ τα στερεότυπα που κάνουν λόγο για «αντρικά» και «γυναικεία» μαλλιά, «αντρικά» και «γυναικεία» κουρέματα, τόσο στους επαγγελματικούς χώρους περιποίησης μαλλιών όσο και έξω από αυτούς, παραμένουν κραταιά. «Φράντζα, κεφάλι ψηλά!» αναφωνεί ο Δήμος, που είναι cis gay αγόρι.
«Στις δουλειές πρέπει να αλλάζουν τα μυαλά και όχι τα μαλλιά» διαπιστώνει η Νικόλ, που είναι cis gay κορίτσι. «Πρώτα μάκρυνα τα μαλλιά μου και μετά είπα στους δικούς μου “αισθάνομαι, είμαι γυναίκα”» θυμάται η Καίτη, που είναι trans κορίτσι. «Δεν υπάρχουν “αντρικά” ή “γυναικεία” μαλλιά» διαπιστώνει η/το LEX, που είναι non-binary άτομο. «Ίσως κάποιοι νομίζουν ότι έτσι κρύβομαι, αλλά εγώ έτσι εκφράζομαι» εξηγεί ο Θέμης, μέσω της drag περσόνας του, Holly Grace. Μέσα από τις 5 παραπάνω ιστορίες, που με ειλικρίνεια και θάρρος μοιράζονται τα 5 άτομα που πρωταγωνιστούν στη νέα του καμπάνια - τομή για τα ελληνικά διαφημιστικά δεδομένα, το Pantene, περήφανος υποστηρικτής της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας και των διεκδικήσεών της, δηλώνει πως «ό,τι μαλλιά κι αν ονειρεύεσαι, είμαστε δίπλα σου», τονίζεται στην περιγραφή του βίντεο.
Παράλληλα το χάσταγκ #HairHasNoGender βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των τρεντ στο Twitter ενώ μέσα σε λίγες ώρες έγινε viral. Η πλειονότητα των χρηστών σχολίασε θετικά τη συγκεκριμένη καμπάνια.
«Σκεφτείτε να ήταν η χώρα μας γεμάτη με πολίτες όπως οι πρωταγωνιστές της διαφήμισης της Pantene. Η Τουρκία θα είχε εισβάλει και θα έφτανε στο Σύνταγμα την ίδια ώρα που κάποιοι θα “έφτιαχναν τη φράντζα τους”. Ευτυχώς όμως δεν είμαστε έτσι. Τροφή για σκέψη», ήταν το σχόλιο της πολιτεύτριας της ΝΔ.
Ειδήσεις σήμερα:
Τσιτσιπάς: «Στη Μελβούρνη νιώθω σα να παίζω στο σπίτι μου»
Κατερίνα Μονογυιού: «Ευχαριστώ τους ήρωες Γιώργο και Ανέστη, που απεγκλώβισαν την Αθηνά και τον αδερφό μου»
Αυξήθηκαν οι καταγγελίες για βία και σεξουαλική παρενόχληση στους χώρους εργασίας μέσα στο 2021
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr