13 ελληνικά πλοία και 100 Έλληνες ναυτικοί στη Μαύρη Θάλασσα - Η Ουκρανία δεν δίνει άδεια απόπλου σε ελληνικό φορτηγό
13 ελληνικά πλοία και 100 Έλληνες ναυτικοί στη Μαύρη Θάλασσα - Η Ουκρανία δεν δίνει άδεια απόπλου σε ελληνικό φορτηγό
Η χαρτογράφηση των ελληνικών και ελληνόκτητων πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα - Το μοναδικό καταγεγραμμένο πρόβλημα, μέχρι ώρας, εντοπίζεται στο λιμένα Γιούζνε της Οδησσού όπου βρίσκεται παραβεβλημένο ένα φορτηγό πλοίο υπό Ελληνική σημαία, με έξι Έλληνες ναυτικούς
Σύμφωνα με πρόσφατη καταγραφή, στην θαλάσσια περιοχή της βόρειας Μαύρης Θάλασσας (λιμένες, αγκυροβόλια και χωρικά ύδατα Ρωσίας και Ουκρανίας) βρίσκονται οκτώ πλοία υπό ελληνική σημαία με 61 Έλληνες ναυτικούς, ενώ στη νότια Μαύρη Θάλασσα βρίσκονται πέντε πλοία υπό ελληνική σημαία με 39 Έλληνες ναυτικούς.
Εκ των οκτώ πρώτων, ένα βρίσκεται στο λιμένα Γιούζνε Οδησσού, ένα βρίσκεται σε ρουμανικά χωρικά ύδατα, ενώ τα υπόλοιπα έξι βρίσκονται σε αγκυροβόλια είτε του Νοβοροσίσκ Ρωσίας, είτε του Στενού Κερτς, ανοικτά της Κριμαίας.
Μέχρι στιγμής έχει επιβεβαιωθεί η παρουσία πέντε ελληνόκτητων πλοίων στο βόρειο τμήμα της Μαύρης Θάλασσας, στα οποία επιβαίνουν 19 Έλληνες ναυτικοί.
Το μοναδικό καταγεγραμμένο πρόβλημα, μέχρι ώρας, εντοπίζεται στο λιμένα Γιούζνε της Οδησσού όπου βρίσκεται παραβεβλημένο ένα φορτηγό πλοίο υπό Ελληνική σημαία, με έξι Έλληνες ναυτικούς. Στο συγκεκριμένο πλοίο δεν χορηγείται απόπλους από τις ουκρανικές αρχές λόγω της αναστολής λειτουργίας, με εντολή του ουκρανικού ναυτικού, των λιμένων της χώρας εξαιτίας του πολέμου.
Τα ρωσικά λιμάνια όσο και τα ρουμανικά λειτουργούν κανονικά, στα Ουκρανικά υπάρχει εν υσχύ "Στρατιωτικός Νόμος" μέχρι νεωτέρας, με πλήρη απαγόρευση κινήσεων.
Η Μικτή Στρατιωτική Επιτροπή του Lloyd’s Market Association (LMA) κατέταξε τα ρωσικά και ουκρανικά ύδατα της Μαύρης και Αζοφικής Θάλασσας στον κατάλογο περιοχών αυξημένων στρατιωτικών, πειρατείας, τρομοκρατίας και συναφών κινδύνων.
Με βάση την ανωτέρω ανακοίνωση της LMA, αλλάζουν οι όροι και οι προϋποθέσεις ασφάλισης των πλοίων κατά κινδύνων πολέμου που βρίσκονται στην υπόψη περιοχή και θα αποτελούν αντικείμενο ειδικής διαπραγμάτευσης μεταξύ πλοιοκτητών και ασφαλιστών. Η ανακοίνωση δεν επηρεάζει τους όρους ναυτολόγησης ναυτικών.
Από τις 24/2, η Ρωσία έχει ανακοινώσει αναστολή της ναυσιπλοΐας στην Αζοφική Θάλασσα (κλείσιμο Στενού Κερτς).
Από το ΥΝΑΝΠ ενημερώνεται διαρκώς η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα (ΝΕΕ, ΕΕΕ ΕΕΝΜΑ, ΠΝΟ και ΠΕΠΕΝ) για κάθε εξέλιξη.
Ήδη από τις πρώτες ώρες έναρξης των ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία στις 24/2, εκδόθηκε σύσταση της Ελλάδας ως κράτος σημαίας, για άμεση απομάκρυνση και μη προσέγγιση των ελληνικών εμπορικών πλοίων από και προς τα λιμάνια και τα χωρικά ύδατα της Ουκρανίας και της Ρωσικής Ομοσπονδίας στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς και στα αγκυροβόλια των ως άνω λιμένων.
Χθες 26/2, ενημερώθηκαν οι Πλοίαρχοι των Ελληνικών και ελληνόκτητων να αυξήσουν περαιτέρω τα μέτρα ασφαλείας που ήδη έχουν λάβει για την ασφάλεια των πληρωμάτων, αλλά και των πλοίων τους.
Εκ των οκτώ πρώτων, ένα βρίσκεται στο λιμένα Γιούζνε Οδησσού, ένα βρίσκεται σε ρουμανικά χωρικά ύδατα, ενώ τα υπόλοιπα έξι βρίσκονται σε αγκυροβόλια είτε του Νοβοροσίσκ Ρωσίας, είτε του Στενού Κερτς, ανοικτά της Κριμαίας.
Μέχρι στιγμής έχει επιβεβαιωθεί η παρουσία πέντε ελληνόκτητων πλοίων στο βόρειο τμήμα της Μαύρης Θάλασσας, στα οποία επιβαίνουν 19 Έλληνες ναυτικοί.
Το μοναδικό καταγεγραμμένο πρόβλημα, μέχρι ώρας, εντοπίζεται στο λιμένα Γιούζνε της Οδησσού όπου βρίσκεται παραβεβλημένο ένα φορτηγό πλοίο υπό Ελληνική σημαία, με έξι Έλληνες ναυτικούς. Στο συγκεκριμένο πλοίο δεν χορηγείται απόπλους από τις ουκρανικές αρχές λόγω της αναστολής λειτουργίας, με εντολή του ουκρανικού ναυτικού, των λιμένων της χώρας εξαιτίας του πολέμου.
Τα ρωσικά λιμάνια όσο και τα ρουμανικά λειτουργούν κανονικά, στα Ουκρανικά υπάρχει εν υσχύ "Στρατιωτικός Νόμος" μέχρι νεωτέρας, με πλήρη απαγόρευση κινήσεων.
Η Μικτή Στρατιωτική Επιτροπή του Lloyd’s Market Association (LMA) κατέταξε τα ρωσικά και ουκρανικά ύδατα της Μαύρης και Αζοφικής Θάλασσας στον κατάλογο περιοχών αυξημένων στρατιωτικών, πειρατείας, τρομοκρατίας και συναφών κινδύνων.
Με βάση την ανωτέρω ανακοίνωση της LMA, αλλάζουν οι όροι και οι προϋποθέσεις ασφάλισης των πλοίων κατά κινδύνων πολέμου που βρίσκονται στην υπόψη περιοχή και θα αποτελούν αντικείμενο ειδικής διαπραγμάτευσης μεταξύ πλοιοκτητών και ασφαλιστών. Η ανακοίνωση δεν επηρεάζει τους όρους ναυτολόγησης ναυτικών.
Από τις 24/2, η Ρωσία έχει ανακοινώσει αναστολή της ναυσιπλοΐας στην Αζοφική Θάλασσα (κλείσιμο Στενού Κερτς).
Από το ΥΝΑΝΠ ενημερώνεται διαρκώς η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα (ΝΕΕ, ΕΕΕ ΕΕΝΜΑ, ΠΝΟ και ΠΕΠΕΝ) για κάθε εξέλιξη.
Ήδη από τις πρώτες ώρες έναρξης των ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία στις 24/2, εκδόθηκε σύσταση της Ελλάδας ως κράτος σημαίας, για άμεση απομάκρυνση και μη προσέγγιση των ελληνικών εμπορικών πλοίων από και προς τα λιμάνια και τα χωρικά ύδατα της Ουκρανίας και της Ρωσικής Ομοσπονδίας στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς και στα αγκυροβόλια των ως άνω λιμένων.
Χθες 26/2, ενημερώθηκαν οι Πλοίαρχοι των Ελληνικών και ελληνόκτητων να αυξήσουν περαιτέρω τα μέτρα ασφαλείας που ήδη έχουν λάβει για την ασφάλεια των πληρωμάτων, αλλά και των πλοίων τους.
Το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης και η Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας επικοινωνούν τακτικά με πλοιάρχους όλων των ελληνικών πλοίων στην περιοχή και δεν έχει αναφερθεί άλλο πρόβλημα.
Επίσης από πλευράς Κλάδου Ελέγχου Πλοίων ήδη από τις 24/02 ενημερώνονται σταθερά οι ναυτιλιακοί φορείς ότι τα πλοία τους, όταν πλέουν σε λιμένες των δύο χωρών στη Μαύρη και Αζοφική Θάλασσα, πρέπει να εφαρμόζουν αυξημένα μέτρα ασφαλείας.
Από το ΥΝΑΝΠ ζητήθηκε η συνδρομή της Ελληνικής Προξενικής Αρχής στην Οδησσό για παρέμβαση της προς τις τοπικές αρχές και την παροχή κάθε δυνατής συνδρομής, με στόχο τον απόπλου του πλοίου.
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής εκκρεμεί η εξειδίκευση των κυρώσεων από τα αρμόδια όργανα του Συμβουλίου Ε.Ε., η συνεδρίαση των οποίων συνεχίζεται. Με την ολοκλήρωση της νομοθετικής διαδικασίας, που εκτιμάται σήμερα ή το αργότερο εντός του επόμενου διημέρου, θα γίνει γνωστός ο βαθμός που αφορούν και στις θαλάσσιες μεταφορές.
Τέλος να σημειωθεί ότι σε σταθερή επικοινωνία με τους πλοιάρχους των εν λόγω πλοίων βρίσκεται από τις 24/2 και ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης.
Ειδήσεις σήμερα
«Έξαλλος ο Πούτιν για την πορεία της εισβολής», λέει Ευρωπαίος αξιωματούχος στο Fox News
Οργή στην Αθήνα για τους 10 νεκρούς ομογενείς: Για εξηγήσεις σήμερα ο Ρώσος Πρέσβης, συλλυπητήρια από Μακρόν
Η SWIFT δηλώνει έτοιμη να συμμορφωθεί με τους περιορισμούς σε ρωσικές τράπεζες
Επίσης από πλευράς Κλάδου Ελέγχου Πλοίων ήδη από τις 24/02 ενημερώνονται σταθερά οι ναυτιλιακοί φορείς ότι τα πλοία τους, όταν πλέουν σε λιμένες των δύο χωρών στη Μαύρη και Αζοφική Θάλασσα, πρέπει να εφαρμόζουν αυξημένα μέτρα ασφαλείας.
Από το ΥΝΑΝΠ ζητήθηκε η συνδρομή της Ελληνικής Προξενικής Αρχής στην Οδησσό για παρέμβαση της προς τις τοπικές αρχές και την παροχή κάθε δυνατής συνδρομής, με στόχο τον απόπλου του πλοίου.
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής εκκρεμεί η εξειδίκευση των κυρώσεων από τα αρμόδια όργανα του Συμβουλίου Ε.Ε., η συνεδρίαση των οποίων συνεχίζεται. Με την ολοκλήρωση της νομοθετικής διαδικασίας, που εκτιμάται σήμερα ή το αργότερο εντός του επόμενου διημέρου, θα γίνει γνωστός ο βαθμός που αφορούν και στις θαλάσσιες μεταφορές.
Τέλος να σημειωθεί ότι σε σταθερή επικοινωνία με τους πλοιάρχους των εν λόγω πλοίων βρίσκεται από τις 24/2 και ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης.
Ειδήσεις σήμερα
«Έξαλλος ο Πούτιν για την πορεία της εισβολής», λέει Ευρωπαίος αξιωματούχος στο Fox News
Οργή στην Αθήνα για τους 10 νεκρούς ομογενείς: Για εξηγήσεις σήμερα ο Ρώσος Πρέσβης, συλλυπητήρια από Μακρόν
Η SWIFT δηλώνει έτοιμη να συμμορφωθεί με τους περιορισμούς σε ρωσικές τράπεζες
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα