Σε 4 άξονες αναπτύσσεται το
νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που τίθεται επί τάπητος στο σημερινό Υπουργικό Συμβούλιο.
Στόχος της κυβέρνησης είναι να αναβαθμιστεί η ποιότητας των
ΑΕΙ και την ίδια στιγμή να ενισχυθεί η λειτουργικότητά τους. Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται επίσης η
προώθηση της
σύνδεσης των ΑΕΙ με την
κοινωνία και ο εκσυγχρονισμός του ΔΟΑΤΑΠ για να αυτοματοποιηθεί η
αναγνώριση των πτυχίων του εξωτερικού
Με το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση του Υ.ΠΑΙ.Θ., η κυβέρνηση πλέον θα έχει νομοθετήσει όλο το
βασικό νομοθετικό έργο στον τομέα της παιδείας για το οποίο δεσμεύτηκε
προεκλογικά.
Πρώτος άξονας: Αναβάθμιση ποιότητας ΑΕΙ
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, η αναβάθμιση των ΑΕΙ θα γίνεται με εκσυγχρονισμό προγραμμάτων σπουδών όπως τα Διεπιστημονικά κοινά/διπλά προπτυχιακά, Δυνατότητα επιλογής μαθημάτων από προγράμματα σπουδών άλλων Τμημάτων, «Ελληνικό Erasmus», Επαγγελματικά μεταπτυχιακά και Βιομηχανικά διδακτορικά.
Στην αναβάθμισή τους βοηθά επίσης
η ενίσχυση ερευνητικής δραστηριότητας όπως η Ίδρυση ερευνητικών κέντρων και διϊδρυματικών ερευνητικών κέντρων, η στελέχωση με ερευνητές επί θητεία, η προσέλκυση Επισκεπτών Καθηγητών και Ερευνητών από πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Δεύτερος άξονας: Ενίσχυση λειτουργικότητας ΑΕΙ
Θα αξιοποιηθούν θεσμικά εργαλεία για ενίσχυση αποτελεσματικότητας και
οργανωτικής λειτουργίας των ΑΕΙ
Ενδεικτικά:
• Πολυετές Στρατηγικό Σχέδιο και σύστημα στοχοθεσίας
• Σχέδιο Ψηφιακού Μετασχηματισμού
• Σχέδιο Αειφορίας και Ανάπτυξης
• Σχέδιο Προσβασιμότητας ΑΜΕΑ
-Απελευθέρωση πλαισίου διεξαγωγής έρευνας από
γραφειοκρατικές δυσλειτουργίες
Τρίτος άξονας: Προώθηση σύνδεσης ΑΕΙ με την κοινωνία
Για την επίτευξη του στόχου της περαιτέρω προώθησης της σύνδεσης των πανεπιστημίων με την κοινωνία προβλέπεται η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας με τη θέσπιση πλαισίου για start-ups φοιτητών, διδακτόρων, μεταδιδακτόρων. Υιοθετείται επίσης
η παροχή υπηρεσιών από εργαστήρια προς πολίτες και φορείς όπως οι pro bono υπηρεσίες συμβουλευτικής ψυχολογίας σε ευάλωτες ομάδες από πανεπιστημιακό εργαστήριο.