Νammos και Kensho έριξαν τα «σύνορα» στην Ψαρού: Το παρασκήνιο του mega deal της Μυκόνου
22.04.2022
16:33
Οι διαπραγματεύσεις κράτησαν τρία χρόνια για να σφραγιστεί τελικά η συμφωνία στα 30 εκατ. ευρώ - Η παλιά κόντρα παραμερίστηκε στο όνομα της συνεργασίας, με την πρόβλεψη από του χρόνου το πολυβραβευμένο boutique hotel να λειτουργήσει ως «Νammos Hotel»
Το καλοκαίρι του 2019, µια ζεστή µέρα του Ιουλίου ο Πέτρος Στάθης φέρεται να πέρασε για πρώτη φορά την είσοδο του ξενοδοχείου «Kensho Psarou», στην πιο διάσηµη και απάνεµη παραλία της Μυκόνου. Ηθελε να δει ιδίοις όµµασι το δηµιούργηµα του Γιώργου Νικητίδη που χτίστηκε εκεί όπου βρίσκονταν κάποτε τα µυθικά δωµάτια της Σούλας, εφαπτόµενα στο «Nammos» των Ζαννή Φραντζέσκου και Σάμι Ιμπραήμ.
Οταν την Πέµπτη 7 Απριλίου οριστικοποιήθηκε η πώληση του «Kensho», ο Στάθης που εκπροσωπεί τη Monterock µάλλον ανέπνευσε ανακουφισµένος.
Μπορεί να πέρασε από το µυαλό του κι εκείνη η πρώτη συνάντηση που είχε µε το δίδυµο του «Nammos» πριν από τρία χρόνια, όταν είχε ήδη δροµολογηθεί το project του Ντουµπάι. Τότε του είχαν πει ότι για να προχωρήσουν πιο δυναµικά σε ό,τι αφορά την επέκταση του brand Nammos, ήταν απαραίτητη προϋπόθεση η εξαγορά του 5άστερου ξενοδοχείου στην Ψαρού.
Μόνο που κανείς τους ίσως δεν ανέµενε ότι θα χρειαζόταν να περάσουν τρία χρόνια, δεκάδες ραντεβού, ενδελεχείς έλεγχος από την Deloitte και ουκ ολίγες αναβολές και πισωγυρίσµατα, µια ανάσα πριν από την υπογραφή της πολυπόθητης εξαγοράς, µιας εξαγοράς που πιστώνεται στην επιµονή του Πέτρου Στάθη και την καλή σχέση που είχε αναπτύξει µε τον διορατικό επιχειρηµατία Γιώργο Νικητίδη, ο οποίος αποδείχθηκε σκληρός και επίµονος διαπραγµατευτής.
Φλερτ και πρέσινγκ
Οι δύο άνδρες γνωρίστηκαν όταν ο πρώτος επισκέφθηκε το «Kensho» και συστήθηκε µε τον ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου, ενώ συζήτησαν αρκετή ώρα για τα τεκταινόµενα στον χώρο τους. Αµφότεροι θεωρούνται πολύ ικανοί παίκτες και το µόνο που ίσως τους διαφοροποιεί είναι ότι οι Αραβες επενδυτές στη Monterock που εκπροσωπεί ο Πέτρος Στάθης έχουν µια κάνουλα µετρητών που δεν στερεύει ποτέ µεν, αλλά ανοίγει µε σύνεση.
Μετά από εκείνη την πρώτη γνωριµία, ο τελευταίος άφησε να περάσει κάποιο διάστηµα προτού κάνει την πρώτη κρούση -περισσότερο φιλολογικού ενδιαφέροντος- για το ενδεχόµενο εξαγοράς του ξενοδοχείου.
Σύµφωνα µε το παρασκήνιο, ο Νικητίδης φέρεται να του ζήτησε ένα ποσό γύρω στα 45 εκατ. ευρώ, το οποίο ήχησε απαγορευτικό στα αυτιά του Στάθη που το εξέλαβε ως «δεν θέλω να πουλήσω».
Ηδη είχαν εµφανιστεί διάφοροι υποψήφιοι µνηστήρες που ήθελαν να χτυπήσουν κι αυτοί το ξενοδοχείο-φιλέτο, όπως ο Ισραηλινός Τέντι Σάγκι και ο Γιάννης Παπαλέκας, που όµως αποχωρεί σχεδόν άµεσα από αυτό το «παιχνίδι» ξαφνικού ενδιαφέροντος και προσφορών που ακούγονται.
Οταν την Πέµπτη 7 Απριλίου οριστικοποιήθηκε η πώληση του «Kensho», ο Στάθης που εκπροσωπεί τη Monterock µάλλον ανέπνευσε ανακουφισµένος.
Μπορεί να πέρασε από το µυαλό του κι εκείνη η πρώτη συνάντηση που είχε µε το δίδυµο του «Nammos» πριν από τρία χρόνια, όταν είχε ήδη δροµολογηθεί το project του Ντουµπάι. Τότε του είχαν πει ότι για να προχωρήσουν πιο δυναµικά σε ό,τι αφορά την επέκταση του brand Nammos, ήταν απαραίτητη προϋπόθεση η εξαγορά του 5άστερου ξενοδοχείου στην Ψαρού.
Μόνο που κανείς τους ίσως δεν ανέµενε ότι θα χρειαζόταν να περάσουν τρία χρόνια, δεκάδες ραντεβού, ενδελεχείς έλεγχος από την Deloitte και ουκ ολίγες αναβολές και πισωγυρίσµατα, µια ανάσα πριν από την υπογραφή της πολυπόθητης εξαγοράς, µιας εξαγοράς που πιστώνεται στην επιµονή του Πέτρου Στάθη και την καλή σχέση που είχε αναπτύξει µε τον διορατικό επιχειρηµατία Γιώργο Νικητίδη, ο οποίος αποδείχθηκε σκληρός και επίµονος διαπραγµατευτής.
Φλερτ και πρέσινγκ
Οι δύο άνδρες γνωρίστηκαν όταν ο πρώτος επισκέφθηκε το «Kensho» και συστήθηκε µε τον ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου, ενώ συζήτησαν αρκετή ώρα για τα τεκταινόµενα στον χώρο τους. Αµφότεροι θεωρούνται πολύ ικανοί παίκτες και το µόνο που ίσως τους διαφοροποιεί είναι ότι οι Αραβες επενδυτές στη Monterock που εκπροσωπεί ο Πέτρος Στάθης έχουν µια κάνουλα µετρητών που δεν στερεύει ποτέ µεν, αλλά ανοίγει µε σύνεση.
Μετά από εκείνη την πρώτη γνωριµία, ο τελευταίος άφησε να περάσει κάποιο διάστηµα προτού κάνει την πρώτη κρούση -περισσότερο φιλολογικού ενδιαφέροντος- για το ενδεχόµενο εξαγοράς του ξενοδοχείου.
Σύµφωνα µε το παρασκήνιο, ο Νικητίδης φέρεται να του ζήτησε ένα ποσό γύρω στα 45 εκατ. ευρώ, το οποίο ήχησε απαγορευτικό στα αυτιά του Στάθη που το εξέλαβε ως «δεν θέλω να πουλήσω».
Ηδη είχαν εµφανιστεί διάφοροι υποψήφιοι µνηστήρες που ήθελαν να χτυπήσουν κι αυτοί το ξενοδοχείο-φιλέτο, όπως ο Ισραηλινός Τέντι Σάγκι και ο Γιάννης Παπαλέκας, που όµως αποχωρεί σχεδόν άµεσα από αυτό το «παιχνίδι» ξαφνικού ενδιαφέροντος και προσφορών που ακούγονται.
Ισως το έπραξε επειδή διαισθάνθηκε τι ακριβώς παιζόταν εκείνη τη στιγµή και δεν ήθελε να µπει καν στη διαδικασία. Το φλερτ του Στάθη συνεχίζεται και είναι διακριτικό αλλά επίµονο τόσο το καλοκαίρι του 2020 όσο και τους επόµενους µήνες, µε τον Γιώργο Νικητίδη να ακούει και να συζητάει πλέον το ενδεχόµενο µιας συµφωνίας µε τη Monterock. Οι συναντήσεις γίνονται πιο συχνές, ενώ προτάσεις για την υλοποίηση µιας αρχικά πρώτης συµφωνίας πέφτουν και ξαναπέφτουν στο τραπέζι µέχρι να βρεθεί η χρυσή τοµή.
Οταν θα γίνει αυτό, ελάχιστοι είναι οι άνθρωποι που γνωρίζουν ότι διεξάγεται ένα επιχειρηµατικό µπρα ντε φερ ανάµεσα σε δύο πολύ ικανούς και διορατικούς επιχειρηµατίες, το οποίο δεν ήταν δυνατό να τελειώσει σε έναν ή δύο γύρους. Ειδικά από τη στιγµή που οι σχέσεις µε το εφαπτόµενο «Nammos», παρότι ξεκίνησαν ως αρµονικές, εξελίχθηκαν σε πολεµικές, όλοι αναρωτιόντουσαν ποια θα είναι η εξέλιξη.
Η υπογραφή και οι ελεγχοι
Τα δύο τελευταία καλοκαίρια οι σχέσεις ανάµεσα στις δύο επιχειρήσεις που βρίσκονταν κολλητά η µία στην άλλη έφτασαν στο ναδίρ, µε σκηνικά που αναµφίβολα µόνο λάµψη δεν χάρισαν στο... πριγκιπάτο της Ψαρούς. Οι µεν κατηγορούσαν τους δε, ο ένας «βάραγε» τις µουσικές του πάνω σε αυτές του άλλου, εσώρουχα απλώθηκαν, πλανόδιοι µουσικοί επιστρατεύτηκαν και ταµπέλες καλύφθηκαν ενώ τα ασφαλιστικά µέτρα έδιναν κι έπαιρναν.
Αυτές ήταν σίγουρα πρωτόγνωρες καταστάσεις για την πιο διάσηµη παραλία του νησιού ανάµεσα σε δύο γειτονικές επιχειρήσεις που θα µπορούσαν να συνυπάρξουν αρµονικά. ∆εν είναι, πάντως, λίγοι αυτοί που επιµένουν ακόµη και σήµερα ότι η κίνηση του Γιώργου Νικητίδη, να αγοράσει τα περίφηµα δωµάτια της Σούλας ακριβώς δίπλα από το seaside restaurant που άλλαξε τα δεδοµένα του beach hospitality στο νησί, ήταν λάθος.
Λάθος επειδή επέλεξε να εισέλθει στο βασίλειο του «Nammos», το οποίο έπαιζε µόνο του µέχρι εκείνη τη στιγµή στην Ψαρού έχοντας την αποκλειστική σχεδόν εκµετάλλευση της απάνεµης παραλίας.
Στην ελεύθερη αγορά, όµως, αυτός που πλειοδοτεί έχει το πάνω χέρι και η ιδιοκτήτρια των δωµατίων, παρότι είχε δεχθεί κρούση από το δίδυµο Ζαννή - Ιµπραήµ να πουλήσει σε αυτούς, επέλεξε τελικά τον Νικητίδη.
Το opening του «Kensho» άλλαξε τα δεδοµένα µε την παρουσία του στην πιο κοσµοπολίτικη παραλία της Μυκόνου και την πρώτη σεζόν οι δύο πλευρές συνεργάστηκαν αρµονικά: το «Nammos» µε τις ξαπλώστρες του εξυπηρετούσε και τους πελάτες του ξενοδοχείου στην παραλία, σερβίροντας σνακ, κοκτέιλ, ροζέ κρασιά και σαµπάνιες. Τα προβλήµατα άρχισαν όταν το ξενοδοχείο επέλεξε από την επόµενη σεζόν να σερβίρει τους πελάτες από τη δική του κουζίνα, ενώ όταν έβαλε και δικές του οµπρέλες άρχισαν τα όργανα.
Το καλοκαίρι του 2021 ήταν ήδη «καυτό», όταν οι δύο πλευρές κατέληξαν σε οριστική συµφωνία, σύµφωνα µε τις διαρροές για τα όσα συζητιούνταν τότε στο περιθώριο των διαπραγµατεύσεων.
Η Deloitte είχε ελέγξει εξονυχιστικά την εταιρεία Notion, συµφερόντων Νικητίδη, που ήταν ιδιοκτήτρια του «Kensho», τα συµβόλαια ετοιµάστηκαν, ο Γιώργος Νικητίδης όµως φέρεται να έκανε πίσω, επιλέγοντας να κρατήσει το βραβευµένο ξενοδοχείο -είχε αποσπάσει πολλές φορές τον τίτλο του καλύτερου boutique hotel στον κόσµο- και να πει όχι στην προσφορά του εκπροσώπου της Monterock.
H νέα εποχή
Τους τελευταίους τρεις µήνες, ωστόσο, ήταν κοινό µυστικό στους παροικούντες τη Μύκονο και τα επιχειρηµατικά της ότι το deal είχε πλέον µπει στην τελική ευθεία, αφού είχε συµφωνηθεί το οριστικό τίµηµα. Οταν προσδιορίστηκαν και οι τελευταίες λεπτοµέρειες µετά από αλλεπάλληλες συναντήσεις των δύο πλευρών, ο Πέτρος Στάθης πέταξε στην Αθήνα την Τετάρτη 30 Μαρτίου.
Προσδοκούσε ότι θα υπογράψει την επόµενη µέρα, αλλά τελικά χρειάστηκε να κάνει υποµονή άλλη µία εβδοµάδα, ενώ, κατά πληροφορίες, κόντεψε να πέσει ξερός όταν πληροφορήθηκε ότι ο Νικητίδης σκεπτόταν το ενδεχόµενο να ανοίξει το ξενοδοχείο στις 17 Απριλίου! Τελικά την Πέµπτη 7 Απριλίου, τρία σχεδόν χρόνια µετά την αρχή του φλερτ, το «Kensho Psarou» άλλαξε χέρια περνώντας στη Monterock σε µια συνολική επένδυση 30 εκατ. ευρώ.
σει από τον Μάιο, µε το σύνολο σχεδόν του προσωπικού που είχε προσληφθεί.
Σύµφωνα µε αποκλειστικές πληροφορίες, θα ονοµάζεται πλέον «Ν Hotel Mykonos», ενώ από την ερχόµενη σεζόν και µετά τις απαραίτητες αλλαγές στη διακόσµηση θα ονοµαστεί «Nammos Hotel» και θα το τρέχουν οι Ζαννής Φρνατζέσκος και Σάµι Ιµπραήµ, η συνεργασία των οποίων µε τον Πέτρο Στάθη αποδείχτηκε το ιδανικό εφαλτήριο για να επεκταθούν στο εξωτερικό, ξεκινώντας από το Ντουµπάι.
Ουσιαστικά αυτό θα είναι το πρώτο ξενοδοχείο µε το όνοµα του διάσηµου brand που άλλαξε για πάντα τη Μύκονο, αφού, σύµφωνα µε πληροφορίες, υπάρχει στρατηγική και για άλλα ξενοδοχεία «Nammos» τα επόµενα χρόνια.
Η επιχειρηµατική σύµπραξη του Στάθη για το «Nammos Dubai», έχοντας πίσω του Αραβες επενδυτές στο project του Εµιράτου, δείχνει ότι προχώρησε στην αγορά του «Kensho» έχοντας εκπονήσει συγκεκριµένη στρατηγική που έχει να κάνει µε το hospitality, η οποία επέβαλε την απόκτηση σηµαντικών µονάδων τη στιγµή που προχωράει άλλα δύο νέα ξενοδοχεία, το «One & Only» και το «Aman Resort», αµφότερα στη Μύκονο.
Εκεί όπου πλέον η πιο διάσηµη παραλία της θα ανήκει στο σύνολό της σχεδόν στην «επικράτεια» του ανεξάρτητου πριγκιπάτου του «Nammos», αφού εκτός από το µυθικό seaside restaurant θα υπάρχει πια και το οµώνυµο ξενοδοχείο.
Ειδήσεις σήμερα:
Ερντογάν: Θα μιλήσω με Πούτιν και Ζελένσκι για να τους πείσω να συναντηθούν στην Τουρκία
Η αποκωδικοποίηση του βίντεο με τον Πούτιν: Γιατί δεν άφηνε το τραπέζι;
Οταν θα γίνει αυτό, ελάχιστοι είναι οι άνθρωποι που γνωρίζουν ότι διεξάγεται ένα επιχειρηµατικό µπρα ντε φερ ανάµεσα σε δύο πολύ ικανούς και διορατικούς επιχειρηµατίες, το οποίο δεν ήταν δυνατό να τελειώσει σε έναν ή δύο γύρους. Ειδικά από τη στιγµή που οι σχέσεις µε το εφαπτόµενο «Nammos», παρότι ξεκίνησαν ως αρµονικές, εξελίχθηκαν σε πολεµικές, όλοι αναρωτιόντουσαν ποια θα είναι η εξέλιξη.
Η υπογραφή και οι ελεγχοι
Τα δύο τελευταία καλοκαίρια οι σχέσεις ανάµεσα στις δύο επιχειρήσεις που βρίσκονταν κολλητά η µία στην άλλη έφτασαν στο ναδίρ, µε σκηνικά που αναµφίβολα µόνο λάµψη δεν χάρισαν στο... πριγκιπάτο της Ψαρούς. Οι µεν κατηγορούσαν τους δε, ο ένας «βάραγε» τις µουσικές του πάνω σε αυτές του άλλου, εσώρουχα απλώθηκαν, πλανόδιοι µουσικοί επιστρατεύτηκαν και ταµπέλες καλύφθηκαν ενώ τα ασφαλιστικά µέτρα έδιναν κι έπαιρναν.
Αυτές ήταν σίγουρα πρωτόγνωρες καταστάσεις για την πιο διάσηµη παραλία του νησιού ανάµεσα σε δύο γειτονικές επιχειρήσεις που θα µπορούσαν να συνυπάρξουν αρµονικά. ∆εν είναι, πάντως, λίγοι αυτοί που επιµένουν ακόµη και σήµερα ότι η κίνηση του Γιώργου Νικητίδη, να αγοράσει τα περίφηµα δωµάτια της Σούλας ακριβώς δίπλα από το seaside restaurant που άλλαξε τα δεδοµένα του beach hospitality στο νησί, ήταν λάθος.
Λάθος επειδή επέλεξε να εισέλθει στο βασίλειο του «Nammos», το οποίο έπαιζε µόνο του µέχρι εκείνη τη στιγµή στην Ψαρού έχοντας την αποκλειστική σχεδόν εκµετάλλευση της απάνεµης παραλίας.
Στην ελεύθερη αγορά, όµως, αυτός που πλειοδοτεί έχει το πάνω χέρι και η ιδιοκτήτρια των δωµατίων, παρότι είχε δεχθεί κρούση από το δίδυµο Ζαννή - Ιµπραήµ να πουλήσει σε αυτούς, επέλεξε τελικά τον Νικητίδη.
Το opening του «Kensho» άλλαξε τα δεδοµένα µε την παρουσία του στην πιο κοσµοπολίτικη παραλία της Μυκόνου και την πρώτη σεζόν οι δύο πλευρές συνεργάστηκαν αρµονικά: το «Nammos» µε τις ξαπλώστρες του εξυπηρετούσε και τους πελάτες του ξενοδοχείου στην παραλία, σερβίροντας σνακ, κοκτέιλ, ροζέ κρασιά και σαµπάνιες. Τα προβλήµατα άρχισαν όταν το ξενοδοχείο επέλεξε από την επόµενη σεζόν να σερβίρει τους πελάτες από τη δική του κουζίνα, ενώ όταν έβαλε και δικές του οµπρέλες άρχισαν τα όργανα.
Το καλοκαίρι του 2021 ήταν ήδη «καυτό», όταν οι δύο πλευρές κατέληξαν σε οριστική συµφωνία, σύµφωνα µε τις διαρροές για τα όσα συζητιούνταν τότε στο περιθώριο των διαπραγµατεύσεων.
Η Deloitte είχε ελέγξει εξονυχιστικά την εταιρεία Notion, συµφερόντων Νικητίδη, που ήταν ιδιοκτήτρια του «Kensho», τα συµβόλαια ετοιµάστηκαν, ο Γιώργος Νικητίδης όµως φέρεται να έκανε πίσω, επιλέγοντας να κρατήσει το βραβευµένο ξενοδοχείο -είχε αποσπάσει πολλές φορές τον τίτλο του καλύτερου boutique hotel στον κόσµο- και να πει όχι στην προσφορά του εκπροσώπου της Monterock.
H νέα εποχή
Τους τελευταίους τρεις µήνες, ωστόσο, ήταν κοινό µυστικό στους παροικούντες τη Μύκονο και τα επιχειρηµατικά της ότι το deal είχε πλέον µπει στην τελική ευθεία, αφού είχε συµφωνηθεί το οριστικό τίµηµα. Οταν προσδιορίστηκαν και οι τελευταίες λεπτοµέρειες µετά από αλλεπάλληλες συναντήσεις των δύο πλευρών, ο Πέτρος Στάθης πέταξε στην Αθήνα την Τετάρτη 30 Μαρτίου.
Προσδοκούσε ότι θα υπογράψει την επόµενη µέρα, αλλά τελικά χρειάστηκε να κάνει υποµονή άλλη µία εβδοµάδα, ενώ, κατά πληροφορίες, κόντεψε να πέσει ξερός όταν πληροφορήθηκε ότι ο Νικητίδης σκεπτόταν το ενδεχόµενο να ανοίξει το ξενοδοχείο στις 17 Απριλίου! Τελικά την Πέµπτη 7 Απριλίου, τρία σχεδόν χρόνια µετά την αρχή του φλερτ, το «Kensho Psarou» άλλαξε χέρια περνώντας στη Monterock σε µια συνολική επένδυση 30 εκατ. ευρώ.
σει από τον Μάιο, µε το σύνολο σχεδόν του προσωπικού που είχε προσληφθεί.
Σύµφωνα µε αποκλειστικές πληροφορίες, θα ονοµάζεται πλέον «Ν Hotel Mykonos», ενώ από την ερχόµενη σεζόν και µετά τις απαραίτητες αλλαγές στη διακόσµηση θα ονοµαστεί «Nammos Hotel» και θα το τρέχουν οι Ζαννής Φρνατζέσκος και Σάµι Ιµπραήµ, η συνεργασία των οποίων µε τον Πέτρο Στάθη αποδείχτηκε το ιδανικό εφαλτήριο για να επεκταθούν στο εξωτερικό, ξεκινώντας από το Ντουµπάι.
Ουσιαστικά αυτό θα είναι το πρώτο ξενοδοχείο µε το όνοµα του διάσηµου brand που άλλαξε για πάντα τη Μύκονο, αφού, σύµφωνα µε πληροφορίες, υπάρχει στρατηγική και για άλλα ξενοδοχεία «Nammos» τα επόµενα χρόνια.
Η επιχειρηµατική σύµπραξη του Στάθη για το «Nammos Dubai», έχοντας πίσω του Αραβες επενδυτές στο project του Εµιράτου, δείχνει ότι προχώρησε στην αγορά του «Kensho» έχοντας εκπονήσει συγκεκριµένη στρατηγική που έχει να κάνει µε το hospitality, η οποία επέβαλε την απόκτηση σηµαντικών µονάδων τη στιγµή που προχωράει άλλα δύο νέα ξενοδοχεία, το «One & Only» και το «Aman Resort», αµφότερα στη Μύκονο.
Εκεί όπου πλέον η πιο διάσηµη παραλία της θα ανήκει στο σύνολό της σχεδόν στην «επικράτεια» του ανεξάρτητου πριγκιπάτου του «Nammos», αφού εκτός από το µυθικό seaside restaurant θα υπάρχει πια και το οµώνυµο ξενοδοχείο.
Ειδήσεις σήμερα:
Ερντογάν: Θα μιλήσω με Πούτιν και Ζελένσκι για να τους πείσω να συναντηθούν στην Τουρκία
Η αποκωδικοποίηση του βίντεο με τον Πούτιν: Γιατί δεν άφηνε το τραπέζι;
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr