Οι 5 αλλαγές - κριτήρια που καθορίζουν την πορεία των βάσεων
Οι 5 αλλαγές - κριτήρια που καθορίζουν την πορεία των βάσεων
Αστάθμητος παράγοντας είναι ο βαθμός επίδρασης της διετούς καραντίνας στους μαθητές - Πτώση αναμένεται για τις χαμηλόβαθμες σχολές, αλλά και ανοδική τάση στις υψηλόβαθμες
Σε σημαντικές αυξομειώσεις στην πορεία των βάσεων εισαγωγής στ Πανεπιστήμια, με πτώση στο κατώφλι των χαμηλόβαθμων σχολών, αλλά και ανοδική τάση στις υψηλόβαθμες, όπως οι Ιατρικές ή οι Πολυτεχνικές, οδηγούν οι πρώτες εκτιμήσεις των ειδικών που εστιάζονται στο δείκτη δυσκολίας των θεμάτων, αλλά και στους νέους συντελεστές βαρύτητας που έχουν καθορίσει τα Πανεπιστήμια.
Από την άλλη, οι καθηγητές τονίζουν ότι θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και έναν αστάθμητο παράγοντα ο οποίος είναι ο βαθμός επίδρασης της διετούς καραντίνας στους μαθητές, που μένει βεβαίως να αποδειχθεί στην πράξη.
Η πρεμιέρα των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, που ξεκίνησαν νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, με βατά θέματα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, δεν προδικάζει βεβαίως ότι ο δείκτης ευκολίας θα παραμείνει ο ίδιος και στα επόμενα μαθήματα, ωστόσο δίνει το στίγμα των προθέσεων της κεντρικής επιτροπής εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας να μη δημιουργήσουν προβλήματα στα παιδιά που, ούτως ή άλλως, έχουν περάσει δύσκολα τα τελευταία χρόνια και επιπλέον η συγκεκριμένη «φουρνιά» δεν είχε την εμπειρία των δια ζώσης εξετάσεων την τελευταία διετία λόγω της πανδημίας.
Όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά στο « Πρώτο Θέμα» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ), καθηγητής Γιάννης Βαφειαδάκης, με πολυετή εμπειρία στις πανελλαδικές εξετάσεις, στην ανάλυση των θεμάτων, αλλά και της ψυχολογίας των μαθητών, «παρόλο που τα θέματα αναμένεται να είναι εύκολα, ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών που τα δυο τελευταία χρόνια έκαναν τηλεκπαίδευση, αυτό θα επηρεάσει την απόδοσή τους και αυτό σημαίνει ότι αναμένεται να πέσει το κατώφλι των χαμηλόβαθμων σχολών που θα κινηθούν προς τα κάτω λόγω των προβλημάτων στην καραντίνα». Αντιθέτως, όπως εκτιμά ο κ. Βαφειαδάκης, «στις περιζήτητες σχολές μπορεί να σημειωθεί άνοδος λόγω των βατών θεμάτων που επιτρέπει να αυξηθεί ο αριθμός των άριστων επιδόσεων».
Η αγωνία πάντως των υποψηφίων αναμένεται φέτος να διαρκέσει λιγότερο, καθώς και οι βαθμολογίες θα ανακοινωθούν περίπου δέκα ημέρες νωρίτερα από πέρυσι, αλλά και τα αποτελέσματα των φετινών βάσεων θα εκδοθούν νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, ακόμα και πριν από τις διακοπές του 15αύγουστου, σύμφωνα με την εντολή που έχει δοθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για να τρέξουν πιο γρήγορα τις διαδικασίες.
Τα 5 κριτήρια
Με τα δεδομένα αυτά, οι αυξομειώσεις στην πορεία των βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια θα κριθούν, σύμφωνα με τους καθηγητές, από τις ακόλουθες πέντε αλλαγές στα «κλειδιά» που καθορίζουν την άνοδο, την πτώση ή τη σταθεροποίηση του πήχη που είναι η βαθμολογία του τελευταίου εισαγόμενου σε κάθε σχολή:
1. Το δείκτη δυσκολίας των θεμάτων που επιλέγονται από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων και ατ οποία αναμένεται να είναι βατά, δεδομένων και των ιδιαιτεροτήτων της πανδημίας, αφού κανείς δεν επιθυμεί να ταλαιπωρηθούν οι υποψήφιοι. Είναι πιθανό, ωστόσο, σύμφωνα με πάγια πρακτική, σε συγκεκριμένα μαθήματα – κλειδιά να ορίζεται και ένα δύσκολο θέμα, προκειμένου να ξεχωρίσουν οι άριστοι.
2.Τις επιδόσεις των μαθητών της Γ΄Λυκείου στις πανελλαδικές εξετάσεις με δεδομένα ότι η διδασκαλία των μαθημάτων πραγματοποιήθηκε κανονικά δια ζώσης, χωρίς τηλεκπαίδευση, όπως τις δύο προηγούμενες χρονιές, ότι η εξεταστέα ύλη δεν μειώθηκε, αλλά και επιπλέον ότι οι μαθητές αυτοί δεν πήραν μέρος σε εξετάσεις την προηγούμενη διετία.
Από την άλλη, οι καθηγητές τονίζουν ότι θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και έναν αστάθμητο παράγοντα ο οποίος είναι ο βαθμός επίδρασης της διετούς καραντίνας στους μαθητές, που μένει βεβαίως να αποδειχθεί στην πράξη.
Η πρεμιέρα των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, που ξεκίνησαν νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, με βατά θέματα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, δεν προδικάζει βεβαίως ότι ο δείκτης ευκολίας θα παραμείνει ο ίδιος και στα επόμενα μαθήματα, ωστόσο δίνει το στίγμα των προθέσεων της κεντρικής επιτροπής εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας να μη δημιουργήσουν προβλήματα στα παιδιά που, ούτως ή άλλως, έχουν περάσει δύσκολα τα τελευταία χρόνια και επιπλέον η συγκεκριμένη «φουρνιά» δεν είχε την εμπειρία των δια ζώσης εξετάσεων την τελευταία διετία λόγω της πανδημίας.
Όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά στο « Πρώτο Θέμα» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ), καθηγητής Γιάννης Βαφειαδάκης, με πολυετή εμπειρία στις πανελλαδικές εξετάσεις, στην ανάλυση των θεμάτων, αλλά και της ψυχολογίας των μαθητών, «παρόλο που τα θέματα αναμένεται να είναι εύκολα, ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών που τα δυο τελευταία χρόνια έκαναν τηλεκπαίδευση, αυτό θα επηρεάσει την απόδοσή τους και αυτό σημαίνει ότι αναμένεται να πέσει το κατώφλι των χαμηλόβαθμων σχολών που θα κινηθούν προς τα κάτω λόγω των προβλημάτων στην καραντίνα». Αντιθέτως, όπως εκτιμά ο κ. Βαφειαδάκης, «στις περιζήτητες σχολές μπορεί να σημειωθεί άνοδος λόγω των βατών θεμάτων που επιτρέπει να αυξηθεί ο αριθμός των άριστων επιδόσεων».
Η αγωνία πάντως των υποψηφίων αναμένεται φέτος να διαρκέσει λιγότερο, καθώς και οι βαθμολογίες θα ανακοινωθούν περίπου δέκα ημέρες νωρίτερα από πέρυσι, αλλά και τα αποτελέσματα των φετινών βάσεων θα εκδοθούν νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, ακόμα και πριν από τις διακοπές του 15αύγουστου, σύμφωνα με την εντολή που έχει δοθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για να τρέξουν πιο γρήγορα τις διαδικασίες.
Τα 5 κριτήρια
Με τα δεδομένα αυτά, οι αυξομειώσεις στην πορεία των βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια θα κριθούν, σύμφωνα με τους καθηγητές, από τις ακόλουθες πέντε αλλαγές στα «κλειδιά» που καθορίζουν την άνοδο, την πτώση ή τη σταθεροποίηση του πήχη που είναι η βαθμολογία του τελευταίου εισαγόμενου σε κάθε σχολή:
1. Το δείκτη δυσκολίας των θεμάτων που επιλέγονται από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων και ατ οποία αναμένεται να είναι βατά, δεδομένων και των ιδιαιτεροτήτων της πανδημίας, αφού κανείς δεν επιθυμεί να ταλαιπωρηθούν οι υποψήφιοι. Είναι πιθανό, ωστόσο, σύμφωνα με πάγια πρακτική, σε συγκεκριμένα μαθήματα – κλειδιά να ορίζεται και ένα δύσκολο θέμα, προκειμένου να ξεχωρίσουν οι άριστοι.
2.Τις επιδόσεις των μαθητών της Γ΄Λυκείου στις πανελλαδικές εξετάσεις με δεδομένα ότι η διδασκαλία των μαθημάτων πραγματοποιήθηκε κανονικά δια ζώσης, χωρίς τηλεκπαίδευση, όπως τις δύο προηγούμενες χρονιές, ότι η εξεταστέα ύλη δεν μειώθηκε, αλλά και επιπλέον ότι οι μαθητές αυτοί δεν πήραν μέρος σε εξετάσεις την προηγούμενη διετία.
3.Τις επιλογές των υποψηφίων στο μηχανογραφικό δελτίο στο οποίο υπάρχουν αλλαγές καθώς από την ερχόμενη ακαδημαϊκή χρονιά θα γίνουν πολλές συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων. Επίσης, όπως και πέρυσι, οι υποψήφιοι θα υποβάλουν και δεύτερο μηχανογραφικό δελτίο που περιλαμβάνει δημόσια ΙΕΚ.
4. Τους συντελεστές βαρύτητας που έχουν προσδιοριστεί από τα τμήματα των Πανεπιστημίων και είναι διαφορετικοί για καθένα από τα 4 μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Tα ίδια τα ΑΕΙ πλέον συνδιαμορφώνουν την ακαδημαϊκή φυσιογνωμία κάθε Σχολής ή Τμήματος, καθορίζοντας τον συντελεστή βαρύτητας κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος για εισαγωγή σε αυτ
5. Τον αριθμό εισακτέων που περιλαμβάνει ανακατανομή των θέσεων με συνέπεια την άνοδο των βάσεων στις σχολές και τα τμήματα των κεντρικών ΑΕΙ, λόγω μείωσης των θέσεων αλλά και πιο εύκολη πρόσβαση στις αντίστοιχες σχολές της Περιφέρειας.
Νέος τρόπος υπολογισμού μορίων
Ο τρόπος υπολογισμού μορίων των φετινών υποψηφίων στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι διαφορετικός και ενδεχομένως πιο περίπλοκος.
Ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου που συμμετέχει στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2022 και εφεξής για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές
Κατευθύνσεις Τμημάτων, γίνεται ως εξής:
Ο γραπτός βαθμός σε καθένα από τα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού, όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, πολλαπλασιάζεται με τον αντίστοιχο συντελεστή βαρύτητας, όπως αυτός καθορίστηκε με απόφαση της Συγκλήτου του οικείου ΑΕΙ για κάθε Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση Τμήματος.
Τα τέσσερα γινόμενα προστίθενται και το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται επί 1.000, για να προκύψει ο συνολικός αριθμός μορίων κάθε υποψηφίου.
Δεδομένου του γεγονότος ότι οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων, όπως τέθηκαν από τα Ιδρύματα, σε κάποιες περιπτώσεις διαφέρουν μεταξύ Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων ιδίου γνωστικού αντικειμένου, ενδέχεται να προκύψουν διαφοροποιήσεις στον υπολογισμό των μορίων των υποψηφίων.
Παραδείγματα υπολογισμού μορίων και στα τέσσερα επιστημονικά πεδία:
Υποψήφιος για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:
Συγκεντρώνει για τη Νομική Θεσ/νίκης (Α.Π.Θ.) 18.680 μόρια, ενώ για τη Νομική Κομοτηνής (Δ.Π.Θ.) 18.900 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών
Υποψήφιος για το 2ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:
Συγκεντρώνει για την Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Αθήνας (Ε.Μ.Π.) 20.800 μόρια, ενώ για την Αρχιτεκτόνων
Μηχανικών Πάτρας (Παν. Πατρών) 20.580 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών
Υποψήφιος για το 3ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:
Συγκεντρώνει για την Ιατρική Αθήνας (Ε.Κ.Π.Α.) 18.225 μόρια, ενώ για την Ιατρική Πάτρας (Παν. Πατρών) 18.490 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών:
Υποψήφιος για το 4ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:
Συγκεντρώνει για την Οικονομικών Επιστημών Θεσ/νίκης (Α.Π.Θ.) 17.320 μόρια, ενώ για την Οικονομικής Επιστήμης (Παν. Πειραιά) 17.840 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών:
Η επιλογή των υποψηφίων γίνεται μόνο για τις σχολές ή τα τμήματα που έχουν δηλώσει προτίμηση εισαγωγής και κατά φθίνουσα σειρά μορίων, μέχρι τη συμπλήρωση των θέσεων εισακτέων σε κάθε Σχολή ή Τμήμα κατά περίπτωση.
Ειδήσεις σήμερα:
Τι ψάχνει ο Μπιλ Γκέιτς μόνος στην Ελλάδα;
«Σφάζονται» η Σταρ Ελλάς 2022 και ο πρώην σύντροφός της μετά την καταγγελία ξυλοδαρμού - Το χρονικό του τρόμου για την Ειρήνη Βολιώτη
Κλιμακώνει τις προκλήσεις ο Ερντογάν: Στην Ελλάδα οι τρομοκράτες δρουν ανεξέλεγκτα
4. Τους συντελεστές βαρύτητας που έχουν προσδιοριστεί από τα τμήματα των Πανεπιστημίων και είναι διαφορετικοί για καθένα από τα 4 μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Tα ίδια τα ΑΕΙ πλέον συνδιαμορφώνουν την ακαδημαϊκή φυσιογνωμία κάθε Σχολής ή Τμήματος, καθορίζοντας τον συντελεστή βαρύτητας κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος για εισαγωγή σε αυτ
5. Τον αριθμό εισακτέων που περιλαμβάνει ανακατανομή των θέσεων με συνέπεια την άνοδο των βάσεων στις σχολές και τα τμήματα των κεντρικών ΑΕΙ, λόγω μείωσης των θέσεων αλλά και πιο εύκολη πρόσβαση στις αντίστοιχες σχολές της Περιφέρειας.
Νέος τρόπος υπολογισμού μορίων
Ο τρόπος υπολογισμού μορίων των φετινών υποψηφίων στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι διαφορετικός και ενδεχομένως πιο περίπλοκος.
Ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου που συμμετέχει στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2022 και εφεξής για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές
Κατευθύνσεις Τμημάτων, γίνεται ως εξής:
Ο γραπτός βαθμός σε καθένα από τα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού, όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, πολλαπλασιάζεται με τον αντίστοιχο συντελεστή βαρύτητας, όπως αυτός καθορίστηκε με απόφαση της Συγκλήτου του οικείου ΑΕΙ για κάθε Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση Τμήματος.
Τα τέσσερα γινόμενα προστίθενται και το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται επί 1.000, για να προκύψει ο συνολικός αριθμός μορίων κάθε υποψηφίου.
Δεδομένου του γεγονότος ότι οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων, όπως τέθηκαν από τα Ιδρύματα, σε κάποιες περιπτώσεις διαφέρουν μεταξύ Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων ιδίου γνωστικού αντικειμένου, ενδέχεται να προκύψουν διαφοροποιήσεις στον υπολογισμό των μορίων των υποψηφίων.
Παραδείγματα υπολογισμού μορίων και στα τέσσερα επιστημονικά πεδία:
Υποψήφιος για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:
Συγκεντρώνει για τη Νομική Θεσ/νίκης (Α.Π.Θ.) 18.680 μόρια, ενώ για τη Νομική Κομοτηνής (Δ.Π.Θ.) 18.900 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών
Υποψήφιος για το 2ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:
Συγκεντρώνει για την Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Αθήνας (Ε.Μ.Π.) 20.800 μόρια, ενώ για την Αρχιτεκτόνων
Μηχανικών Πάτρας (Παν. Πατρών) 20.580 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών
Υποψήφιος για το 3ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:
Συγκεντρώνει για την Ιατρική Αθήνας (Ε.Κ.Π.Α.) 18.225 μόρια, ενώ για την Ιατρική Πάτρας (Παν. Πατρών) 18.490 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών:
Υποψήφιος για το 4ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:
Συγκεντρώνει για την Οικονομικών Επιστημών Θεσ/νίκης (Α.Π.Θ.) 17.320 μόρια, ενώ για την Οικονομικής Επιστήμης (Παν. Πειραιά) 17.840 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών:
Η επιλογή των υποψηφίων γίνεται μόνο για τις σχολές ή τα τμήματα που έχουν δηλώσει προτίμηση εισαγωγής και κατά φθίνουσα σειρά μορίων, μέχρι τη συμπλήρωση των θέσεων εισακτέων σε κάθε Σχολή ή Τμήμα κατά περίπτωση.
Ειδήσεις σήμερα:
Τι ψάχνει ο Μπιλ Γκέιτς μόνος στην Ελλάδα;
«Σφάζονται» η Σταρ Ελλάς 2022 και ο πρώην σύντροφός της μετά την καταγγελία ξυλοδαρμού - Το χρονικό του τρόμου για την Ειρήνη Βολιώτη
Κλιμακώνει τις προκλήσεις ο Ερντογάν: Στην Ελλάδα οι τρομοκράτες δρουν ανεξέλεγκτα
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα