Καραμανλής: Οκτώ βήματα για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων

Ο υπουργός Μεταφορών έκανε λόγο για «εθνικό στόχο» - Τίθενται ποσοτικοί στόχοι για τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων κατά 50% έως το 2030 και για τη βελτίωση των επιδόσεων οδικής ασφάλειας

Η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων αποτελεί εθνικό στόχο, τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο 8ο Συνέδριο Οδικής Ασφάλειας. Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο στο νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030.

Το σχέδιο, υποστήριξε, αποτελεί μια ολοκληρωμένη πολιτική που στηρίζεται στο τετράπτυχο ασφαλείς δρόμοι, υπεύθυνοι οδηγοί, κυκλοφοριακή παιδεία και δίκαι οι κανόνες για όλους.

Στο πλαίσιο αυτό τίθενται συγκεκριμένοι ποσοτικοί στόχοι: αφενός για τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων κατά 50% έως το 2030. Και αφετέρου, για τη βελτίωση όλων των επιδόσεων οδικής ασφάλειας.

Δηλαδή, για βελτίωση σε δείκτες όπως είναι:

  • Η υπέρβαση ταχύτητας
  • Η μη χρήση κράνους και ζώνης
  • Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
  • Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
  • Ή αντιμετώπιση μετά το ατύχημα που θεωρείται κρίσιμο ζήτημα.



Ο οκτώ πυλώνες του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι οι βασικές δράσεις προτεραιότητας του νέου Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου βασίζονται σε οκτώ θεμελιώδεις πυλώνες:

  • Ολοκληρωμένος νόμος Οδικής Ασφάλειας, με επικαιροποιημένο ΚΟΚ
  • Αποτελεσματικό Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων
  • Πιο συστηματική Επιτήρηση της Οδικής Ασφάλειας
  • Συνεκτικό Πρόγραμμα Βελτιώσεων στο Υπεραστικό Δίκτυο
  • Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Επεμβάσεων στις Πόλεις
  • Το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, που έχει ήδη συγκροτηθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
  • Συστηματική Δεκαετή Επικοινωνιακή Πολιτική ευαισθητοποίησης του κοινού


Και σύσταση ενός καινοτόμου για τα ελληνικά δεδομένα Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα συλλέγει τα χρηματικά ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ και θα τα κατανέμει στους Δήμους για την υλοποίηση δράσεων Οδικής Ασφάλειας.

«Πιο σύγχρονοι δρόμοι, σημαίνει ασφαλέστεροι δρόμοι»

Ο κ. Καραμανλής τόνισε: «Δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην αναβάθμιση της ασφάλειας του οδικού δικτύου. Γιατί πιο σύγχρονοι δρόμοι, σημαίνει ασφαλέστεροι δρόμοι και λιγότερα οδικά ατυχήματα». Αναφέρθηκε στο ειδικό πρόγραμμα για σημειακές παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας, σε όλες τις περιφέρειες της χώρας, που ανέρχεται στα 675 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα, οι παρεμβάσεις αφορούν σε 7.000 επικίνδυνα σημεία κατά μήκος του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου. Παράλληλα, τόνισε ο κ. Καραμανλής, προχωρά και η ολοκλήρωση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, που για χρόνια ήταν μπλοκαρισμένοι.

«Στην Κρήτη, ο ΒΟΑΚ που αποτελούσε αίτημα δεκαετιών έχει πάρει πλέον μπρος και επιτέλους μέσα στο έτος θα δούμε και μπουλντόζες. Στο Πάτρα-Πύργος ήδη έχουν ξεκινήσει τα εργοτάξια ώστε να κατασκευαστεί επιτέλους ένας νέος, σύγχρονος οδικός άξονας. 
Ταυτόχρονα προχωράμε και με παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο, ύψους 30 εκατ. ευρώ, μέχρι να ολοκληρωθεί το μεγάλο έργο», υπενθύμισε.

Αναφέρθηκε επίσης στα σύγχρονα οδικά έργα σε κάθε περιφέρεια της Ελλάδας, από τον Ε65 στην Κεντρική Ελλάδα και τη Δυτική Μακεδονία ως το 'Ακτιο-Αμβρακία στην Αιτωλοακαρνανία. Από το Μπράλος- 'Αμφισσα στη Φωκίδα και τη Φθιώτιδα, ως την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών στην Εύβοια. Και από την περιφερειακή της Αλεξανδρούπολης στον Έβρο, ως το Θέρμη- Γαλάτιστα στη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική.

Νέο σύστημα εξετάσεων για δίπλωμα οδήγησης και αναθεώρηση του ΚΟΚ

Πέρα από τις επεμβάσεις στο οδικό δίκτυο της χώρας, ουσιαστικά βήματα έχουν γίνει ήδη και σε άλλες κρίσιμες παραμέτρους, πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής και αναφέρθηκε ιδίως στην αλλαγή του συστήματος εκπαίδευσης και εξέτασης νέων οδηγών. «Δημιουργήσαμε ένα σύγχρονο, καινοτόμο πλαίσιο, ώστε να τελειώνουμε επιτέλους με την επικίνδυνη ελληνική συνήθεια, κάποιοι πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά, στο δρόμο, να μαθαίνουν όπως-όπως να οδηγούν», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Επιπλέον, σημείωσε ότι η πιο υπεύθυνη οδηγική συμπεριφορά επιτυγχάνεται πολλές φορές και με την εφαρμογή ενός ξεκάθαρα διαμορφωμένου κυρωτικού πλαισίου. «Ενός πλαισίου αυστηρού όπου χρειάζεται, αλλά δίκαιου για όλους», υπογράμμισε και αναφέρθηκε στην αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με βάση τη διεθνή εμπειρία και με μία νέα φιλοσοφία.

«Στόχος μας είναι ο νέος ΚΟΚ να λειτουργεί πραγματικά αποτρεπτικά για παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή», δήλωσε ο κ. Καραμανλής, προσθέτοντας ότι τίθεται και ένα σαφές πλαίσιο κανόνων γύρω από τη μικροκινητικότητα, που αποτελεί πλέον αναπόσπαστο μέρος των σύγχρονων αστικών μετακινήσεων.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στην προσπάθεια της κυβέρνησης να δίνει κίνητρα για την ανανέωσή του στόλου ΙΧ. «Γιατί τα νέα αυτοκίνητα εκτός του ότι ρυπαίνουν λιγότερο, είναι κατά κανόνα και πολύ ασφαλέστερα», σχολίασε. Αλληλένδετη με την οδηγική υπευθυνότητα είναι και η ευρύτερη κυκλοφοριακή παιδεία, η οποία πρέπει να ξεκινά από τα σχολεία, αλλά να μη σταματά εκεί, όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής. «Με τη βοήθεια των ειδικών, με τα κατάλληλα μαθήματα, με στοχευμένες καμπάνιες, αλλά και με προγράμματα δια βίου επιμόρφωσης όλων μας. Στόχος μας είναι ο καθένας και η καθεμία μας, από μικρό παιδί και για μια ζωή, να διαμορφώνει τη σωστή νοοτροπία και συμπεριφορά για το πώς κυκλοφορούμε στο δρόμο», κατέληξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.



Ειδήσεις σήμερα:

Πυροβόλησε τη σύζυγό του στο στήθος με την καραμπίνα - Τι λέει η ιατροδικαστική έκθεση για την 59χρονη στη Δράμα


Γαμπρός για πρώτη φορά ο Φρανσουά Ολάντ - Παντρεύτηκε στα 67 του την ηθοποιό Ζουλί Γκαγιέ


Αλλάζει ο καιρός και στην Αθήνα, βροχές ξανά από την Παρασκευή
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr