Τα φετινά Χριστούγεννα στην bwin είναι μοναδικά, αφού παίζουν €1.000 μετρητά κάθε μέρα και σούπερ προσφορές*, με αμέτρητα δώρα!
Ξεκίνησαν οι έρευνες στο σημείο συντριβής του Antonov - Πιθανή η εκκένωση του χωριού Αντιφίλιπποι
Ξεκίνησαν οι έρευνες στο σημείο συντριβής του Antonov - Πιθανή η εκκένωση του χωριού Αντιφίλιπποι
Οκτώ νεκροί από την συντριβή, όλοι μέλη του πληρώματος - Το αεροσκάφος μετέφερε 12 τόνους πυρομαχικών - Σε μεγάλη έκταση διάσπαρτα μέρη του αεροπλάνου
Με την ανατολή του ήλιου ξεκίνησε η ειδική επιχείρηση προσέγγισης της ατράκτου του αεροσκάφους Antonov12, το οποίο κατέπεσε χθες στις 22.45 σε γεωργική έκταση, ανάμεσα στους οικισμούς Παλαιοχώρι και Αντιφίλιπποι, στο δήμο Παγγαίου Καβάλας.
Στην ειδική επιχείρηση προηγείται η λήψη πλάνων με drone, προκειμένου στη συνέχεια να προσεγγίσουν το σημείο ομάδες πυροτεχνουργών των Ενόπλων Δυνάμεων, όπως ανακοίνωσε τα ξημερώματα ο δήμαρχος Παγγαίου, Φίλιππος Αναστασιάδης. Ακολούθως, αναμένεται να επιχειρήσουν και δυνάμεις της Πυροσβεστικής μαζί με τα σωστικά συνεργεία, προκειμένου να απομακρυνθεί κάθε ενδεχόμενο νέας ανάφλεξης. Το ενδεχόμενο της εκκένωσης του χωριού Αντιφίλιπποι είναι πιθανό και θα εξαρτηθεί από την εκτίμηση των πυροτεχνουργών που βρίσκονται στο σημείο, αλλά και της Πυροσβεστικής.
Σύμφωνα με τον υποστράτηγο του Πυροσβεστικού Σώματος Μάριο Αποστολίδη, επικεφαλής της επιχειρησιακής ομάδας, «άνδρες της πυροσβεστικής υπηρεσίας με ειδικό εξοπλισμό και όργανα μέτρησης προσέγγισαν το σημείο της πρόσκρουσης του αεροσκάφους και είδαν από κοντά την άτρακτο και άλλα μέρη του διασκορπισμένα μέσα στα χωράφια».
Ο κ. Αποστολίδης υπογράμμισε ότι από την επιτόπια έρευνα «διαπιστώθηκε αστάθεια στο πεδίο καθώς υπάρχουν καπνοί και έντονη θερμότητα αλλά και μια άσπρη ουσία άγνωστης προέλευσης, ωστόσο τα όργανα μέτρησης δεν κατέδειξαν κάτι ανησυχητικό. Το επόμενο στάδιο είναι να σηκωθεί drone ώστε να εξεταστεί όλο το εύρος της περιοχής όπου κατέπεσε το αεροσκάφος. Εφόσον διαπιστωθεί ότι υπάρχει σταθερότητα στο πεδίο και δεν υπάρχει κίνδυνος για την ασφάλεια των ανδρών που συνδράμουν στην επιχείρηση, θα ξεκινήσει η όλη διαδικασία».
Ο κ. Αποστολίδης υπογράμμισε ότι συνολικά επιχειρούν 13 άνδρες από τη 2η και την 4η ΕΜΑΚ και 26 πυροσβέστες από Ελευθερούπολη, Καβάλα και Δράμα. Τόνισε ότι εξακολουθεί να ισχύει προς τους κατοίκους των οικισμών η χθεσινοβραδινή αυστηρή σύσταση να αποφύγουν την ευρύτερη περιοχή όπου κατέπεσε το αεροσκάφος.
Υπογράμμισε ακόμη ότι από τις πρώτες εικόνες, φαίνεται ότι πολλά μέρη του αεροσκάφους είναι διάσπαρτα σε διαφορετικά σημεία σε αγροτικές εκτάσεις.
Επέμεινε ότι δεν πρόκειται να προχωρήσει καμία διαδικασία αν πρωτίστως δεν διαπιστωθεί ότι ο χώρος είναι απόλυτα ασφαλής για τους άνδρες που θα επιχειρήσουν εκεί.
Πετούσε φλεγόμενο
Μολονότι αυτόπτες μάρτυρες τόσο από τον νομό Δράμας, όσο και από την ευρύτερη περιοχή της Καβάλας, δηλαδή από τους οικισμούς της Νικήσιανης και της Τούζλας, έβλεπαν για περίπου μισή ώρα πριν την πτώση του ένα φλεγόμενο αεροσκάφος στον ουρανό, εντούτοις ο πιλότος κατάφερε να το φέρει πάνω από μη κατοικημένη περιοχή, όπου και τελικά συνετρίβη, αποφεύγοντας τα χειρότερα.
Το μοιραίο cargo αεροσκάφος, το οποίο ήταν ουκρανικό και ανήκε στην εταιρία Meridian, είχε απογειωθεί χθες το απόγευμα από την πόλη Νις της Σερβίας, με κατεύθυνση την Ιορδανία. Καθώς ήταν εν πτήση, ωστόσο, εμφάνισε μηχανική βλάβη στο FIR Αθηνών και σύμφωνα με τον διοικητή της ΥΠΑ Γεώργιο Δριτσάκο, ο πιλότος θέλησε να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση, αλλά δεν πρόλαβε. Συγκεκριμένα, στην επικοινωνία του με τον Πύργο Ελέγχου, ο πιλότος ενημέρωσε ότι αντιμετωπίζει πρόβλημα, όπως και ότι από τη φωτιά στον κινητήρα του αεροσκάφους δημιουργούνται κι άλλα προβλήματα και δήλωσε ότι θα προσπαθήσει να προσγειωθεί στην Καβάλα.
Ακόμη, πληροφορίες αναφέρουν ότι το αεροσκάφος έχασε τον τέταρτο κινητήρα στον αέρα και έπιασε φωτιά, ενώ η ΥΠΑ αναμένει σχέδιο πτήσης από την αντίστοιχη υπηρεσία της Σερβίας, για να εξακριβώσει τις λεπτομέρειες της μοιραίας πτήσης.
Η τελευταία στροφή
Επιπλέον, στους τελευταίους ελιγμούς που επιχείρησε ο άτυχος πιλότος ήταν και μια στροφή 180 μοιρών, την ώρα δηλαδή που πετούσε πάνω από την θάλασσα κοντά στο όρος Άθως, με κατεύθυνση της Χρυσούπολη. Επιχειρώντας να το προσγειώσει με την «κοιλιά», ο πιλότος έστριψε για να κατευθυνθεί στο αεροδρόμιο και να βρει τον διάδρομο προσγείωσης, αλλά τελικά δεν τα κατάφερε.
Αντίθετα, στις 22:48 ο πιλότος του Antonov εξέπεμψε σήμα κινδύνου στον Πύργο Ελέγχου του αεροδρομίου Χρυσούπολης. Μόνο που δεν προσέγγισε ποτέ τον αεροδιάδρομο, ενώ το σήμα του χάθηκε από το ραντάρ πριν καταφέρει να φτάσει στο αεροδρόμιο, καθώς κατέπεσε φλεγόμενο πέριξ του οικισμού Παλαιοχωρίου Καβάλας.
Στην ειδική επιχείρηση προηγείται η λήψη πλάνων με drone, προκειμένου στη συνέχεια να προσεγγίσουν το σημείο ομάδες πυροτεχνουργών των Ενόπλων Δυνάμεων, όπως ανακοίνωσε τα ξημερώματα ο δήμαρχος Παγγαίου, Φίλιππος Αναστασιάδης. Ακολούθως, αναμένεται να επιχειρήσουν και δυνάμεις της Πυροσβεστικής μαζί με τα σωστικά συνεργεία, προκειμένου να απομακρυνθεί κάθε ενδεχόμενο νέας ανάφλεξης. Το ενδεχόμενο της εκκένωσης του χωριού Αντιφίλιπποι είναι πιθανό και θα εξαρτηθεί από την εκτίμηση των πυροτεχνουργών που βρίσκονται στο σημείο, αλλά και της Πυροσβεστικής.
Σύμφωνα με τον υποστράτηγο του Πυροσβεστικού Σώματος Μάριο Αποστολίδη, επικεφαλής της επιχειρησιακής ομάδας, «άνδρες της πυροσβεστικής υπηρεσίας με ειδικό εξοπλισμό και όργανα μέτρησης προσέγγισαν το σημείο της πρόσκρουσης του αεροσκάφους και είδαν από κοντά την άτρακτο και άλλα μέρη του διασκορπισμένα μέσα στα χωράφια».
Ο κ. Αποστολίδης υπογράμμισε ότι από την επιτόπια έρευνα «διαπιστώθηκε αστάθεια στο πεδίο καθώς υπάρχουν καπνοί και έντονη θερμότητα αλλά και μια άσπρη ουσία άγνωστης προέλευσης, ωστόσο τα όργανα μέτρησης δεν κατέδειξαν κάτι ανησυχητικό. Το επόμενο στάδιο είναι να σηκωθεί drone ώστε να εξεταστεί όλο το εύρος της περιοχής όπου κατέπεσε το αεροσκάφος. Εφόσον διαπιστωθεί ότι υπάρχει σταθερότητα στο πεδίο και δεν υπάρχει κίνδυνος για την ασφάλεια των ανδρών που συνδράμουν στην επιχείρηση, θα ξεκινήσει η όλη διαδικασία».
Ο κ. Αποστολίδης υπογράμμισε ότι συνολικά επιχειρούν 13 άνδρες από τη 2η και την 4η ΕΜΑΚ και 26 πυροσβέστες από Ελευθερούπολη, Καβάλα και Δράμα. Τόνισε ότι εξακολουθεί να ισχύει προς τους κατοίκους των οικισμών η χθεσινοβραδινή αυστηρή σύσταση να αποφύγουν την ευρύτερη περιοχή όπου κατέπεσε το αεροσκάφος.
Υπογράμμισε ακόμη ότι από τις πρώτες εικόνες, φαίνεται ότι πολλά μέρη του αεροσκάφους είναι διάσπαρτα σε διαφορετικά σημεία σε αγροτικές εκτάσεις.
Επέμεινε ότι δεν πρόκειται να προχωρήσει καμία διαδικασία αν πρωτίστως δεν διαπιστωθεί ότι ο χώρος είναι απόλυτα ασφαλής για τους άνδρες που θα επιχειρήσουν εκεί.
Πετούσε φλεγόμενο
Μολονότι αυτόπτες μάρτυρες τόσο από τον νομό Δράμας, όσο και από την ευρύτερη περιοχή της Καβάλας, δηλαδή από τους οικισμούς της Νικήσιανης και της Τούζλας, έβλεπαν για περίπου μισή ώρα πριν την πτώση του ένα φλεγόμενο αεροσκάφος στον ουρανό, εντούτοις ο πιλότος κατάφερε να το φέρει πάνω από μη κατοικημένη περιοχή, όπου και τελικά συνετρίβη, αποφεύγοντας τα χειρότερα.
Το μοιραίο cargo αεροσκάφος, το οποίο ήταν ουκρανικό και ανήκε στην εταιρία Meridian, είχε απογειωθεί χθες το απόγευμα από την πόλη Νις της Σερβίας, με κατεύθυνση την Ιορδανία. Καθώς ήταν εν πτήση, ωστόσο, εμφάνισε μηχανική βλάβη στο FIR Αθηνών και σύμφωνα με τον διοικητή της ΥΠΑ Γεώργιο Δριτσάκο, ο πιλότος θέλησε να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση, αλλά δεν πρόλαβε. Συγκεκριμένα, στην επικοινωνία του με τον Πύργο Ελέγχου, ο πιλότος ενημέρωσε ότι αντιμετωπίζει πρόβλημα, όπως και ότι από τη φωτιά στον κινητήρα του αεροσκάφους δημιουργούνται κι άλλα προβλήματα και δήλωσε ότι θα προσπαθήσει να προσγειωθεί στην Καβάλα.
Ακόμη, πληροφορίες αναφέρουν ότι το αεροσκάφος έχασε τον τέταρτο κινητήρα στον αέρα και έπιασε φωτιά, ενώ η ΥΠΑ αναμένει σχέδιο πτήσης από την αντίστοιχη υπηρεσία της Σερβίας, για να εξακριβώσει τις λεπτομέρειες της μοιραίας πτήσης.
Η τελευταία στροφή
Επιπλέον, στους τελευταίους ελιγμούς που επιχείρησε ο άτυχος πιλότος ήταν και μια στροφή 180 μοιρών, την ώρα δηλαδή που πετούσε πάνω από την θάλασσα κοντά στο όρος Άθως, με κατεύθυνση της Χρυσούπολη. Επιχειρώντας να το προσγειώσει με την «κοιλιά», ο πιλότος έστριψε για να κατευθυνθεί στο αεροδρόμιο και να βρει τον διάδρομο προσγείωσης, αλλά τελικά δεν τα κατάφερε.
Αντίθετα, στις 22:48 ο πιλότος του Antonov εξέπεμψε σήμα κινδύνου στον Πύργο Ελέγχου του αεροδρομίου Χρυσούπολης. Μόνο που δεν προσέγγισε ποτέ τον αεροδιάδρομο, ενώ το σήμα του χάθηκε από το ραντάρ πριν καταφέρει να φτάσει στο αεροδρόμιο, καθώς κατέπεσε φλεγόμενο πέριξ του οικισμού Παλαιοχωρίου Καβάλας.
Στο μοιραίο αεροσκάφος επέβαιναν 8 μέλη του πληρώματος, ενώ κατά πληροφορίες μετέφερε 12 τόνους πυρομαχικών, με αποτέλεσμα της πρόσκρουσης να ακολουθήσει μεγάλη πυρκαγιά και αλυσιδωτές εκρήξεις για περίπου 1-1:30 ώρα μετά το τραγικό συμβάν.
Με δεδομένο ότι το Antonov12 μετέφερε «επικίνδυνο υλικό», διασώστες, πυροσβέστες, αλλά και δημοσιογράφοι κλήθηκαν να φορέσουν μάσκες λόγω της έντονης δυσοσμίας, αλλά και να διατηρήσουν απόσταση ασφαλείας από το χώρο του συμβάντος τουλάχιστον ενός χιλιομέτρου, καθώς εκτός από τις φλόγες, οι συνεχείς εκρήξεις και η έντονη δυσοσμία βάρυναν κατά πολύ την ατμόσφαιρα.
Για το λόγο αυτό, σε έκτακτη συνεδρίαση του Συντονιστικού οργάνου της περιοχής αποφασίστηκε η αποστολή μηνύματος 112 από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας προς τους κατοίκους των δύο οικισμών, ώστε να κλείσουν τις πόρτες, τα παράθυρα, αλλά και τα κλιματιστικά, για να αποτραπεί κάθε επαφή τους με τον αέρα της περιοχής, καθώς δεν είναι ακόμη γνωστό πόσο υψηλή ήταν η τοξικότητα του φορτίου του αεροσκάφους.
Νωρίτερα χθες, ο προϊστάμενος Πολιτικής Προστασίας της ΠΕ Καβάλας Σταύρος Κιβράκης δήλωσε ότι το αρχηγείο της Πυροσβεστικής ζήτησε να αποσυρθούν οι δυνάμεις της Πυροσβεστικής, οι τραυματιοφορείς και όλοι όσοι βρίσκονται κοντά στην αγροτική περιοχή του Παλαιοχωρίου όπου κατέπεσε το Αντόνοφ. Επιπρόσθετα, δύο πυροσβέστες κοντά στο σημείο του δυστυχήματος αντιμετώπισαν αναπνευστικά προβλήματα και διακομίστηκαν στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, το οποίο παρέμενε σε επιφυλακή, μαζί με τα Κέντρα Υγείας του νομού.
Υπενθυμίζεται ότι από την πρώτη στιγμή στο σημείο έσπευσαν 15 πυροσβέστες με 7 οχήματα και δυνάμεις από την 2η και 4η ΕΜΑΚ, όπως και στόλος και πληρώματα του ΕΚΑΒ.
Μετά τη συντριβή, όμως, βυθίστηκαν στο σκοτάδι λόγω εκτεταμένης διακοπής της ηλεκτροδότησης οι Αντιφίλιπποι, το Χορτοκόπι και το Παλαιοχώρι.
Ο δήμαρχος Παγγαίου, μιλώντας στο protothema.gr, δήλωσε χθες ότι λίγο πριν τη 1 τα μεσάνυχτα σταμάτησαν οι εκρήξεις και γινόταν προσπάθεια να πλησιάσουν οι πυροσβέστες το αεροσκάφος. Καθώς ο ίδιος βρέθηκε στο σημείο της έκρηξης από τα πρώτα λεπτά, έκανε λόγο για «σοκαριστική εικόνα» που τρομοκράτησε κατοίκους, καθώς το αεροσκάφος κατέπεσε φλεγόμενο πολύ κοντά σε κατοικημένη περιοχή. Οι πυροσβέστες, μάλιστα, που έσπευσαν πρώτοι στο σημείο, χρησιμοποίησαν drone προκειμένου να αντλήσουν πληροφορίες για το φορτίο του Antonov, όμως ο πυκνός καπνός και οι μικρές εστίες φωτιάς, σε συνδυασμό με το σκοτάδι δυσχέραναν την προσπάθεια.
Σύμφωνα με τις ηλεκτρονικές εκδόσεις σερβικών ΜΜΕ, το Αντόνοφ απογειώθηκε χθες βράδυ από το αεροδρόμιο «Μέγας Κωνσταντίνος» της Νις (νότια). Αυτόπτες μάρτυρες είπαν ότι τους έκανε εντύπωση το γεγονός ότι «είχε κάπως ανώμαλη πορεία». Το αεροσκάφος δεν αποκλείεται να μετέφερε στρατιωτικό υλικό, καθώς η Σερβία εξάγει κυρίως πυρομαχικά σε διάφορες χώρες της Μέσης Ανατολής, σύμφωνα με μέσα ενημέρωσης της Σερβίας.
Σημειωτέον ότι οι ένοπλες δυνάμεις της Σερβίας δεν διαθέτουν πλέον μεταγωγικά Antonov An-12. Η άλλοτε Γιουγκοσλαβία είχε αγοράσει δύο An-12, ωστόσο το ένα συνετρίβη έξω από τη Γερεβάν (Αρμενία) τη 12η Δεκεμβρίου 1988, ενώ το δεύτερο πουλήθηκε επίσης το 1998 σε βουλγαρική ιδιωτική εταιρία αερομεταφορών.
Με δεδομένο ότι το Antonov12 μετέφερε «επικίνδυνο υλικό», διασώστες, πυροσβέστες, αλλά και δημοσιογράφοι κλήθηκαν να φορέσουν μάσκες λόγω της έντονης δυσοσμίας, αλλά και να διατηρήσουν απόσταση ασφαλείας από το χώρο του συμβάντος τουλάχιστον ενός χιλιομέτρου, καθώς εκτός από τις φλόγες, οι συνεχείς εκρήξεις και η έντονη δυσοσμία βάρυναν κατά πολύ την ατμόσφαιρα.
Για το λόγο αυτό, σε έκτακτη συνεδρίαση του Συντονιστικού οργάνου της περιοχής αποφασίστηκε η αποστολή μηνύματος 112 από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας προς τους κατοίκους των δύο οικισμών, ώστε να κλείσουν τις πόρτες, τα παράθυρα, αλλά και τα κλιματιστικά, για να αποτραπεί κάθε επαφή τους με τον αέρα της περιοχής, καθώς δεν είναι ακόμη γνωστό πόσο υψηλή ήταν η τοξικότητα του φορτίου του αεροσκάφους.
Νωρίτερα χθες, ο προϊστάμενος Πολιτικής Προστασίας της ΠΕ Καβάλας Σταύρος Κιβράκης δήλωσε ότι το αρχηγείο της Πυροσβεστικής ζήτησε να αποσυρθούν οι δυνάμεις της Πυροσβεστικής, οι τραυματιοφορείς και όλοι όσοι βρίσκονται κοντά στην αγροτική περιοχή του Παλαιοχωρίου όπου κατέπεσε το Αντόνοφ. Επιπρόσθετα, δύο πυροσβέστες κοντά στο σημείο του δυστυχήματος αντιμετώπισαν αναπνευστικά προβλήματα και διακομίστηκαν στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, το οποίο παρέμενε σε επιφυλακή, μαζί με τα Κέντρα Υγείας του νομού.
Υπενθυμίζεται ότι από την πρώτη στιγμή στο σημείο έσπευσαν 15 πυροσβέστες με 7 οχήματα και δυνάμεις από την 2η και 4η ΕΜΑΚ, όπως και στόλος και πληρώματα του ΕΚΑΒ.
Μετά τη συντριβή, όμως, βυθίστηκαν στο σκοτάδι λόγω εκτεταμένης διακοπής της ηλεκτροδότησης οι Αντιφίλιπποι, το Χορτοκόπι και το Παλαιοχώρι.
Ο δήμαρχος Παγγαίου, μιλώντας στο protothema.gr, δήλωσε χθες ότι λίγο πριν τη 1 τα μεσάνυχτα σταμάτησαν οι εκρήξεις και γινόταν προσπάθεια να πλησιάσουν οι πυροσβέστες το αεροσκάφος. Καθώς ο ίδιος βρέθηκε στο σημείο της έκρηξης από τα πρώτα λεπτά, έκανε λόγο για «σοκαριστική εικόνα» που τρομοκράτησε κατοίκους, καθώς το αεροσκάφος κατέπεσε φλεγόμενο πολύ κοντά σε κατοικημένη περιοχή. Οι πυροσβέστες, μάλιστα, που έσπευσαν πρώτοι στο σημείο, χρησιμοποίησαν drone προκειμένου να αντλήσουν πληροφορίες για το φορτίο του Antonov, όμως ο πυκνός καπνός και οι μικρές εστίες φωτιάς, σε συνδυασμό με το σκοτάδι δυσχέραναν την προσπάθεια.
Σύμφωνα με τις ηλεκτρονικές εκδόσεις σερβικών ΜΜΕ, το Αντόνοφ απογειώθηκε χθες βράδυ από το αεροδρόμιο «Μέγας Κωνσταντίνος» της Νις (νότια). Αυτόπτες μάρτυρες είπαν ότι τους έκανε εντύπωση το γεγονός ότι «είχε κάπως ανώμαλη πορεία». Το αεροσκάφος δεν αποκλείεται να μετέφερε στρατιωτικό υλικό, καθώς η Σερβία εξάγει κυρίως πυρομαχικά σε διάφορες χώρες της Μέσης Ανατολής, σύμφωνα με μέσα ενημέρωσης της Σερβίας.
Σημειωτέον ότι οι ένοπλες δυνάμεις της Σερβίας δεν διαθέτουν πλέον μεταγωγικά Antonov An-12. Η άλλοτε Γιουγκοσλαβία είχε αγοράσει δύο An-12, ωστόσο το ένα συνετρίβη έξω από τη Γερεβάν (Αρμενία) τη 12η Δεκεμβρίου 1988, ενώ το δεύτερο πουλήθηκε επίσης το 1998 σε βουλγαρική ιδιωτική εταιρία αερομεταφορών.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα