Ο Άρειος Πάγος λύνει τον γόρδιο δεσμό, επιστρέφεται το ιρανικό πετρέλαιο και ανοίγει ο δρόμος για απελευθέρωση των Ελλήνων ναυτικών
Ο Άρειος Πάγος λύνει τον γόρδιο δεσμό, επιστρέφεται το ιρανικό πετρέλαιο και ανοίγει ο δρόμος για απελευθέρωση των Ελλήνων ναυτικών
Το Lana μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο και είχε πιάσει στην Κάρυστο - Οι ΗΠΑ ζήτησαν δέσμευση των 104.134 τόνων πετρελαίου
Το Α΄ Ποινικό Τμήμα Διακοπών του Αρείου Πάγου, όπως ήταν αναμενόμενο, με την υπ΄ αριθμ. 1057/2022 απόφασή του απέρριψε την αίτηση αναίρεσης της ναυτιλιακής εταιρείας Times Navigation συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Καραγιώργη στην υπόθεση του δεξαμενόπλοιου Lana και του φορτίου των 104.134 μετρικών τόνων πετρελαίου που έχουν κατασχεθεί από το λιμεναρχείο Καρύστου.
Οι αρεοπαγίτες έκριναν, ότι ναυτιλιακή εταιρεία Times Navigation δεν έχει έννομο συμφέρον να παρέμβει στην επίμαχη υπόθεση.
Το πλοίο Lana, με σημαία Ιράν, το οποίο ως «Pegas» ήταν αρχικά ρωσικών συμφερόντων (με σημαία Ρωσίας) μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο και είχε καταπλεύσει στο αγκυροβόλιο της Καρύστου λόγω μηχανικής βλάβης τον περασμένο Απρίλιο.
Στην συνέχεια το πλοίο, κατασχέθηκε από τις ελληνικές Αρχές στα ανοικτά της Καρύστου, έπειτα από αίτημα δικαστικής συνδρομής που είχαν υποβάλει η περιοχή της Κολούμπια των ΗΠΑ στο πλαίσιο της διακρατικής συμφωνίας Ελλάδος και κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής (νόμος 2804/2000, κ.λπ.) με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας και θα ισχυροποιείτο οικονομικά για περαιτέρω τρομοκρατικές ενέργειες, αλλά και με το επιχείρημα ότι το πλοίο ανήκε στη ρωσική Promsvyazban.
Ακολούθησε το υπ΄ αριθμ. 1/2022 βούλευμα του Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας με το οποίο αποφασίστηκε να επιστραφεί στο δεξαμενόπλοιο μέρος του φορτίου του που ανέρχεται σε 60.000 από τους συνολικά 104.134 τόνους που είχε στις δεξαμενές του, το οποίο είχε μεταφερθεί στο ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο «ICE ENERGY». Οι 60.000 τόνοι είχαν προορισμό το Newport του Τέξας μετά από αίτημα της αμερικανικής κυβέρνησης.
Στη συνέχεια εκδόθηκε απόφαση του συμβουλίου Εφετών Ευβοίας επί της οποίας άσκησε αναίρεση η ναυτιλιακή εταιρεία Times Navigation, ενώ πραγματοποίησε παρέμβαση κατά της αναίρεσης η εταιρεία Saman Gostar κ.λπ. Κατόπιν, η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου (24.6.2022), αρνήθηκε να ασκήσει αναίρεση στην 1/2022 απόφαση του Συμβουλίου Εφετών Ευβοίας.
Παράλληλα, η υπόθεσης αυτή είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξουν αντίποινα από το Ιράν, με τα «Σώματα Φρουρών της Ισλαμικής Επανάστασης» τα οποία κατάσχεσαν με στρατιωτική καταδρομική επιχείρηση (με ελικόπτερα) δύο ελληνικά δεξαμενόπλοια στον Περσικό Κόλπο, το «Delta Poseidon» της Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη και το «Prudent Warrior» της Polembros του Σπύρου Πολέμη τα οποία παραμένουν στο αγκυροβόλιο του ιρανικού λιμανιού Bandar Abbas με συνολικό πλήρωμα 49 ναυτικών εκ των οποίων 10 Έλληνες, ένας Κύπριος και 38 Φιλιππινέζοι.
Η απόφαση του Αρείου Πάγου
Η υπόθεση συζητήθηκε σε δημόσια συνεδρίαση την 19η Ιουλίου 2022 ενώπιον του Α΄ Ποινικού Τμήματος Διακοπών του Αρείου Πάγου, με πρόεδρο την αρεοπαγίτη Μαρί Δεργαζαριάν και εισαγγελέα έδρας τον αντεισαγγελέα Α.Π. Γεώργιο Σκιαδαρέση και τώρα εκδόθηκε η απορριπτική 12σελιδη απόφαση.
Επίσης, νομικοί παραστάτες από την μία πλευρά (Times Navigation) ήταν οι Ιωάννης Ανδρουλάκης, Μιχάλης Δημητρακόπουλος και Απόστολος Τουρκαντώνης και από την άλλη πλευρά (Saman Gostar Samirom Services,Construction- έδρα Τεχεράνη) οι Παναγιώτης Χιωτέλης και Γεώργιος Τριανταφυλλόπουλος.
Σύμφωνα με το σκεπτικό της αρεοπαγιτικής απόφασης, εφόσον η ναυτιλιακή εταιρεία Times Navigation «δεν συμμετείχε με οποιονδήποτε τρόπο στην πρωτόδικη δίκη», αλλά και επειδή «δεν επικαλείται οποιοδήποτε έννομη σχέση, δεν νομιμοποιείται ενεργητικά στην άσκηση της αίτησης αναίρεσης».
Οι αρεοπαγίτες έκριναν, ότι ναυτιλιακή εταιρεία Times Navigation δεν έχει έννομο συμφέρον να παρέμβει στην επίμαχη υπόθεση.
Το πλοίο Lana, με σημαία Ιράν, το οποίο ως «Pegas» ήταν αρχικά ρωσικών συμφερόντων (με σημαία Ρωσίας) μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο και είχε καταπλεύσει στο αγκυροβόλιο της Καρύστου λόγω μηχανικής βλάβης τον περασμένο Απρίλιο.
Στην συνέχεια το πλοίο, κατασχέθηκε από τις ελληνικές Αρχές στα ανοικτά της Καρύστου, έπειτα από αίτημα δικαστικής συνδρομής που είχαν υποβάλει η περιοχή της Κολούμπια των ΗΠΑ στο πλαίσιο της διακρατικής συμφωνίας Ελλάδος και κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής (νόμος 2804/2000, κ.λπ.) με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας και θα ισχυροποιείτο οικονομικά για περαιτέρω τρομοκρατικές ενέργειες, αλλά και με το επιχείρημα ότι το πλοίο ανήκε στη ρωσική Promsvyazban.
Ακολούθησε το υπ΄ αριθμ. 1/2022 βούλευμα του Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας με το οποίο αποφασίστηκε να επιστραφεί στο δεξαμενόπλοιο μέρος του φορτίου του που ανέρχεται σε 60.000 από τους συνολικά 104.134 τόνους που είχε στις δεξαμενές του, το οποίο είχε μεταφερθεί στο ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο «ICE ENERGY». Οι 60.000 τόνοι είχαν προορισμό το Newport του Τέξας μετά από αίτημα της αμερικανικής κυβέρνησης.
Στη συνέχεια εκδόθηκε απόφαση του συμβουλίου Εφετών Ευβοίας επί της οποίας άσκησε αναίρεση η ναυτιλιακή εταιρεία Times Navigation, ενώ πραγματοποίησε παρέμβαση κατά της αναίρεσης η εταιρεία Saman Gostar κ.λπ. Κατόπιν, η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου (24.6.2022), αρνήθηκε να ασκήσει αναίρεση στην 1/2022 απόφαση του Συμβουλίου Εφετών Ευβοίας.
Παράλληλα, η υπόθεσης αυτή είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξουν αντίποινα από το Ιράν, με τα «Σώματα Φρουρών της Ισλαμικής Επανάστασης» τα οποία κατάσχεσαν με στρατιωτική καταδρομική επιχείρηση (με ελικόπτερα) δύο ελληνικά δεξαμενόπλοια στον Περσικό Κόλπο, το «Delta Poseidon» της Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη και το «Prudent Warrior» της Polembros του Σπύρου Πολέμη τα οποία παραμένουν στο αγκυροβόλιο του ιρανικού λιμανιού Bandar Abbas με συνολικό πλήρωμα 49 ναυτικών εκ των οποίων 10 Έλληνες, ένας Κύπριος και 38 Φιλιππινέζοι.
Η απόφαση του Αρείου Πάγου
Η υπόθεση συζητήθηκε σε δημόσια συνεδρίαση την 19η Ιουλίου 2022 ενώπιον του Α΄ Ποινικού Τμήματος Διακοπών του Αρείου Πάγου, με πρόεδρο την αρεοπαγίτη Μαρί Δεργαζαριάν και εισαγγελέα έδρας τον αντεισαγγελέα Α.Π. Γεώργιο Σκιαδαρέση και τώρα εκδόθηκε η απορριπτική 12σελιδη απόφαση.
Επίσης, νομικοί παραστάτες από την μία πλευρά (Times Navigation) ήταν οι Ιωάννης Ανδρουλάκης, Μιχάλης Δημητρακόπουλος και Απόστολος Τουρκαντώνης και από την άλλη πλευρά (Saman Gostar Samirom Services,Construction- έδρα Τεχεράνη) οι Παναγιώτης Χιωτέλης και Γεώργιος Τριανταφυλλόπουλος.
Σύμφωνα με το σκεπτικό της αρεοπαγιτικής απόφασης, εφόσον η ναυτιλιακή εταιρεία Times Navigation «δεν συμμετείχε με οποιονδήποτε τρόπο στην πρωτόδικη δίκη», αλλά και επειδή «δεν επικαλείται οποιοδήποτε έννομη σχέση, δεν νομιμοποιείται ενεργητικά στην άσκηση της αίτησης αναίρεσης».
Κατά συνέπεια, κατέληξαν ομόφωνα οι αρεοπαγίτες, η αίτηση αναίρεσης της επίμαχης ναυτιλιακής εταιρείας «πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη».
Κατόπιν όλων αυτών, η μετάγγιση του πετρελαίου θα υλοποιηθεί καθώς αναμένεται να δοθεί σχετική άδεια για τη μεταφόρτωση του από το ελληνικών συμφερόντων “ICE ENERGY”, όπως αναμένεται και η απελευθέρωση των δύο ελληνικών δεξαμενόπλοιων και των 49 ναυτικών ομήρων που έχει γίνει από τους «Φρουρούς της Επανάστασης».
Δείτε εδώ το πλήρες κείμενο της απόφασης του Αρείου Πάγου για το ιρανικό πετρέλαιο στο πλοίο Lana
Το θρίλερ στο τρίγωνο Αθήνα-Ουάσιγκτον-Τεχεράνη που διαρκεί 100 ημέρες
Το δεξαμενόπλοιο «Pegas» ή «Lana», κατέπλευσε στον κόλπο της Καρύστου την 14η Απριλίου προερχόμενο από τη Μαρμαρίδα της Τουρκίας, μεταφέροντας στις δεξαμενές του 104.134 τόνους πετρελαίου.
Έπειτα από αίτημα της αμερικανικής κυβέρνησης και αρχική συναίνεση των δικαστικών αρχών στην Χαλκίδα, ξεκίνησε η απάντληση του ιρανικού πετρελαίου, από το δεξαμενόπλοιο «Pegas» ή «Lana».
Η εξέλιξη αυτή και το ενδεχόμενο να χάσει την ποσότητα του πετρελαίου, οδήγησε το Ιράν σε μια πράξη πειρατείας. Στις 27 Μαϊου, ομάδα Ιρανών «Φρουρών της Επανάστασης» έκαναν ρεσάλτο σε δύο ελληνικά δεξαμενόπλοια στον Περσικό Κόλπο, τα πλοία Delta Poseidon της εταιρείας Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη και το Prudent Warrior της εταιρείας Polembros Shipping Limited συμφερόντων του Σπύρου Πολέμη, αιχμαλωτίζοντας επί της ουσίας τα πληρώματα. Μεταξύ των ναυτικών από τα δύο πλοία που κρατούνται μέχρι και σήμερα από την επίσημη κυβέρνηση του Ιράν, συμπεριλαμβάνονται εννέα Έλληνες, οι οικογένειες των οποίων περιμένουν εναγωνίως την απελευθέρωσή τους.
Μετά την πράξη πειρατείας από το Ιράν -σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Αθήνας από 27 Μαϊου- το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών εξέδωσε οδηγία συμβουλεύοντας τους Έλληνες πολίτες να αποφεύγουν ταξίδια στο Ιράν.
Η σημερινή απόφαση του Αρείου Πάγου και η επικείμενη επιστροφή του πετρελαίου στο Ιράν, ανοίγει τον δρόμο για τον επαναπατρισμό των εννέα Ελλήνων ναυτικών και των άλλων μελών των πληρωμάτων των δύο ελληνικών δεξαμενοπλοίων που παραμένουν εγκλωβισμένοι στο Ιράν από τις 27 Μαϊου.
Ειδήσεις σήμερα
Το τερμάτισε η Bild: «Οι Γερμανοί θα πληρώσουν την αντικατάσταση των οικιακών συσκευών στους Έλληνες»
Μύκονος: Υπερπολυτελές σκάφος προσάραξε και κινδυνεύει να βυθιστεί
Silver Alert για 45χρονη μητέρα δύο παιδιών που έφυγε για να πάει στη δουλειά της και δεν επέστρεψε
Κατόπιν όλων αυτών, η μετάγγιση του πετρελαίου θα υλοποιηθεί καθώς αναμένεται να δοθεί σχετική άδεια για τη μεταφόρτωση του από το ελληνικών συμφερόντων “ICE ENERGY”, όπως αναμένεται και η απελευθέρωση των δύο ελληνικών δεξαμενόπλοιων και των 49 ναυτικών ομήρων που έχει γίνει από τους «Φρουρούς της Επανάστασης».
Δείτε εδώ το πλήρες κείμενο της απόφασης του Αρείου Πάγου για το ιρανικό πετρέλαιο στο πλοίο Lana
Το θρίλερ στο τρίγωνο Αθήνα-Ουάσιγκτον-Τεχεράνη που διαρκεί 100 ημέρες
Το δεξαμενόπλοιο «Pegas» ή «Lana», κατέπλευσε στον κόλπο της Καρύστου την 14η Απριλίου προερχόμενο από τη Μαρμαρίδα της Τουρκίας, μεταφέροντας στις δεξαμενές του 104.134 τόνους πετρελαίου.
Έπειτα από αίτημα της αμερικανικής κυβέρνησης και αρχική συναίνεση των δικαστικών αρχών στην Χαλκίδα, ξεκίνησε η απάντληση του ιρανικού πετρελαίου, από το δεξαμενόπλοιο «Pegas» ή «Lana».
Η εξέλιξη αυτή και το ενδεχόμενο να χάσει την ποσότητα του πετρελαίου, οδήγησε το Ιράν σε μια πράξη πειρατείας. Στις 27 Μαϊου, ομάδα Ιρανών «Φρουρών της Επανάστασης» έκαναν ρεσάλτο σε δύο ελληνικά δεξαμενόπλοια στον Περσικό Κόλπο, τα πλοία Delta Poseidon της εταιρείας Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη και το Prudent Warrior της εταιρείας Polembros Shipping Limited συμφερόντων του Σπύρου Πολέμη, αιχμαλωτίζοντας επί της ουσίας τα πληρώματα. Μεταξύ των ναυτικών από τα δύο πλοία που κρατούνται μέχρι και σήμερα από την επίσημη κυβέρνηση του Ιράν, συμπεριλαμβάνονται εννέα Έλληνες, οι οικογένειες των οποίων περιμένουν εναγωνίως την απελευθέρωσή τους.
Μετά την πράξη πειρατείας από το Ιράν -σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Αθήνας από 27 Μαϊου- το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών εξέδωσε οδηγία συμβουλεύοντας τους Έλληνες πολίτες να αποφεύγουν ταξίδια στο Ιράν.
Η σημερινή απόφαση του Αρείου Πάγου και η επικείμενη επιστροφή του πετρελαίου στο Ιράν, ανοίγει τον δρόμο για τον επαναπατρισμό των εννέα Ελλήνων ναυτικών και των άλλων μελών των πληρωμάτων των δύο ελληνικών δεξαμενοπλοίων που παραμένουν εγκλωβισμένοι στο Ιράν από τις 27 Μαϊου.
Ειδήσεις σήμερα
Το τερμάτισε η Bild: «Οι Γερμανοί θα πληρώσουν την αντικατάσταση των οικιακών συσκευών στους Έλληνες»
Μύκονος: Υπερπολυτελές σκάφος προσάραξε και κινδυνεύει να βυθιστεί
Silver Alert για 45χρονη μητέρα δύο παιδιών που έφυγε για να πάει στη δουλειά της και δεν επέστρεψε
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα