Πλοία: Δεμένα σήμερα στον Πειραιά λόγω απεργίας σωματείων της ΠΝΟ
25.10.2022
07:16
Η απεργία ολοκληρώνεται τα μεσάνυχτα της Τρίτης
Κανένα δρομολόγιο πλοίου δεν θα πραγματοποιηθεί σήμερα, Τρίτη (25/10), από το λιμάνι του Πειραιά λόγω της 24ωρης παμπειραϊκής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων που κήρυξαν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ- ΠΕΝΕΝ- ΠΕΑΘΕΝ- ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ- ΠΕΕΜΑΓΕΝ.
Η απεργία η οποία ολοκληρώνεται τα μεσάνυχτα πραγματοποιείται, σύμφωνα με τα σωματεία της ΠΝΟ, ως «απάντηση στον σχεδιασμό κυβέρνησης- ΥΕΝ- εφοπλιστών να καταργήσουν τις ΣΣΕ, τους όρους εργασίας και τα δικαιώματα μας μέσα από την αναθεώρηση του ΚΙΝΔ (Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου)».
Η επιστολή των σωματείων για την απεργία
Ο νέος ΚΙΝΔ που επεξεργάζονται ΥΕΝ- εφοπλιστές- και η επιτροπή που έχουν σκαρώσει προβλέπει μεταξύ των άλλων την κατάργηση των υφιστάμενων ΣΣΕ και την αντικατάσταση τους από την Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής εργασίας (MLC) η οποία προβλέπεται ότι έχει εφαρμογή και θεμελιώνει τα ελάχιστα δικαιώματα των Ναυτεργατών του τρίτου κόσμου ενώ οι ρυθμίσεις που προωθούνται την καθιστούν μέσω του νέου ΚΙΝΔ να έχει ισχύ για τους Έλληνες Ναυτεργάτες και με τον τρόπο αυτό μεθοδεύονται οι ισχύουσες ΣΣΕ των Ναυτεργατών να μετατραπούν σε κουρελόχαρτα!!!
Οι αντιδραστικές αυτές αλλαγές αποτελούν κλιμάκωση μιας διαχρονικής κυβερνητικής πολιτικής που έχει στο επίκεντρο την ανταγωνιστικότητα, την κερδοφορία και τα «διεθνή κρατούντα» όπως επιτάσσει το εφοπλιστικό κεφάλαιο.
Αποτελούν συνέχεια των νόμων 4150/2013, 4117/2020, 4770/2021 οι οποίοι ο καθένας ξεχωριστά και στο σύνολο τους χτυπούν αδίστακτα τα Ναυτεργατικά δικαιώματα για να υπηρετηθεί το δόγμα της εφοπλιστικής ανταγωνιστικότητας!
Στο πλαίσιο αυτό η θεσμική αναβάθμιση αυτού του σάπιου αντιδραστικού οικοδομήματος συμπληρώνεται και με την γενικευμένη εφοπλιστική παραβατικότητα σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με αποτέλεσμα να έχει χτυπήσει κόκκινο η ποδοπάτηση των εργασιακών Ναυτεργατικών δικαιωμάτων!
Ελλιπέστατες οργανικές συνθέσεις, υπερεργασία 14 έως 16 ωρών, καθημερινή εντατικοποίηση, άγχος και τρέξιμο έξω από κάθε ισχύον κανόνα, απλήρωτες υπερωρίες, express δρομολόγια που δεν καταβάλλονται οι προβλεπόμενες αποδοχές , διανυκτερεύσεις, Ναυτικά ατυχήματα, δραματική μείωση του Ναυτεργατικού εισοδήματος λόγω της εκρηκτικής αύξησης του πληθωρισμού και των καθημερινών ανατιμήσεων σε ρεύμα – καύσιμα- καταναλωτικά αγαθά που καταβροχθίζουν το πενιχρό Ναυτεργατικό εισόδημα!
Στις συνθήκες αυτές αναδεικνύεται η αδήριτη αναγκαιότητα οι Ναυτεργάτες να σηκώσουν το ανάστημα τους, να αγωνιστούν μέχρι τέλους για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους, την ακύρωση των αντιδραστικών ρυθμίσεων στο νέο ΚΙΝΔ, για ουσιαστικές αυξήσεις στις ΣΣΕ που θα υπερκαλύπτουν τον πληθωρισμό, για επείγοντα μέτρα κατά της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας!
Ειδήσεις σήμερα:
«Πόλη φάντασμα» η Χερσώνα – Ιρανικά drones και «βρόμικες» βόμβες πριν την τελική μάχη
Ηλιοφάνεια σήμερα και ο υδράργυρος στους 27 βαθμούς στην Αττική
Ζελένσκι: «Η αίσθηση της ήττας γίνεται ισχυρότερη στη Ρωσία»
Η απεργία η οποία ολοκληρώνεται τα μεσάνυχτα πραγματοποιείται, σύμφωνα με τα σωματεία της ΠΝΟ, ως «απάντηση στον σχεδιασμό κυβέρνησης- ΥΕΝ- εφοπλιστών να καταργήσουν τις ΣΣΕ, τους όρους εργασίας και τα δικαιώματα μας μέσα από την αναθεώρηση του ΚΙΝΔ (Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου)».
Η επιστολή των σωματείων για την απεργία
Ο νέος ΚΙΝΔ που επεξεργάζονται ΥΕΝ- εφοπλιστές- και η επιτροπή που έχουν σκαρώσει προβλέπει μεταξύ των άλλων την κατάργηση των υφιστάμενων ΣΣΕ και την αντικατάσταση τους από την Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής εργασίας (MLC) η οποία προβλέπεται ότι έχει εφαρμογή και θεμελιώνει τα ελάχιστα δικαιώματα των Ναυτεργατών του τρίτου κόσμου ενώ οι ρυθμίσεις που προωθούνται την καθιστούν μέσω του νέου ΚΙΝΔ να έχει ισχύ για τους Έλληνες Ναυτεργάτες και με τον τρόπο αυτό μεθοδεύονται οι ισχύουσες ΣΣΕ των Ναυτεργατών να μετατραπούν σε κουρελόχαρτα!!!
Οι αντιδραστικές αυτές αλλαγές αποτελούν κλιμάκωση μιας διαχρονικής κυβερνητικής πολιτικής που έχει στο επίκεντρο την ανταγωνιστικότητα, την κερδοφορία και τα «διεθνή κρατούντα» όπως επιτάσσει το εφοπλιστικό κεφάλαιο.
Αποτελούν συνέχεια των νόμων 4150/2013, 4117/2020, 4770/2021 οι οποίοι ο καθένας ξεχωριστά και στο σύνολο τους χτυπούν αδίστακτα τα Ναυτεργατικά δικαιώματα για να υπηρετηθεί το δόγμα της εφοπλιστικής ανταγωνιστικότητας!
Στο πλαίσιο αυτό η θεσμική αναβάθμιση αυτού του σάπιου αντιδραστικού οικοδομήματος συμπληρώνεται και με την γενικευμένη εφοπλιστική παραβατικότητα σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με αποτέλεσμα να έχει χτυπήσει κόκκινο η ποδοπάτηση των εργασιακών Ναυτεργατικών δικαιωμάτων!
Ελλιπέστατες οργανικές συνθέσεις, υπερεργασία 14 έως 16 ωρών, καθημερινή εντατικοποίηση, άγχος και τρέξιμο έξω από κάθε ισχύον κανόνα, απλήρωτες υπερωρίες, express δρομολόγια που δεν καταβάλλονται οι προβλεπόμενες αποδοχές , διανυκτερεύσεις, Ναυτικά ατυχήματα, δραματική μείωση του Ναυτεργατικού εισοδήματος λόγω της εκρηκτικής αύξησης του πληθωρισμού και των καθημερινών ανατιμήσεων σε ρεύμα – καύσιμα- καταναλωτικά αγαθά που καταβροχθίζουν το πενιχρό Ναυτεργατικό εισόδημα!
Στις συνθήκες αυτές αναδεικνύεται η αδήριτη αναγκαιότητα οι Ναυτεργάτες να σηκώσουν το ανάστημα τους, να αγωνιστούν μέχρι τέλους για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους, την ακύρωση των αντιδραστικών ρυθμίσεων στο νέο ΚΙΝΔ, για ουσιαστικές αυξήσεις στις ΣΣΕ που θα υπερκαλύπτουν τον πληθωρισμό, για επείγοντα μέτρα κατά της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας!
Ειδήσεις σήμερα:
«Πόλη φάντασμα» η Χερσώνα – Ιρανικά drones και «βρόμικες» βόμβες πριν την τελική μάχη
Ηλιοφάνεια σήμερα και ο υδράργυρος στους 27 βαθμούς στην Αττική
Ζελένσκι: «Η αίσθηση της ήττας γίνεται ισχυρότερη στη Ρωσία»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr