Ανοικτά τα καταστήματα την Κυριακή - Μεγάλες προσφορές σε Black Friday και Cyber Monday
25.11.2022
09:17
Προσφορές έως 60% σε 1 εκατομμύριο προϊόντα - Στην κορυφή των προσφορών παραμένουν τα προϊόντα τεχνολογίας
Το «εορταστικό» τετραήμερο προσφορών ξεκινά επισήμως σήμερα με την Black Friday.
Η πολυαναμενόμενη μεγάλη εμπορική γιορτή στην διάρκεια της οποίας γίνονται σημαντικές εκπτώσεις σε πολλές κατηγορίες προϊόντων, η περίφημη Black Friday έφτασε.
Δυναμικά αναμένεται ότι θα μπουν οι επιχειρήσεις στον θεσμό της Black Friday, όπου αρκετός κόσμος περιμένει πως και πως την ευκαιρία για να κάνει τα ψώνια του, σε δελεαστικότατες τιμές.
Οπως και τα προηγούμενα χρόνια, η Black Friday στην Ελλάδα δεν περιορίζεται την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου, αλλά έχει ήδη ξεκινήσει για κάποιες λιανεμπορικές αλυσίδες σε ό,τι αφορά κυρίως τις πωλήσεις μέσω των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων. Την έναρξη του πολυδιαφημισμένου εμπορικού γεγονότος κήρυξαν γνωστές αλυσίδες ήδη από τη Δευτέρα 14 Νοεμβρίου διαφημίζοντας προσφορές έως 60% σε 1 εκατομμύριο προϊόντα.
Ύστερα από δύο χρόνια, όπου οι αγορές στο πλαίσιο της Black Friday γίνονταν μόνο ηλεκτρονικά οι προσδοκίες είναι μεγάλες, ωστόσο αυτή τη φορά το βαρίδι της ενεργειακής κρίσης και της ακρίβειας έχει αντικαταστήσει το πρόβλημα.
Ανοικτά την Κυριακή τα καταστήματα
Ανοιχτά θα είναι την Κυριακή 27 Νοεμβρίου τα εμπορικά καταστήματα σε όλη την επικράτεια από τις 11:00 έως τις 20:00, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).
Επίσης, την Παρασκευή 25/11/2022 (Black Friday) και τη Δευτέρα 28/11/2022 Cyber Monday οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις θα έχουν μεγάλες προσφορές σε ποικιλία προϊόντων, με την αρτιότερη δυνατή εξυπηρέτηση και σεβασμό στο καταναλωτικό κοινό.
«Πληροφορούμε, επίσης, το καταναλωτικό κοινό ότι οι εταιρίες-μέλη μας έχουν λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για την τήρηση των υγειονομικών κανόνων», σημειώνεται στην ανακοίνωση του ΣΕΛΠΕ.
Black Friday: Ο Συνήγορος του Καταναλωτή για το τι πρέπει να προσέξουμε στις αγορές
Σε μια προσπάθεια να προστατέψει τους καταναλωτές από πιθανές «παγίδες», ενόψει της καταναλωτικής καταιγίδας που ξημέρωσε, ο Συνήγορος του Καταναλωτή δίνει μια σειρά από συμβουλές για το τι πρέπει να προσέξουν.
Όπως αναφέρει «οι καταναλωτές πρέπει να αντιλαμβάνονται ότι το μάρκετινγκ των Black Friday και Cyber Monday αποσκοπεί στη δημιουργία κλίματος καταναλωτικής αδημονίας και ευφορίας, που ευνοεί την κίνηση της αγοράς, ωστόσο οι καταναλωτές είναι εκείνοι που θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να καθορίζουν τον χρόνο και το περιεχόμενο των αγορών τους με σύνεση, στη βάση των πραγματικών αναγκών και των οικονομικών δυνατοτήτων τους και, πάντως, όχι υπό καθεστώς ψυχολογικής παρόρμησης».
Η πολυαναμενόμενη μεγάλη εμπορική γιορτή στην διάρκεια της οποίας γίνονται σημαντικές εκπτώσεις σε πολλές κατηγορίες προϊόντων, η περίφημη Black Friday έφτασε.
Δυναμικά αναμένεται ότι θα μπουν οι επιχειρήσεις στον θεσμό της Black Friday, όπου αρκετός κόσμος περιμένει πως και πως την ευκαιρία για να κάνει τα ψώνια του, σε δελεαστικότατες τιμές.
Οπως και τα προηγούμενα χρόνια, η Black Friday στην Ελλάδα δεν περιορίζεται την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου, αλλά έχει ήδη ξεκινήσει για κάποιες λιανεμπορικές αλυσίδες σε ό,τι αφορά κυρίως τις πωλήσεις μέσω των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων. Την έναρξη του πολυδιαφημισμένου εμπορικού γεγονότος κήρυξαν γνωστές αλυσίδες ήδη από τη Δευτέρα 14 Νοεμβρίου διαφημίζοντας προσφορές έως 60% σε 1 εκατομμύριο προϊόντα.
Ύστερα από δύο χρόνια, όπου οι αγορές στο πλαίσιο της Black Friday γίνονταν μόνο ηλεκτρονικά οι προσδοκίες είναι μεγάλες, ωστόσο αυτή τη φορά το βαρίδι της ενεργειακής κρίσης και της ακρίβειας έχει αντικαταστήσει το πρόβλημα.
Ανοικτά την Κυριακή τα καταστήματα
Ανοιχτά θα είναι την Κυριακή 27 Νοεμβρίου τα εμπορικά καταστήματα σε όλη την επικράτεια από τις 11:00 έως τις 20:00, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).
Επίσης, την Παρασκευή 25/11/2022 (Black Friday) και τη Δευτέρα 28/11/2022 Cyber Monday οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις θα έχουν μεγάλες προσφορές σε ποικιλία προϊόντων, με την αρτιότερη δυνατή εξυπηρέτηση και σεβασμό στο καταναλωτικό κοινό.
«Πληροφορούμε, επίσης, το καταναλωτικό κοινό ότι οι εταιρίες-μέλη μας έχουν λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για την τήρηση των υγειονομικών κανόνων», σημειώνεται στην ανακοίνωση του ΣΕΛΠΕ.
Black Friday: Ο Συνήγορος του Καταναλωτή για το τι πρέπει να προσέξουμε στις αγορές
Σε μια προσπάθεια να προστατέψει τους καταναλωτές από πιθανές «παγίδες», ενόψει της καταναλωτικής καταιγίδας που ξημέρωσε, ο Συνήγορος του Καταναλωτή δίνει μια σειρά από συμβουλές για το τι πρέπει να προσέξουν.
Όπως αναφέρει «οι καταναλωτές πρέπει να αντιλαμβάνονται ότι το μάρκετινγκ των Black Friday και Cyber Monday αποσκοπεί στη δημιουργία κλίματος καταναλωτικής αδημονίας και ευφορίας, που ευνοεί την κίνηση της αγοράς, ωστόσο οι καταναλωτές είναι εκείνοι που θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να καθορίζουν τον χρόνο και το περιεχόμενο των αγορών τους με σύνεση, στη βάση των πραγματικών αναγκών και των οικονομικών δυνατοτήτων τους και, πάντως, όχι υπό καθεστώς ψυχολογικής παρόρμησης».
Ακόμα τονίζει ότι «οι υπερβολικά ή οι ασυνήθιστα μεγάλες μειώσεις τιμών ενδέχεται σε ορισμένες περιπτώσεις να υποκρύπτουν δόλιες πρακτικές, όπως για παράδειγμα η παραπλανητική πώληση απομιμητικών προϊόντων, τα οποία έχουν κατακλύσει την αγορά».
Στη συνέχεια αναφέρει: «Επίσης, οι πρακτικές εξαπάτησης των καταναλωτών, πρωτίστως κατά τις ηλεκτρονικές αγορές, από επιτήδειους εμπόρους ή από πρόσωπα που ψευδώς παριστάνουν τους εμπόρους (συνήθως, μέσω καναλιών κοινωνικών δικτύων) είναι καθημερινό φαινόμενο, το οποίο, όμως, παρουσιάζει ιδιαίτερη έξαρση κατά τη διάρκεια εκπτωτικών περιόδων, καθώς τότε οι συναλλαγές είναι πολυπληθέστερες. Επομένως, οι καταναλωτές, πλην των καλών τιμών, θα πρέπει να αναζητούν συνδυαστικά και άλλες εγγυήσεις ότι όντως πρόκειται να πραγματοποιήσουν μια συμφέρουσα και ασφαλή συναλλαγή από νόμιμα και έγκυρα ηλεκτρονικά καταστήματα».
Σ. Αναγνωστόπουλος στο Πρώτο: Έρχεται νέα ρύθμιση προστασίας των καταναλωτών από απάτες μέσω διαδικτυακών συναλλαγών (audio)
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
• Ότι διατίθενται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του καταστήματος πλήρη ταυτοποιητικά στοιχεία: Εταιρική επωνυμία, έδρα, ταχυδρομική και ηλεκτρονική (email) διεύθυνση, ΑΦΜ, τηλέφωνα επικοινωνίας (που θα πρέπει να είναι σταθερά και όχι κινητά), αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ (τον οποίο οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι, ανατρέχοντας στον σύνδεσμο: www.businessregistry.gr/publicity/index).
• Ότι παρέχεται ποικιλία εναλλακτικών τρόπων πληρωμής, συμπεριλαμβανόμενης της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων, και όχι μόνο η αντικαταβολή ή η τραπεζική κατάθεση σε λογαριασμό. Ειδικά η τραπεζική κατάθεση, εάν εμφανίζεται ως αποκλειστικός τρόπος πληρωμής και εάν, ταυτόχρονα, απαιτείται από τον έμπορο η προεξόφληση όλου του ποσού της αγοράς, θα πρέπει να προβληματίζει ιδιαιτέρως τους καταναλωτές και να τους καθιστά εξαιρετικά διστακτικούς.
• Ότι παρέχεται η δυνατότητα της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, καθώς και, σε ευδιάκριτο σημείο της ιστοσελίδας του εμπόρου, το link προς τη σχετική Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν από πριν ότι είναι ενεργό και ότι παραπέμπει στη σωστή υπερσύνδεση.
• Ότι δεν εντοπίζεται μεγάλος αριθμός ορθογραφικών και γραμματικών-συντακτικών λαθών σε σημαντικά κείμενα της ιστοσελίδας του εμπόρου (πχ στις περιγραφές των προϊόντων, στους όρους χρήσης ή στην πολιτική προσωπικών δεδομένων), τα οποία είναι ένδειξη προχειρότητας, αλλά και δόλιων προθέσεων και θα πρέπει, συνεπώς, να αποτρέπουν τους καταναλωτές από την πραγματοποίηση μιας συναλλαγής, που ίσως εκ των υστέρων αποβεί επιζήμια.
Επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια εκπτωτικών περιόδων, τα δικαιώματα των καταναλωτών (υπαναχώρηση από εξ αποστάσεως ή εκτός εμπορικού καταστήματος συμβάσεις, δωρεάν επιδιόρθωση ή αντικατάσταση ελαττωματικών ή μη αντίστοιχων με την παραγγελία προϊόντων, κ.λπ.) ισχύουν στο ακέραιο, χωρίς μονομερείς ή αυθαίρετες εξαιρέσεις από την πλευρά των εμπόρων.
Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίσουν με κάποιον προμηθευτή σε σχέση με τα δικαιώματά τους, οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται για δωρεάν βοήθεια κατά περίπτωση στον Συνήγορο του Καταναλωτή (εάν η διαφορά είναι με έμπορο εντός Ελλάδας) και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας (εάν η διαφορά είναι διασυνοριακή, με έμπορο που εδρεύει εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισλανδία και τη Νορβηγία).
Συνήγορος του Καταναλωτή: www.synigoroskatanaloti.gr/index.html
Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας: www.eccgreece.gr/el/european-consumer-center-greece/
Τι είναι και πώς καθιερώθηκε η «Μαύρη Παρασκευή»
Ο θεσμός της Black Friday ξεκίνησε το 1932 και γιορτάζεται κάθε χρόνο, την Παρασκευή μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών. Την συγκεκριμένη ημέρα, τα εμπορικά καταστήματα διαθέτουν τα εμπορεύματά τους σε χαμηλότερες τιμές, ενώ ανοίγουν από τα χαράματα, με τον κόσμο συχνά να διανυκτερεύει έξω από τις βιτρίνες τους, σε μια προσπάθεια να μπει νωρίτερα μέσα και να καταφέρει να αποκτήσει το προϊόν που επιθυμεί, πριν το προλάβει κάποιος άλλος. Όμως τα τελευταία χρόνια η Black Friday έχει εξελιχθεί σε τριήμερο εκπτώσεων δεδομένου ότι η γιορτή αρχίζει την Παρασκευή, αλλά διαρκεί και ολόκληρο το Σαββατοκύριακο.
Η Black Friday ξεκίνησε από τις ΗΠΑ, όμως τα τελευταία χρόνια επεκτάθηκε και στον Καναδά, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Μεξικό, τη Γαλλία, την Ινδία και εσχάτως και στην Ελλάδα και την Κύπρο. Ο όρος Black Friday έχει τις ρίζες του στη δεκαετία του 1960 και σηματοδοτεί την αρχή της Χριστουγεννιάτικης περιόδου αγορών στις ΗΠΑ.
Παράλληλα, ο όρος «Black Friday» χρησιμοποιήθηκε τη δεκαετία του ΄60 από αστυνομικούς στη Φιλαδέλφεια οι οποίοι παραπονούνταν για την συμφόρηση των δρόμων τόσο από αυτοκινητιστές όσο κι από πεζούς.
Ειδήσεις σήμερα:
Θρήνος για τον 28χρονο αρχισμηνία - «Πόσο άδικη είναι η ζωή»
Ο αρχηγός της Αγγλίας απάντησε με ρολόι €624.000 στην απαγόρευση στήριξης στους ΛΟΑΤΚΙ+
Η μεταμόρφωση της καλόγριας που κέρδισε το «Voice», άλλαξε ζωή και έγινε σερβιτόρα
Στη συνέχεια αναφέρει: «Επίσης, οι πρακτικές εξαπάτησης των καταναλωτών, πρωτίστως κατά τις ηλεκτρονικές αγορές, από επιτήδειους εμπόρους ή από πρόσωπα που ψευδώς παριστάνουν τους εμπόρους (συνήθως, μέσω καναλιών κοινωνικών δικτύων) είναι καθημερινό φαινόμενο, το οποίο, όμως, παρουσιάζει ιδιαίτερη έξαρση κατά τη διάρκεια εκπτωτικών περιόδων, καθώς τότε οι συναλλαγές είναι πολυπληθέστερες. Επομένως, οι καταναλωτές, πλην των καλών τιμών, θα πρέπει να αναζητούν συνδυαστικά και άλλες εγγυήσεις ότι όντως πρόκειται να πραγματοποιήσουν μια συμφέρουσα και ασφαλή συναλλαγή από νόμιμα και έγκυρα ηλεκτρονικά καταστήματα».
Σ. Αναγνωστόπουλος στο Πρώτο: Έρχεται νέα ρύθμιση προστασίας των καταναλωτών από απάτες μέσω διαδικτυακών συναλλαγών (audio)
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
• Ότι διατίθενται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του καταστήματος πλήρη ταυτοποιητικά στοιχεία: Εταιρική επωνυμία, έδρα, ταχυδρομική και ηλεκτρονική (email) διεύθυνση, ΑΦΜ, τηλέφωνα επικοινωνίας (που θα πρέπει να είναι σταθερά και όχι κινητά), αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ (τον οποίο οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι, ανατρέχοντας στον σύνδεσμο: www.businessregistry.gr/publicity/index).
• Ότι παρέχεται ποικιλία εναλλακτικών τρόπων πληρωμής, συμπεριλαμβανόμενης της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων, και όχι μόνο η αντικαταβολή ή η τραπεζική κατάθεση σε λογαριασμό. Ειδικά η τραπεζική κατάθεση, εάν εμφανίζεται ως αποκλειστικός τρόπος πληρωμής και εάν, ταυτόχρονα, απαιτείται από τον έμπορο η προεξόφληση όλου του ποσού της αγοράς, θα πρέπει να προβληματίζει ιδιαιτέρως τους καταναλωτές και να τους καθιστά εξαιρετικά διστακτικούς.
• Ότι παρέχεται η δυνατότητα της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, καθώς και, σε ευδιάκριτο σημείο της ιστοσελίδας του εμπόρου, το link προς τη σχετική Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν από πριν ότι είναι ενεργό και ότι παραπέμπει στη σωστή υπερσύνδεση.
• Ότι δεν εντοπίζεται μεγάλος αριθμός ορθογραφικών και γραμματικών-συντακτικών λαθών σε σημαντικά κείμενα της ιστοσελίδας του εμπόρου (πχ στις περιγραφές των προϊόντων, στους όρους χρήσης ή στην πολιτική προσωπικών δεδομένων), τα οποία είναι ένδειξη προχειρότητας, αλλά και δόλιων προθέσεων και θα πρέπει, συνεπώς, να αποτρέπουν τους καταναλωτές από την πραγματοποίηση μιας συναλλαγής, που ίσως εκ των υστέρων αποβεί επιζήμια.
Επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια εκπτωτικών περιόδων, τα δικαιώματα των καταναλωτών (υπαναχώρηση από εξ αποστάσεως ή εκτός εμπορικού καταστήματος συμβάσεις, δωρεάν επιδιόρθωση ή αντικατάσταση ελαττωματικών ή μη αντίστοιχων με την παραγγελία προϊόντων, κ.λπ.) ισχύουν στο ακέραιο, χωρίς μονομερείς ή αυθαίρετες εξαιρέσεις από την πλευρά των εμπόρων.
Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίσουν με κάποιον προμηθευτή σε σχέση με τα δικαιώματά τους, οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται για δωρεάν βοήθεια κατά περίπτωση στον Συνήγορο του Καταναλωτή (εάν η διαφορά είναι με έμπορο εντός Ελλάδας) και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας (εάν η διαφορά είναι διασυνοριακή, με έμπορο που εδρεύει εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισλανδία και τη Νορβηγία).
Συνήγορος του Καταναλωτή: www.synigoroskatanaloti.gr/index.html
Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας: www.eccgreece.gr/el/european-consumer-center-greece/
Τι είναι και πώς καθιερώθηκε η «Μαύρη Παρασκευή»
Ο θεσμός της Black Friday ξεκίνησε το 1932 και γιορτάζεται κάθε χρόνο, την Παρασκευή μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών. Την συγκεκριμένη ημέρα, τα εμπορικά καταστήματα διαθέτουν τα εμπορεύματά τους σε χαμηλότερες τιμές, ενώ ανοίγουν από τα χαράματα, με τον κόσμο συχνά να διανυκτερεύει έξω από τις βιτρίνες τους, σε μια προσπάθεια να μπει νωρίτερα μέσα και να καταφέρει να αποκτήσει το προϊόν που επιθυμεί, πριν το προλάβει κάποιος άλλος. Όμως τα τελευταία χρόνια η Black Friday έχει εξελιχθεί σε τριήμερο εκπτώσεων δεδομένου ότι η γιορτή αρχίζει την Παρασκευή, αλλά διαρκεί και ολόκληρο το Σαββατοκύριακο.
Η Black Friday ξεκίνησε από τις ΗΠΑ, όμως τα τελευταία χρόνια επεκτάθηκε και στον Καναδά, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Μεξικό, τη Γαλλία, την Ινδία και εσχάτως και στην Ελλάδα και την Κύπρο. Ο όρος Black Friday έχει τις ρίζες του στη δεκαετία του 1960 και σηματοδοτεί την αρχή της Χριστουγεννιάτικης περιόδου αγορών στις ΗΠΑ.
Παράλληλα, ο όρος «Black Friday» χρησιμοποιήθηκε τη δεκαετία του ΄60 από αστυνομικούς στη Φιλαδέλφεια οι οποίοι παραπονούνταν για την συμφόρηση των δρόμων τόσο από αυτοκινητιστές όσο κι από πεζούς.
Ειδήσεις σήμερα:
Θρήνος για τον 28χρονο αρχισμηνία - «Πόσο άδικη είναι η ζωή»
Ο αρχηγός της Αγγλίας απάντησε με ρολόι €624.000 στην απαγόρευση στήριξης στους ΛΟΑΤΚΙ+
Η μεταμόρφωση της καλόγριας που κέρδισε το «Voice», άλλαξε ζωή και έγινε σερβιτόρα
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr