Τρίκαλα: Με ρομπότ τα γράμματα των παιδιών στον Άι Βασίλη στον «Μύλο των Ξωτικών»
21.12.2022
22:12
Γίνεται η πρώτη πόλη στην Ελλάδα που αντικαθιστά τα παραδοσιακά ξωτικά από ρομπότ-διανομείς - Επόμενος στόχος να μεταφέρει στους πολίτες εφημερίδες και προϊόντα που πωλούνται σε περίπτερα
Μια ακόμη πανευρωπαϊκής εμβέλειας πιλοτική δράση υλοποιείται στα Τρίκαλα, αυτή τη φορά στον «Μύλο των Ξωτικών», όπου αντί για καλικατζαράκια, ρομπότ θα μεταφέρουν τα γράμματα των παιδιών στον Άι Βασίλη.
Ο Δήμος Τρικκαίων και η e-trikala ΑΕ ξεκίνησαν την εφαρμογή των ρομπότ «Yape», από το χριστουγεννιάτικο πάρκο.
Σε πρώτη φάση τα ρομπότ μεταφέρουν τα γράμματα των μικρών παιδιών, από το Ταχυδρομείο των Ξωτικών, στον Άι Βασίλη. Τις αμέσως επόμενες ημέρες, τα Yapes -πέντε στο σύνολο- θα κινηθούν και σε ένα άλλο περιβάλλον, με αστική κίνηση: στον πεζόδρομο της Ασκληπιού, στο κέντρο της πόλης.
Έτσι, μετά το Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό και πλήθος άλλων ευρωπαϊκών πιλοτικών προγραμμάτων για τη μικροκινητικότητα που υλοποιήθηκαν στα Τρίκαλα, ήρθε η ώρα να δοκιμαστούν και οι μικρομεταφορές εντός πόλεων.
Μάλιστα στην τεχνική ονομασία του προγράμματος, η διαδρομή καταγράφεται ως «The last mile» εννοώντας:
-τη χρήση οχημάτων μικρομεταφορών – παραδόσεων μικρής κλίμακας,
-στο κέντρο πόλεων,
-με κανονικές συνθήκες,
-από στόλο οχημάτων
Αυτή η πρωτοτυπία και καινοτομία για πρώτη φορά σε όλη την Ευρώπη, υλοποιείται στη Τρίκαλα.
Πώς λειτουργεί
Το ρομπότ αυτό «εκπαιδεύεται» με λέιζερ και χαρτογραφημένη διαδρομή, όχι απλώς να κινείται σε προκαθορισμένο πλαίσιο, αλλά και να «διαβάζει» τυχόν εμπόδια. Επομένως, θα μπορεί να προχωρά με βάση την κίνηση των πεζών, τα ποδήλατα και, γενικά, μη καθορισμένους παράγοντες.
Ετσι, μετά τα γράμματα στον Άι Βασίλη, στην επόμενη φάση, θα μεταφέρει εφημερίδες και προϊόντα που πωλούνται σε περίπτερα.
Ο Δήμος Τρικκαίων και η e-trikala ΑΕ ξεκίνησαν την εφαρμογή των ρομπότ «Yape», από το χριστουγεννιάτικο πάρκο.
Σε πρώτη φάση τα ρομπότ μεταφέρουν τα γράμματα των μικρών παιδιών, από το Ταχυδρομείο των Ξωτικών, στον Άι Βασίλη. Τις αμέσως επόμενες ημέρες, τα Yapes -πέντε στο σύνολο- θα κινηθούν και σε ένα άλλο περιβάλλον, με αστική κίνηση: στον πεζόδρομο της Ασκληπιού, στο κέντρο της πόλης.
Έτσι, μετά το Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό και πλήθος άλλων ευρωπαϊκών πιλοτικών προγραμμάτων για τη μικροκινητικότητα που υλοποιήθηκαν στα Τρίκαλα, ήρθε η ώρα να δοκιμαστούν και οι μικρομεταφορές εντός πόλεων.
Μάλιστα στην τεχνική ονομασία του προγράμματος, η διαδρομή καταγράφεται ως «The last mile» εννοώντας:
-τη χρήση οχημάτων μικρομεταφορών – παραδόσεων μικρής κλίμακας,
-στο κέντρο πόλεων,
-με κανονικές συνθήκες,
-από στόλο οχημάτων
Αυτή η πρωτοτυπία και καινοτομία για πρώτη φορά σε όλη την Ευρώπη, υλοποιείται στη Τρίκαλα.
Πώς λειτουργεί
Το ρομπότ αυτό «εκπαιδεύεται» με λέιζερ και χαρτογραφημένη διαδρομή, όχι απλώς να κινείται σε προκαθορισμένο πλαίσιο, αλλά και να «διαβάζει» τυχόν εμπόδια. Επομένως, θα μπορεί να προχωρά με βάση την κίνηση των πεζών, τα ποδήλατα και, γενικά, μη καθορισμένους παράγοντες.
Ετσι, μετά τα γράμματα στον Άι Βασίλη, στην επόμενη φάση, θα μεταφέρει εφημερίδες και προϊόντα που πωλούνται σε περίπτερα.
Στόχος, το να δοκιμαστεί, σε ποιες συνθήκες μπορούν να λυθούν θέματα μεταφοράς προϊόντων σε κέντρα πόλεων, συνυπολογίζοντας την κίνηση, μετρώντας τους χρόνους, τα ηλεκτρικά φορτία και όλα τα τεχνικά δεδομένα.
Επομένως, θα εξαχθούν συμπεράσματα για τον τρόπο και το εύρος χρήσης παρόμοιων ρομπότ σε αστικό περιβάλλον, με πεζούς, οχήματα, κινητά εμπόδια και όχι μόνο σε κλειστά κέντρα εμπορίου ή σε ελεγχόμενους χώρους, όπου ήδη τα ρομπότ αυτά έχουν κάνει την εμφάνισή τους.
Πρόγραμμα και χαρακτηριστικά
Αυτή η πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία υλοποιείται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος SHOW, με το Yape να είναι ιταλικής κατασκευής (από το Μιλάνο) και με το Πανεπιστήμιο της Γένοβας να είναι ο επιστημονικός συνεργάτης.
Το όχημα είναι ηλεκτρικό, φορτίζει σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, «βλέπει» μέσω λέιζερ, έχει ηχεία, έχει δυνατότητα για μετάδοση ηχητικού μηνύματος, διαθέτει qr code (τον οποίο ο/η λήπτης/τρια του προϊόντος θα σκανάρει στο κινητό τηλέφωνο και θα παραλαμβάνει το προϊόν), δίνει τη δυνατότητα για παρακολούθηση της πορείας του από τον λήπτη, και παρακολουθείται on line τους χειριστές του προγράμματος, οι οποίοι μπορούν να παρέμβουν, ελέγχοντας όλα τα δεδομένα.
Ειδήσεις σήμερα:
Στο μικροσκόπιο μηχανή που ενδέχεται να χρησιμοποίησαν οι δράστες της ληστείας στη Rolex
Η μυστική συνάντηση Τζιόρτζι-Παντσέρι με τους Καταριανούς και ο «χοντρός χαρτοφύλακας»
Νέο κοίτασμα φυσικού αερίου στην Κύπρο – Εκτίμηση ότι περιέχει 2 με 3 τρισ. κυβικά πόδια
Επομένως, θα εξαχθούν συμπεράσματα για τον τρόπο και το εύρος χρήσης παρόμοιων ρομπότ σε αστικό περιβάλλον, με πεζούς, οχήματα, κινητά εμπόδια και όχι μόνο σε κλειστά κέντρα εμπορίου ή σε ελεγχόμενους χώρους, όπου ήδη τα ρομπότ αυτά έχουν κάνει την εμφάνισή τους.
Πρόγραμμα και χαρακτηριστικά
Αυτή η πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία υλοποιείται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος SHOW, με το Yape να είναι ιταλικής κατασκευής (από το Μιλάνο) και με το Πανεπιστήμιο της Γένοβας να είναι ο επιστημονικός συνεργάτης.
Το όχημα είναι ηλεκτρικό, φορτίζει σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, «βλέπει» μέσω λέιζερ, έχει ηχεία, έχει δυνατότητα για μετάδοση ηχητικού μηνύματος, διαθέτει qr code (τον οποίο ο/η λήπτης/τρια του προϊόντος θα σκανάρει στο κινητό τηλέφωνο και θα παραλαμβάνει το προϊόν), δίνει τη δυνατότητα για παρακολούθηση της πορείας του από τον λήπτη, και παρακολουθείται on line τους χειριστές του προγράμματος, οι οποίοι μπορούν να παρέμβουν, ελέγχοντας όλα τα δεδομένα.
Ειδήσεις σήμερα:
Στο μικροσκόπιο μηχανή που ενδέχεται να χρησιμοποίησαν οι δράστες της ληστείας στη Rolex
Η μυστική συνάντηση Τζιόρτζι-Παντσέρι με τους Καταριανούς και ο «χοντρός χαρτοφύλακας»
Νέο κοίτασμα φυσικού αερίου στην Κύπρο – Εκτίμηση ότι περιέχει 2 με 3 τρισ. κυβικά πόδια
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr