Σε αυτό το σχολείο θα ήθελες να ξεκινήσεις τα πρώτα σου βήματα ως μαθητής
18.01.2023
10:29
Η γνώση έρχεται με το παιχνίδι και τη δημιουργία μέσω μιας ουσιαστικής διάδρασης με το φυσικό περιβάλλον
Sponsored Content
Στον Παιδικό Σταθμό των εκπαιδευτηρίων Καίσαρη, τρία - τέσσερα παιδιά φροντίζουν τα λούτρινα ζωάκια τους στο ιατρείο των ζώων την ώρα που κάποια άλλα έχουν βουτήξει τα χέρια τους στα χρώματα και δημιουργούν το πρώτο τους αριστούργημα.
Στο προνήπιο, οι μαθητές μεταμφιέζονται σε αστροναύτες και το ταξίδι ξεκινά με παιχνίδια, πειράματα, κατασκευές και εξερευνήσεις. Τελικός στόχος, να καταφέρουν να σώσουν τη Γη από τον επικίνδυνο κομήτη και να επιστρέψουν για το διαστημικό τους πάρτι στην παιδική χαρά του προαυλίου για ατέλειωτες τσουλήθρες.
Παραπέρα, τα παιδιά του Νηπιαγωγείου κρατώντας στα χέρια τους χάρτες αναζητούν στους χώρους του σχολείου τον Άκη Μαϊμουδάκη και τη Ντίνα Ελεφαντίνα που έχουν χαθεί, ενώ λίγο αργότερα ξεκινούν να περιποιούνται το μποστάνι που έχουν φυτέψει με τα χέρια τους και κρατούν τις δικές τους σημειώσεις για τη γωνιά της φύσης που βρίσκεται στην τάξη τους.
Όλα αυτά σε έναν τόπο λίγα μόλις χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας, στη Βάρη, σε ένα καταπράσινο φυσικό περιβάλλον με δέντρα, αρώματα δάσους και ήχους πουλιών. Εδώ, ο δρόμος για τη γνώση περνά μέσα από τη χαρά και το παιχνίδι.
Αυτό ήταν και το όνειρο του ιδρυτή Ανδρέα Καίσαρη όταν το 1960 δημιούργησε ένα οικογενειακό σχολείο βασισμένο στην προσωπική σχέση με τους μαθητές και τους γονείς τους. Στα χρόνια που πέρασαν, το σχολείο μετεξελίχθηκε χάρη στους εκπαιδευτικούς του και τις καινοτόμες διδακτικές μεθόδους του, σε έναν υπερσύγχρονο σχολικό οργανισμό με υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης και πολλές επιτυχίες.
Χτίζοντας τη γνώση
Τα παιδιά, ξεκινώντας από την ηλικία των 2,5 ετών στον Παιδικό Σταθμό γνωρίζουν τον φυσικό κόσμο στο κτήμα του σχολείου, που βρίσκεται δίπλα στις κεντρικές εγκαταστάσεις, και ευαισθητοποιούνται για το Περιβάλλον. Κρατώντας στα χέρια τους μεγεθυντικούς φακούς, τσιμπίδες και πυξίδες, μαζεύουν υλικά για τις εργασίες τους, κινούνται, εξερευνούν, εμπνέονται, ενθουσιάζονται με τα καινούργια πράγματα που ανακαλύπτουν. Όπως μάς εξηγεί η Συντονίστρια Νηπιαγωγείου των εκπαιδευτηρίων, κυρία Πολυξένη Καίσαρη, η προσχολική ηλικία είναι μια από τις πιο σημαντικές κι ευαίσθητες περιόδους στη ζωή του ανθρώπου, τόσο για τη φυσική και νοητική όσο και για την ψυχική του εξέλιξη. Στους χώρους των εκπαιδευτηρίων τα παιδιά επιστρατεύουν τις αισθήσεις τους, μαθαίνουν να παρατηρούν τα πάντα γύρω τους με συστηματικό τρόπο, να περιγράφουν με ακρίβεια αυτά που βλέπουν και αισθάνονται, να εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές, να αναρωτιούνται για πολλά και να βρίσκουν λύσεις όποτε χρειάζεται, ανάλογα πάντα με την ηλικία τους. Μέσα από το παιχνίδι αποκτούν τους πρώτους φίλους τους και ανακαλύπτουν τον κόσμο γύρω τους.
Ο κοινωνικοσυναισθηματικός τομέας βρίσκεται στη βάση της φιλοσοφίας των εκπαιδευτηρίων γι’ αυτό και έχει δημιουργηθεί ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα στη διάρκεια του οποίου και σε συνεργασία με την ψυχολόγο γίνονται βιωματικές δράσεις. Ο σκοπός είναι να αρχίσουν τα παιδιά να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματα και τις σχέσεις τους, και ταυτόχρονα να αναπτύσσουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους. Ανακαλύπτοντας τη γνώση μαθαίνουν να συνεργάζονται και να επικοινωνούν, αποδέχονται τους άλλους και χτίζουν τον χαρακτήρα τους αντιμετωπίζοντας τις όποιες δυσκολίες ώστε να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους.
Αυτό το υποστηρικτικό και συναισθηματικά ασφαλές περιβάλλον τόσο στον Παιδικό Σταθμό όσο και στο Νηπιαγωγείο (που περιλαμβάνει και το Προνήπιο) είναι ό,τι καλύτερο για ένα παιδί που εντάσσεται σταδιακά στη σχολική ζωή.
Διασκέδαση και δημιουργία
Το Νηπιαγωγείο έχει το δικό του μποστάνι μυρωδικών και λαχανικών του οποίου την ευθύνη και φροντίδα έχουν αναλάβει οι μαθητές με τη βοήθεια του κηπουρού. Έτσι βελτιώνουν τη λεπτή κινητικότητά τους, βλέπουν μπροστά στα μάτια τους το θαύμα της Φύσης και τον κύκλο της ζωής και νιώθουν ότι αποτελούν μέρος του περιβάλλοντος γύρω τους, λαμβάνοντας την ίδια στιγμή ρόλο ενεργού και υπεύθυνου πολίτη.
Στο Καλλιτεχνικό Εργαστήριο του Νηπιαγωγείου τα παιδιά χρησιμοποιώντας πηλό, τέμπερες και υλικά κολάζ εκφράζονται ελεύθερα σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο. Ταυτόχρονα, τα Αγγλικά παύουν να είναι μια ξένη γλώσσα καθώς οι μικροί μαθητές έρχονται καθημερινά σε επαφή μαζί της με τον πιο ευχάριστο τρόπο, δηλαδή μέσα από παραμύθια, τραγούδια, κατασκευές, επιτραπέζια και κινητικά παιχνίδια. Οι εκπαιδευτικοί είναι βέβαια πάντα κοντά τους και έτσι τόσο οι γνωστικές όσο και οι συναισθηματικές τους ανάγκες καλύπτονται άμεσα.
Καθώς όμως για να είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα ολοκληρωμένο πρέπει να περιλαμβάνει και τη σωματική αγωγή, στα εκπαιδευτήρια Καίσαρη, μέσα από μια πληθώρα επιλογών, όπως κολύμβηση στην κλειστή θερμαινόμενη πισίνα, τένις, μπάσκετ ή χορό, κάθε παιδί αναπτύσσεται σωματικά και αποφορτίζεται ψυχικά με ευχάριστο τρόπο. Μεγάλη σημασία δίνεται και στο θέμα της ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής, με τους μαθητές να τρώνε στο σχολείο μαγειρεμένο «σπιτικό» φαγητό από τον μάγειρα του σχολείου.
Τα παιδιά φτάνουν στο σχολείο με σχολικά που τα παίρνουν από την πόρτα του σπιτιού τους, ζουν και γευματίζουν μαζί, αθλούνται μαζί. Έτσι, γεμάτα συναισθήματα και εμπειρίες θα περάσουν στην επόμενη βαθμίδα, το Δημοτικό και έπειτα στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο των Εκπαιδευτηρίων, παίρνοντας τα κατάλληλα εφόδια για το επόμενο κεφάλαιο της ζωής τους.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr