«Μετρημένες» λέξεις από τον Παύλο για τον... θρόνο και το σπίτι στην Αθήνα
pavlos_thema_longform_xr

«Μετρημένες» λέξεις από τον Παύλο για τον... θρόνο και το σπίτι στην Αθήνα

Οι ερμηνείες για το πρώτο... άτυπο διάγγελμα του Παύλου στο περιοδικό «Point de Vue», που σήμανε την επίσημη λήξη της περιόδου πένθους για την τέως βασιλική οικογένεια

Κορόνα στο κεφάλι του. Ετσι δεσμεύτηκε να έχει την Ελλάδα και τους Ελληνες ο διάδοχος Παύλος στην πολυσυζητημένη συνέντευξη που παραχώρησε λίγες ώρες μετά το 40ήμερο μνημόσυνο του αείμνηστου τέως βασιλιά Κωνσταντίνου στη βίβλο των όπου Γης γαλαζοαίματων, δηλαδή το γαλλικό περιοδικό «Point de Vue» - συμφερόντων του Γάλλου μεγιστάνα Φρανσουά Πινό.

Ηταν μια άκρως σεμνοταπεινή επίσημη πρώτη εμφάνισή του ως βασιλιά, στην οποία τον πλαισίωσαν -φωτογραφικά τουλάχιστον- η σύζυγός του, Μαρί-Σαντάλ και ο πρωτότοκος γιος του, Κωνσταντίνος-Αλέξιος, κατά κόσμον Τίνο. Ο τελευταίος έκλεψε μάλλον και την παράσταση από τον πατέρα του χάρη στο νέο του κούρεμα, το οποίο ομολογουμένως τον κολακεύει. Είθισται οι βασιλείς να ανεβαίνουν στον θρόνο, όπου τουλάχιστον αυτός υπάρχει, εν χορδαίς και οργάνοις.



Πάρτε, για παράδειγμα, τον νέο βασιλιά του Ηνωμένου Βασιλείου Κάρολο Γ’. Ηδη από την επομένη του θανάτου της πολυαγαπημένης μητέρας του βασίλισσας Ελισάβετ, πέρσι τον Σεπτέμβριο, ξεκίνησαν οι εργώδεις προετοιμασίες της στέψης του που θα λάβει χώρα στις 6 Μαΐου στο Αβαείο του Γουέστμινστερ. Οι Βρετανοί μάλιστα έχουν προχωρήσει τόσο βαθιά στον σχεδιασμό της στέψης με επικεφαλής τον δούκα του Νόρφολκ, ώστε ήδη στο Spotify κυκλοφορεί η λίστα με τα αγαπημένα τραγούδια του νέου μονάρχη, τα οποία θα λειτουργήσουν ως μουσικό χαλί του Σαββατοκύριακου της ενθρόνισης, ενώ δύο μήνες πριν από το κοσμοϊστορικό γεγονός η Αντέλ και ο Εντ Σίραν έχουν απαντήσει αρνητικά στην πρόσκληση που έλαβαν για να επιτελέσουν ρόλο κονφερασιέ του νέου ηγέτη της χώρας.

Στην περίπτωση του Παύλου τα πράγματα ήταν συντριπτικά λιγότερο φαντασμαγορικά και καθόλου πομπώδη. Αν και βγήκε στο μπαλκόνι -συγκεκριμένα στον εξώστη της «Μεγάλης Βρεταννίας» για τις ανάγκες της φωτογράφησης-, δεν υπήρχε ποίμνιο από κάτω για να χαιρετήσει κι εκείνο με τη σειρά του να ανταποδώσει επευφημώντας τον. Γι’ αυτό και έστρεψε το σώμα του αντί για έξω μέσα, δηλαδή προς τον φωτογραφικό φακό και πλαισιωμένος εξ ευωνύμων από την 54χρονη παρ’ ολίγον βασίλισσα σύζυγό του χάρισε μια τέλεια εξωφυλλική πόζα στο γαλλικό περιοδικό.

Ο νέος επκεφαλής του βασιλικού οίκου της Ελλάδας, όπως περιγράφηκε από τη δημοσιογράφο Μαρί-Εντ Λοριό Πρεβόστ, απαθανατίστηκε χαμογελαστός, βάζοντας σημειολογικά τέλος στο πένθος για τον τέως βασιλιά που κράτησε 40 ημέρες. Μάλιστα, σε μια επίδειξη λαογραφικής γνώσης, ο Παύλος περιέγραψε με κάθε λεπτομέρεια στη Γαλλίδα δημοσιογράφο το τυπικό του πένθους στην ελληνορθόδοξη κουλτούρα: «Στην Ελλάδα, η περίοδος του πένθους σηματοδοτείται από διάφορες θρησκευτικές τελετές, την τρίτη, την ένατη και την τεσσαρακοστή ημέρα. Στη συνέχεια, κάθε χρόνο στην επέτειο του θανάτου. Κατά τη διάρκεια αυτής της τελετής των σαράντα ημερών που ονομάζεται μνημόσυνο, στο κέντρο του ναού τοποθετούνται κόλλυβα. Αυτό το γλυκό παρασκεύασμα από σιτάρι ευλογείται από τον ιερέα και στη συνέχεια μοιράζεται μεταξύ όλων των καλεσμένων, σύμφωνα με την παράδοση».




Ο εθνικός «μπαμπάς»

Φυσικά, αυτό δεν ήταν το πιο ενδιαφέρον, το πιο ζουμερό, ούτε βέβαια το πιο σκανδαλιστικό σημείο της συνέντευξης του 55χρονου πρίγκιπα διαδόχου, η οποία ξεδιπλώθηκε σε 1.741 λέξεις. Στην πραγματικότητα δεν υπήρχε τίποτα που θα μπορούσε να ερεθίσει τα αντανακλαστικά των αυτόκλητων θεματοφυλάκων του δημοκρατικού πολιτεύματος, που με όρους reality show θα έβγαζαν τον Παύλο παμψηφεί υποψήφιο προς αποχώρηση - εδώ που τα λέμε, δεν το έχει καν ανάγκη, αφού, όπως δήλωσε, θα πηγαινοέρχεται στη χώρα μας ανά τακτά χρονικά διαστήματα κατά βούληση. «Εχω τη δυνατότητα να εργαστώ από παντού.

Δεν υπάρχει βιασύνη, αλλά ως επικεφαλής της οικογένειας, σίγουρα θα με βλέπουν περισσότερο εδώ», είπε σε μια αποστροφή που άλλοι εξέλαβαν ως υπόσχεση και άλλοι ως απειλή. Γι’ αυτό και μάλλον ελάχιστοι έδωσαν σημασία στη σχεδόν ανήκουστη πληροφορία ότι και οι γαλαζοαίματοι είναι υποχρεωμένοι πλέον να εργάζονται. Ποιος βγάζει πια τον μήνα μόνο με το μεροκάματο του θρόνου;



Οφείλει πάντως κανείς να αναγνωρίσει στον Παύλο ότι εμφανίστηκε νηφάλιος, πραγματιστής και μέτρησε κάθε λέξη που βγήκε από το στόμα του - φυσικά σε άπταιστα γαλλικά. Ειδικά όταν του τέθηκε η ερώτηση SOS, δηλαδή το πώς βλέπει ο ίδιος τον ρόλο του ως νέος επικεφαλής του βασιλικού οίκου της Ελλάδας. «Στην περίπτωσή μου κληρονομώ αυτόν τον ρόλο από τον πατέρα μου, χωρίς να συνδέεται με οποιαδήποτε ευθύνη σε κρατικό επίπεδο, απλώς σε οικογενειακό επίπεδο. Ο ρόλος μου θα είναι να αποτελώ παράδειγμα για την οικογένειά μου. Και να ενθαρρύνω τη δική μου οικογένεια να αναλάβει τον ρόλο της στο μέλλον.

Είμαι τυχερός που έχω τη σύζυγό μου Μαρί-Σαντάλ, μια υπέροχη γυναίκα που έχει μεγαλώσει τα πιο υπέροχα παιδιά. Θα συνεχίσουμε με αυτόν τον τρόπο: να είμαστε ενωμένοι και να διατηρούμε ισχυρούς δεσμούς με τη χώρα μας. Ημουν τυχερός που μπόρεσα να ζήσω μια ανεξάρτητη ζωή μέχρι τώρα, κατά τη διάρκεια της οποίας δημιούργησα τη δική μου επιχείρηση πριν από είκοσι χρόνια. Αυτό μου επιτρέπει να είμαι παραγωγικός και αυτόνομος σε έναν σύγχρονο κόσμο. Χάρη σε αυτή την εμπειρία, σε συνδυασμό με την εκπαίδευσή μου και τη στρατιωτική μου θητεία, αισθάνομαι έτοιμος να αναλάβω αυτόν τον νέο ρόλο», κατέληξε χωρίς ποτέ κανείς να καταλάβει ποιος στην ευχή είναι αυτός ο χωρίς αντικείμενο νέος ρόλος. Ευτυχώς, για εκείνον, οι συγγενείς του από τους άλλους βασιλικούς οίκους της Ευρώπης, όπως οι εξάδελφοί του πρίγκιπες Γουίλιαμ και Χάρι ή τα ανίψια του τέως -κι αυτοί- πρίγκιπες Φίλιξ και Νικολάι της Δανίας, που συστήνονται πλέον ως κόμητες του Μονπεζάτ, έχουν ήδη δείξει τον δρόμο.



Οι όπου Γης γαλαζοαίματοι, εκείνοι που κάποτε πάσχιζαν να αναδείξουν όλα εκείνα που τους χωρίζουν και τους ξεχωρίζουν από το ποίμνιό τους, με μεθοδική δουλειά και απειράριθμες εργατοώρες στα κοινωνικά δίκτυα κατάφεραν τα τελευταία χρόνια όχι μόνο να αναδείξουν την πλευρά της κοινοθνητοσύνης τους, αλλά να εκλαμβάνονται και να αντιμετωπίζονται ομόθυμα ως celebrities. Μπορεί να μη χρειάστηκε να κατεβούν στον δρόμο ή στο πεζοδρόμιο -ίσως άλλωστε δεν έχουν τα σωστά παπούτσια για τέτοιες επικίνδυνες αποστολές-, αλλά βγήκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανοίγοντας όχι απλά ένα παράθυρο, αλλά γκρεμίζοντας ολόκληρους τοίχους του άλλοτε περίκλειστου σύμπαντός τους.

Ο πρίγκιπας Χάρι πουλάει τα άπλυτα του Μπάκιγχαμ σε μορφή ντοκιμαντέρ, podcast και βιβλίου, η Κέιτ Μίντλετον θωπεύει τον πρίγκιπα της Ουαλίας δημοσίως, η Μαρία-Ολυμπία, πρωτότοκη κόρη του Παύλου και της Μαρί-Σαντάλ, έχει αναδειχτεί σε μούσα βαρύτιμων σχεδιαστών και περιώνυμων οίκων μόδας. Οπως τόνισε -σχεδόν με παράπονο- ο Παύλος στη συνέντευξή του: «Σήμερα, η κατοχή ενός κληρονομικού τίτλου πρίγκιπα ή βασιλέα-μονάρχη απομακρύνει τα προβλήματα της διαχείρισης. Αλλά όταν ζεις στον κανονικό κόσμο, πρέπει να συνδυάζεις δύο ζωές που δεν είναι πάντα συμβατές». Οπου γαλαζοαίματος κι η μοίρα του.




Υπαρκτός σουρεαλισμός

Φυσικά η Γαλλίδα δημοσιογράφος που είχε το προνόμιο να είναι η πρώτη που συνομίλησε με τον νέο επικεφαλής του βασιλικού οίκου της Ελλάδας δεν θα μπορούσε να μη ρωτήσει για τα διαδικαστικά της κηδείας του τέως βασιλιά, δίνοντας δηλαδή την ιδανική πάσα στον Παύλο για να εκφράσει μια τόση δα πικρία πίσω από τις γραμμές, σχεδόν σκοράροντας στις καρδιές των Ελλήνων: «Στην αρχή δεν ξέραμε πώς θα ήταν η τελετή και η κηδεία, με τιμές πρώην αρχηγού του κράτους ή ιδιωτική. Οταν αποφασίστηκε το τελευταίο, εξήγησα γρήγορα ότι, καθώς η αδελφή του πατέρα μου είναι βασιλική σύζυγος της Ισπανίας και βασιλομήτωρ, και η αδελφή της μητέρας μου είναι βασίλισσα της Δανίας, θα υπήρχαν αναγκαστικά επίσημες αντιπροσωπείες. [...] Είμαστε συγκινημένοι από τον κόσμο που ήρθε να αποτίσει φόρο τιμής στον πατέρα μου τις πρώτες πρωινές ώρες.Πολλοί δεν τον γνώριζαν, αλλά ήθελαν να αποτίσουν φόρο τιμής σε μια προσωπικότητα, ένα κομμάτι της ελληνικής ιστορίας».

Θα έλεγε κανείς ότι σε γενικές γραμμές ο Παύλος έμεινε ικανοποιημένος από την τελετή της κηδείας του πατέρα του. Ηταν ποιοτική και εντυπωσίασε, όπως δήλωσε. Το πόσο ποιοτική ή εντυπωσιακή μπορεί να είναι μια νεκρώσιμη τελετή είναι βέβαια άλλου παπά ευαγγέλιο. Αν πάντως μπορούσε να κρατήσει μια εικόνα, θα ήταν εκείνη της γαλήνης που λέει πως ένιωσε την ώρα της ταφής στο Τατόι, όπου υπενθυμίζεται ότι η οικογένεια του τέως βασιλιά δεν επέτρεψε την καταγραφή από τις τηλεοπτικές κάμερες. «Στο Τατόι, το οποίο καταστράφηκε πριν από δύο καλοκαίρια από τρομερές πυρκαγιές, το σκηνικό ήταν σχεδόν σουρεαλιστικό. Αυτή η τελετή στο ηλιοβασίλεμα, σε ένα δάσος όπου μόνο λίγα δέντρα παραμένουν όρθια, δημιούργησε μια σχεδόν μυστικιστική ατμόσφαιρα που μας έφερε ακόμη περισσότερο κοντά», περιέγραψε σχεδόν σε ποιητική οιστρηλασία.

Ναι, ο νέος επικεφαλής του βασιλικού οίκου της Ελλάδας εμφανίστηκε ευαίσθητος αλλά και στιβαρός όπου έπρεπε. Ειδικά σε εκείνη τη φωτογραφία της συνέντευξης όπου καθισμένος σε ένα ορθογώνιο τραπέζι είχε μπροστά του όλως τυχαίως απλωμένες μια στρατιά ελληνικές εφημερίδες, εκείνες δηλαδή τις οποίες είναι αποφασισμένος να απασχολεί συχνότερα με την κοσμική δράση και τις αγαθοεργίες του. Εξάλλου για πρώτη φορά παραδέχτηκε πως η οικογένειά του, αν και σκορπισμένη λόγω σχολικών και επαγγελματικών υποχρεώσεων στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, αναζητά ένα κεραμίδι (εντάξει, και κάτι παραπάνω) στη χώρα μας για να στεγάσει τη βγαλμένη από σενάριο διαφημιστικού σποτ ευτυχία της. «Ψάχνουμε να αγοράσουμε ένα σπίτι στην Ελλάδα εδώ και καιρό και μετά τον θάνατο του πατέρα μου υπάρχουν πολλές φήμες. Μπορεί να είναι στην Αθήνα, ανάλογα με το τι θα βρούμε». Φωτιά και λάβρα το αθηναϊκό real estate, σου λέει.




Το τέλος του πένθους

Η συνέντευξη του Παύλου και η φωτογράφησή του μαζί με τη Μαρί-Σαντάλ και τον διάδοχο Τίνο δεν σήμανε μόνο το τέλος της επίσημης περιόδου πένθους για την οικογένεια, αλλά λειτούργησε και ως παύση του σιωπητηρίου που είχαν κηρύξει τα μέλη της στα κοινωνικά δίκτυα. Και μπορεί ο Αχιλλέας-Ανδρέας, κατά κόσμον Ακι, να περιορίστηκε στη δημοσίευση μιας φωτογραφίας του αείμνηστου παππού του ή ο Τίνο να παραμένει εκκωφαντικά απών από το ινσταγκραμικό κουρμπέτι από το καλοκαίρι, όμως η Μαρία-Ολυμπία επέστρεψε στο σοσιαλμιντιακό καθήκον.

Ρεφάροντας μάλιστα τις αναρτήσεις που δεν είχε κάνει για 40 ολόκληρες ημέρες, περίοδος που σηματοδοτεί ρεκόρ για μια social media influencer και brand ambassador του βεληνεκούς της. Αλλωστε έχει να προωθήσει και τη νέα της συνεργασία με το γαλλικό brand αξεσουάρ και τσαντών Olympia Le Tan, το οποίο αγαπά μεταξύ πολλών διασημοτήτων και η Εμιλι Ρατακόφσκι.



Βεβαίως, εκείνος που ξάνοιξε για τα καλά το πένθος είναι στην πραγματικότητα ο διάδοχος του διαδόχου Παύλου, δηλαδή ο Κωνσταντίνος-Αλέξιος ή για τους φίλους Τίνο. Αν και η φήμη για τη σχέση του με την αδελφή της Κάρα Ντελεβίν σερνόταν δεξιά κι αριστερά εδώ και καιρό, οι φωτογραφίες που εξασφάλισε η βρετανική εφημερίδα «Daily Mail» επιβεβαίωσαν τον δεσμό του 24χρονου γιου του Παύλου και της Μαρί-Σαντάλ με το παλαίμαχο μοντέλο και ηθοποιό Πόπι Ντελεβίν. Είναι το δίχως άλλο ένα τέλειο ταίριασμα. Εκείνος, νέος, ωραίος, σπουδασμένος στο Πανεπιστήμιο Τζορτζτάουν, όπως και ο πατέρας του, και μελλοντικός επικεφαλής του βασιλικού οίκου της Ελλάδας.


Εκείνη, δώδεκα χρόνια μεγαλύτερή του, βετεράνος it girl, γόνος μιας από τις πλέον εύπορες οικογένειες της Αγγλίας -ο πατέρας της Τσαρλς διοικεί μια μικρή αυτοκρατορία real estate- και άρτι χωρισμένη από τον σύζυγό της Τζέιμς Κουκ, με τον οποίο βέβαια δεν έχουν ακόμα επισημοποιήσει το διαζύγιό τους. Αλλά ποιος ασχολείται με τέτοιες επουσιώδεις λεπτομέρειες όταν ο έρωτάς τους κατάφερε να γίνει πιο viral κι από τον παρθενικό λόγο του νέου άνευ θρόνου, στέμματος και ποιμνίου βασιλιά;




































Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης