Γραμματέας της ΓΣΕΕ: Αν το ηλεκτρονικό σύστημα είχε τοποθετηθεί δεν θα υπήρχε σύγκρουση
01.03.2023
10:31
«Η απαξίωση του σιδηροδρόμου είναι ένα διαχρονικό πρόβλημα», τονίζει ο Νίκος Κιουτσούκης
Για τη σύγκρουση των δύο τρένων στη Λάρισα που είχε ως αποτέλεσμα να σκοτωθούν 38 άνθρωποι, μίλησε ο γραμματέας της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδος (ΓΣΕΕ), Νίκος Κιουτσούκης.
«Ο σταθμάρχης του σταθμού βλέπει μόνο την είσοδο και την έξοδο του τρένου, δεν βλέπει την διαδρομή του. Αν το ηλεκτρονικό σύστημα είχε τοποθετηθεί ο σταθμάρχης θα είχε ειδοποιήσει τα τρένα να σταματήσουν. Δεν θα υπήρχε σύγκρουση», δηλώνει Νίκος Κιουτσούκης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό το σύστημα αγοράστηκε το 2010 και δεν τοποθετήθηκε λόγω των προβλημάτων που έχουν οι εργολάβοι που προσφεύγουν συνεχώς στη δικαιοσύνη.
«Η απαξίωση του σιδηροδρόμου είναι ένα διαχρονικό πρόβλημα που έχουμε επισημάνει ως εργαζόμενοι παρα πολλές φορές σε όλες τις κυβερνήσεις. Δυστυχώς η σύγκρουση των εργολαβικών συμφερόντων στην πατρίδα μας είναι τεράστια και φάνηκε σήμερα με το τραγικό αυτό δυστύχημα όπου τα συστήματα που έχουν αγοραστεί από το 2000, τα συστήματα ασφαλείας που θα επέτρεπαν στον εκάστοτε σταθμάρχη του σταθμού να βλέπει το που κινούνται τα τρένα δεν έχουν τοποθετηθεί 23 χρόνια μετά. Αντιλαμβάνεστε ότι όταν ο Άρειος Πάγος βγάζει μια απόφαση για τους πλειστηριασμούς μέσα σε δυο εβδομάδες για ποιο λόγο δεν έχει τελειώσει ακόμα αυτή η ιστορία με την τοποθέτηση συστημάτων. Η Ελλάδα είναι η ευρωπαϊκή χώρα που θα έπρεπε να έχει έναν σιδηρόδρομο εφάμιλλο των υπολοίπων ευρωπαϊκών κρατών που αξίζει στους Έλληνες πολίτες. Και φυσικά για να μην ξανά θρηνήσει αλλά τέτοια περιστατικά».
Ειδήσεις σήμερα:
Live Update: Λεπτό προς λεπτό οι εξελίξεις για τη φονική σύγκρουση τρένων στη Λάρισα
Μαρτυρία από τη μοιραία αμαξοστοιχία: «Πάμε και όπου βγει είπαν οι μηχανοδηγοί»
«Υπάρχει σύγχυση στις γραμμές... Μα πού είναι αυτός ο προϊστάμενος;»: Μαρτυρία σοκ από επιβάτες για τη σύγκρουση τρένων
«Ο σταθμάρχης του σταθμού βλέπει μόνο την είσοδο και την έξοδο του τρένου, δεν βλέπει την διαδρομή του. Αν το ηλεκτρονικό σύστημα είχε τοποθετηθεί ο σταθμάρχης θα είχε ειδοποιήσει τα τρένα να σταματήσουν. Δεν θα υπήρχε σύγκρουση», δηλώνει Νίκος Κιουτσούκης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό το σύστημα αγοράστηκε το 2010 και δεν τοποθετήθηκε λόγω των προβλημάτων που έχουν οι εργολάβοι που προσφεύγουν συνεχώς στη δικαιοσύνη.
«Η απαξίωση του σιδηροδρόμου είναι ένα διαχρονικό πρόβλημα που έχουμε επισημάνει ως εργαζόμενοι παρα πολλές φορές σε όλες τις κυβερνήσεις. Δυστυχώς η σύγκρουση των εργολαβικών συμφερόντων στην πατρίδα μας είναι τεράστια και φάνηκε σήμερα με το τραγικό αυτό δυστύχημα όπου τα συστήματα που έχουν αγοραστεί από το 2000, τα συστήματα ασφαλείας που θα επέτρεπαν στον εκάστοτε σταθμάρχη του σταθμού να βλέπει το που κινούνται τα τρένα δεν έχουν τοποθετηθεί 23 χρόνια μετά. Αντιλαμβάνεστε ότι όταν ο Άρειος Πάγος βγάζει μια απόφαση για τους πλειστηριασμούς μέσα σε δυο εβδομάδες για ποιο λόγο δεν έχει τελειώσει ακόμα αυτή η ιστορία με την τοποθέτηση συστημάτων. Η Ελλάδα είναι η ευρωπαϊκή χώρα που θα έπρεπε να έχει έναν σιδηρόδρομο εφάμιλλο των υπολοίπων ευρωπαϊκών κρατών που αξίζει στους Έλληνες πολίτες. Και φυσικά για να μην ξανά θρηνήσει αλλά τέτοια περιστατικά».
Ειδήσεις σήμερα:
Live Update: Λεπτό προς λεπτό οι εξελίξεις για τη φονική σύγκρουση τρένων στη Λάρισα
Μαρτυρία από τη μοιραία αμαξοστοιχία: «Πάμε και όπου βγει είπαν οι μηχανοδηγοί»
«Υπάρχει σύγχυση στις γραμμές... Μα πού είναι αυτός ο προϊστάμενος;»: Μαρτυρία σοκ από επιβάτες για τη σύγκρουση τρένων
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr