Σύγκρουση τρένων - Πρόεδρος Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων: Θα προχωρήσουμε σε αυτεπάγγελτη έρευνα

Σύγκρουση τρένων - Πρόεδρος Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων: Θα προχωρήσουμε σε αυτεπάγγελτη έρευνα

Οι αρμοδιότητες της Αρχής είναι να  ελέγχει αν τηρείται η διαδικασία  η οποία καταρτίζεται από τον κάθε φορέα και μας κοινοποιείται

Σύγκρουση τρένων - Πρόεδρος Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων: Θα προχωρήσουμε σε αυτεπάγγελτη έρευνα
Με αφορμή τη φονική-μετωπική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη, η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, μίλησε για τον ρόλο και τις αρμοδιότητες που έχει η συγκεκριμένη Αρχή.

«Δεν ελέγχουμε εμείς την κατάσταση του δικτύου. Έχουμε προσωπικό 4 άτομα», είπε η πρόεδρος για την τραγική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη. Σε ό,τι αφορά στους μηχανοδηγούς, η κ. Τσιαπαρίκου διευκρίνισε ότι «εμείς υποχρεούμαστε να εποπτεύουμε όλη την εκπαίδευσή τους».

Σε δηλώσεις της στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ, είπε πως η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων έχει πολλές και διαφορετικές αρμοδιότητες. «Από τη ρύθμιση της αγοράς και τον ανταγωνισμό, τα δικαιώματα των επιβατών και την Εθνική Αρχή Ασφάλειας».

Ποιες είναι οι αρμοδιότητες 

Η κ. Τσιαπαρίκου είπε πιο συγκεκριμένα: «Πρέπει να τηρούμε, να βλέπουμε ότι οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και ο διαχειριστής υποδομής τηρεί αυτά που περιγράφονται στο σχέδιο διαχείρισης ασφάλειας του, με βάση τα υφιστάμενα συστήματα. Δηλαδή, ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείται στη συγκεκριμένη περίπτωση».

«Ο σταθμάρχης δίνει εντολή στον μηχανοδηγό με τον τάδε τρόπο. Δεν εξετάζουμε κάτι άλλο. Γνωμοδοτικά, συμβουλευτικά σε τοποθετήσεις μας δημόσιες ή σε προτάσεις μας προς τους φορείς, μπορούμε να πούμε ότι βεβαίως πρέπει να αυτοματοποιηθούν τα συστήματα και να ολοκληρωθούν τα έργα και οι εργολαβίες που είναι σε εξέλιξη» πρόσθεσε.

Τα συμπεράσματά της η Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων τα κοινοποιεί σε υπουργεία ή αρμόδιους, όπως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή ο ΟΣΕ. «Εκδίδουμε έκθεση ασφάλειας κάθε χρόνο είναι όλα δημοσιοποιημένα. Τι κάνουμε εμείς; Κάνουμε κάθε χρόνο ένα σχέδιο εποπτείας. Αν τηρούνται οι διαδικασίες σωστά, εντοπίζοντας τους πιθανούς κινδύνους, που θεωρούμε από διάφορες πηγές ότι προκύπτουν. Όπως καταλαβαίνετε, αυτό αφορά ένα τεράστιο έργο, το οποίο και εμείς, με βάση το υφιστάμενο προσωπικό, το οποίο αυτή τη στιγμή είναι 4 άτομα στη Διεύθυνση Ασφάλειας που έχουμε, επικεντρωνόταν δειγματοληπτικά εκεί που θεωρούμε κάθε φορά ότι πιθανόν να προκύψουν κίνδυνοι», τόνισε η πρόεδρος.

«Δεν ελέγχουμε την κατάσταση του δικτύου»

Ανέφερε επίσης πως δεν είναι εκείνοι υπεύθυνοι για την κατάσταση του δικτύου. «Δεν ελέγχουμε την κατάσταση του δικτύου. Το επισημαίνουμε συνεχώς και σε δημόσιες και σε υπηρεσιακές παρεμβάσεις μας, ότι οφείλουν να συντηρούν το δίκτυο, αλλά μέχρι εκεί. Εμείς δεν ελέγχουμε αυτό το πράγμα. Ελέγχουμε αν τηρούν τη διαδικασία η οποία καταρτίζεται από τον κάθε φορέα και μας κοινοποιείται. Όταν δεν τηρούνται, τους το κάνουμε γνωστό και υποχρεούνται να διορθώσουν άμεσα την ενέργειά τους σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και ανάλογα φυσικά με την επικινδυνότητα της παράλειψης ή της παραβίασης, εμείς έχουμε το δικαίωμα να υποβάλλουμε κάποια διοικητικά πρόστιμα», εξηγεί.

Έχουν μάλιστα επιβάλλει τέτοια πρόστιμα. Όπως δήλωσε: «Το τελευταίο ήταν τον Ιανουάριο που επιβάλαμε 33.000 ευρώ, για τη μη ορθή εφαρμογή της τήρησης των πιστοποιητικών μηχανοδηγών. Βρήκαμε μηχανοδηγό χωρίς πιστοποιητικό στην συγκεκριμένη υποδομή».

«Θα προχωρήσουμε και σε άλλον αυτεπάγγελτο έλεγχο»

Εξηγώντας τι είναι το πιστοποιητικό, το οποίο και πρέπει να κατέχει ένας μηχανοδηγός, είπε: «Ο κάθε μηχανοδηγός πρέπει να κατέχει ευρωπαϊκή άδεια οδήγησης, μετά από εγκεκριμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης από εμάς. Και αφού περάσει την εκπαίδευση, δίνει εξετάσεις, οι οποίες διοργανώνονται από εμάς, με τράπεζα θεμάτων, με πιστοποιημένους εκπαιδευτές και είναι αδιάβλητες, αφού βγει η ευρωπαϊκή άδεια οδήγησης, μετά εκπαιδεύεται στο συγκεκριμένο τροχαίο υλικό που θα οδηγήσει και στο συγκεκριμένο τμήμα της υποδομής – από την εταιρεία (πχ Hellenic Train) – η οποία το εκδίδει και το πιστοποιητικό ασφάλειας είναι μετά η εξειδίκευση της εκπαίδευσής του».

Κλείσιμο
Ωστόσο, πρόσθεσε: «Οι εκπαιδευτές των σταθμαρχών, δεν είναι το ίδιο με των μηχανοδηγών. Εμείς υποχρεούμαστε να είναι ρυθμισμένο το επάγγελμα του μηχανοδηγού, δηλαδή υποχρεούμαστε να εποπτεύουμε όλη την εκπαίδευσή τους, το πρόγραμμα εκπαίδευσης, τις εξετάσεις όλα. Όλα τα άλλα κρίσιμα καθήκοντα ασφάλειας εκπαιδεύονται απευθείας από τον ΟΣΕ. Ο οποίος εκδίδει και τα πιστοποιητικά τους».

Για την υπόθεση των Τεμπών δήλωσε τα εξής: «Από χθες (σ.σ. 01.03.2023) πήραμε απόφαση για αυτεπάγγελτο έλεγχο για να δούμε αν τηρήθηκαν οι διαδικασίες. Έχει αποσταλεί έγγραφο εντός 48 ωρών. Θα συλλέξουμε όλα τα απαιτούμενα έγγραφα που θα χρειαστούν στον έλεγχο. Και θα προχωρήσουμε. Μάλιστα, σήμερα θα βγάλουμε και δελτίο τύπου και θα προχωρήσουμε και σε άλλον αυτεπάγγελτο έλεγχο. Σήμερα πάλι σε σχέση με την ενημέρωση των επιβατών για τα δικαιώματά τους από δω και στο εξής».

Ειδήσεις σήμερα:

Ποια ήταν τα εφεδρικά συστήματα ασφαλείας που δεν λειτούργησαν στα Τέμπη

Κυβέρνηση: Μετά το πένθος, οι οριστικές αποφάσεις για το εκλογικό χρονοδιάγραμμα

Η εκδοχή του δεύτερου σταθμάρχη του σταθμού Λάρισας για την τραγωδία στα Τέμπη - Δείτε βίντεο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης