Τραγωδία στα Τέμπη: Γιατί ο επιθεωρητής Λάρισας πήρε 30 ημέρες αναρρωτική αμέσως μετά τη σύγκρουση
06.03.2023
18:45
Όσο βρίσκεται σε αναρρωτική άδεια, ο επιθεωρητής δεν μπορεί να τεθεί σε διαθεσιμότητα - Αποκάλυψη: Πέντε σερί νύχτες δούλευε ο μοιραίος σταθμάρχης
Πέντε νύχτες σερί, από την Παρασκευή πριν την Καθαρά Δευτέρα μέχρι και την Τρίτη της φονικής σύγκρουσης των δύο τρένων στην κοιλάδα των Τεμπών, ήταν βάρδια ο σταθμάρχης Βασίλης Σαμαράς, ο οποίος κρίθηκε χθες προφυλακιστέος, μετά τη μαραθώνια απολογία του για την τραγωδία με τους 57 νεκρούς.
Την ίδια ώρα, ο επιθεωρητής Λάρισας, στην ευθύνη του οποίου είναι το σταθμαρχείο της πόλης, στο οποίο είχε τοποθετηθεί ο Βασίλης Σαμαράς, έχει μπει στο μικροσκόπιο των εν εξελίξει ερευνών, ειδικά μετά το γεγονός ότι ζήτησε και έλαβε αναρρωτική άδεια, λίγες ώρες μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι είχε τοποθετήσει περισσότερους του ενός σταθμάρχες τη μοιραία νύχτα της περασμένης Τρίτης. Όπως προκύπτει, ωστόσο, στις 23:21, την ώρα δηλαδή της σύγκρουσης, στο σταθμαρχείο βρισκόταν μόνος του ο 59χρονος Βασίλης Σαμαράς -ήτοι, ένας άπειρος σταθμάρχης, στο τέλος πέντε συνεχόμενων νυχτών εργασίας και σε μια περίοδο που η κίνηση των συρμών στις γραμμές ήταν αυξημένη, εξαιτίας του τριημέρου της Καθαράς Δευτέρας.
Έτσι, ο επιθεωρητής Λάρισας, Δημήτρης Νικολάου, ο οποίος είναι συνδικαλιστής της ΠΑΣΚΕ, έχει τεθεί σε αργία «μέχρι τη διεξοδική διερεύνηση της καταλληλότητας και επιλογής του σταθμάρχη για υπηρεσία στον σταθμό της πόλης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Από την πλευρά του, πάντως, το υπουργείο Υγείας ανακοίνωσε το μεσημέρι της Δευτέρας (6/3) ότι ξεκινά έρευνα για τους όρους και τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες χορηγήθηκε αναρρωτική άδεια στον επιθεωρητή Λάρισας αμέσως μετά το τραγικό δυστύχημα.
Ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης δήλωσε οργισμένος ότι αν εντοπιστεί κάτι μεμπτό στην ύποπτη αναρρωτική άδεια που ζήτησε και έλαβε ο επιθεωρητής του ΟΣΕ αμέσως μετά την μετωπική σύγκρουση τότε ο γιατρός που ενέκρινε την άδεια θα μπει κι αυτός σε διαθεσιμότητα.
Υπάρχει ωστόσο μία αξιοσημείωτη παράμετρος στην αναρρωτική άδεια που ζήτησε και πήρε ο επιθεωρητής. Όσο βρίσκεται σε άδεια, δεν μπορεί να τεθεί σε διαθεσιμότητα.
Ο ίδιος ο επιθεωρητής εμφανίζεται να έχει ήδη ζητήσει νομική σύνδρομή μετά τη θέση του σε αργία, υποστηρίζοντας ότι στερείται κάθε νομικής βάσης.
«Μετέβη και κατέθεσε αυτοβούλως, δεν του το ζήτησε κανείς, προκειμένου να διευκολύνει το έργο των ανακριτικών αρχών. Για ποιόν λόγο τίθεται σε αργία; Δεν υπάρχει νομική βάση στην απόφαση που ελήφθη. Πρέπει ο ΟΣΕ να εξηγήσει σε ποια διάταξη βασίστηκε η απόφασή του, ειδάλλως πρόκειται για νομικό σφάλμα» τόνιζαν, σύμφωνα με το taxydromos.gr, νομικές πηγές στις οποίες απευθύνθηκε ο προϊστάμενος κυκλοφορίας της Επιθεώρησης Λάρισας του ΟΣΕ.
«Στην περίπτωση του δεν έχει ασκηθεί καμία πειθαρχική ή άλλη δίωξη, άρα δεν συντρέχει περίπτωση τέλεσης κατάφωρου αδικήματος, ώστε να ενεργοποιηθεί η διαδικασία της αργίας» πρόσθεταν οι ίδιες πηγές.
Ο επιθεωρητής φέρεται, επίσης, να έχει επικαλεστεί το φύλλο παρουσιών, σύμφωνα με το οποίο στη νυχτερινή βάρδια θα έπρεπε να εργάζονται τρεις σταθμάρχες. Ο ένας που η βάρδια του τελείωνε στις 11 το βράδυ και άλλοι δύο από τις 10 το βράδυ έως και τις 7 το πρωί. Αλλά, σημειώνει ότι ο πιο έμπειρος εκ των δύο δεν παρουσιάστηκε στην υπηρεσία του, με αποτέλεσμα ο 59χρονος Βασίλής Σαμαράς να μείνει μόνος του.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, στο πλαίσιο των ερευνών κλήθηκε να καταθέσει ένας σταθμάρχης, συνάδελφος του κατηγορουμένου Βασίλη Σαμαρά, ο οποίος εμφανίζεται διατεθειμένος να καταθέσει το χαρτί των βαρδιών από το επίμαχο βράδυ. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, στο έγγραφο αυτό αναφέρεται ότι από τις 11 το βράδυ της Τρίτης υπήρχε ένας και μόνος σταθμάρχης στη Λάρισα.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι τόσο στην πρωινή (6:00-15:00) όσο και στην απογευματινή βάρδια (14:00-23:00) υπήρχαν δύο σταθμάρχες, ενώ παράλληλα έχει υποβληθεί καταγγελία ότι ο απογευματινός σταθμάρχης έφυγε από τη θέση του μισή ώρα νωρίτερα από το κανονικό.
Ο μοιραίος σταθμάρχης εμφανίζεται να αναλαμβάνει καθήκοντα κανονικά στις 10 το βράδυ της περασμένης Τρίτης, όπως και προέβλεπε η βάρδιά του (22:00-07:00).
Πού και πώς πήρε αναρρωτική άδεια
Την ίδια ώρα, ο επιθεωρητής Λάρισας, στην ευθύνη του οποίου είναι το σταθμαρχείο της πόλης, στο οποίο είχε τοποθετηθεί ο Βασίλης Σαμαράς, έχει μπει στο μικροσκόπιο των εν εξελίξει ερευνών, ειδικά μετά το γεγονός ότι ζήτησε και έλαβε αναρρωτική άδεια, λίγες ώρες μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι είχε τοποθετήσει περισσότερους του ενός σταθμάρχες τη μοιραία νύχτα της περασμένης Τρίτης. Όπως προκύπτει, ωστόσο, στις 23:21, την ώρα δηλαδή της σύγκρουσης, στο σταθμαρχείο βρισκόταν μόνος του ο 59χρονος Βασίλης Σαμαράς -ήτοι, ένας άπειρος σταθμάρχης, στο τέλος πέντε συνεχόμενων νυχτών εργασίας και σε μια περίοδο που η κίνηση των συρμών στις γραμμές ήταν αυξημένη, εξαιτίας του τριημέρου της Καθαράς Δευτέρας.
Έτσι, ο επιθεωρητής Λάρισας, Δημήτρης Νικολάου, ο οποίος είναι συνδικαλιστής της ΠΑΣΚΕ, έχει τεθεί σε αργία «μέχρι τη διεξοδική διερεύνηση της καταλληλότητας και επιλογής του σταθμάρχη για υπηρεσία στον σταθμό της πόλης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Από την πλευρά του, πάντως, το υπουργείο Υγείας ανακοίνωσε το μεσημέρι της Δευτέρας (6/3) ότι ξεκινά έρευνα για τους όρους και τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες χορηγήθηκε αναρρωτική άδεια στον επιθεωρητή Λάρισας αμέσως μετά το τραγικό δυστύχημα.
Ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης δήλωσε οργισμένος ότι αν εντοπιστεί κάτι μεμπτό στην ύποπτη αναρρωτική άδεια που ζήτησε και έλαβε ο επιθεωρητής του ΟΣΕ αμέσως μετά την μετωπική σύγκρουση τότε ο γιατρός που ενέκρινε την άδεια θα μπει κι αυτός σε διαθεσιμότητα.
Υπάρχει ωστόσο μία αξιοσημείωτη παράμετρος στην αναρρωτική άδεια που ζήτησε και πήρε ο επιθεωρητής. Όσο βρίσκεται σε άδεια, δεν μπορεί να τεθεί σε διαθεσιμότητα.
Ο ίδιος ο επιθεωρητής εμφανίζεται να έχει ήδη ζητήσει νομική σύνδρομή μετά τη θέση του σε αργία, υποστηρίζοντας ότι στερείται κάθε νομικής βάσης.
«Μετέβη και κατέθεσε αυτοβούλως, δεν του το ζήτησε κανείς, προκειμένου να διευκολύνει το έργο των ανακριτικών αρχών. Για ποιόν λόγο τίθεται σε αργία; Δεν υπάρχει νομική βάση στην απόφαση που ελήφθη. Πρέπει ο ΟΣΕ να εξηγήσει σε ποια διάταξη βασίστηκε η απόφασή του, ειδάλλως πρόκειται για νομικό σφάλμα» τόνιζαν, σύμφωνα με το taxydromos.gr, νομικές πηγές στις οποίες απευθύνθηκε ο προϊστάμενος κυκλοφορίας της Επιθεώρησης Λάρισας του ΟΣΕ.
«Στην περίπτωση του δεν έχει ασκηθεί καμία πειθαρχική ή άλλη δίωξη, άρα δεν συντρέχει περίπτωση τέλεσης κατάφωρου αδικήματος, ώστε να ενεργοποιηθεί η διαδικασία της αργίας» πρόσθεταν οι ίδιες πηγές.
Ο επιθεωρητής φέρεται, επίσης, να έχει επικαλεστεί το φύλλο παρουσιών, σύμφωνα με το οποίο στη νυχτερινή βάρδια θα έπρεπε να εργάζονται τρεις σταθμάρχες. Ο ένας που η βάρδια του τελείωνε στις 11 το βράδυ και άλλοι δύο από τις 10 το βράδυ έως και τις 7 το πρωί. Αλλά, σημειώνει ότι ο πιο έμπειρος εκ των δύο δεν παρουσιάστηκε στην υπηρεσία του, με αποτέλεσμα ο 59χρονος Βασίλής Σαμαράς να μείνει μόνος του.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, στο πλαίσιο των ερευνών κλήθηκε να καταθέσει ένας σταθμάρχης, συνάδελφος του κατηγορουμένου Βασίλη Σαμαρά, ο οποίος εμφανίζεται διατεθειμένος να καταθέσει το χαρτί των βαρδιών από το επίμαχο βράδυ. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, στο έγγραφο αυτό αναφέρεται ότι από τις 11 το βράδυ της Τρίτης υπήρχε ένας και μόνος σταθμάρχης στη Λάρισα.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι τόσο στην πρωινή (6:00-15:00) όσο και στην απογευματινή βάρδια (14:00-23:00) υπήρχαν δύο σταθμάρχες, ενώ παράλληλα έχει υποβληθεί καταγγελία ότι ο απογευματινός σταθμάρχης έφυγε από τη θέση του μισή ώρα νωρίτερα από το κανονικό.
Ο μοιραίος σταθμάρχης εμφανίζεται να αναλαμβάνει καθήκοντα κανονικά στις 10 το βράδυ της περασμένης Τρίτης, όπως και προέβλεπε η βάρδιά του (22:00-07:00).
Πού και πώς πήρε αναρρωτική άδεια
Με την εντολή που έδωσε ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, ζήτησε κατεπείγουσα έρευνα προκειμένου να αναζητηθούν άμεσα ευθύνες από τους γιατρούς που χορήγησαν την αναρρωτική άδεια, ενώ παράλληλα δόθηκε εντολή να τεθούν σε αργία όσοι προκύψει ότι εμπλέκονται.
Πηγές του υπουργείου Υγείας αναφέρουν ότι η αναρρωτική άδεια δόθηκε από γιατρό δημόσιας δομής Υγείας.
Η «ιστορία» του μοιραίου σταθμάρχη στον ΟΣΕ
Σύμφωνα με τα στοιχεία προσωπικού που παρουσίασε την περασμένη Παρασκευή το protothema.gr, ο σταθμάρχης που συνελήφθη μετά την κατάθεσή του από την ελληνική αστυνομία, είχε προσληφθεί στον ΟΣΕ στις 6 Φεβρουαρίου του 1989. Με το νόμο περί κινητικότητας 3891/11 (γνωστό ως νόμο Ρέππα) ο σταθμάρχης στις 27 Απριλίου του 2011 ζήτησε μετάταξη από τον ΟΣΕ σε άλλο φορέα του δημοσίου όπου μετακινήθηκε στις 2 Μαΐου του 2011.
Δείτε το σχετικό έγγραφο:
Έντεκα χρόνια μετά, στις 13 Απριλίου 2022, ο συγκεκριμένος κατέθεσε αίτηση για νέα μετάταξη σε μία από τις 18 θέσεις σταθμάρχη που ζήτησε ο ΟΣΕ μέσω του συστήματος κινητικότητας. Τελικά επελέγη από την τριμελή επιτροπή του ΟΣΕ που συστάθηκε για τον σκοπό αυτό.
Έτσι, με το «νόμο Ρέππα» περί κινητικότητας επέστρεψε στον ΟΣΕ ως σταθμάρχης σε προσωποπαγή θέση στις 14 Ιουνίου 2022. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει όριο ηλικίας για αυτούς που πηγαίνουν με μετάταξη.
Ο μεταταχθείς υπάλληλος εκπαιδεύτηκε στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του ΟΣΕ στην οποία προΐσταται από το 2015 η κα Βίκυ Στυλιαρά που τοποθετήθηκε μόλις ανέλαβε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
Ο σταθμάρχης ξεκίνησε 1η Αυγούστου του 2022 τη βασική εκπαίδευση Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας για την ειδικότητά του, με το θεωρητικό πρόγραμμα να ολοκληρώνεται στις 22 Οκτωβρίου 2022, με 712 ώρες, ενώ παρακολούθησε και Πρόγραμμα Ηλεκτροκίνησης.
Δείτε το έγγραφο από την Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του ΟΣΕ για την διάρκεια εκπαίδευσης των μεταταχθέντων:
Από τις 24 Οκτωβρίου ξεκίνησε η πρακτική του εκπαίδευση στους Σταθμούς Δικαιοδοσίας τους και στις 23-24 Ιανουαρίου 2023 έδωσε τις σχετικές εξετάσεις. Στη συνέχεια ξεκίνησε να εργάζεται στο Σταθμό της Λάρισας.
Σχετικά με τη συζήτηση για το αν θα έπρεπε να υπάρχουν δύο σταθμάρχες στη νυχτερινή βάρδια, όπως φαίνεται και από τα φύλλα προσωπικού του 2016 και του 2017 που δημοσιεύει το protothema.gr, πάντα εργαζόταν ένα άτομο και όχι δύο, κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Δείτε τα φύλλα προσωπικού:
Ειδήσεις σήμερα:
Πηγές του υπουργείου Υγείας αναφέρουν ότι η αναρρωτική άδεια δόθηκε από γιατρό δημόσιας δομής Υγείας.
Η «ιστορία» του μοιραίου σταθμάρχη στον ΟΣΕ
Σύμφωνα με τα στοιχεία προσωπικού που παρουσίασε την περασμένη Παρασκευή το protothema.gr, ο σταθμάρχης που συνελήφθη μετά την κατάθεσή του από την ελληνική αστυνομία, είχε προσληφθεί στον ΟΣΕ στις 6 Φεβρουαρίου του 1989. Με το νόμο περί κινητικότητας 3891/11 (γνωστό ως νόμο Ρέππα) ο σταθμάρχης στις 27 Απριλίου του 2011 ζήτησε μετάταξη από τον ΟΣΕ σε άλλο φορέα του δημοσίου όπου μετακινήθηκε στις 2 Μαΐου του 2011.
Δείτε το σχετικό έγγραφο:
Έντεκα χρόνια μετά, στις 13 Απριλίου 2022, ο συγκεκριμένος κατέθεσε αίτηση για νέα μετάταξη σε μία από τις 18 θέσεις σταθμάρχη που ζήτησε ο ΟΣΕ μέσω του συστήματος κινητικότητας. Τελικά επελέγη από την τριμελή επιτροπή του ΟΣΕ που συστάθηκε για τον σκοπό αυτό.
Έτσι, με το «νόμο Ρέππα» περί κινητικότητας επέστρεψε στον ΟΣΕ ως σταθμάρχης σε προσωποπαγή θέση στις 14 Ιουνίου 2022. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει όριο ηλικίας για αυτούς που πηγαίνουν με μετάταξη.
Ο μεταταχθείς υπάλληλος εκπαιδεύτηκε στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του ΟΣΕ στην οποία προΐσταται από το 2015 η κα Βίκυ Στυλιαρά που τοποθετήθηκε μόλις ανέλαβε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
Ο σταθμάρχης ξεκίνησε 1η Αυγούστου του 2022 τη βασική εκπαίδευση Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας για την ειδικότητά του, με το θεωρητικό πρόγραμμα να ολοκληρώνεται στις 22 Οκτωβρίου 2022, με 712 ώρες, ενώ παρακολούθησε και Πρόγραμμα Ηλεκτροκίνησης.
Δείτε το έγγραφο από την Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του ΟΣΕ για την διάρκεια εκπαίδευσης των μεταταχθέντων:
Από τις 24 Οκτωβρίου ξεκίνησε η πρακτική του εκπαίδευση στους Σταθμούς Δικαιοδοσίας τους και στις 23-24 Ιανουαρίου 2023 έδωσε τις σχετικές εξετάσεις. Στη συνέχεια ξεκίνησε να εργάζεται στο Σταθμό της Λάρισας.
Σχετικά με τη συζήτηση για το αν θα έπρεπε να υπάρχουν δύο σταθμάρχες στη νυχτερινή βάρδια, όπως φαίνεται και από τα φύλλα προσωπικού του 2016 και του 2017 που δημοσιεύει το protothema.gr, πάντα εργαζόταν ένα άτομο και όχι δύο, κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Δείτε τα φύλλα προσωπικού:
Ειδήσεις σήμερα:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr