Σύγκρουση τρένων στη Λάρισα: Τρεις σταθμάρχες θα έπρεπε να εργάζονται την ώρα που γύρισε το μοιραίο κλειδί

Σύγκρουση τρένων στη Λάρισα: Τρεις σταθμάρχες θα έπρεπε να εργάζονται την ώρα που γύρισε το μοιραίο κλειδί

Σύμφωνα με έγγραφο με τις βάρδιες που δημοσίευσε ο ΣΚΑΪ ο μοιραίος σταθμάρχης θα έπρεπε να έχει ακόμη δύο συναδέλφους του από τις 22:00 έως τις 23:00

Σύγκρουση τρένων στη Λάρισα: Τρεις σταθμάρχες θα έπρεπε να εργάζονται την ώρα που γύρισε το μοιραίο κλειδί
Νέα δεδομένα έρχονται στο φως για το τι συνέβη στο σταθμαρχείο Λάρισας την μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου προς 1η Μαρτίου όποτε και έλαβε χώρα η τραγωδία με τους 57 νεκρούς από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Μετά την απολογία του 59χρονου σταθμάρχη που κρίθηκε προφυλακιστέος, πλέον κι άλλα πρόσωπα είναι στο κάδρο, προκειμένου να αποσαφηνιστεί τι ακριβώς συνέβη εκείνη την νύχτα, πόσοι βρίσκονταν και πόσοι θα έπρεπε να βρίσκονταν στον σταθμό τις κρίσιμες ώρες πριν και κατά τη διάρκεια του δυστυχήματος.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έγγραφο το οποίο δημοσιεύθηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ, παρουσιάστηκαν οι βάρδιες των σταθμαρχών της νύχτας της 28ης Φεβρουαρίου.

Δείτε το έγγραφο:

Σύγκρουση τρένων στη Λάρισα: Τρεις σταθμάρχες θα έπρεπε να εργάζονται την ώρα που γύρισε το μοιραίο κλειδί
Σύμφωνα με αυτό, τα ωράρια των βαρδιών «δείχνουν» πως όταν σχολάνε στις 14.00 οι δύο πρωινοί, έρχονται στις 15.00 οι δύο απογευματινοί, οι οποίοι θα έπρεπε να συμπίπτουν κατά μία ώρα με τον έναν βραδινό που πιάνει στις 22.00 το βράδυ. Αυτό σημαίνει ότι μεταξύ 22.00 και 23.00 θα έπρεπε να βρίσκονται τρεις σταθμάρχες στο σταθμαρχείο.

Οι βάρδιες των σταθμαρχών είναι τρεις:

06.00 - 15.00
14.00 - 23.00
22.00 – 07.00

Το στοιχείο αυτό είναι σημαντικό για την αλληλουχία των γεγονότων αφού στις 22.10 πέρασε ο προαστιακός σιδηρόδρομος, όταν δηλαδή χρειάστηκε να γυρίσει το «κλειδί» το οποίο εν συνεχεία δεν μπήκε στην σωστή θέση με αποτέλεσμα η εμπορική και η επιβατική αμαξοστοιχία να βρεθούν δυστυχώς στην ίδια γραμμή. Τα στοιχεία αυτά δείχνουν δε ότι την ώρα της μοιραίας σύγκρουσης στις 23:21 όταν και έγινε η σύγκρουση ο σταθμάρχης ήταν μόνος του, όπως άλλωστε προβλεπόταν βάσει των βαρδιών.

Δείτε βίντεο:

Κλείσιμο
Glomex Player(eexbs1jkdkewvzn, v-cqzijiy0qmm9)

Έρευνα για το πόσους έβαλε σε «υπηρεσία σταθμάρχη» ο επιθεωρητής Λάρισας πριν την τραγωδία

Σημειώνεται ότι ο επιθεωρητής Λάρισας στην ευθύνη του οποίου είναι το σταθμαρχείο της πόλης στο οποίο είχε τοποθετηθεί ο Βασίλης Σαμαράς, ο σταθμάρχης που εμπλέκεται στη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη φαίνεται ότι έχει μπει στο μικροσκόπιο των εν εξελίξει ερευνών ειδικά μετά το γεγονός ότι πληροφορίες τον θέλουν να ζήτησε και να έλαβε αναρρωτική άδεια λίγο μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα με τους 57 νεκρούς.

Στο πλαίσιο αυτό ο προϊστάμενος του σταθμάρχη Λάρισας, Δημήτρης Νικολάου, έχει τεθεί ήδη σε αργία «μέχρι τη διεξοδική διερεύνηση της καταλληλότητας και επιλογής του σταθμάρχη για υπηρεσία στον σταθμό της πόλης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με τον ίδιο να υποστηρίζει ότι η ενέργεια αυτή «στερείται νομικής βάσης».

Σίγουρα δεν έδωσα εντολή να μπει το τρένο στη γραμμή ανόδου για Θεσσαλονίκη, είπε ο μοιραίος σταθμάρχης

«Αυτό που θυμάμαι είναι πως σίγουρα δεν έδωσα εντολή να ακολουθήσει η αμαξοστοιχία την γραμμή ανόδου για Θεσσαλονίκη» φέρεται να ισχυρίστηκε ο μοιραίος σταθμάρχης Βασίλης Σαμαράς στην ανακρίτρια, λίγο πριν αποφασιστεί η προφυλάκισή του για το σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημειώθηκε στα 
Τέμπη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, όσον αφορά στο μοιραίο κλειδί, το οποίο φέρεται να ξέχασε να γυρίσει ο σταθμάρχης, με αποτέλεσμα η αμαξοστοιχία Intercity 62 να συγκρουστεί με το εμπορικό τρένο και να συμβεί το δυστύχημα, ο κατηγορούμενος ισχυρίστηκε «κενό μνήμης» και ουσιαστικά δεν μπόρεσε να απαντήσει στις ερωτήσεις της ανακριτριας.

Τι κατέθεσε ο άνθρωπος που άλλαξε τον μοιραίο σταθμάρχη μετά το δυστύχημα

Εν τω μεταξύ, ολοκληρώθηκε η κατάθεση του σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλων, που ανέλαβε την επόμενη βάρδια από την αυτήν κατά την οποία σημειώθηκε το δυστύχημα στα Τέμπη και στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Ο έμπειρος συνάδελφος του προφυλακισμένου 59χρονου, ο οποίος έσπευσε στο σταθμαρχειο Λάρισας μετά το δυστύχημα, έμεινε για περίπου 2,5 ώρες στο γραφείο της ανακριτριας προκειμένου να καταθέσει από τη μεριά του όλες τις πληροφορίες που απαιτούνται για να σχηματιστεί πλήρης εικόνα για το τι συνέβη το βράδυ της τραγωδίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ άλλων, προσκόμισε το έγγραφο με το αρχικό πρόγραμμα υπηρεσιών των σταθμαρχων που είχαν ορισθεί για τον μήνα Φεβρουάριο.

Καταγγελία πως ο ένας σταθμάρχης έφυγε νωρίτερα

Αυτό που ερευνάται είναι μια καταγγελία που αναφέρει ότι ο απογευματινός σταθμάρχης έφυγε μισή ώρα νωρίτερα από τη λήξη της βάρδιας, με αποτέλεσμα ο 59χρονος να είναι μόνος του.

Η ανακριτρια που χειρίζεται τη σοβαρή υπόθεση, έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον και υπέβαλε πολλές ερωτήσεις σχετικά με τον ηλεκτρονικό πίνακα που έχουν μπροστά τους οι σταθμάρχες και, μεταξύ άλλων, δείχνουν πού βρίσκεται κάθε τρένο, με τις λειτουργίες και τις ενδείξεις του, και τον σταθμάρχη να εξηγεί με κάθε λεπτομέρεια όλα όσα θα έπρεπε να γνωρίζει.

Σημειώνεται ότι τα επομενα 24ωρα ανοίγει η βενταλια των καταθέσεων για να οριστικοποιηθεί η αλληλουχία των γεγονότων και να ανοίξει ο δρόμος για την έκδοση νέων ενταλμάτων σύλληψης, αν και εφόσον προκύψουν ατομικές ευθύνες.

ΟΣΕ: O σταθμάρχης μπορεί να παρακολουθεί τους συρμούς ως και 5 χιλιόμετρα μετά τη Λάρισα

Σε νέα ανακοίνωση προέβη ο ΟΣΕ για το δυστύχημα στα Τέμπη, με διευκρινίσεις για τη σηματοδότηση. «Στα πλαίσια της αναβάθμισης που πρόσφατα ενεργοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2022, λειτουργούσε και λειτουργεί η σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα η οποία μέσω του τοπικού πίνακα χειρισμού στο Σταθμό της Λάρισας έχει τη δυνατότητα χάραξης διαδρομής στο Σταθμό της Λάρισας με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους (χωρίς ενδείξεις φωτοσημάτων) και με τη δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε μία απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων μετά και 3 χιλιόμετρα πριν από το Σταθμό της Λάρισας» αναφέρεται στην ανακοίνωση.  

Αυτό σημαίνει ότι αν ο σταθμάρχης είχε «χαράξει» τη διαδρομή για το Intercity 62, τότε το μοιραίο κλειδί θα είχε γυρίσει αυτόματα και το τρένο δεν θα έμπαινε σε πορεία σύγκρουσης με την εμπορική αμαξοστοιχία που ήταν στην γραμμή καθόδου. Επίσης, το σύστημα του έδινε τη δυνατότητα να παρακολουθήσει την πορεία του τρένου και να του δώσει εντολή να σταματήσει πριν από τη σύγκρουση. 


Ειδήσεις σήμερα:

Ο Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου και επισήμως αντίπαλος του Ερντογάν στις προεδρικές εκλογές

Ωρωπός: Ούτε βασανίσαμε ούτε προκαλέσαμε σωματική βλάβη στη γυναίκα, λέει ο νοσηλευτής

Γεωργιάδης: «Ο σταθμάρχης των Τεμπών τοποθετήθηκε από συνδικαλιστικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης