Φέσι 1,2 εκατ. το μήνα από …τζαμπατζήδες φορτηγατζήδες

Με μαζικές αγωγές κατά μεγάλων βιομηχανιών και επιχειρήσεων, ετοιμάζεται να απαντήσει η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», στο μεγάλο κύμα φορτηγών που περνούν από τα διόδια, χωρίς να πληρώνουν.

Με μαζικές αγωγές κατά μεγάλων βιομηχανιών και επιχειρήσεων, ετοιμάζεται να απαντήσει η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», στο μεγάλο κύμα φορτηγών που περνούν από τα διόδια, χωρίς να πληρώνουν.

Το περίεργο είναι στη λίστα των κακοπληρωτών φιγουράρουν πολύ μεγάλες επιχειρήσεις όπως είναι η τσιμεντοβιομηχανία Lafarge και η γαλακτοβιομηχανία Αγνό αλλά και επιχειρήσεις με μεγάλο στόλο οχημάτων που υπολογίζεται ότι κάθε μήνα, βάζουν «μέσα» την κοινοπραξία με 1,2 εκ. ευρώ.

Η ρύθμιση της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών να επιβάλει στους «τζαμπατζήδες» πρόστιμο που εντάχθηκε στις παραβάσεις του ΚΟΚ, δεν φαίνεται να συγκινεί τους επαγγελματίες οδηγούς καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της κοινοπραξίας, το 40% των φορτηγών εξακολουθεί να μην πληρώνει.

Αντίστοιχα, μείωση εμφανίζεται στις ελεύθερες διελεύσεις των ΙΧ παρά το γεγονός ότι μέσα στην εβδομάδα είναι προγραμματισμένες αρκετές συγκεντρώσεις μελών της επιτροπής αγώνα που συνεχίζουν να δηλώνουν αμετάπειστοι στην καταβολή των τσουχτερών προστίμων, την ώρα μάλιστα που τα έργα έχουν παγώσει στους τέσσερις από τους πέντε αυτοκινητοδρόμους.  

Μέχρι στιγμής στις εταιρείες έχουν σταλεί περί τα 200 -300 εξώδικα αλλά σύμφωνα με πληροφορίες από το «ταμείο»  πέρασαν μόνο πέντε! Υπάρχει επιχείρηση που μόνο το μήνα Μάιο χρωστούσε στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου 19.000 ευρώ που με το 20πλάσιο του προστίμου που προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης, όταν δεν πληρωθεί το αντίτιμο, ανεβάζει την «καμπάνα» στα 380.000 ευρώ.

Η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», είναι από τις παραχωρήσεις με λιγότερα προβλήματα στην πρόοδο του έργου, αλλά από τις συμβάσεις παραχώρησης που έχουν δει να ψαλιδίζονται δραματικά οι διελεύσεις και τα έσοδα από τα διόδια. Πριν την κρίση, η ημερήσια κυκλοφορία οχημάτων ανέρχονταν σε 12.000 αλλά σήμερα με το ζόρι αγγίζει τα 8.500-9.000.  

Οι ριζικές αλλαγές που παρατηρούνται στον κυκλοφοριακό φόρτο των δρόμων, αποτελούν άλλωστε και το άλλοθι των τραπεζών για να σταματήσουν την χρηματοδότηση των έργων, οδηγώντας σε αναβολή επ’ αόριστον τις τέσσερις από τις πέντε συμβάσεις παραχώρησης, που μετατρέπονται στο δυσκολότερο παζλ για την κυβέρνηση αλλά και το νέο υπουργό Υποδομών κ. Γιάννη Ραγκούση.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr