Λύθηκε το όποιο «μυστήριο» σχετικά με το φορτίο του συρμού 63501, δηλαδή της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας, η οποία ενεπλάκη στο
πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών, το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.
Το περιεχόμενο των 13 βαγονιών ήταν λαμαρίνες, τρόφιμα και μπίρες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για το φορτίο της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας είχαν αναπτυχθεί αρχικά διάφορες... θεωρίες συνωμοσίας, που ήθελαν τα βαγόνια να μεταφέρουν εύφλεκτο υλικό. Ο δικηγόρος ενός εκ των επιβατών του μοιραίου τρένου είχε μάλιστα υποστηρίξει πως η εμπορευματική αμαξοστοιχία, που
συγκρούστηκε με το τρένο Intercity στα Τέμπη, μετέφερε αδήλωτα υλικά.
Με επιστολή της, ωστόσο, προς το τμήμα κοινοβουλευτικού ελέγχου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η
Hellenic Train παρέχει λεπτομερή και αναλυτική ενημέρωση για το φορτίο του 63501.
Το έγγραφο φέρει την υπογραφή του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, Maurizio Capotorto και δίδεται ως απάντηση σε σχετική ερώτηση του προέδρου της «Ελληνικής Λύσης», Κυριάκου Βελόπουλου, προς τη Βουλή των Ελλήνων.
Ακολουθεί το κείμενο της επιστολής, όπως δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα pineiosnews.gr:
«Σε απάντηση του ανωτέρω σχετικού έγγραφού σας, με το οποίο μας διαβιβάστηκε η 'Ερώτηση 2506/03.03.2023', που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων, από τον Βουλευτή Λάρισας κ. Κυριάκο Βελόπουλο, με θέμα Ανάγκη να διευκρινιστεί το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που εμπλέκεται στη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη της 28.02.2023', θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τα κάτωθι:
Η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63501 της 28.02.2023 περιλάμβανε στην σύνθεσή της
(επισυνάπτεται το φύλλο σύνθεσης) συνολικά δεκατρία (13) βαγόνια, εκ των οποίων, κατά την φορά κίνησης της αμαξοστοιχίας, τα πρώτα τρία (3) βαγόνια εκτροχιάστηκαν και ήταν έμφορτα με πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες) και ακολούθως δέκα (10) βαγόνια ήταν έμφορτα με εμπορευματοκιβώτια (container).