Πανελλαδικές 2023: «Στρωτά, βατά και αναμενόμενα» τα θέματα σε Χημεία, Πληροφορική και Λατινικά
Πανελλαδικές 2023: «Στρωτά, βατά και αναμενόμενα» τα θέματα σε Χημεία, Πληροφορική και Λατινικά
Οι ειδικοί του Ομίλου Φροντιστηρίων «Πουκαμισάς» διατυπώνουν τις εκτιμήσεις τους για τα θέματα που «έπεσαν» σήμερα στα μαθήματα της Χημείας, της Πληροφορικής και των Λατινικών
Στα μαθήματα της Χημείας, της Πληροφορικής και των Λατινικών εξετάστηκαν σήμερα οι μαθητές των ΓΕΛ στο πλαίσιο των Πανελλαδικών εξετάσεων. Όλα κύλησαν ομαλά, χωρίς απρόοπτα. Τα θέματα αξιολογήθηκαν ως «στρωτά», ανταποκρινόμενα απόλυτα στο μέσο μαθητή. Οι ειδικοί του Ομίλου Φροντιστηρίων «Πουκαμισάς» διατυπώνουν τις εκτιμήσεις τους.
Εύκολη η Χημεία
Χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες αλλά απαιτητικά στην έκταση των απαντήσεων τα θέματα.
«Μάλλον εύκολα τα θέματα της Χημείας της Θετικής Κατεύθυνσης, καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης. Μόνη δυσκολία ίσως, η έκτασή τους», θα πει ο κ. Μαρίνος Ιωάννου, Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος της Χημείας του Ομίλου ‘Πουκαμισάς’. «Επιπλέον, στο Α4 πολλαπλής επιλογής του πρώτου θέματος, θεωρούμε ότι δεν υπάρχει ο τύπος, τον οποίο πρέπει να χρησιμοποιήσουν τα παιδιά στο σχολικό βιβλίο. Ωστόσο, τα παιδιά τον γνωρίζουν από το μάθημα της Φυσικής, επομένως δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Όσο για τα υπόλοιπα θέματα, δεν παρουσιάζουν επιμέρους δυσκολίες. Και τα νούμερα που βγαίνουν, είναι πολύ όμορφα! Αυτό σημαίνει πρακτικά πως πολλά παιδιά, ειδικά στην κατεύθυνση της Υγείας, έχουν θέμα με τις πράξεις - δεν κάνουν μαθηματικά, ίσως λανθασμένα κατά τη γνώμη μου. Μπορεί να δυσκολεύονται ακόμη και στις απλές πράξεις. Άρα, ‘όμορφα νούμερα’, σημαίνει ότι δεν θα δυσκολευτούν να κάνουν πράξεις».
Συνοψίζοντας, στο μάθημα της Χημείας, «σε επίπεδο κατανόησης, τα θέματα ήταν πολύ καλά, σαφώς διατυπωμένα, χωρίς επιστημονικά λάθη αλλά η έκτασή τους μπορεί να δυσκολέψει τους μαθητές, που είναι αργοί στο γράψιμο. Επομένως, περισσότερο προβληματίζει η διαχείριση του χρόνου από την πλευρά των παιδιών, παρά ο βαθμός δυσκολίας - ήταν μέσα σ’ αυτά που περιμέναμε, δεν είχε 'δράκο'».
Χωρίς «παγίδες» η Πληροφορική
Καθόλου δύσκολα τα θέματα της Πληροφορικής. Καινοτομία, η φετινή αλλαγή στην κατανομή των μονάδων μεταξύ των ζητημάτων.
«Βατά τα θέματα στο μάθημα της Πληροφορικής», όπως ενημερώνει ο κ. Λευτέρης Λιοδάκης, καθηγητής Πληροφορικής στα φροντιστήρια Πουκαμισάς. «Το πρώτο και το δεύτερο θέμα, που ουσιαστικά καλύπτουν τη θεωρία του μαθήματος, περιλαμβάνουν πολύ μεγάλο τμήμα από τη νέα ύλη, η οποία για πρώτη φορά εξετάστηκε την περσινή χρονιά. Αν και είναι μεγάλα σε εύρος, δεν θεωρούνται ιδιαίτερης δυσκολίας, τα παιδιά μπορούν να τα αντιμετωπίσουν. Όσο περισσότερο έχουν εκπαιδευτεί οι μαθητές στη χρήση της θεωρίας, τόσο περισσότερο μπορούν να αποδώσουν στο πρώτο και στο δεύτερο θέμα. Το τρίτο και το τέταρτο θέμα, τα οποία είναι ουσιαστικά τα προγράμματα, που ζητούν από τους μαθητές, δεν παρουσίασαν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία ενώ καλύπτουν βασικές επεξεργασίες των αλγορίθμων, οι οποίοι χρειάζονται για την επίλυση τέτοιου είδους θεμάτων».
Μοναδική αλλαγή φέτος, η μορφή της εξέτασης του θέματος σε ό,τι αφορά την κατανομή των μονάδων. «Συγκεκριμένα, σε αντίθεση με πέρσι, το πρώτο και το δεύτερο θέμα καλύπτουν πλέον 50% μονάδες με το τρίτο και το τέταρτο να καλύπτουν επίσης 50 στις 100 μονάδες. Νομίζω ότι αυτό έπρεπε κάποια στιγμή να γίνει, γιατί έπρεπε να συνάδει και με τα υπόλοιπα μαθήματα. Φέτος, δηλαδή η Πληροφορική, ήρθε στις ίδιες μονάδες όπως και τα υπόλοιπα πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα». Λόγος προβληματισμού για τους υποψηφίους, δεν υπάρχει. «Όσοι έχουν προετοιμαστεί φυσιολογικά, με τακτική μελέτη, δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα στην επίλυση των θεμάτων. Περιμένω χαρές από τα παιδιά! Συγκρίνοντας με τα δύο τελευταία χρόνια, μετά την καραντίνα δηλαδή, οπότε και είχαμε βρεθεί σε δυσκολότερες καταστάσεις, φέτος τα παιδιά ήταν λιγότερο αγχωμένα. Όσο περνάει ο καιρός, θα βελτιώνεται η κατάσταση…», καταλήγει.
Σαφή και βατά τα θέματα στα Λατινικά
Χωρίς τίποτε περίεργο ή παράλογο τα φετινά θέματα των Λατινικών, απευθύνονταν σε υποψηφίους που έχουν προετοιμαστεί καλά.
«Αναμενόμενα τα θέματα στα Λατινικά, διατυπωμένα με σαφήνεια, κλιμακούμενης δυσκολίας, που κάλυπταν ένα μεγάλο φάσμα της ύλης. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές, σίγουρα θα γράψουν πάρα πολύ καλά. Πιστεύω ότι οι βαθμολογίες θα είναι καλύτερες από τις περσινές», η εκτίμηση της κ.Μαρίας Γκυρτή, φιλολόγου από τα φροντιστήρια Πουκαμισάς.
Ειδικότερα, οι δύο ασκήσεις νέου τύπου, καταδεικνύουν πως απαιτείται ο μαθητής να γνωρίζει το κείμενο γλωσσικά - φέτος, για παράδειγμα, ζήτησαν από τα παιδιά να βρουν σε συγκεκριμένο χωρίο, ρήματα σε οριστική, ουσιαστικά τρίτης κλίσης… Αναμένεται, επομένως να ανταποκριθεί, ο υποψήφιος, που κατέχει την οπτική των κειμένων, που δεν ‘παπαγαλίζει’. Σε ό,τι αφορά τον όγκο της ύλης, που είχαν να διαχειριστούν οι μαθητές στη διάρκεια της προετοιμασίας τους, απαιτείται προσπάθεια στο να την ‘δαμάσουν. «Η δυσκολία έγκειται κυρίως στη σημαντική αύξηση της ύλης. Χρειάζεται να δώσουν μεγάλη βαρύτητα στην γραμματική, ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν και στις υπόλοιπες ασκήσεις. Αλληλένδετο με τη γραμματική και το συντακτικό, φυσικά. Αν και επικρατεί η εντύπωση πως πρόκειται για ένα ‘εύκολο’ μάθημα, με αρκετούς αριστούχους, αφού συγκεντρώνονται στο 18 ως 20, ας μην παραγνωρίζουμε ότι έτσι ανεβαίνει ο μέσος όρος. Πολύ καλά γράφουν όσοι έχουν κατανοήσει τον τρόπο διαβάσματος», αποσαφηνίζει η κ. Γκυρτή.
Συμπερασματικά, «σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, μπήκαν μόνο δύο κείμενα, κλειστού τύπου ερωτήσεις, αναμενόμενο συντακτικό. Δεν υπήρχαν εκπλήξεις. Τέλος, τα Λατινικά ίσως είναι και το μόνο μάθημα, στο οποίο δεν αντιμετωπίζει κανείς ιδιαίτερο πρόβλημα χρόνου. Τα παιδιά τελειώνουν νωρίτερα και προλαβαίνουν να κάνουν και έλεγχο».
Τα θέματα που «έπεσαν»
Εύκολη η Χημεία
Χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες αλλά απαιτητικά στην έκταση των απαντήσεων τα θέματα.
«Μάλλον εύκολα τα θέματα της Χημείας της Θετικής Κατεύθυνσης, καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης. Μόνη δυσκολία ίσως, η έκτασή τους», θα πει ο κ. Μαρίνος Ιωάννου, Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος της Χημείας του Ομίλου ‘Πουκαμισάς’. «Επιπλέον, στο Α4 πολλαπλής επιλογής του πρώτου θέματος, θεωρούμε ότι δεν υπάρχει ο τύπος, τον οποίο πρέπει να χρησιμοποιήσουν τα παιδιά στο σχολικό βιβλίο. Ωστόσο, τα παιδιά τον γνωρίζουν από το μάθημα της Φυσικής, επομένως δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Όσο για τα υπόλοιπα θέματα, δεν παρουσιάζουν επιμέρους δυσκολίες. Και τα νούμερα που βγαίνουν, είναι πολύ όμορφα! Αυτό σημαίνει πρακτικά πως πολλά παιδιά, ειδικά στην κατεύθυνση της Υγείας, έχουν θέμα με τις πράξεις - δεν κάνουν μαθηματικά, ίσως λανθασμένα κατά τη γνώμη μου. Μπορεί να δυσκολεύονται ακόμη και στις απλές πράξεις. Άρα, ‘όμορφα νούμερα’, σημαίνει ότι δεν θα δυσκολευτούν να κάνουν πράξεις».
Συνοψίζοντας, στο μάθημα της Χημείας, «σε επίπεδο κατανόησης, τα θέματα ήταν πολύ καλά, σαφώς διατυπωμένα, χωρίς επιστημονικά λάθη αλλά η έκτασή τους μπορεί να δυσκολέψει τους μαθητές, που είναι αργοί στο γράψιμο. Επομένως, περισσότερο προβληματίζει η διαχείριση του χρόνου από την πλευρά των παιδιών, παρά ο βαθμός δυσκολίας - ήταν μέσα σ’ αυτά που περιμέναμε, δεν είχε 'δράκο'».
Χωρίς «παγίδες» η Πληροφορική
Καθόλου δύσκολα τα θέματα της Πληροφορικής. Καινοτομία, η φετινή αλλαγή στην κατανομή των μονάδων μεταξύ των ζητημάτων.
«Βατά τα θέματα στο μάθημα της Πληροφορικής», όπως ενημερώνει ο κ. Λευτέρης Λιοδάκης, καθηγητής Πληροφορικής στα φροντιστήρια Πουκαμισάς. «Το πρώτο και το δεύτερο θέμα, που ουσιαστικά καλύπτουν τη θεωρία του μαθήματος, περιλαμβάνουν πολύ μεγάλο τμήμα από τη νέα ύλη, η οποία για πρώτη φορά εξετάστηκε την περσινή χρονιά. Αν και είναι μεγάλα σε εύρος, δεν θεωρούνται ιδιαίτερης δυσκολίας, τα παιδιά μπορούν να τα αντιμετωπίσουν. Όσο περισσότερο έχουν εκπαιδευτεί οι μαθητές στη χρήση της θεωρίας, τόσο περισσότερο μπορούν να αποδώσουν στο πρώτο και στο δεύτερο θέμα. Το τρίτο και το τέταρτο θέμα, τα οποία είναι ουσιαστικά τα προγράμματα, που ζητούν από τους μαθητές, δεν παρουσίασαν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία ενώ καλύπτουν βασικές επεξεργασίες των αλγορίθμων, οι οποίοι χρειάζονται για την επίλυση τέτοιου είδους θεμάτων».
Μοναδική αλλαγή φέτος, η μορφή της εξέτασης του θέματος σε ό,τι αφορά την κατανομή των μονάδων. «Συγκεκριμένα, σε αντίθεση με πέρσι, το πρώτο και το δεύτερο θέμα καλύπτουν πλέον 50% μονάδες με το τρίτο και το τέταρτο να καλύπτουν επίσης 50 στις 100 μονάδες. Νομίζω ότι αυτό έπρεπε κάποια στιγμή να γίνει, γιατί έπρεπε να συνάδει και με τα υπόλοιπα μαθήματα. Φέτος, δηλαδή η Πληροφορική, ήρθε στις ίδιες μονάδες όπως και τα υπόλοιπα πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα». Λόγος προβληματισμού για τους υποψηφίους, δεν υπάρχει. «Όσοι έχουν προετοιμαστεί φυσιολογικά, με τακτική μελέτη, δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα στην επίλυση των θεμάτων. Περιμένω χαρές από τα παιδιά! Συγκρίνοντας με τα δύο τελευταία χρόνια, μετά την καραντίνα δηλαδή, οπότε και είχαμε βρεθεί σε δυσκολότερες καταστάσεις, φέτος τα παιδιά ήταν λιγότερο αγχωμένα. Όσο περνάει ο καιρός, θα βελτιώνεται η κατάσταση…», καταλήγει.
Σαφή και βατά τα θέματα στα Λατινικά
Χωρίς τίποτε περίεργο ή παράλογο τα φετινά θέματα των Λατινικών, απευθύνονταν σε υποψηφίους που έχουν προετοιμαστεί καλά.
«Αναμενόμενα τα θέματα στα Λατινικά, διατυπωμένα με σαφήνεια, κλιμακούμενης δυσκολίας, που κάλυπταν ένα μεγάλο φάσμα της ύλης. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές, σίγουρα θα γράψουν πάρα πολύ καλά. Πιστεύω ότι οι βαθμολογίες θα είναι καλύτερες από τις περσινές», η εκτίμηση της κ.Μαρίας Γκυρτή, φιλολόγου από τα φροντιστήρια Πουκαμισάς.
Ειδικότερα, οι δύο ασκήσεις νέου τύπου, καταδεικνύουν πως απαιτείται ο μαθητής να γνωρίζει το κείμενο γλωσσικά - φέτος, για παράδειγμα, ζήτησαν από τα παιδιά να βρουν σε συγκεκριμένο χωρίο, ρήματα σε οριστική, ουσιαστικά τρίτης κλίσης… Αναμένεται, επομένως να ανταποκριθεί, ο υποψήφιος, που κατέχει την οπτική των κειμένων, που δεν ‘παπαγαλίζει’. Σε ό,τι αφορά τον όγκο της ύλης, που είχαν να διαχειριστούν οι μαθητές στη διάρκεια της προετοιμασίας τους, απαιτείται προσπάθεια στο να την ‘δαμάσουν. «Η δυσκολία έγκειται κυρίως στη σημαντική αύξηση της ύλης. Χρειάζεται να δώσουν μεγάλη βαρύτητα στην γραμματική, ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν και στις υπόλοιπες ασκήσεις. Αλληλένδετο με τη γραμματική και το συντακτικό, φυσικά. Αν και επικρατεί η εντύπωση πως πρόκειται για ένα ‘εύκολο’ μάθημα, με αρκετούς αριστούχους, αφού συγκεντρώνονται στο 18 ως 20, ας μην παραγνωρίζουμε ότι έτσι ανεβαίνει ο μέσος όρος. Πολύ καλά γράφουν όσοι έχουν κατανοήσει τον τρόπο διαβάσματος», αποσαφηνίζει η κ. Γκυρτή.
Συμπερασματικά, «σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, μπήκαν μόνο δύο κείμενα, κλειστού τύπου ερωτήσεις, αναμενόμενο συντακτικό. Δεν υπήρχαν εκπλήξεις. Τέλος, τα Λατινικά ίσως είναι και το μόνο μάθημα, στο οποίο δεν αντιμετωπίζει κανείς ιδιαίτερο πρόβλημα χρόνου. Τα παιδιά τελειώνουν νωρίτερα και προλαβαίνουν να κάνουν και έλεγχο».
Τα θέματα που «έπεσαν»
-Δείτε τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Λατινικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), πατώντας ΕΔΩ.
-Δείτε τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων Χημεία (Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας), πατώντας ΕΔΩ.
-Δείτε τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων Πληροφορική (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής), πατώντας ΕΔΩ.
Οι λύσεις
- Δείτε τις απαντήσεις στη Χημεία, πατώντας ΕΔΩ.
Οι απαντήσεις σε μορφή pdf, ΕΔΩ.
-Δείτε τις απαντήσεις στο μάθημα της Πληροφορικής, πατώντας ΕΔΩ.
Οι απαντήσεις σε μορφή pdf, ΕΔΩ.
-Δείτε τις απαντήσεις στα Λατινικά, πατώντας ΕΔΩ.
Οι απαντήσεις σε μορφή pdf, ΕΔΩ.
Ο σχολιασμός των θεμάτων από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς
«Τα σημερινά θέματα στα Λατινικά κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης, με σαφή και ξεκάθαρα θέματα όπου κάποιος καλά προετοιμασμένος μαθητής δεν θα είχε κανένα θέμα», αναφέρει η Μαρία Γκυρτή – Ακαδημαϊκή Υπεύθυνος Λατινικών.
«Βατά ήταν σήμερα τα θέματα της Πληροφορικής, με το Γ και Δ θέμα να θεωρούνται εύκολα καλύπτωντας βασικές αρχές μεθοδολογίας ενώ στο Α και Β θέμα δώθηκε έμφαση στην νέα ύλη», αναφέρει ο κ. Αθανασόπουλος – Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος Πληροφορικής.
«Τα σημερινά θέματα στη Χημεία κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης, με εύκολες ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής με εξαίρεση την Α.4 που προβλημάτισε τους εξεταζόμενους. Πιθανολογούμε ότι η δυσκολία του μαθήματος θα είναι στην έκτασή του», αναφέρει Μαρίνος Ιωάννου – Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος Χημείας.
Πανελλαδικές 2023 στο protothema.gr: Όλα τα θέματα και οι απαντήσεις με την αξιοπιστία των φροντιστηρίων Πουκαμισάς
Η «αυλαία» των Πανελλαδικών Εξετάσεων των υποψηφίων των ΓΕΛ θα πέσει τη Δευτέρα 12 Ιουνίου με τα μαθήματα Ιστορία (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας), Οικονομία (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Στην «αρένα» ΓΕΛ και ΕΠΑΛ - Οι φετινές αλλαγές
Ιδιαίτερες αλλαγές δεν αναμένονται για τις φετινές Πανελλαδικές, πέραν της αλλαγής του τρόπου βαθμολόγησης των μαθημάτων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Αρχαίων, αλλά και της υποβολής μηχανογραφικού σε μία φάση. Στο μηχανογραφικό δελτίο θα υπάρχουν 452 τμήματα, δύο περισσότερα από πέρυσι (και τα δύο στο Πανεπιστήμιο Πατρών).
Για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας Γενικής Παιδείας, από φέτος το άριστα για το πρώτο θέμα -την περίληψη δηλαδή που καλούνται να κάνουν οι υποψήφιοι- θα λαμβάνει 20 στις 100 μονάδες, από 15 που λάμβανε μέχρι πέρυσι.
Ο ανταγωνισμός και φέτος θα είναι μεγάλος και κυρίως για τις υψηλόβαθμες σχολές και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής θα οδηγήσει χιλιάδες υποψηφίους εκτός πανεπιστημίων και θα πρέπει να προετοιμαστούν για άλλες εκπαιδευτικές επιλογές που θα τους οδηγήσουν στην αγορά εργασίας τα επόμενα χρόνια.
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, το protothema.gr θα μεταδίδει πρώτο τα θέματα των Πανελληνίων εξετάσεων, ενώ σε συνεργασία με τον Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς θα δίνει και τις απαντήσεις.
Στη «μάχη» των Πανελλαδικών και τα Γενικά Λύκεια - Όλο το πρόγραμμα των εξετάσεων για ΓΕΛ - ΕΠΑΛ
Υπενθυμίζεται ότι, την εκκίνηση των Πανελλαδικών εξετάσεων 2023 για τα ΕΠΑΛ είχαμε την Πέμπτη 1η Ιουνίου με το μάθημα Γενικής Παιδείας, των Νέων Ελληνικών.
Περίπου 90.000 υποψήφιοι έχουν λάβει θέσεις στα εξεταστικά κέντρα για τις Πανελλαδικές, διεκδικώντας τις 68.574 θέσεις στα ΑΕΙ της Ελλάδας. Φέτος, θα εφαρμοστεί για τρίτη χρονιά η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, όπως και το Παράλληλο Μηχανογραφικό για εισαγωγή στα Δημόσια ΙΕΚ. Οι βάσεις 2023 αναμένεται να ανακοινωθούν και φέτος, σχετικά νωρίς.
Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08:00 π.μ. Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ.
Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.
Το διάστημα 2 - 12 Ιουνίου θα εξεταστούν οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων και από 1 μέχρι 16 Ιουνίου των Επαγγελματικών Λυκείων.
Εν τω μεταξύ, τη στρατηγική επιτυχίας τους θα κληθούν να καταστρώσουν οι υποψήφιοι των Πανελληνίων 2023, προκειμένου ο υπολογισμός μορίων να τους ανοίξει τον δρόμο για την εισαγωγή στη σχολή της επιλογής τους. Όταν βγουν οι βαθμοί των υποψηφίων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, ο κάθε υποψήφιος θα μπορεί να υπολογίσει τα μόρια, πατώντας ΕΔΩ.
Πανελλαδικές 2023: Οι πρακτικές συμβουλές για υποψηφίους πριν και μετά την εξέταση από τα Φροντιστήρια Πουκαμισάς
Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι μία ευκαιρία για να ξεκινήσετε τις σπουδές σας· σίγουρα, όμως, δεν είναι η μόνη. Συνεπώς, θα πρέπει να αντιμετωπίσετε αυτές τις Εξετάσεις με ηρεμία και, σε καμία περίπτωση, να μη δημιουργείτε στο μυαλό σας τον «μύθο» ότι από αυτές μονάχα εξαρτάται το μέλλον και η επαγγελματική σας σταδιοδρομία.
Το μυστικό είναι να συμμετέχετε στις Πανελλαδικές Εξετάσεις σκεπτόμενοι θετικά, κάτι που είναι βέβαιο ότι βοηθά να αντιμετωπίζετε κάθε δυσκολία στη ζωή σας με αισιοδοξία, πρακτικότητα και αποτελεσματικότητα.
Αν θέλουμε, λοιπόν, να καταγράψουμε και να συνοψίσουμε κάποιες χρήσιμες συμβουλές, μπορούμε να αναφέρουμε τις εξής:
Πριν από τις Εξετάσεις
• Παύουμε να επαναλαμβάνουμε στον εαυτό μας ότι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι κάτι φοβερό, που δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε.
• Οι επιδόσεις δεν είναι «ή του ύψους ή του βάθους». Υπάρχουν αξιόλογες λύσεις στο μηχανογραφικό δελτίο για όλες τις βαθμολογικές δυνατότητες, αρκεί να συγκεντρώσουμε την προσοχή μας, για να υπερβούμε τον πήχη της Ε.Β.Ε.
• Αξιοποιούμε το ασφαλές μας περιβάλλον από ανθρώπους που μας γνωρίζουν καλά (Γονείς, Φίλοι, Καθηγητές), οι οποίοι είναι βέβαιο πως και σε αυτήν τη δοκιμασία θα βρίσκονται δίπλα μας, μοιραζόμενοι τις αγωνίες μας και τις ανησυχίες μας.
• Δεν χρειάζεται να αναστατωνόμαστε από φήμες της τελευταίας στιγμής για «SOS» θέματα, που δεν επιβεβαιώνονται ποτέ.
• Δεν ξενυχτάμε το βράδυ πριν από κάθε εξέταση. Καλύτερα να κλείσουμε από νωρίς τα βιβλία και να κάνουμε το πρωί μια σύντομη επανάληψη.
• Η διατροφή μας, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια των Εξετάσεων, θα πρέπει να είναι ισορροπημένη. Ειδικά το βράδυ της παραμονής κάθε εξέτασης αποφεύγουμε τις διατροφικές υπερβολές και καταναλώνουμε ένα ελαφρύ γεύμα.
• Την ημέρα της εξέτασης στις 07:45 θα πρέπει να βρίσκομαι στο Εξεταστικό Κέντρο, γιατί στις 08:00 κλείνει η πόρτα και δεν επιτρέπεται πέραν αυτής της ώρας η είσοδος.
Κατά τη διάρκεια της τρίωρης δοκιμασίας
• Φροντίζουμε να έχουμε απαραιτήτως μαζί μας:
1. Δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο
2. Δελτίο εξεταζομένου Πανελλαδικών Εξετάσεων (καρτελάκι)
3. Τρία στυλό (μπλε ή μαύρου χρώματος), μολύβι, γόμα και ξύστρα
4. Γεωμετρικά όργανα, όπου χρειάζονται
5. Ένα μπουκαλάκι με νερό ή χυμό
6. Ένα ρολόι χειρός, ώστε να διαχειριζόμαστε σωστά τον χρόνο μας κατά τη διάρκεια της εξέτασης (όχι smartwatch)
• Διαβάζουμε τα θέματα αργά και προσεκτικά, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως τι ζητείται, ξεκινάμε από αυτά που γνωρίζουμε καλύτερα και είναι κατά τη γνώμη μας ευκολότερα.
• Αφού απαντήσουμε κάποιο ερώτημα, καλό θα ήταν να διαβάσουμε άλλη μία φορά την εκφώνηση.
• Ερωτήσεις που μας φαίνονται γνωστές και εύκολες χρειάζονται περισσότερη προσοχή.
• Ακόμη και αν κάποιο από τα θέματα δεν μας θυμίζει κάτι, δεν πρέπει να απογοητευτούμε, καθώς μπορεί στη συνέχεια της εξέτασης να «καθαρίσει» το μυαλό μας και να το κατανοήσουμε.
• Δεν αποκαρδιωνόμαστε από τυχόν δύσκολα θέματα και, κυρίως, δεν τα παρατάμε. Τα θέματα όσο δύσκολα φαίνονται σε εμάς άλλο τόσο δύσκολα φαίνονται και στους άλλους μαθητές.
• Χρησιμοποιούμε, όπου χρειάζεται, το πρόχειρο (δηλαδή, τις τελευταίες σελίδες του τετραδίου).
• Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιμείνουμε για πολλή ώρα σε κάποιο θέμα που μας δυσκολεύει ιδιαίτερα. Πρέπει να προχωρήσουμε, να αντιμετωπίσουμε τα υπόλοιπα ζητούμενα και μετά να επιστρέψουμε στο ερώτημα που δεν λύσαμε και να αφοσιωθούμε σε αυτό.
• Γράφουμε ό,τι γνωρίζουμε, ακόμη και αν δεν είμαστε σίγουροι· δεν αφήνουμε κανένα ερώτημα χωρίς απάντηση.
• Το γραπτό μας πρέπει να αποπνέει σιγουριά και να δίνουμε σαφείς απαντήσεις, ώστε ο διορθωτής να μην έχει την παραμικρή αμφιβολία για τις γνώσεις μας.
• Προσέχουμε την εμφάνιση του γραπτού μας, ώστε να είναι ευανάγνωστο. Ένα καλά δομημένο και καθαρογραμμένο γραπτό είναι βέβαιο πως προκαταβάλλει θετικά τον διορθωτή.
• Κατανέμουμε σωστά τον χρόνο ανάμεσα στα θέματα, ώστε να αφήσουμε τουλάχιστον 10 λεπτά για να ξαναδιαβάσουμε τις απαντήσεις μας και να διορθώσουμε τυχόν ορθογραφικά και εκφραστικά λάθη.
• Δεν βιαζόμαστε. Αν μέσα στον ενθουσιασμό μας βιαστούμε, υπάρχει κίνδυνος να δώσουμε λανθασμένες απαντήσεις.
• Ακόμα και αν έχουμε τελειώσει νωρίτερα, εξαντλούμε τον χρόνο της εξέτασης! Διαβάζουμε ξανά και ξανά τις απαντήσεις μας, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι τίποτα δεν διέφυγε από την προσοχή μας.
• Αφού τελειώσει η εξέταση… τελείωσε και το μάθημα αυτό! Δεν μπορούμε να ξέρουμε απολύτως τι γράψαμε και, κυρίως, δεν ξέρουμε πώς έχουν γράψει οι άλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο βαθμός μας συγκρίνεται με τους βαθμούς των άλλων υποψηφίων. Στόχος μας, πλέον, είναι το επόμενο μάθημα και διαγράφουμε τα συναισθήματά μας μετά το τέλος της εξέτασης.
Οδηγίες για τους υποψηφίους που εξετάζονται προφορικά
Οι υποψήφιοι που εξετάζονται προφορικά θα πρέπει να γνωρίζουν επακριβώς τη διαδρομή προς το Εξεταστικό Κέντρο, στο οποίο θα διαγωνιστούν και να φροντίσουν για την έγκαιρη προσέλευσή τους σε αυτό.
Επιπρόσθετα:
• Καλό είναι να εξαντλήσουν το 3ωρο της εξέτασης για προετοιμασία.
• Προτείνεται να ζητήσουν διευκρίνιση ή επεξήγηση από την Επιτροπή ή η ανάγνωση κάποιας ερώτησης, που δεν έχουν κατανοήσει.
• Όταν έχουν ολοκληρώσει την προετοιμασία τους, το δηλώνουν στον επιτηρητή και περιμένουν να οδηγηθούν στην Επιτροπή για εξέταση. Την ώρα αυτή απαιτείται λίγη υπομονή, γιατί κάποιες φορές είναι αρκετός ο χρόνος αναμονής.
• Κατά την εξέταση διαβάζουν ή διατυπώνουν τις απαντήσεις τους αργά και καθαρά.
Τι να προσέχουν εκπαιδευτικοί - επιτηρητές και υποψήφιοι
-Οι οριζόμενοι επιτηρητές/τριες επιτηρούν σε Εξεταστικά Κέντρα διαφορετικά από εκείνα στα οποία εξετάζονται υποψήφιοι που ήταν μαθητές τους το τρέχον έτος.
- Οι επιτηρητές απαγορεύεται να φέρουν μαζί τους κινητά τηλέφωνα και ηλεκτρονικά μέσα μετάδοσηςπληροφοριών ή επικοινωνίας. Εφιστάται ιδιαίτερα η προσοχή των επιτηρητών ώστε, κατά την είσοδο των εξεταζόμενων, να τους ενημερώνουν ότι δεν πρέπει να παίρνουν μαζί τους βιβλία, τετράδια, σημειώσεις, διορθωτικό (blanco), κινητά τηλέφωνα, υπολογιστικές μηχανές, ηλεκτρονικά μέσα μετάδοσης πληροφοριών, ή επικοινωνίας, ή άλλα αντικείμενα - εκτός από αυτά που επιτρέπει η ΚΕΕ - και τα οποία, πρέπει ναπαραμένουν εκτός αίθουσας και να μην επιτρέπουν την είσοδο σε όποιον δεν συμμορφώνεται με τις οδηγίεςαυτές. Είναι επίσης υπεύθυνοι για τον έλεγχο της ταυτότητας των υποψηφίων η οποία ελέγχεται με το δελτίο εξεταζόμενου που φέρει φωτογραφία του.
-Κατά τη διάρκεια της εξέτασης δεν επιτρέπεται στους εξεταζόμενους να βγουν από την αίθουσα
-Οι επιτηρητές απαγορεύεται να παρέχουν οποιαδήποτε διευκρίνιση επί των θεμάτων.
Ειδήσεις σήμερα:
Βίντεο: Νεύρα από τον Βελόπουλο μετά από ερώτηση δημοσιογράφου για τα «χειρόγραφα του Ιησού»
«Δεν το ζω!» σχολίασε ο επιχειρηματίας στον οποίο απάντησε στο TikTok ο Μητσοτάκης
Με πάνω από 45 σφαίρες η διπλή εκτέλεση στον Κορυδαλλό - Έκαψαν το αμάξι τους στον Σκαραμαγκά οι δράστες
----------------
Εκλογές 2023
Οδηγός εκλογών 2023: Πως ψηφίζω - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την ΝΕΑ εκλογική αναμέτρηση
Εκλογές 2023: Όλες οι ειδήσεις για την ΝΕΑ εκλογική αναμέτρηση, τον προεκλογικό αγώνα των κομμάτων, τις δημοσκοπήσεις, τα αποτελέσματα των εκλογών, τα exit polls.
Αποτελέσματα εκλογών 2023: Δείτε LIVE μέσω διαδραστικού χάρτη όλα τα αποτελέσματα της επικράτειας
-Δείτε τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων Χημεία (Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας), πατώντας ΕΔΩ.
-Δείτε τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων Πληροφορική (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής), πατώντας ΕΔΩ.
Οι λύσεις
- Δείτε τις απαντήσεις στη Χημεία, πατώντας ΕΔΩ.
Οι απαντήσεις σε μορφή pdf, ΕΔΩ.
-Δείτε τις απαντήσεις στο μάθημα της Πληροφορικής, πατώντας ΕΔΩ.
Οι απαντήσεις σε μορφή pdf, ΕΔΩ.
-Δείτε τις απαντήσεις στα Λατινικά, πατώντας ΕΔΩ.
Οι απαντήσεις σε μορφή pdf, ΕΔΩ.
Ο σχολιασμός των θεμάτων από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς
«Τα σημερινά θέματα στα Λατινικά κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης, με σαφή και ξεκάθαρα θέματα όπου κάποιος καλά προετοιμασμένος μαθητής δεν θα είχε κανένα θέμα», αναφέρει η Μαρία Γκυρτή – Ακαδημαϊκή Υπεύθυνος Λατινικών.
«Βατά ήταν σήμερα τα θέματα της Πληροφορικής, με το Γ και Δ θέμα να θεωρούνται εύκολα καλύπτωντας βασικές αρχές μεθοδολογίας ενώ στο Α και Β θέμα δώθηκε έμφαση στην νέα ύλη», αναφέρει ο κ. Αθανασόπουλος – Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος Πληροφορικής.
«Τα σημερινά θέματα στη Χημεία κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης, με εύκολες ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής με εξαίρεση την Α.4 που προβλημάτισε τους εξεταζόμενους. Πιθανολογούμε ότι η δυσκολία του μαθήματος θα είναι στην έκτασή του», αναφέρει Μαρίνος Ιωάννου – Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος Χημείας.
Πανελλαδικές 2023 στο protothema.gr: Όλα τα θέματα και οι απαντήσεις με την αξιοπιστία των φροντιστηρίων Πουκαμισάς
Η «αυλαία» των Πανελλαδικών Εξετάσεων των υποψηφίων των ΓΕΛ θα πέσει τη Δευτέρα 12 Ιουνίου με τα μαθήματα Ιστορία (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας), Οικονομία (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Στην «αρένα» ΓΕΛ και ΕΠΑΛ - Οι φετινές αλλαγές
Ιδιαίτερες αλλαγές δεν αναμένονται για τις φετινές Πανελλαδικές, πέραν της αλλαγής του τρόπου βαθμολόγησης των μαθημάτων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Αρχαίων, αλλά και της υποβολής μηχανογραφικού σε μία φάση. Στο μηχανογραφικό δελτίο θα υπάρχουν 452 τμήματα, δύο περισσότερα από πέρυσι (και τα δύο στο Πανεπιστήμιο Πατρών).
Για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας Γενικής Παιδείας, από φέτος το άριστα για το πρώτο θέμα -την περίληψη δηλαδή που καλούνται να κάνουν οι υποψήφιοι- θα λαμβάνει 20 στις 100 μονάδες, από 15 που λάμβανε μέχρι πέρυσι.
Ο ανταγωνισμός και φέτος θα είναι μεγάλος και κυρίως για τις υψηλόβαθμες σχολές και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής θα οδηγήσει χιλιάδες υποψηφίους εκτός πανεπιστημίων και θα πρέπει να προετοιμαστούν για άλλες εκπαιδευτικές επιλογές που θα τους οδηγήσουν στην αγορά εργασίας τα επόμενα χρόνια.
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, το protothema.gr θα μεταδίδει πρώτο τα θέματα των Πανελληνίων εξετάσεων, ενώ σε συνεργασία με τον Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς θα δίνει και τις απαντήσεις.
Στη «μάχη» των Πανελλαδικών και τα Γενικά Λύκεια - Όλο το πρόγραμμα των εξετάσεων για ΓΕΛ - ΕΠΑΛ
Υπενθυμίζεται ότι, την εκκίνηση των Πανελλαδικών εξετάσεων 2023 για τα ΕΠΑΛ είχαμε την Πέμπτη 1η Ιουνίου με το μάθημα Γενικής Παιδείας, των Νέων Ελληνικών.
Περίπου 90.000 υποψήφιοι έχουν λάβει θέσεις στα εξεταστικά κέντρα για τις Πανελλαδικές, διεκδικώντας τις 68.574 θέσεις στα ΑΕΙ της Ελλάδας. Φέτος, θα εφαρμοστεί για τρίτη χρονιά η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, όπως και το Παράλληλο Μηχανογραφικό για εισαγωγή στα Δημόσια ΙΕΚ. Οι βάσεις 2023 αναμένεται να ανακοινωθούν και φέτος, σχετικά νωρίς.
Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08:00 π.μ. Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ.
Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.
Το διάστημα 2 - 12 Ιουνίου θα εξεταστούν οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων και από 1 μέχρι 16 Ιουνίου των Επαγγελματικών Λυκείων.
Εν τω μεταξύ, τη στρατηγική επιτυχίας τους θα κληθούν να καταστρώσουν οι υποψήφιοι των Πανελληνίων 2023, προκειμένου ο υπολογισμός μορίων να τους ανοίξει τον δρόμο για την εισαγωγή στη σχολή της επιλογής τους. Όταν βγουν οι βαθμοί των υποψηφίων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, ο κάθε υποψήφιος θα μπορεί να υπολογίσει τα μόρια, πατώντας ΕΔΩ.
Πανελλαδικές 2023: Οι πρακτικές συμβουλές για υποψηφίους πριν και μετά την εξέταση από τα Φροντιστήρια Πουκαμισάς
Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι μία ευκαιρία για να ξεκινήσετε τις σπουδές σας· σίγουρα, όμως, δεν είναι η μόνη. Συνεπώς, θα πρέπει να αντιμετωπίσετε αυτές τις Εξετάσεις με ηρεμία και, σε καμία περίπτωση, να μη δημιουργείτε στο μυαλό σας τον «μύθο» ότι από αυτές μονάχα εξαρτάται το μέλλον και η επαγγελματική σας σταδιοδρομία.
Το μυστικό είναι να συμμετέχετε στις Πανελλαδικές Εξετάσεις σκεπτόμενοι θετικά, κάτι που είναι βέβαιο ότι βοηθά να αντιμετωπίζετε κάθε δυσκολία στη ζωή σας με αισιοδοξία, πρακτικότητα και αποτελεσματικότητα.
Αν θέλουμε, λοιπόν, να καταγράψουμε και να συνοψίσουμε κάποιες χρήσιμες συμβουλές, μπορούμε να αναφέρουμε τις εξής:
Πριν από τις Εξετάσεις
• Παύουμε να επαναλαμβάνουμε στον εαυτό μας ότι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι κάτι φοβερό, που δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε.
• Οι επιδόσεις δεν είναι «ή του ύψους ή του βάθους». Υπάρχουν αξιόλογες λύσεις στο μηχανογραφικό δελτίο για όλες τις βαθμολογικές δυνατότητες, αρκεί να συγκεντρώσουμε την προσοχή μας, για να υπερβούμε τον πήχη της Ε.Β.Ε.
• Αξιοποιούμε το ασφαλές μας περιβάλλον από ανθρώπους που μας γνωρίζουν καλά (Γονείς, Φίλοι, Καθηγητές), οι οποίοι είναι βέβαιο πως και σε αυτήν τη δοκιμασία θα βρίσκονται δίπλα μας, μοιραζόμενοι τις αγωνίες μας και τις ανησυχίες μας.
• Δεν χρειάζεται να αναστατωνόμαστε από φήμες της τελευταίας στιγμής για «SOS» θέματα, που δεν επιβεβαιώνονται ποτέ.
• Δεν ξενυχτάμε το βράδυ πριν από κάθε εξέταση. Καλύτερα να κλείσουμε από νωρίς τα βιβλία και να κάνουμε το πρωί μια σύντομη επανάληψη.
• Η διατροφή μας, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια των Εξετάσεων, θα πρέπει να είναι ισορροπημένη. Ειδικά το βράδυ της παραμονής κάθε εξέτασης αποφεύγουμε τις διατροφικές υπερβολές και καταναλώνουμε ένα ελαφρύ γεύμα.
• Την ημέρα της εξέτασης στις 07:45 θα πρέπει να βρίσκομαι στο Εξεταστικό Κέντρο, γιατί στις 08:00 κλείνει η πόρτα και δεν επιτρέπεται πέραν αυτής της ώρας η είσοδος.
Κατά τη διάρκεια της τρίωρης δοκιμασίας
• Φροντίζουμε να έχουμε απαραιτήτως μαζί μας:
1. Δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο
2. Δελτίο εξεταζομένου Πανελλαδικών Εξετάσεων (καρτελάκι)
3. Τρία στυλό (μπλε ή μαύρου χρώματος), μολύβι, γόμα και ξύστρα
4. Γεωμετρικά όργανα, όπου χρειάζονται
5. Ένα μπουκαλάκι με νερό ή χυμό
6. Ένα ρολόι χειρός, ώστε να διαχειριζόμαστε σωστά τον χρόνο μας κατά τη διάρκεια της εξέτασης (όχι smartwatch)
• Διαβάζουμε τα θέματα αργά και προσεκτικά, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως τι ζητείται, ξεκινάμε από αυτά που γνωρίζουμε καλύτερα και είναι κατά τη γνώμη μας ευκολότερα.
• Αφού απαντήσουμε κάποιο ερώτημα, καλό θα ήταν να διαβάσουμε άλλη μία φορά την εκφώνηση.
• Ερωτήσεις που μας φαίνονται γνωστές και εύκολες χρειάζονται περισσότερη προσοχή.
• Ακόμη και αν κάποιο από τα θέματα δεν μας θυμίζει κάτι, δεν πρέπει να απογοητευτούμε, καθώς μπορεί στη συνέχεια της εξέτασης να «καθαρίσει» το μυαλό μας και να το κατανοήσουμε.
• Δεν αποκαρδιωνόμαστε από τυχόν δύσκολα θέματα και, κυρίως, δεν τα παρατάμε. Τα θέματα όσο δύσκολα φαίνονται σε εμάς άλλο τόσο δύσκολα φαίνονται και στους άλλους μαθητές.
• Χρησιμοποιούμε, όπου χρειάζεται, το πρόχειρο (δηλαδή, τις τελευταίες σελίδες του τετραδίου).
• Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιμείνουμε για πολλή ώρα σε κάποιο θέμα που μας δυσκολεύει ιδιαίτερα. Πρέπει να προχωρήσουμε, να αντιμετωπίσουμε τα υπόλοιπα ζητούμενα και μετά να επιστρέψουμε στο ερώτημα που δεν λύσαμε και να αφοσιωθούμε σε αυτό.
• Γράφουμε ό,τι γνωρίζουμε, ακόμη και αν δεν είμαστε σίγουροι· δεν αφήνουμε κανένα ερώτημα χωρίς απάντηση.
• Το γραπτό μας πρέπει να αποπνέει σιγουριά και να δίνουμε σαφείς απαντήσεις, ώστε ο διορθωτής να μην έχει την παραμικρή αμφιβολία για τις γνώσεις μας.
• Προσέχουμε την εμφάνιση του γραπτού μας, ώστε να είναι ευανάγνωστο. Ένα καλά δομημένο και καθαρογραμμένο γραπτό είναι βέβαιο πως προκαταβάλλει θετικά τον διορθωτή.
• Κατανέμουμε σωστά τον χρόνο ανάμεσα στα θέματα, ώστε να αφήσουμε τουλάχιστον 10 λεπτά για να ξαναδιαβάσουμε τις απαντήσεις μας και να διορθώσουμε τυχόν ορθογραφικά και εκφραστικά λάθη.
• Δεν βιαζόμαστε. Αν μέσα στον ενθουσιασμό μας βιαστούμε, υπάρχει κίνδυνος να δώσουμε λανθασμένες απαντήσεις.
• Ακόμα και αν έχουμε τελειώσει νωρίτερα, εξαντλούμε τον χρόνο της εξέτασης! Διαβάζουμε ξανά και ξανά τις απαντήσεις μας, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι τίποτα δεν διέφυγε από την προσοχή μας.
• Αφού τελειώσει η εξέταση… τελείωσε και το μάθημα αυτό! Δεν μπορούμε να ξέρουμε απολύτως τι γράψαμε και, κυρίως, δεν ξέρουμε πώς έχουν γράψει οι άλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο βαθμός μας συγκρίνεται με τους βαθμούς των άλλων υποψηφίων. Στόχος μας, πλέον, είναι το επόμενο μάθημα και διαγράφουμε τα συναισθήματά μας μετά το τέλος της εξέτασης.
Οδηγίες για τους υποψηφίους που εξετάζονται προφορικά
Οι υποψήφιοι που εξετάζονται προφορικά θα πρέπει να γνωρίζουν επακριβώς τη διαδρομή προς το Εξεταστικό Κέντρο, στο οποίο θα διαγωνιστούν και να φροντίσουν για την έγκαιρη προσέλευσή τους σε αυτό.
Επιπρόσθετα:
• Καλό είναι να εξαντλήσουν το 3ωρο της εξέτασης για προετοιμασία.
• Προτείνεται να ζητήσουν διευκρίνιση ή επεξήγηση από την Επιτροπή ή η ανάγνωση κάποιας ερώτησης, που δεν έχουν κατανοήσει.
• Όταν έχουν ολοκληρώσει την προετοιμασία τους, το δηλώνουν στον επιτηρητή και περιμένουν να οδηγηθούν στην Επιτροπή για εξέταση. Την ώρα αυτή απαιτείται λίγη υπομονή, γιατί κάποιες φορές είναι αρκετός ο χρόνος αναμονής.
• Κατά την εξέταση διαβάζουν ή διατυπώνουν τις απαντήσεις τους αργά και καθαρά.
Τι να προσέχουν εκπαιδευτικοί - επιτηρητές και υποψήφιοι
-Οι οριζόμενοι επιτηρητές/τριες επιτηρούν σε Εξεταστικά Κέντρα διαφορετικά από εκείνα στα οποία εξετάζονται υποψήφιοι που ήταν μαθητές τους το τρέχον έτος.
- Οι επιτηρητές απαγορεύεται να φέρουν μαζί τους κινητά τηλέφωνα και ηλεκτρονικά μέσα μετάδοσηςπληροφοριών ή επικοινωνίας. Εφιστάται ιδιαίτερα η προσοχή των επιτηρητών ώστε, κατά την είσοδο των εξεταζόμενων, να τους ενημερώνουν ότι δεν πρέπει να παίρνουν μαζί τους βιβλία, τετράδια, σημειώσεις, διορθωτικό (blanco), κινητά τηλέφωνα, υπολογιστικές μηχανές, ηλεκτρονικά μέσα μετάδοσης πληροφοριών, ή επικοινωνίας, ή άλλα αντικείμενα - εκτός από αυτά που επιτρέπει η ΚΕΕ - και τα οποία, πρέπει ναπαραμένουν εκτός αίθουσας και να μην επιτρέπουν την είσοδο σε όποιον δεν συμμορφώνεται με τις οδηγίεςαυτές. Είναι επίσης υπεύθυνοι για τον έλεγχο της ταυτότητας των υποψηφίων η οποία ελέγχεται με το δελτίο εξεταζόμενου που φέρει φωτογραφία του.
-Κατά τη διάρκεια της εξέτασης δεν επιτρέπεται στους εξεταζόμενους να βγουν από την αίθουσα
-Οι επιτηρητές απαγορεύεται να παρέχουν οποιαδήποτε διευκρίνιση επί των θεμάτων.
Ειδήσεις σήμερα:
Βίντεο: Νεύρα από τον Βελόπουλο μετά από ερώτηση δημοσιογράφου για τα «χειρόγραφα του Ιησού»
«Δεν το ζω!» σχολίασε ο επιχειρηματίας στον οποίο απάντησε στο TikTok ο Μητσοτάκης
Με πάνω από 45 σφαίρες η διπλή εκτέλεση στον Κορυδαλλό - Έκαψαν το αμάξι τους στον Σκαραμαγκά οι δράστες
----------------
Εκλογές 2023
Οδηγός εκλογών 2023: Πως ψηφίζω - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την ΝΕΑ εκλογική αναμέτρηση
Εκλογές 2023: Όλες οι ειδήσεις για την ΝΕΑ εκλογική αναμέτρηση, τον προεκλογικό αγώνα των κομμάτων, τις δημοσκοπήσεις, τα αποτελέσματα των εκλογών, τα exit polls.
Αποτελέσματα εκλογών 2023: Δείτε LIVE μέσω διαδραστικού χάρτη όλα τα αποτελέσματα της επικράτειας
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα