Κυριάκος Πιερρακάκης: Συναντήθηκε με εκπροσώπους της ιδιωτικής εκπαίδευσης
25.07.2023
15:14
Ανοίγει ο διάλογος για πολλά κρίσιμα ζητήματα, το συμπέρασμα της συνάντησης του υπουργολυ Παιδείας με την ΟΙΕΛΕ
Σε κλίμα συναινετικό πραγματοποιήθηκε εκτενής συνάντηση μεταξύ του υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη και του ΔΣ της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ), χθες Δευτέρα 24 Ιουλίου.
Τα υπό εξέταση ζητήματα του κλάδου είναι πολλά, με τα θέματα που έφεραν στο τραπέζι οι εκπρόσωποι της ιδιωτικής εκπαίδευσης να βρίσκουν ‘ευήκοα ώτα’. Στη συνάντηση, η οποία είχε πολύωρη διάρκεια, τέθηκαν βάσεις διαλόγου, όπως επισημαίνουν οι ίδιοι, όχι όμως χωρίς να εκφράζουν κάποια δυσπιστία μέχρι να δουν τις κυβερνητικές προθέσεις να γίνονται πράξη.
Πολλά και κρίσιμα τα ζητήματα προς επίλυση στην ιδιωτική εκπαίδευση
Μία κατάσταση δυσμενή στην ιδιωτική εκπαίδευση περιέγραψαν στον υπουργό ο πρόεδρος και τα μέλη του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, ως κυριότερα ζητήματα αναφέρουν τη δραματική επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών μετά την εφαρμογή του Νόμου Κεραμέως, με αποτέλεσμα πάνω από το 30% αυτών να έχουν φύγει από τη θέση τους μέσα σε λιγότερο από 3 χρόνια. Την εντατικοποίηση της χωρίς αμοιβή εργασίας τους, όπως στις περιπτώσεις συγγραφής εγχειριδίων ή δράσεων εκτός ωραρίου. Την παραβίαση της εκπαιδευτικής νομοθεσίας και την συγκάλυψή τους από στελέχη Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων. Την χαοτική κατάσταση στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία με αντίστοιχη καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων των νηπιαγωγών. Την οικονομική εξαθλίωση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών με την ένταξη στο Ενιαίο Μισθολόγιο και την κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού. Την δυσμενή εργασιακή πραγματικότητα και την απουσία εποπτείας σε Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών και σε ιδιωτικά ΙΕΚ αλλά και τους κινδύνους για εργαζόμενους και μαθητές στα απολύτως αρρύθμιστα Κέντρα Μελέτης και στα summer camps.
Τι ζητά η ΟΙΕΛΕ από τον υπουργό Παιδείας
Η ΟΙΕΛΕ προχώρησε στην κατάθεση μίας σειράς αιτημάτων, όπως η αναβάθμιση και ενίσχυση της ειδικής αγωγής. Ο εξορθολογισμός των απολύσεων με προδικαστικό έλεγχο αλλά και η καθιέρωση του Συνηγόρου του Εκπαιδευτικού. Η επαναλειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων. Η αποφασιστική ενίσχυση της εποπτείας του ΥΠΑΙΘΑ στα ιδιωτικά σχολεία και η αντιμετώπιση της διαφθοράς και της γραφειοκρατίας με ψηφιοποίηση των διαδικασιών και των ελέγχων. Η αναθεώρηση του πλαισίου της αξιολόγησης μέσα από το διάλογο με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες. Η συνέχιση της πρόσληψης εκπαιδευτικών με προϋπηρεσία με μοριοδότηση κι όχι με γραπτό διαγωνισμό. Η επαναφορά της χορήγησης εκπαιδευτικών αδειών με αποδοχές. Η ενίσχυση των επιστημονικών Ινστιτούτων των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών. Η εφαρμογή μετά από 7 χρόνια, που έχει τυπικά ψηφιστεί, της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ελέγχου των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών σε Φροντιστήρια και σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών και η ενίσχυση των πειθαρχικών καθηκόντων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης. Η νομοθετική ρύθμιση του χώρου των Κέντρων Μελέτης. Η επιβολή συγκεκριμένων προδιαγραφών για τα summer camps. Η καταγραφή των ψηφιακών πλατφορμών εκπαίδευσης και η εναρμόνιση των συνθηκών εργασίας τους με αυτές των ιδιωτικών εκπαιδευτικών σε Φροντιστήρια και σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών καθώς και η άμεση εφαρμογή πλατφόρμας ελέγχου για τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών.
Πιερρακάκης: Ανοιχτός στο διάλογο - Τα επόμενα βήματα για την ιδιωτική εκπαίδευση
Τη μείωση της γραφειοκρατίας και την ψηφιοποίηση, προέταξε ως βασικό πυλώνα της πολιτικής του, ο υπουργός Παιδείας. Δεσμεύθηκε, επίσης, για την άμεση εφαρμογή της πλατφόρμας ελέγχου για τα Φροντιστήρια και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών αλλά και του ενδελεχούς ελέγχου σχετικά με τις καταγγελίες, τις οποίες κατέθεσε η ΟΙΕΛΕ κατά τη συνάντησή τους. Με τη δέουσα προσοχή, θα προσεγγίσει, επίσης, τα εργασιακά ζητήματα του κλάδου, όπως τέθηκαν. Ο υπουργός θα περιμένει συγκεκριμένες θέσεις από την πλευρά της Ομοσπονδίας για τα θέματα εποπτείας καθώς και για τα Κέντρα Μελέτης και τα summer camps. Επιπλέον, η συγκρότηση άτυπων επιτροπών εξέτασης θεμάτων εκπαιδευτικής επικαιρότητας, θεωρεί πως θα ευνοήσει τον ουσιαστικό διάλογο ενώ η πρόταση για το θεσμό του Συνηγόρου του Εκπαιδευτικού, ως ενός ακόμη φορέα κοινωνικού ελέγχου στην εκπαίδευση, θεωρείται ενδιαφέρουσα. Η πολύτιμη προσφορά των εκπαιδευτικών με προϋπηρεσία στην τάξη, αναγνωρίζεται από τον υπουργό, ο οποίος στη συζήτηση για τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ τόνισε πως μελετά τις προτάσεις από τους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να διαμορφωθεί ένα σύστημα δίκαιο, το οποίο θα επιτρέψει και στους έμπειρους αλλά και στους άνεργους νέους πτυχιούχους εκπαιδευτικούς να ενσωματωθούν.
Κλείνοντας, ο κ.Πιερρακάκης επεσήμανε πως όχι μόνο θα προχωρήσει στην προσεκτική εξέταση όσων ζητημάτων έθεσε η ΟΙΕΛΕ κατά την μεταξύ τους συνάντηση αλλά ακόμη και στα σημεία που υπάρχει διαφωνία, θα επιχειρηθεί η υιοθέτηση μέρους των προτάσεων των εκπαιδευτικών.
Ειδήσεις σήμερα:
Μητσοτάκης: Έχουμε μπροστά ένα δύσκολο καλοκαίρι με τις φωτιές - Όλοι σε απόλυτη επιφυλακή
Φωτιά σε οικοπεδική έκταση στο Τατόι
Μαριάννα Βαρδινογιάννη: Διέθεσε 50 εκατ. ευρώ, έσωσε πάνω από 1.000 καρκινοπαθή παιδιά
Τα υπό εξέταση ζητήματα του κλάδου είναι πολλά, με τα θέματα που έφεραν στο τραπέζι οι εκπρόσωποι της ιδιωτικής εκπαίδευσης να βρίσκουν ‘ευήκοα ώτα’. Στη συνάντηση, η οποία είχε πολύωρη διάρκεια, τέθηκαν βάσεις διαλόγου, όπως επισημαίνουν οι ίδιοι, όχι όμως χωρίς να εκφράζουν κάποια δυσπιστία μέχρι να δουν τις κυβερνητικές προθέσεις να γίνονται πράξη.
Πολλά και κρίσιμα τα ζητήματα προς επίλυση στην ιδιωτική εκπαίδευση
Μία κατάσταση δυσμενή στην ιδιωτική εκπαίδευση περιέγραψαν στον υπουργό ο πρόεδρος και τα μέλη του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, ως κυριότερα ζητήματα αναφέρουν τη δραματική επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών μετά την εφαρμογή του Νόμου Κεραμέως, με αποτέλεσμα πάνω από το 30% αυτών να έχουν φύγει από τη θέση τους μέσα σε λιγότερο από 3 χρόνια. Την εντατικοποίηση της χωρίς αμοιβή εργασίας τους, όπως στις περιπτώσεις συγγραφής εγχειριδίων ή δράσεων εκτός ωραρίου. Την παραβίαση της εκπαιδευτικής νομοθεσίας και την συγκάλυψή τους από στελέχη Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων. Την χαοτική κατάσταση στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία με αντίστοιχη καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων των νηπιαγωγών. Την οικονομική εξαθλίωση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών με την ένταξη στο Ενιαίο Μισθολόγιο και την κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού. Την δυσμενή εργασιακή πραγματικότητα και την απουσία εποπτείας σε Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών και σε ιδιωτικά ΙΕΚ αλλά και τους κινδύνους για εργαζόμενους και μαθητές στα απολύτως αρρύθμιστα Κέντρα Μελέτης και στα summer camps.
Τι ζητά η ΟΙΕΛΕ από τον υπουργό Παιδείας
Η ΟΙΕΛΕ προχώρησε στην κατάθεση μίας σειράς αιτημάτων, όπως η αναβάθμιση και ενίσχυση της ειδικής αγωγής. Ο εξορθολογισμός των απολύσεων με προδικαστικό έλεγχο αλλά και η καθιέρωση του Συνηγόρου του Εκπαιδευτικού. Η επαναλειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων. Η αποφασιστική ενίσχυση της εποπτείας του ΥΠΑΙΘΑ στα ιδιωτικά σχολεία και η αντιμετώπιση της διαφθοράς και της γραφειοκρατίας με ψηφιοποίηση των διαδικασιών και των ελέγχων. Η αναθεώρηση του πλαισίου της αξιολόγησης μέσα από το διάλογο με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες. Η συνέχιση της πρόσληψης εκπαιδευτικών με προϋπηρεσία με μοριοδότηση κι όχι με γραπτό διαγωνισμό. Η επαναφορά της χορήγησης εκπαιδευτικών αδειών με αποδοχές. Η ενίσχυση των επιστημονικών Ινστιτούτων των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών. Η εφαρμογή μετά από 7 χρόνια, που έχει τυπικά ψηφιστεί, της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ελέγχου των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών σε Φροντιστήρια και σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών και η ενίσχυση των πειθαρχικών καθηκόντων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης. Η νομοθετική ρύθμιση του χώρου των Κέντρων Μελέτης. Η επιβολή συγκεκριμένων προδιαγραφών για τα summer camps. Η καταγραφή των ψηφιακών πλατφορμών εκπαίδευσης και η εναρμόνιση των συνθηκών εργασίας τους με αυτές των ιδιωτικών εκπαιδευτικών σε Φροντιστήρια και σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών καθώς και η άμεση εφαρμογή πλατφόρμας ελέγχου για τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών.
Πιερρακάκης: Ανοιχτός στο διάλογο - Τα επόμενα βήματα για την ιδιωτική εκπαίδευση
Τη μείωση της γραφειοκρατίας και την ψηφιοποίηση, προέταξε ως βασικό πυλώνα της πολιτικής του, ο υπουργός Παιδείας. Δεσμεύθηκε, επίσης, για την άμεση εφαρμογή της πλατφόρμας ελέγχου για τα Φροντιστήρια και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών αλλά και του ενδελεχούς ελέγχου σχετικά με τις καταγγελίες, τις οποίες κατέθεσε η ΟΙΕΛΕ κατά τη συνάντησή τους. Με τη δέουσα προσοχή, θα προσεγγίσει, επίσης, τα εργασιακά ζητήματα του κλάδου, όπως τέθηκαν. Ο υπουργός θα περιμένει συγκεκριμένες θέσεις από την πλευρά της Ομοσπονδίας για τα θέματα εποπτείας καθώς και για τα Κέντρα Μελέτης και τα summer camps. Επιπλέον, η συγκρότηση άτυπων επιτροπών εξέτασης θεμάτων εκπαιδευτικής επικαιρότητας, θεωρεί πως θα ευνοήσει τον ουσιαστικό διάλογο ενώ η πρόταση για το θεσμό του Συνηγόρου του Εκπαιδευτικού, ως ενός ακόμη φορέα κοινωνικού ελέγχου στην εκπαίδευση, θεωρείται ενδιαφέρουσα. Η πολύτιμη προσφορά των εκπαιδευτικών με προϋπηρεσία στην τάξη, αναγνωρίζεται από τον υπουργό, ο οποίος στη συζήτηση για τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ τόνισε πως μελετά τις προτάσεις από τους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να διαμορφωθεί ένα σύστημα δίκαιο, το οποίο θα επιτρέψει και στους έμπειρους αλλά και στους άνεργους νέους πτυχιούχους εκπαιδευτικούς να ενσωματωθούν.
Κλείνοντας, ο κ.Πιερρακάκης επεσήμανε πως όχι μόνο θα προχωρήσει στην προσεκτική εξέταση όσων ζητημάτων έθεσε η ΟΙΕΛΕ κατά την μεταξύ τους συνάντηση αλλά ακόμη και στα σημεία που υπάρχει διαφωνία, θα επιχειρηθεί η υιοθέτηση μέρους των προτάσεων των εκπαιδευτικών.
Ειδήσεις σήμερα:
Μητσοτάκης: Έχουμε μπροστά ένα δύσκολο καλοκαίρι με τις φωτιές - Όλοι σε απόλυτη επιφυλακή
Φωτιά σε οικοπεδική έκταση στο Τατόι
Μαριάννα Βαρδινογιάννη: Διέθεσε 50 εκατ. ευρώ, έσωσε πάνω από 1.000 καρκινοπαθή παιδιά
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr