Πτώση Canadair - Αεροναυπηγός Καραϊωσηφίδης: Το αεροσκάφος δεν πρόλαβε να πάρει ύψος αμέσως μετά τη ρίψη
25.07.2023
17:29
«Πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η τροχιά που θα ακολουθήσει το αεροσκάφος αμέσως μετά τη ρίψη του νερού» τόνισε
Λεπτομέρειες σχετικά με το τι μπορεί να έχει συμβεί με την πτώση του Canadair στην Κάρυστο έδωσε ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης.
Μιλώντας στην ΕΡΤ, σημείωσε ότι τα συγκεκριμένα αεροπλάνα (CL-215) δεν έχουν σύστημα εκτίναξης ή διαφυγής και ότι η μόνη ελπίδα που έχουν οι χειριστές σε περίπτωση που συμβεί κάτι, είναι να επιχειρήσουν αναγκαστική προσγείωση έστω και σε ανώμαλο έδαφος, όπως συνέβη το 2015 στη Λακωνία και το 2016 στα Δερβενοχώρια, είτε (αν βρίσκονται κοντά στην θάλασσα) αναγκαστική προσθαλάσσωση.
Παρόλο που το βίντεο που βλέπουμε δυστυχώς δεν δίνει πολλές ελπίδες για επιβίωση των δύο χειριστών, είναι σημαντικό, τόνισε, καθώς δείχνει τον δεξιό πλωτήρα (το βοηθητικό εξάρτημα του αεροπλάνου το οποίο τον βοηθάει στην προσθαλάσσωση για να μην ακουμπήσει το φτερό κάτω) να ακουμπάει στις κορυφές των δέντρων και να σπάει.
Αυτό σημαίνει πως το αεροσκάφος δεν πρόλαβε να πάρει ύψος αμέσως μετά τη ρίψη που πραγματοποίησε. Και αυτό παρά το γεγονός, ότι το Canadair αμέσως μετά τη ρίψη εκτινάσσεται στον αέρα καθώς γίνεται πολύ ελαφρύτερο μην έχοντας πλέον το βάρος του νερού που κουβαλά.
Ωστόσο, όπως τόνισε ο κ. Καραϊωσηφίδης, πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η τροχιά που θα ακολουθήσει αμέσως μετά τη ρίψη του νερού.
«Δεν υπήρχε χώρος ελιγμών»
Άγνωστο παραμένει τι συνέβη προηγουμένως και η τροχιά του αεροπλάνου το οδήγησε να πάρει μεγάλη κλίση δεξιά και στη συνέχεια να βρεθεί μέσα στο εδαφικό ανάγλυφο. «Από κει και ύστερα δεν υπήρχε ούτε χρόνος αλλά κυρίως ούτε χώρος ελιγμών» τόνισε ο κ.Καραϊωσηφίδης.
Όσον αφορά στο πώς αποφασίζεται το ύψος από το οποίο θα γίνει η ρίψη απάντησε ότι η εκπαίδευση των πιλότων γίνεται με βάση προδιαγραφές. Δηλαδή υπάρχει ένα σημείο εισόδου στην περιοχή της φωτιάς και ένα υπολογιζόμενο σημείο εξόδου.
Μάλιστα, προτού γίνει η ρίψη, τα αεροπλάνα περνούν από πάνω και κάνουν επιθεώρηση του χώρου, ιδιαίτερα αν είναι η πρώτη φορά η πρώτη ρίψη της ημέρας μετά την υδροληψία.
«Είναι θέμα εμπειρίας, είναι θέμα συνθηκών και βέβαια όλα γίνονται με γνώμονα την ασφάλεια. Είναι απόφαση του πιλότου μέχρι τι βάθος θα κατέβει για να κάνει τη ρίψη, χωρίς να υπάρχει κάποιο σύστημα ή κάποιο άλλο βοήθημα, δυστυχώς» κατέληξε ο αεροναυπηγός.
Να σημειώσουμε εδώ, πως οι συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή όπου επιχειρείται μια ρίψη είναι ιδαίτερα αντίξοες, με ισχυρά ρεύματα αέρα εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών αλλά και της ισχύος των ανέμων που πνέουν, προϊόν του μικοκλίματος που δημιουργούν οι πυρκαγιές. Όλα αυτά μπορεί αν επηρεάσουν την πορεία του αεροσκάφους, ειδικά τη στιγμή που αυτό ελαφρώνει μετά τη ρίψη.
Ειδήσεις σήμερα
Κάρυστος: Έπεσε Canadair σε ρεματιά ενώ επιχειρούσε στην κατάσβεση της πυρκαγιάς
Κάρυστος: Η στιγμή που το Canadair συντρίβεται στην Κάρυστο - Βίντεο ντοκουμέντο
Κάρυστος: Το σημείο στο οποίο συνετρίβη το Canadair - Δείτε βίντεο
Μιλώντας στην ΕΡΤ, σημείωσε ότι τα συγκεκριμένα αεροπλάνα (CL-215) δεν έχουν σύστημα εκτίναξης ή διαφυγής και ότι η μόνη ελπίδα που έχουν οι χειριστές σε περίπτωση που συμβεί κάτι, είναι να επιχειρήσουν αναγκαστική προσγείωση έστω και σε ανώμαλο έδαφος, όπως συνέβη το 2015 στη Λακωνία και το 2016 στα Δερβενοχώρια, είτε (αν βρίσκονται κοντά στην θάλασσα) αναγκαστική προσθαλάσσωση.
Παρόλο που το βίντεο που βλέπουμε δυστυχώς δεν δίνει πολλές ελπίδες για επιβίωση των δύο χειριστών, είναι σημαντικό, τόνισε, καθώς δείχνει τον δεξιό πλωτήρα (το βοηθητικό εξάρτημα του αεροπλάνου το οποίο τον βοηθάει στην προσθαλάσσωση για να μην ακουμπήσει το φτερό κάτω) να ακουμπάει στις κορυφές των δέντρων και να σπάει.
Αυτό σημαίνει πως το αεροσκάφος δεν πρόλαβε να πάρει ύψος αμέσως μετά τη ρίψη που πραγματοποίησε. Και αυτό παρά το γεγονός, ότι το Canadair αμέσως μετά τη ρίψη εκτινάσσεται στον αέρα καθώς γίνεται πολύ ελαφρύτερο μην έχοντας πλέον το βάρος του νερού που κουβαλά.
Ωστόσο, όπως τόνισε ο κ. Καραϊωσηφίδης, πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η τροχιά που θα ακολουθήσει αμέσως μετά τη ρίψη του νερού.
«Δεν υπήρχε χώρος ελιγμών»
Άγνωστο παραμένει τι συνέβη προηγουμένως και η τροχιά του αεροπλάνου το οδήγησε να πάρει μεγάλη κλίση δεξιά και στη συνέχεια να βρεθεί μέσα στο εδαφικό ανάγλυφο. «Από κει και ύστερα δεν υπήρχε ούτε χρόνος αλλά κυρίως ούτε χώρος ελιγμών» τόνισε ο κ.Καραϊωσηφίδης.
Όσον αφορά στο πώς αποφασίζεται το ύψος από το οποίο θα γίνει η ρίψη απάντησε ότι η εκπαίδευση των πιλότων γίνεται με βάση προδιαγραφές. Δηλαδή υπάρχει ένα σημείο εισόδου στην περιοχή της φωτιάς και ένα υπολογιζόμενο σημείο εξόδου.
Μάλιστα, προτού γίνει η ρίψη, τα αεροπλάνα περνούν από πάνω και κάνουν επιθεώρηση του χώρου, ιδιαίτερα αν είναι η πρώτη φορά η πρώτη ρίψη της ημέρας μετά την υδροληψία.
«Είναι θέμα εμπειρίας, είναι θέμα συνθηκών και βέβαια όλα γίνονται με γνώμονα την ασφάλεια. Είναι απόφαση του πιλότου μέχρι τι βάθος θα κατέβει για να κάνει τη ρίψη, χωρίς να υπάρχει κάποιο σύστημα ή κάποιο άλλο βοήθημα, δυστυχώς» κατέληξε ο αεροναυπηγός.
Να σημειώσουμε εδώ, πως οι συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή όπου επιχειρείται μια ρίψη είναι ιδαίτερα αντίξοες, με ισχυρά ρεύματα αέρα εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών αλλά και της ισχύος των ανέμων που πνέουν, προϊόν του μικοκλίματος που δημιουργούν οι πυρκαγιές. Όλα αυτά μπορεί αν επηρεάσουν την πορεία του αεροσκάφους, ειδικά τη στιγμή που αυτό ελαφρώνει μετά τη ρίψη.
Ειδήσεις σήμερα
Κάρυστος: Έπεσε Canadair σε ρεματιά ενώ επιχειρούσε στην κατάσβεση της πυρκαγιάς
Κάρυστος: Η στιγμή που το Canadair συντρίβεται στην Κάρυστο - Βίντεο ντοκουμέντο
Κάρυστος: Το σημείο στο οποίο συνετρίβη το Canadair - Δείτε βίντεο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr