Χειροποίητες ρέπλικες θρυλικών Porsche made in Greece
Χειροποίητες ρέπλικες θρυλικών Porsche made in Greece
Πριν από 20 χρόνια ο Ηλίας Γαγανέλης επέστρεψε από τη Γερμανία και κεφαλαιοποίησε την τεχνογνωσία που απέκτησε. Τώρα η εταιρεία του στην Κατερίνη έχει πουλήσει περίπου 260 οχήματα, αξίας από 50.000 έως και άνω των 100.000 ευρώ
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Ντόχα στο Κατάρ, που θα γίνει στις 5-14 Οκτωβρίου, η ελληνική σημαία θα βρίσκεται σε περίοπτη θέση. «Τι δουλειά έχει η Ελλάδα σε μια έκθεση κατασκευαστών αυτοκινήτων;» θα αναρωτηθεί κανείς. Κι όμως, εδώ και κάποια χρόνια έχει!
Στο επερχόμενο Σαλόνι της Ντόχα, όπως και στο επόμενο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (θα πραγματοποιηθεί στις αρχές του 2024) το «παρών» θα δώσει η πρώτη και μόνη ελληνική εταιρεία κατασκευής και εξαγωγής αυτοκινήτων: η RCH Hellas, η οποία με αργά, προσεκτικά και σταθερά βήματα ανεβάζει ταχύτητα για την παρουσία της στην παγκόσμια αγορά.
Με την έδρα και τις εγκαταστάσεις της στην Κατερίνη, η εταιρεία ξεκίνησε από το 2007 δημιουργώντας (αδειοδοτημένες) ρέπλικες θρυλικών μοντέλων του παρελθόντος χρησιμοποιώντας σασί «σκαραβαίου» και σήμερα παράγει δικά της, χειροποίητα αυτοκίνητα σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας πλέον και το πάτωμά τους. Η γκάμα των επτά μοντέλων που διαθέτει αφορά οχήματα ρετρό σχεδίασης για τους λάτρεις του κλασικού και οχήματα ελευθέρου χρόνου τύπου buggy, κατάλληλα για αμμώδεις και παραθαλάσσιες περιοχές.
Εξάγει σε 17 χώρες, με κύριες αγορές τη γερμανική και την ιταλική και σήμερα κάνει το πρώτο βήμα στον αραβικό κόσμο, καθώς καταγράφει μεγάλο ενδιαφέρον για τα μοντέλα της.
Η αρχή
Πριν από περίπου 20 χρόνια ο κ. Ηλίας Γαγανέλης αποφάσισε να επιστρέψει από τη Γερμανία, όπου μεγάλωσε, για να κεφαλαιοποιήσει την τεχνογνωσία που είχε στην αμαξοποιία και την κατασκευή ρεπλίκων κλασικών αυτοκινήτων. Ονειρό του ήταν να ξεκινήσει μια αυτοκινητοβιομηχανία στην Ελλάδα και να την καταστήσει εξαγωγική σε όλο τον κόσμο.
Τη δουλειά την ήξερε καλά, τον χώρο επίσης, και έτσι έκανε το βήμα ανοίγοντας την RCH Hellas (αρχικά η εταιρεία ονομαζόταν Replicar Hellas) στην Κατερίνη. Εκεί έστησε μια μικρή βιοτεχνία με 10 εργαζομένους και ξεκίνησε να παράγει ρέπλικες των θρυλικών Porsche 356 και 550 Spyder, αφού πήρε τις απαραίτητες άδειες από τη (γερμανική) αυτοκινητοβιομηχανία που κατείχε τα δικαιώματα. Ωστόσο, ουδείς προφήτης στον τόπο του.
Στην Ελλάδα που έμπαινε στη βαθύτερη κρίση της Ιστορίας της ο κ. Γαγανέλης αντιμετωπιζόταν περίπου σαν... μισότρελος Δον Κιχώτης αντί για επιχειρηματίας. Και έτσι, συνέβαινε το οξύμωρο: η RCH αναπτυσσόταν, άρχισε να κατασκευάζει δικά της μοντέλα, πήρε άδειες και εγκρίσεις τύπου μικρής σειράς από τις Αρχές των χωρών στις οποίες και εξήγαγε, όμως δεν... μπορούσε να δοκιμάσει τα αυτοκίνητα που έφτιαχνε με ελληνικές πινακίδες - ούτε φυσικά να τα πουλήσει στη χώρα στην οποία φτιάχνονταν!Οι ελληνικές αρχές έμπλεξαν στη γραφειοκρατία και ο κ. Γαγανέλης, που ξεκίνησε με 5.000 ευρώ στην τσέπη, έβλεπε ό,τι είχε δημιουργήσει με μόχθο να κινδυνεύει να χαθεί.
Χτύπησε πόρτες, ζήτησε συναντήσεις με υπουργούς και κρατικά στελέχη που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην επιτάχυνση των διαδικασιών έκδοσης πινακίδων στην Ελλάδα. Η λογική έλεγε ότι επρόκειτο για εύκολη διαδικασία, με δεδομένο ότι οι γερμανικοί, αυστριακοί, ιταλικοί, ελβετικοί και άλλοι οργανισμοί είχαν χορηγήσει τις απαραίτητες άδειες/εγκρίσεις και επέτρεπαν την ταξινόμηση αυτοκινήτων της RCH.
Στο επερχόμενο Σαλόνι της Ντόχα, όπως και στο επόμενο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (θα πραγματοποιηθεί στις αρχές του 2024) το «παρών» θα δώσει η πρώτη και μόνη ελληνική εταιρεία κατασκευής και εξαγωγής αυτοκινήτων: η RCH Hellas, η οποία με αργά, προσεκτικά και σταθερά βήματα ανεβάζει ταχύτητα για την παρουσία της στην παγκόσμια αγορά.
Με την έδρα και τις εγκαταστάσεις της στην Κατερίνη, η εταιρεία ξεκίνησε από το 2007 δημιουργώντας (αδειοδοτημένες) ρέπλικες θρυλικών μοντέλων του παρελθόντος χρησιμοποιώντας σασί «σκαραβαίου» και σήμερα παράγει δικά της, χειροποίητα αυτοκίνητα σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας πλέον και το πάτωμά τους. Η γκάμα των επτά μοντέλων που διαθέτει αφορά οχήματα ρετρό σχεδίασης για τους λάτρεις του κλασικού και οχήματα ελευθέρου χρόνου τύπου buggy, κατάλληλα για αμμώδεις και παραθαλάσσιες περιοχές.
Εξάγει σε 17 χώρες, με κύριες αγορές τη γερμανική και την ιταλική και σήμερα κάνει το πρώτο βήμα στον αραβικό κόσμο, καθώς καταγράφει μεγάλο ενδιαφέρον για τα μοντέλα της.
Η αρχή
Πριν από περίπου 20 χρόνια ο κ. Ηλίας Γαγανέλης αποφάσισε να επιστρέψει από τη Γερμανία, όπου μεγάλωσε, για να κεφαλαιοποιήσει την τεχνογνωσία που είχε στην αμαξοποιία και την κατασκευή ρεπλίκων κλασικών αυτοκινήτων. Ονειρό του ήταν να ξεκινήσει μια αυτοκινητοβιομηχανία στην Ελλάδα και να την καταστήσει εξαγωγική σε όλο τον κόσμο.
Τη δουλειά την ήξερε καλά, τον χώρο επίσης, και έτσι έκανε το βήμα ανοίγοντας την RCH Hellas (αρχικά η εταιρεία ονομαζόταν Replicar Hellas) στην Κατερίνη. Εκεί έστησε μια μικρή βιοτεχνία με 10 εργαζομένους και ξεκίνησε να παράγει ρέπλικες των θρυλικών Porsche 356 και 550 Spyder, αφού πήρε τις απαραίτητες άδειες από τη (γερμανική) αυτοκινητοβιομηχανία που κατείχε τα δικαιώματα. Ωστόσο, ουδείς προφήτης στον τόπο του.
Στην Ελλάδα που έμπαινε στη βαθύτερη κρίση της Ιστορίας της ο κ. Γαγανέλης αντιμετωπιζόταν περίπου σαν... μισότρελος Δον Κιχώτης αντί για επιχειρηματίας. Και έτσι, συνέβαινε το οξύμωρο: η RCH αναπτυσσόταν, άρχισε να κατασκευάζει δικά της μοντέλα, πήρε άδειες και εγκρίσεις τύπου μικρής σειράς από τις Αρχές των χωρών στις οποίες και εξήγαγε, όμως δεν... μπορούσε να δοκιμάσει τα αυτοκίνητα που έφτιαχνε με ελληνικές πινακίδες - ούτε φυσικά να τα πουλήσει στη χώρα στην οποία φτιάχνονταν!Οι ελληνικές αρχές έμπλεξαν στη γραφειοκρατία και ο κ. Γαγανέλης, που ξεκίνησε με 5.000 ευρώ στην τσέπη, έβλεπε ό,τι είχε δημιουργήσει με μόχθο να κινδυνεύει να χαθεί.
Χτύπησε πόρτες, ζήτησε συναντήσεις με υπουργούς και κρατικά στελέχη που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην επιτάχυνση των διαδικασιών έκδοσης πινακίδων στην Ελλάδα. Η λογική έλεγε ότι επρόκειτο για εύκολη διαδικασία, με δεδομένο ότι οι γερμανικοί, αυστριακοί, ιταλικοί, ελβετικοί και άλλοι οργανισμοί είχαν χορηγήσει τις απαραίτητες άδειες/εγκρίσεις και επέτρεπαν την ταξινόμηση αυτοκινήτων της RCH.
Οχι στην Ελλάδα. Υποτίμηση και χλευασμός ήταν η συνήθης αντιμετώπιση που είχε. Η μη αναγνώριση του τελικού προϊόντος από το Ελληνικό Δημόσιο απέκοπτε και την πρόσβαση της επιχείρησης στον δανεισμό από ελληνικές τράπεζες. Και αφού το σίριαλ συνεχιζόταν για περίπου δέκα χρόνια, άρχισαν οι σειρήνες για πώληση της RCH σε ξένες εταιρείες. Κίνηση που έμοιαζε λογική, καθώς το πρότζεκτ κινδύνευε να χαθεί στη λήθη.
Ο κ. Γαγανέλης δεν το έβαλε κάτω. Συνέχισε να παράγει και να εξάγει προσπαθώντας να βρει τον Ελληνα αξιωματούχο που θα άκουγε το -δίκαιο- αίτημά του. Ο οποίος βρέθηκε στο πρόσωπο του κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, όταν ήταν υφυπουργός Μεταφορών. Οι ελληνικές πινακίδες βγήκαν. Η γραφειοκρατία ξεπεράστηκε. Η RCH μπορούσε τώρα να ανοίξει τα φτερά της.
Το πρώτο βήμα έγινε στην ελληνική αγορά, αφού πήρε την πρώτη παραγγελία της, την οποία και παρέδωσε: πρόκειται για οκτώ RCH Buggy, ανοιχτά οχήματα που παραδόθηκαν σε εταιρείες οι οποίες δραστηριοποιούνται στα ελληνικά νησιά ώστε να τα χρησιμοποιούν για ενοικιάσεις, γυρίσματα βιντεοκλίπ (ήδη τα έχουμε δει σε κάποια) και άλλες δραστηριότητες. Ακολούθησαν παραγγελίες και άλλων μοντέλων.
Οι εξαγωγές
Στο μεταξύ, η RCH δεν είχε απλώς εισχωρήσει στην -ιδιαίτερη και δύσκολη- αγορά των ρετρό αυτοκινήτων σε όλο τον πλανήτη, αλλά είχε δημιουργήσει και καλό όνομα. Οι παραγγελίες είχαν πληθύνει, φτάνοντας τα μοντέλα της να κυκλοφορούν σε 17 χώρες, κυρίως στην Ευρώπη, από το Μονακό, το Λιχτενστάιν, την Ανδόρα και το Λουξεμβούργο έως τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ελβετία, την Αγγλία, την Ισπανία, την Ιταλία, την Ιρλανδία, αλλά και μέχρι τη μακρινή Ουρουγουάη.
Η εταιρεία απέκτησε φήμη υπερπολλαπλάσια του μεγέθους της, καθώς έως σήμερα έχει δημιουργήσει και πουλήσει περίπου 260 αυτοκίνητα, όλα χειροποίητα και μοναδικά, αξίας από 50.000 έως και άνω των 100.000 ευρώ. Με τη μερίδα του λέοντος να εξάγεται στη Γερμανία, όπου η ζήτηση παραμένει μεγάλη, το γερμανικό τηλεοπτικό δίκτυο RTL έστειλε συνεργείο στην Κατερίνη για να καταγράψει το «ελληνικό φαινόμενο της αυτοκινητοβιομηχανίας». Και το 2021 το τουρκικής καταγωγής μέλος του Γερμανικού Ομοσπονδιακού Κοινοβουλίου (και ενεργός φιλέλληνας) Τζεμ Οζντεμίρ πραγματοποίησε επίσκεψη στην Κατερίνη. Μοναδικός σκοπός, η περιήγηση στις εγκαταστάσεις της RCH και η γνωριμία με τον ανερχόμενο Ευρωπαίο κατασκευαστή αυτοκινήτων.
Γιατί τα αυτοκίνητα της RCH έχουν προλάβει ήδη να εδραιώσουν τη φήμη τους για την κορυφαία ποιότητα κατασκευής και την αξιοπιστία τους. Και μάλιστα σήμερα τα χειροποίητα μοντέλα της ως μεταχειρισμένα πωλούνται ακριβότερα από την αξία στην οποία αγοράστηκαν λόγω της αναμονής που χρειάζεται για την παραλαβή ενός νέου και επειδή θεωρούνται συλλεκτικά!
Με τους πελάτες της να γίνονται φανατικοί της ελληνικής μάρκας -μάλιστα, ένας εξ αυτών δήλωσε ότι τις πρώτες ημέρες παραλαβής του αυτοκινήτου του αρνούνταν να κοιμηθεί στο σπίτι του και προτιμούσε να αγκαλιάζει το τιμόνι του-, η RCH έκανε τις πρώτες της πωλήσεις στην Ελλάδα και ανέπτυξε νέα μοντέλα όπως το buggy.
Ακολούθως είχε παρουσία στις εκθέσεις Retro Classic και AutoClassica στη Γερμανία και την Ιταλία αντίστοιχα, καθώς και στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2019. Μετά τα διθυραμβικά σχόλια που δέχτηκε η εταιρεία εκεί άρχισαν και οι συζητήσεις για επέκταση σε νέες αγορές.
Το μέλλον
Σήμερα η RCH διαθέτει μοναδικό κωδικό κατασκευαστή οχημάτων και όλες τις απαραίτητες διαπιστεύσεις και πιστοποιήσεις (εγκρίσεις Τύπου, TUV, ISO 9001 κ.ά.) για τη σχεδίαση και την κατασκευή αυτοκινήτων και ετοιμάζεται για το επόμενο βήμα. Καθώς η RCH έλαβε πρόσκληση να συμμετάσχει στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Ντόχα (ο διοργανωτής είναι ίδιος με αυτόν της Γενεύης), ο κ. Γαγανέλης ταξίδεψε στο Κατάρ, όπου συναντήθηκε με τοπικούς φορείς για την εξαγωγή των αυτοκινήτων του στη χώρα. Το κλίμα φαίνεται καλό και θεωρείται πως θα αποτελέσει το κλειδί για να καταφέρει η ελληνική εταιρεία να μπει με αξιώσεις στην αγορά των αραβικών χωρών, η οποία είναι παραδοσιακά καλός πελάτης για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Στα δύο διεθνή σαλόνια αυτοκινήτου η ελληνική αναπτυσσόμενη εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων θα επιδείξει την πλήρη γκάμα των μοντέλων της: τα RCH 356, 356 Special Edition, 356 GT, RCH 550, 356 Wide 1 και 356 Wide 2 καθώς και τα buggy της. Ολα τα μοντέλα της, εξυπηρετώντας τον ρετρό χαρακτήρα τους, φοράνε αερόψυκτους κινητήρες με καρμπυρατέρ, αν και η εταιρεία σύντομα θα παρουσιάσει και ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ακολουθώντας την -υποχρεωτική- στροφή στην ηλεκτροκίνηση.
Επόμενοι σταθμοί είναι η εξαγωγή στις ΗΠΑ -υπάρχει εν εξελίξει διαπραγμάτευση για άνοιγμα αντιπροσωπείας στο Μαϊάμι, όπου υπάρχουν ήδη παραγγελίες-, ενώ αυτό το διάστημα ετοιμάζονται αυτοκίνητα που έχουν παραγγελθεί για την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία.
Με δεδομένο ότι τα μοντέλα είναι πλήρως χειροποίητα και παραγγέλλονται συχνά βάσει των απαιτήσεων κάθε πελάτη, η κατασκευή τους διαρκεί περίπου 3 μήνες και, ως εκ τούτου, στόχος είναι η RCH να παράγει 50-70 αυτοκίνητα τον χρόνο.
Κάπως έτσι, η εταιρεία μπορεί να κάνει το επόμενο βήμα της και να μετατραπεί σε μεσαίου μεγέθους αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς έχει ήδη ανακοινώσει την έναρξη παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων και σχεδιάζει να μεταφέρει την παραγωγή των EV της στη Θεσσαλονίκη, με ορίζοντα παραδόσεων περίπου 700 οχημάτων κατ’ έτος. Ο κ. Γαγανέλης ονειρεύεται να μετατρέψει, μαζί με τον γιο του Σωκράτη, την RCH σε μια μεγάλη ευρωπαϊκή βιομηχανία - η εμπειρία δείχνει πως ίσως σε μερικά χρόνια η Ελλάδα να είναι στον χάρτη των υπολογίσιμων δυνάμεων της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο κ. Γαγανέλης δεν το έβαλε κάτω. Συνέχισε να παράγει και να εξάγει προσπαθώντας να βρει τον Ελληνα αξιωματούχο που θα άκουγε το -δίκαιο- αίτημά του. Ο οποίος βρέθηκε στο πρόσωπο του κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, όταν ήταν υφυπουργός Μεταφορών. Οι ελληνικές πινακίδες βγήκαν. Η γραφειοκρατία ξεπεράστηκε. Η RCH μπορούσε τώρα να ανοίξει τα φτερά της.
Το πρώτο βήμα έγινε στην ελληνική αγορά, αφού πήρε την πρώτη παραγγελία της, την οποία και παρέδωσε: πρόκειται για οκτώ RCH Buggy, ανοιχτά οχήματα που παραδόθηκαν σε εταιρείες οι οποίες δραστηριοποιούνται στα ελληνικά νησιά ώστε να τα χρησιμοποιούν για ενοικιάσεις, γυρίσματα βιντεοκλίπ (ήδη τα έχουμε δει σε κάποια) και άλλες δραστηριότητες. Ακολούθησαν παραγγελίες και άλλων μοντέλων.
Οι εξαγωγές
Στο μεταξύ, η RCH δεν είχε απλώς εισχωρήσει στην -ιδιαίτερη και δύσκολη- αγορά των ρετρό αυτοκινήτων σε όλο τον πλανήτη, αλλά είχε δημιουργήσει και καλό όνομα. Οι παραγγελίες είχαν πληθύνει, φτάνοντας τα μοντέλα της να κυκλοφορούν σε 17 χώρες, κυρίως στην Ευρώπη, από το Μονακό, το Λιχτενστάιν, την Ανδόρα και το Λουξεμβούργο έως τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ελβετία, την Αγγλία, την Ισπανία, την Ιταλία, την Ιρλανδία, αλλά και μέχρι τη μακρινή Ουρουγουάη.
Η εταιρεία απέκτησε φήμη υπερπολλαπλάσια του μεγέθους της, καθώς έως σήμερα έχει δημιουργήσει και πουλήσει περίπου 260 αυτοκίνητα, όλα χειροποίητα και μοναδικά, αξίας από 50.000 έως και άνω των 100.000 ευρώ. Με τη μερίδα του λέοντος να εξάγεται στη Γερμανία, όπου η ζήτηση παραμένει μεγάλη, το γερμανικό τηλεοπτικό δίκτυο RTL έστειλε συνεργείο στην Κατερίνη για να καταγράψει το «ελληνικό φαινόμενο της αυτοκινητοβιομηχανίας». Και το 2021 το τουρκικής καταγωγής μέλος του Γερμανικού Ομοσπονδιακού Κοινοβουλίου (και ενεργός φιλέλληνας) Τζεμ Οζντεμίρ πραγματοποίησε επίσκεψη στην Κατερίνη. Μοναδικός σκοπός, η περιήγηση στις εγκαταστάσεις της RCH και η γνωριμία με τον ανερχόμενο Ευρωπαίο κατασκευαστή αυτοκινήτων.
Γιατί τα αυτοκίνητα της RCH έχουν προλάβει ήδη να εδραιώσουν τη φήμη τους για την κορυφαία ποιότητα κατασκευής και την αξιοπιστία τους. Και μάλιστα σήμερα τα χειροποίητα μοντέλα της ως μεταχειρισμένα πωλούνται ακριβότερα από την αξία στην οποία αγοράστηκαν λόγω της αναμονής που χρειάζεται για την παραλαβή ενός νέου και επειδή θεωρούνται συλλεκτικά!
Με τους πελάτες της να γίνονται φανατικοί της ελληνικής μάρκας -μάλιστα, ένας εξ αυτών δήλωσε ότι τις πρώτες ημέρες παραλαβής του αυτοκινήτου του αρνούνταν να κοιμηθεί στο σπίτι του και προτιμούσε να αγκαλιάζει το τιμόνι του-, η RCH έκανε τις πρώτες της πωλήσεις στην Ελλάδα και ανέπτυξε νέα μοντέλα όπως το buggy.
Ακολούθως είχε παρουσία στις εκθέσεις Retro Classic και AutoClassica στη Γερμανία και την Ιταλία αντίστοιχα, καθώς και στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2019. Μετά τα διθυραμβικά σχόλια που δέχτηκε η εταιρεία εκεί άρχισαν και οι συζητήσεις για επέκταση σε νέες αγορές.
Το μέλλον
Σήμερα η RCH διαθέτει μοναδικό κωδικό κατασκευαστή οχημάτων και όλες τις απαραίτητες διαπιστεύσεις και πιστοποιήσεις (εγκρίσεις Τύπου, TUV, ISO 9001 κ.ά.) για τη σχεδίαση και την κατασκευή αυτοκινήτων και ετοιμάζεται για το επόμενο βήμα. Καθώς η RCH έλαβε πρόσκληση να συμμετάσχει στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Ντόχα (ο διοργανωτής είναι ίδιος με αυτόν της Γενεύης), ο κ. Γαγανέλης ταξίδεψε στο Κατάρ, όπου συναντήθηκε με τοπικούς φορείς για την εξαγωγή των αυτοκινήτων του στη χώρα. Το κλίμα φαίνεται καλό και θεωρείται πως θα αποτελέσει το κλειδί για να καταφέρει η ελληνική εταιρεία να μπει με αξιώσεις στην αγορά των αραβικών χωρών, η οποία είναι παραδοσιακά καλός πελάτης για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Στα δύο διεθνή σαλόνια αυτοκινήτου η ελληνική αναπτυσσόμενη εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων θα επιδείξει την πλήρη γκάμα των μοντέλων της: τα RCH 356, 356 Special Edition, 356 GT, RCH 550, 356 Wide 1 και 356 Wide 2 καθώς και τα buggy της. Ολα τα μοντέλα της, εξυπηρετώντας τον ρετρό χαρακτήρα τους, φοράνε αερόψυκτους κινητήρες με καρμπυρατέρ, αν και η εταιρεία σύντομα θα παρουσιάσει και ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ακολουθώντας την -υποχρεωτική- στροφή στην ηλεκτροκίνηση.
Επόμενοι σταθμοί είναι η εξαγωγή στις ΗΠΑ -υπάρχει εν εξελίξει διαπραγμάτευση για άνοιγμα αντιπροσωπείας στο Μαϊάμι, όπου υπάρχουν ήδη παραγγελίες-, ενώ αυτό το διάστημα ετοιμάζονται αυτοκίνητα που έχουν παραγγελθεί για την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία.
Με δεδομένο ότι τα μοντέλα είναι πλήρως χειροποίητα και παραγγέλλονται συχνά βάσει των απαιτήσεων κάθε πελάτη, η κατασκευή τους διαρκεί περίπου 3 μήνες και, ως εκ τούτου, στόχος είναι η RCH να παράγει 50-70 αυτοκίνητα τον χρόνο.
Κάπως έτσι, η εταιρεία μπορεί να κάνει το επόμενο βήμα της και να μετατραπεί σε μεσαίου μεγέθους αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς έχει ήδη ανακοινώσει την έναρξη παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων και σχεδιάζει να μεταφέρει την παραγωγή των EV της στη Θεσσαλονίκη, με ορίζοντα παραδόσεων περίπου 700 οχημάτων κατ’ έτος. Ο κ. Γαγανέλης ονειρεύεται να μετατρέψει, μαζί με τον γιο του Σωκράτη, την RCH σε μια μεγάλη ευρωπαϊκή βιομηχανία - η εμπειρία δείχνει πως ίσως σε μερικά χρόνια η Ελλάδα να είναι στον χάρτη των υπολογίσιμων δυνάμεων της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα