Ένα φθινοπωρινό γεύμα διαφορετικό από τα άλλα, μιας και η συνάντηση των εθελοντών της bwin με τους διαμένοντες της Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης «Φωτεινή» έδιωξε κάθε… μελαγχολικό συναίσθημα.
«Χώρα να ζεις, όχι μόνο για διακοπές» - Από την Κυψέλη μέχρι το Σαρακήνικο, τα ξένα μέσα «ανακαλύπτουν» την Ελλάδα
«Χώρα να ζεις, όχι μόνο για διακοπές» - Από την Κυψέλη μέχρι το Σαρακήνικο, τα ξένα μέσα «ανακαλύπτουν» την Ελλάδα
Από τον «Guardian» μέχρι τους «New York Times», αποκαλύπτεται μια «άλλη» όψη της χώρας μας και άγνωστες έως τώρα περιοχές για τους τουρίστες, όπως η Κυψέλη, το Μεταξουργείο, το ηφαίστειο στα Μέθανα και τα Λουτρά του Παυσανία
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Από την Κυψέλη μέχρι την παραλία Σαρακήνικο της Μήλου η Ελλάδα κρύβει αμέτρητους θησαυρούς που είναι ικανοί για να καλύψουν πολλές σελίδες αφιερωμάτων στα ξένα μέσα τα οποία εξυμνούν, για μια ακόμα φορά, τις ομορφιές της. Μόνο που πλέον η χώρα μας δεν είναι απλώς ένα μέρος διακοπών, αλλά ένας από τους πιο ωραίους τόπους για να ζει κανείς, με την Αθήνα και τις μεγάλες πόλεις να συνιστούν το ιδανικό περιβάλλον για τους ξένους, όπως τους ψηφιακούς νομάδες, που την προτιμούν για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα.
Πρόσφατο δημοσίευμα των «New York Times» αποκαλύπτει χαρακτηριστικά μια άλλη, ελκυστική Αθήνα «με τα μάτια των ντόπιων», ενώ ο «Guardian» κάνει εκτενές αφιέρωμα στον σύγχρονο πολιτισμό και τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών που ανθούν την περίοδο του καλοκαιριού. Οσο για τη γαλλική «Vogue», αναφέρει ότι η Ελλάδα, που είναι ο «κορυφαίος προορισμός του καλοκαιριού», έχει μερικές από τις πιο ωραίες παραλίες στον κόσμο, άγνωστες στους πιο πολλούς, ακόμα και στους ντόπιους.
Από την Αθήνα ως τα Μέθανα
Αν μέχρι σήμερα τα ξένα μέσα εξυμνούσαν μόνο τα νησιά, πλέον σημείο αναφοράς είναι οι πόλεις: Αθήνα και Θεσσαλονίκη πρωταγωνιστούν στα δημοσιεύματα, τις οποίες δεν θεωρούν πλέον μεταβατικούς τόπους, αλλά έναν βασικό λόγο για να επισκεφθεί ένας ξένος τη χώρα μας - όχι μόνο για να απολαύσει τις διακοπές του, αλλά για να μείνει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Ολοι θα έχουν παρατηρήσει τους επισκέπτες που περιδιαβαίνουν στο κέντρο της πόλης εκτός από το καλοκαίρι και τον χειμώνα, καθώς τα ξένα μέσα θεωρούν ότι αυτό έχει να κάνει με την ποιότητα ζωής που έχει ανεβάσει την Αθήνα στην πρώτη εικοσάδα παγκοσμίως. Μετά από τα προηγούμενα εγκωμιαστικά αφιερώματα του περιοδικού «Monocle» που έδιναν έμφαση στον πολιτισμό, στα στέκια και τις εναλλακτικές περιοχές της πόλης που δεν πρέπει να παραλείψει κανείς επισκέπτης, όπου αποθεώνονταν η πλατεία Μαβίλη, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και το Σύνταγμα, το πρόσφατο δημοσίευμα των NYT στις αρχές Αυγούστου δίνει έμφαση στο εναλλακτικό Μεταξουργείο και την Κυψέλη, την οποία βλέπει ως μια δημιουργική πολυπολιτισμική περιοχή με ωραία μπαράκια και απρόσμενα στέκια.
Γραμμένο τις πρώτες θερμές μέρες του καύσωνα, το πρόσφατο άρθρο των NYT επισημαίνει πως «η πρωτεύουσα της Ελλάδας με το ένδοξο παρελθόν και τον ξέφρενο σύγχρονο τρόπο ζωής» είναι μια τρομερή εμπειρία για τον επισκέπτη. Μάλιστα η συντάκτρια του άρθρου επικαλείται τις εγκωμιαστικές αναφορές του Χένρι Μίλερ στην Ελλάδα, ο οποίος έγραφε πως «η Ελλάδα άνοιξε τα μάτια μου, διείσδυσε στους πόρους μου, επέκτεινε το Είναι μου». Οπως γράφει χαρακτηριστικά στο άρθρο της με τον τίτλο «Εξι τρόποι να ζήσεις την εμπειρία στην Αθήνα σαν ντόπιος», η Ελλάδα μπορεί να είναι «αποκαλυπτική και διαφωτιστική - και πουθενά δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο όπως στην πρωτεύουσά της, την Αθήνα».
Παρά μάλιστα τον καύσωνα, η πόλη προσφέρεται, σύμφωνα με τη συντάκτρια, για εναλλακτικούς τρόπους διασκέδασης και απόλαυσης, όπως τα θερινά σινεμά, τα οποία προτείνει ως κάτι μοναδικό, παραπέμποντας ενδεικτικά στο πανέμορφο σινεμά στο Θησείο, ενώ εντύπωση της κάνουν και τα μπαρ στις περιοχές του κέντρου όπως στην Κυψέλη. «Υπάρχει τρόπος να αποφύγετε τους εκατοντάδες τουρίστες που συρρέουν στην πόλη - και αυτός είναι να καταφύγετε στα πέριξ του κέντρου. Μπορείτε, αντί για την όμορφη Πλάκα, να προτιμήσετε την πολυπολιτισμική Κυψέλη», γράφει η συντάκτρια, «όπου μπορείτε να απολαύσετε έναν καφέ στην πλατεία Αγίου Γεωργίου ή να τσιμπήσετε κάτι στο μπαρ “Επρεπε” στην Αγίας Ζώνης».
Στο Μεταξουργείο
Ως εναλλακτικό μέρος αναφέρει το Μεταξουργείο με τα εστιατόρια και τις διαφορετικές διαδρομές. Χαρακτηριστική μνεία κάνει και στα μουσεία που δεν είναι τόσο γνωστά, όπως το νέο μουσείο του Αλέκου Φασιανού, την Γκαλερί Ρεμπέκα Καμχή και την Breeder. Ακόμα και η Ακρόπολη όμως, που θεωρείται ένα πολύ δημοφιλές και ως εκ τούτου δύσκολο μέρος για τον επισκέπτη, αφού εκεί συρρέει πλήθος τουριστών δημιουργώντας ουρές, μπορεί κάλλιστα να είναι μια εύκολη υπόθεση αρκεί να προβλέψει να κλείσει κανείς εγκαίρως τα εισιτήριά του online. Η ίδια μάλιστα προτείνει αντί για τον Ιερό Βράχο το Σούνιο, όπου θεωρεί ότι μπορεί κανείς να έχει μια μυσταγωγική εμπειρία, να δει έναν από τους πιο γνωστούς ναούς της αρχαιότητας «με θέα τη θάλασσα», όπως τονίζει, αποθεώνοντας το τοπίο στην άκρη της πόλης. Προτείνει δε στους επισκέπτες αν θέλουν όντως να ακολουθήσουν τις συνήθειες των ντόπιων, να τρώνε όχι τις συνηθισμένες ώρες, αλλά μετά τις οκτώ, «όπως οι Ελληνες που συνηθίζουν να βγαίνουν για φαγητό το βράδυ για να αποφύγουν τη ζέστη».
Το σημαντικό με τους NYT είναι ότι στα άρθρα τους για την Ελλάδα δεν ακολουθούν πλέον την πεπατημένη των άλλων εντύπων αναζητώντας εναλλακτικούς προορισμούς στη χώρα μας, έξω από όλα τα γνωστά αφιερώματα. Σε προηγούμενο τεύχος τους ειδική μνεία έκαναν, για παράδειγμα, στα Μέθανα, τα οποία συμπεριέλαβαν στους κορυφαίους προορισμούς για το 2023. Θεωρώντας ότι η περιοχή αποτελεί πολύ δημοφιλή πεζοπορικό προορισμό με ένα παράξενο τοπίο και με ηφαίστειο, την προτείνει και λόγω των εναλλακτικών διαδρομών που προσφέρει στον επισκέπτη, οι οποίες χρονολογούνται από τη μυκηναϊκή περίοδο. Ειδική μνεία κάνουν μάλιστα στο «Methana Volcano Challenge» που οργανώθηκε το 2021 με σημείο αναφοράς ένα μονοπάτι που «διασχίζει το επικλινές τοπίο της χερσονήσου», όπως τονίζουν χαρακτηριστικά.
Τέλος, εξυμνούν τις ιαματικές πηγές της ηφαιστειακής χερσονήσου λέγοντας πως είναι και αυτές από την αρχαιότητα, με τη σημαντικότερη να είναι πρόσφατα ανακαινισμένη. Πρόκειται για τα Λουτρά του Παυσανία που βρίσκονται κοντά στο χωριό Αγιος Νικόλαος, τα οποία, όπως τονίζει η εφημερίδα, βρίσκονται μόλις 50 χιλιόμετρα έξω από την Αθήνα και αξίζει να τα επισκεφθεί κάποιος που θέλει να δει κάτι διαφορετικό από τα τετριμμένα στην Ελλάδα.
Η Επίδαυρος του «Guardian»
Πρόσφατο δημοσίευμα των «New York Times» αποκαλύπτει χαρακτηριστικά μια άλλη, ελκυστική Αθήνα «με τα μάτια των ντόπιων», ενώ ο «Guardian» κάνει εκτενές αφιέρωμα στον σύγχρονο πολιτισμό και τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών που ανθούν την περίοδο του καλοκαιριού. Οσο για τη γαλλική «Vogue», αναφέρει ότι η Ελλάδα, που είναι ο «κορυφαίος προορισμός του καλοκαιριού», έχει μερικές από τις πιο ωραίες παραλίες στον κόσμο, άγνωστες στους πιο πολλούς, ακόμα και στους ντόπιους.
Από την Αθήνα ως τα Μέθανα
Αν μέχρι σήμερα τα ξένα μέσα εξυμνούσαν μόνο τα νησιά, πλέον σημείο αναφοράς είναι οι πόλεις: Αθήνα και Θεσσαλονίκη πρωταγωνιστούν στα δημοσιεύματα, τις οποίες δεν θεωρούν πλέον μεταβατικούς τόπους, αλλά έναν βασικό λόγο για να επισκεφθεί ένας ξένος τη χώρα μας - όχι μόνο για να απολαύσει τις διακοπές του, αλλά για να μείνει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Ολοι θα έχουν παρατηρήσει τους επισκέπτες που περιδιαβαίνουν στο κέντρο της πόλης εκτός από το καλοκαίρι και τον χειμώνα, καθώς τα ξένα μέσα θεωρούν ότι αυτό έχει να κάνει με την ποιότητα ζωής που έχει ανεβάσει την Αθήνα στην πρώτη εικοσάδα παγκοσμίως. Μετά από τα προηγούμενα εγκωμιαστικά αφιερώματα του περιοδικού «Monocle» που έδιναν έμφαση στον πολιτισμό, στα στέκια και τις εναλλακτικές περιοχές της πόλης που δεν πρέπει να παραλείψει κανείς επισκέπτης, όπου αποθεώνονταν η πλατεία Μαβίλη, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και το Σύνταγμα, το πρόσφατο δημοσίευμα των NYT στις αρχές Αυγούστου δίνει έμφαση στο εναλλακτικό Μεταξουργείο και την Κυψέλη, την οποία βλέπει ως μια δημιουργική πολυπολιτισμική περιοχή με ωραία μπαράκια και απρόσμενα στέκια.
Γραμμένο τις πρώτες θερμές μέρες του καύσωνα, το πρόσφατο άρθρο των NYT επισημαίνει πως «η πρωτεύουσα της Ελλάδας με το ένδοξο παρελθόν και τον ξέφρενο σύγχρονο τρόπο ζωής» είναι μια τρομερή εμπειρία για τον επισκέπτη. Μάλιστα η συντάκτρια του άρθρου επικαλείται τις εγκωμιαστικές αναφορές του Χένρι Μίλερ στην Ελλάδα, ο οποίος έγραφε πως «η Ελλάδα άνοιξε τα μάτια μου, διείσδυσε στους πόρους μου, επέκτεινε το Είναι μου». Οπως γράφει χαρακτηριστικά στο άρθρο της με τον τίτλο «Εξι τρόποι να ζήσεις την εμπειρία στην Αθήνα σαν ντόπιος», η Ελλάδα μπορεί να είναι «αποκαλυπτική και διαφωτιστική - και πουθενά δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο όπως στην πρωτεύουσά της, την Αθήνα».
Παρά μάλιστα τον καύσωνα, η πόλη προσφέρεται, σύμφωνα με τη συντάκτρια, για εναλλακτικούς τρόπους διασκέδασης και απόλαυσης, όπως τα θερινά σινεμά, τα οποία προτείνει ως κάτι μοναδικό, παραπέμποντας ενδεικτικά στο πανέμορφο σινεμά στο Θησείο, ενώ εντύπωση της κάνουν και τα μπαρ στις περιοχές του κέντρου όπως στην Κυψέλη. «Υπάρχει τρόπος να αποφύγετε τους εκατοντάδες τουρίστες που συρρέουν στην πόλη - και αυτός είναι να καταφύγετε στα πέριξ του κέντρου. Μπορείτε, αντί για την όμορφη Πλάκα, να προτιμήσετε την πολυπολιτισμική Κυψέλη», γράφει η συντάκτρια, «όπου μπορείτε να απολαύσετε έναν καφέ στην πλατεία Αγίου Γεωργίου ή να τσιμπήσετε κάτι στο μπαρ “Επρεπε” στην Αγίας Ζώνης».
Στο Μεταξουργείο
Ως εναλλακτικό μέρος αναφέρει το Μεταξουργείο με τα εστιατόρια και τις διαφορετικές διαδρομές. Χαρακτηριστική μνεία κάνει και στα μουσεία που δεν είναι τόσο γνωστά, όπως το νέο μουσείο του Αλέκου Φασιανού, την Γκαλερί Ρεμπέκα Καμχή και την Breeder. Ακόμα και η Ακρόπολη όμως, που θεωρείται ένα πολύ δημοφιλές και ως εκ τούτου δύσκολο μέρος για τον επισκέπτη, αφού εκεί συρρέει πλήθος τουριστών δημιουργώντας ουρές, μπορεί κάλλιστα να είναι μια εύκολη υπόθεση αρκεί να προβλέψει να κλείσει κανείς εγκαίρως τα εισιτήριά του online. Η ίδια μάλιστα προτείνει αντί για τον Ιερό Βράχο το Σούνιο, όπου θεωρεί ότι μπορεί κανείς να έχει μια μυσταγωγική εμπειρία, να δει έναν από τους πιο γνωστούς ναούς της αρχαιότητας «με θέα τη θάλασσα», όπως τονίζει, αποθεώνοντας το τοπίο στην άκρη της πόλης. Προτείνει δε στους επισκέπτες αν θέλουν όντως να ακολουθήσουν τις συνήθειες των ντόπιων, να τρώνε όχι τις συνηθισμένες ώρες, αλλά μετά τις οκτώ, «όπως οι Ελληνες που συνηθίζουν να βγαίνουν για φαγητό το βράδυ για να αποφύγουν τη ζέστη».
Το σημαντικό με τους NYT είναι ότι στα άρθρα τους για την Ελλάδα δεν ακολουθούν πλέον την πεπατημένη των άλλων εντύπων αναζητώντας εναλλακτικούς προορισμούς στη χώρα μας, έξω από όλα τα γνωστά αφιερώματα. Σε προηγούμενο τεύχος τους ειδική μνεία έκαναν, για παράδειγμα, στα Μέθανα, τα οποία συμπεριέλαβαν στους κορυφαίους προορισμούς για το 2023. Θεωρώντας ότι η περιοχή αποτελεί πολύ δημοφιλή πεζοπορικό προορισμό με ένα παράξενο τοπίο και με ηφαίστειο, την προτείνει και λόγω των εναλλακτικών διαδρομών που προσφέρει στον επισκέπτη, οι οποίες χρονολογούνται από τη μυκηναϊκή περίοδο. Ειδική μνεία κάνουν μάλιστα στο «Methana Volcano Challenge» που οργανώθηκε το 2021 με σημείο αναφοράς ένα μονοπάτι που «διασχίζει το επικλινές τοπίο της χερσονήσου», όπως τονίζουν χαρακτηριστικά.
Τέλος, εξυμνούν τις ιαματικές πηγές της ηφαιστειακής χερσονήσου λέγοντας πως είναι και αυτές από την αρχαιότητα, με τη σημαντικότερη να είναι πρόσφατα ανακαινισμένη. Πρόκειται για τα Λουτρά του Παυσανία που βρίσκονται κοντά στο χωριό Αγιος Νικόλαος, τα οποία, όπως τονίζει η εφημερίδα, βρίσκονται μόλις 50 χιλιόμετρα έξω από την Αθήνα και αξίζει να τα επισκεφθεί κάποιος που θέλει να δει κάτι διαφορετικό από τα τετριμμένα στην Ελλάδα.
Η Επίδαυρος του «Guardian»
Εκτός όμως από τα αρχαία μνημεία και την ξέφρενη ζωή της πόλης, σημαντική αφορμή για να επισκεφθεί κανείς την Ελλάδα είναι ο σύγχρονος πολιτισμός που συναγωνίζεται κάλλιστα τον αρχαίο: μια σειρά από πρόσφατα δημοσιεύματα, όπως του «Guardian», εξυμνούν τη χώρα μας για την ποιότητα και την ποικιλία των παραστάσεων και τη δυνατότητα που δίνουν στον επισκέπτη να χαρεί ξένες και ελληνικές παραγωγές με υπότιτλους στα ιστορικά θέατρα της χώρας. Ιδιαίτερη αναφορά κάνει η Βρετανίδα συντάκτρια του άρθρου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και την καλλιτεχνική διευθύντριά του Κατερίνα Ευαγγελάτου, αλλά και στην Επίδαυρο, δηλαδή το «μνημειώδες θέατρο όπου συγκεντρώνονταν οι αρχαίοι από τον 4ο αιώνα π.Χ., χωρητικότητας σχεδόν 10.000 ατόμων», τονίζοντας ότι είχε γεμίσει τόσο στην παράσταση «Ιππόλυτος» της ίδιας όσο και στην περίπτωση της «Μήδειας» του Φρανκ Κάστορφ.
Οπως γράφει χαρακτηριστικά στο κείμενό της: «Μια τεράστια οθόνη, από την οποία αιωρείται μια πινακίδα της Coca-Cola, εκτείνεται στην πέτρινη σκηνή του αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου και δεσπόζει στον ορίζοντα, επισκιάζοντας τους λόφους της Πελοποννήσου που βρίσκονται από πίσω του». Παρότι, όπως επισημαίνει το άρθρο, αυτό δεν είναι κάτι που έχει συνηθίσει το παραδοσιακό κοινό, δίνει το στίγμα του εκσυγχρονισμού ενός φεστιβάλ που δείχνει να έχει ανανεωθεί ριζικά. Το κορυφαίο βρετανικό μέσο φιλοξενεί μάλιστα μια συνομιλία με την Κατερίνα Ευαγγελάτου, η οποία, όπως λέει, έχει αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση του Φεστιβάλ από το 2019, προσπαθώντας να επιταχύνει τη μεταμόρφωσή του «εντάσσοντας φρέσκες, ενίοτε ριζοσπαστικές παραστάσεις στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου και εγκαινιάζοντας την πλατφόρμα Grape, μια αγορά για τη συστηματοποίηση της προβολής και της εξωστρέφειας νέων δημιουργών του ελληνικού θεάτρου».
Ως ένδειξη της αλλαγής αυτής η συντάκτρια αναφέρει την παράσταση του «Ιππόλυτου», λέγοντας πως ως μια εντυπωσιακά σύγχρονη εκδοχή «αποτελεί άλλο ένα δείγμα ριζοσπαστικής προσέγγισης των κλασικών». Ενδεχομένως, η νέα αυτή συνθήκη του ελληνικού πολιτισμού, τον οποίο εξυμνούσαν με αντίστοιχο περσινό άρθρο οι NYT αναφερόμενοι στις παραστάσεις που ανεβαίνουν στο Φεστιβάλ Αθηνών και στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, να είναι ένας διαφορετικός και πιο εναλλακτικός τρόπος προσέγγισης μιας σύγχρονης και πιο μοντέρνας εικόνας της χώρας μας προς το εξωτερικό, πέρα από τα τουριστικά κλισέ και την τετριμμένη εικόνα του Zorba the Greek. Ολο και περισσότεροι ξένοι συντάκτες μένουν άλλωστε, αν όχι μόνιμα, για καιρό στην Ελλάδα και έχουν μια πιο πραγματική και ουσιαστική εικόνα για όλα όσα προσφέρει η Αθήνα και η χώρα μας στον πολιτισμό, στη γαστρονομία και τον τουρισμό.
Και παραλίες
Μετά από μια σειρά γαλλικών δημοσιευμάτων από εφημερίδες όπως η «Figaro», αφιερωμένα στην Ελλάδα και σε προορισμούς όπως οι Σποράδες, ακολούθησαν αντίστοιχα σε γαλλικά περιοδικά και ιστοσελίδες όπως στη γαλλική «Vogue», η οποία σε πρόσφατο αφιέρωμά της αναφέρεται στις «Πιο όμορφες παραλίες της Ελλάδας όπου μπορεί κανείς να κολυμπήσει αυτό το καλοκαίρι», όπως γράφει χαρακτηριστικά ο τίτλος του άρθρου. Σύμφωνα με τη Γαλλίδα συντάκτρια, «η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι ο φάρος του καλοκαιριού και να αγαπιέται πολύ από τους ταξιδιώτες. Από τη Μύκονο μέχρι την Αθηναϊκή Ριβιέρα το μυστικό της Ελλάδας είναι οι πανέμορφες παραλίες της». Οπως αναφέρει το δημοφιλές περιοδικό, «η Ελλάδα, που είναι γεμάτη κολπίσκους με γαλαζοπράσινα νερά, βρίσκεται ξανά και ξανά στην κορυφή της λίστας με τους πιο ποιοτικούς διεθνείς προορισμούς».
Η λίστα δεν παραλείπει κανένα γνωστό μέρος της Ελλάδας, δίνοντας έμφαση και στα πιο «κρυφά», όπως το Αλυκό στη Νάξο που, όπως τονίζει, «βρίσκεται σε ένα προστατευμένο φυσικό τοπίο και διαθέτει άγρια ομορφιά και τιρκουάζ νερά», ενώ εξωτικό, όπως γράφει, δεν είναι μόνο το Ελαφονήσι στην Κρήτη αλλά και τα Σεϊτάν Λιμάνια. Ειδικά η Κρήτη φαίνεται να έχει την τιμητική της με τρεις παραλίες, αφού εκτός από τις δύο τελευταίες η συντάκτρια αναφέρει την «ιδανική και μοναδική λιμνοθάλασσα του Μπάλου». Η παραλία Βουτούμι στους Αντίπαξους είναι για τη «Vogue» «ένα από τα πιο όμορφα, καλά φυλαγμένα μυστικά της Ελλάδας». Οσο για την παραλία Περιβόλι στη Σκόπελο, «σαγηνεύει με τα σμαραγδένια νερά και την αναζωογονητική ηρεμία της». Εκτός από την Κρήτη, την τιμητική τους έχουν και τα Επτάνησα με το διάσημο Ναυάγιο, το παραδεισένιο Πόρτο Κατσίκι, τον Μύρτο, το Γιδάκι και το Βουτούμι. Εννοείται ότι η κόκκινη παραλία της Σαντορίνης δεν θα μπορούσε να λείπει από μια τέτοια λίστα, ενώ το Σαρακήνικο στη Μήλο φαίνεται να εντυπωσιάζει τη συντάκτρια με τον «λευκό ηφαιστειακό βράχο να έχει διαμορφωθεί από κύματα που μεταφέρονται από τον βοριά. Το αποτέλεσμα είναι ένα εκπληκτικά καμπυλωτό τοπίο, το οποίο συχνά συγκρίνεται με το φεγγάρι».
Μετά από τέτοιες ονειρεμένες περιγραφές για τη χώρα μας κανείς δεν μπορεί να ανησυχεί ότι οι ομορφιές της -όχι μόνο οι παραλίες, αλλά και αυτές που αποκαλύπτει η πόλη- θα εξακολουθούν να εκπλήσσουν τους επισκέπτες, οι οποίοι σταδιακά ανακαλύπτουν άγνωστες περιοχές και ένα πιο σύγχρονο και έξω από τα δεδομένα σημείο αναφοράς.
Ειδήσεις σήμερα:
Οπαδική βία: Τα 4+2 μέτρα Μητσοτάκη - Ακόμα και αποκλεισμός από τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις, αν χρειαστεί
Έγκλημα στην Ευρυτανία: «Σκότωσα τον αδερφό μου, θέλω να παραδοθώ» είπε ο δράστης στην Αστυνομία
Λίλι Άλεν: Ήμουν 12 χρονών όταν έκανα πρώτη φορά σεξ, ξύπνησα την άλλη μέρα κι ο πατέρας μου είχε καλέσει την αστυνομία
Οπως γράφει χαρακτηριστικά στο κείμενό της: «Μια τεράστια οθόνη, από την οποία αιωρείται μια πινακίδα της Coca-Cola, εκτείνεται στην πέτρινη σκηνή του αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου και δεσπόζει στον ορίζοντα, επισκιάζοντας τους λόφους της Πελοποννήσου που βρίσκονται από πίσω του». Παρότι, όπως επισημαίνει το άρθρο, αυτό δεν είναι κάτι που έχει συνηθίσει το παραδοσιακό κοινό, δίνει το στίγμα του εκσυγχρονισμού ενός φεστιβάλ που δείχνει να έχει ανανεωθεί ριζικά. Το κορυφαίο βρετανικό μέσο φιλοξενεί μάλιστα μια συνομιλία με την Κατερίνα Ευαγγελάτου, η οποία, όπως λέει, έχει αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση του Φεστιβάλ από το 2019, προσπαθώντας να επιταχύνει τη μεταμόρφωσή του «εντάσσοντας φρέσκες, ενίοτε ριζοσπαστικές παραστάσεις στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου και εγκαινιάζοντας την πλατφόρμα Grape, μια αγορά για τη συστηματοποίηση της προβολής και της εξωστρέφειας νέων δημιουργών του ελληνικού θεάτρου».
Ως ένδειξη της αλλαγής αυτής η συντάκτρια αναφέρει την παράσταση του «Ιππόλυτου», λέγοντας πως ως μια εντυπωσιακά σύγχρονη εκδοχή «αποτελεί άλλο ένα δείγμα ριζοσπαστικής προσέγγισης των κλασικών». Ενδεχομένως, η νέα αυτή συνθήκη του ελληνικού πολιτισμού, τον οποίο εξυμνούσαν με αντίστοιχο περσινό άρθρο οι NYT αναφερόμενοι στις παραστάσεις που ανεβαίνουν στο Φεστιβάλ Αθηνών και στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, να είναι ένας διαφορετικός και πιο εναλλακτικός τρόπος προσέγγισης μιας σύγχρονης και πιο μοντέρνας εικόνας της χώρας μας προς το εξωτερικό, πέρα από τα τουριστικά κλισέ και την τετριμμένη εικόνα του Zorba the Greek. Ολο και περισσότεροι ξένοι συντάκτες μένουν άλλωστε, αν όχι μόνιμα, για καιρό στην Ελλάδα και έχουν μια πιο πραγματική και ουσιαστική εικόνα για όλα όσα προσφέρει η Αθήνα και η χώρα μας στον πολιτισμό, στη γαστρονομία και τον τουρισμό.
Και παραλίες
Μετά από μια σειρά γαλλικών δημοσιευμάτων από εφημερίδες όπως η «Figaro», αφιερωμένα στην Ελλάδα και σε προορισμούς όπως οι Σποράδες, ακολούθησαν αντίστοιχα σε γαλλικά περιοδικά και ιστοσελίδες όπως στη γαλλική «Vogue», η οποία σε πρόσφατο αφιέρωμά της αναφέρεται στις «Πιο όμορφες παραλίες της Ελλάδας όπου μπορεί κανείς να κολυμπήσει αυτό το καλοκαίρι», όπως γράφει χαρακτηριστικά ο τίτλος του άρθρου. Σύμφωνα με τη Γαλλίδα συντάκτρια, «η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι ο φάρος του καλοκαιριού και να αγαπιέται πολύ από τους ταξιδιώτες. Από τη Μύκονο μέχρι την Αθηναϊκή Ριβιέρα το μυστικό της Ελλάδας είναι οι πανέμορφες παραλίες της». Οπως αναφέρει το δημοφιλές περιοδικό, «η Ελλάδα, που είναι γεμάτη κολπίσκους με γαλαζοπράσινα νερά, βρίσκεται ξανά και ξανά στην κορυφή της λίστας με τους πιο ποιοτικούς διεθνείς προορισμούς».
Η λίστα δεν παραλείπει κανένα γνωστό μέρος της Ελλάδας, δίνοντας έμφαση και στα πιο «κρυφά», όπως το Αλυκό στη Νάξο που, όπως τονίζει, «βρίσκεται σε ένα προστατευμένο φυσικό τοπίο και διαθέτει άγρια ομορφιά και τιρκουάζ νερά», ενώ εξωτικό, όπως γράφει, δεν είναι μόνο το Ελαφονήσι στην Κρήτη αλλά και τα Σεϊτάν Λιμάνια. Ειδικά η Κρήτη φαίνεται να έχει την τιμητική της με τρεις παραλίες, αφού εκτός από τις δύο τελευταίες η συντάκτρια αναφέρει την «ιδανική και μοναδική λιμνοθάλασσα του Μπάλου». Η παραλία Βουτούμι στους Αντίπαξους είναι για τη «Vogue» «ένα από τα πιο όμορφα, καλά φυλαγμένα μυστικά της Ελλάδας». Οσο για την παραλία Περιβόλι στη Σκόπελο, «σαγηνεύει με τα σμαραγδένια νερά και την αναζωογονητική ηρεμία της». Εκτός από την Κρήτη, την τιμητική τους έχουν και τα Επτάνησα με το διάσημο Ναυάγιο, το παραδεισένιο Πόρτο Κατσίκι, τον Μύρτο, το Γιδάκι και το Βουτούμι. Εννοείται ότι η κόκκινη παραλία της Σαντορίνης δεν θα μπορούσε να λείπει από μια τέτοια λίστα, ενώ το Σαρακήνικο στη Μήλο φαίνεται να εντυπωσιάζει τη συντάκτρια με τον «λευκό ηφαιστειακό βράχο να έχει διαμορφωθεί από κύματα που μεταφέρονται από τον βοριά. Το αποτέλεσμα είναι ένα εκπληκτικά καμπυλωτό τοπίο, το οποίο συχνά συγκρίνεται με το φεγγάρι».
Μετά από τέτοιες ονειρεμένες περιγραφές για τη χώρα μας κανείς δεν μπορεί να ανησυχεί ότι οι ομορφιές της -όχι μόνο οι παραλίες, αλλά και αυτές που αποκαλύπτει η πόλη- θα εξακολουθούν να εκπλήσσουν τους επισκέπτες, οι οποίοι σταδιακά ανακαλύπτουν άγνωστες περιοχές και ένα πιο σύγχρονο και έξω από τα δεδομένα σημείο αναφοράς.
Ειδήσεις σήμερα:
Οπαδική βία: Τα 4+2 μέτρα Μητσοτάκη - Ακόμα και αποκλεισμός από τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις, αν χρειαστεί
Έγκλημα στην Ευρυτανία: «Σκότωσα τον αδερφό μου, θέλω να παραδοθώ» είπε ο δράστης στην Αστυνομία
Λίλι Άλεν: Ήμουν 12 χρονών όταν έκανα πρώτη φορά σεξ, ξύπνησα την άλλη μέρα κι ο πατέρας μου είχε καλέσει την αστυνομία
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα