Έλλειψη καθηγητών στα ιδιωτικά σχολεία - Αποχωρούν για να υπηρετήσουν ως αναπληρωτές στο Δημόσιο

Έλλειψη καθηγητών στα ιδιωτικά σχολεία - Αποχωρούν για να υπηρετήσουν ως αναπληρωτές στο Δημόσιο

Με επιστολή στον υπουργό Παιδείας, η ΟΙΕΛΕ ζητά παραμονή των καθηγητών στο ιδιωτικό σχολείο μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους και υπολογισμό της ως θητεία στο δημόσιο

sxoleio
Προκειμένου να μην καταστεί δυσαναπλήρωτο το κενό στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης από το μεγάλο αριθμό καθηγητών, οι οποίοι επιλέγουν να υπηρετήσουν ως αναπληρωτές στο δημόσιο, η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στον υπουργό Παιδείας μέσω επιστολής της.

Το φαινόμενο έχει γίνει ιδιαίτερα αισθητό αυτό το διάστημα, που η «ομπρέλα» των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών άνοιξε με την απορρόφηση στην πρώτη φάση 9.500 και άλλων 8.800 στη δεύτερη. Αναμένεται δε τον ερχόμενο μήνα η πρόσληψη επιπλέον 2.700 για την κάλυψη θέσεων στο δημόσιο.

Το κύμα αποχωρήσεων, όμως, δεν ξεκίνησε φέτος.

Σύμφωνα με σχετική έρευνα του ΟΙΕΛΕ, μέσα στην τελευταία τριετία, αρχής γενομένης τον Ιούλιο του 2020, το ρεύμα του ‘Big Quit’ έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις: περίπου 3.000 εκπαιδευτικοί σε σύνολο 8.500 έχουν απολυθεί ή παραιτηθεί από ιδιωτικά εκπαιδευτήρια.

Κλείσιμο
Τα στοιχεία, που προκύπτουν από την έρευνα καθώς και τις στοχευμένες κινήσεις, οι οποίες πρέπει να γίνουν ώστε να διασφαλιστεί η αναβάθμιση της παροχής υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικών υπηρεσιών σε συνθήκες διαφάνειας και αξιοκρατίας, συμπεριλαμβάνονται σε επιστολή της ΟΙΕΛΕ προς τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη.

Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ, κ. Γιώργος Χριστόπουλος, σχετικά με το περιεχόμενο της συγκεκριμένης επιστολής, «καταγράφονται τα βασικά αίτια της κλιμακούμενης δυσαρέσκειας από πλευράς εκπαιδευτικών, τα οποία οδηγούν στη φυγή τους από τα ιδιωτικά σχολεία. Ειδικότερα, αποτυπώνεται η έλλειψη ηθικών και οικονομικών κινήτρων, η απουσία πρωτοβουλιών επιμόρφωσης και κατάρτισης. Επιπλέον, υπογραμμίζονται σοβαρότατες παραβιάσεις της νομοθεσίας - κυρίως απλήρωτη και δια της ψυχολογικής βίας εργασία σε απογευματινές δράσεις, σε summer camps, σε ημέρες και ώρες εκτός του διδακτικού ωραρίου. Η λειτουργία σχολικών μονάδων με αδιαφανή και χωρίς αξιοκρατικά κριτήρια, όπως για παράδειγμα η μη λειτουργία Συλλόγου Διδασκόντων ή η αναξιοκρατική επιλογή στελεχών των σχολείων. Υπογραμμίζεται ακόμη η ‘εργασιακή εξόντωση’ μέσω της επιμήκυνσης της εργασίας χωρίς αμοιβή και της επέκτασης της τηλεργασίας εκτός εργασιακού ωραρίου».

Το γεγονός ότι οι περισσότερες αποχωρήσεις εκπαιδευτικών σημειώνονται σε ιδιωτικά σχολεία, τα οποία αποδεικνύονται ‘ανεπαρκή’ σε ό,τι αφορά το σεβασμό των εργασιακών τους δικαιωμάτων, παραπέμπει «στο ανορθολογικό νομοθετικό πλαίσιο (Ν. 4713/20200) που γεννά συνθήκες υπερεκμετάλλευσης των εκπαιδευτικών, πολύ κακές εργασιακές συνθήκες, κυρίως σε μικρά ιδιωτικά σχολεία και σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία, έλλειψη ηθικών και οικονομικών κινήτρων», όπως εξηγεί ο κ.Χριστόπουλος.

Προς την κατεύθυνση της επίλυσης του προβλήματος – αν και όχι ‘πανάκεια’ - η ΟΙΕΛΕ προτείνει στον υπουργό Παιδείας την επαναφορά, για συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, της διάταξης που προβλεπόταν στο άρθρο 22 του Ν. 3577/2007, σύμφωνα με την οποία ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός έχει την επιλογή να υπηρετήσει τη θητεία του ως αναπληρωτής στο ιδιωτικό σχολείο που ήδη διδάσκει μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Όπως αναφέρει η διάταξη αυτή ‘η προϋπηρεσία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών …. στο ιδιωτικό σχολείο, για το χρονικό διάστημα από τότε που εκλήθησαν να αναλάβουν υπηρεσία ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στη δημόσια εκπαίδευση μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους, δύναται να υπολογίζεται ως προϋπηρεσία αναπληρωτή προσφερθείσα σε δημόσιο σχολείο, εφόσον ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός υποβάλει σχετική δήλωση στη Διεύθυνση ή το Γραφείο Εκπαίδευσης, στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκει το ιδιωτικό σχολείο. Στην περίπτωση αυτή δεν δύναται να υπολογιστεί η ανωτέρω προϋπηρεσία και ως προσφερθείσα σε ιδιωτικό σχολείο’.

Ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ θεωρεί πως «η επαναφορά της εφαρμογής της συγκεκριμένης διάταξης, θα λειτουργήσει αποτρεπτικά στη φυγή των εκπαιδευτικών, καθώς θα υπερισχύσει η επιθυμία τους να παραμείνουν κοντά στην οικογενειακή εστία ενώ ταυτόχρονα οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων θα υποχρεωθούν να τους δώσουν κίνητρα για να παραμείνουν στο σχολείο, που ήδη υπηρετούν».


Ειδήσεις σήμερα

Δρυμιώτης για αυτοδιοικητικές: Έχω πειστεί για ένα πράγμα, ο κόσμος εμπιστεύεται τον Μητσοτάκη

Είχα ζητήσει βοήθεια, κανείς δεν ανταποκρίθηκε - Ήταν η έσχατη λύση, λέει ο πατέρας που άρπαξε τον 2χρονο γιο του


Προφυλακιστέος ο 55χρονος που ασελγούσε στον 13χρονο βαφτισιμιό του και σε έναν συνομήλικό του στο Ηράκλειο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης