Κρήτη: Δεν είχε δοθεί άδεια πτήσης στους χειριστές του μονοκινητήριου για προσγείωση στο Μάλεμε
10.11.2023
21:03
Η Πολεμική Αεροπορία χειρίζεται τις πτήσεις από και προς το ανενεργό, μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, αεροδρόμιο - Δίνονται εγκρίσεις κάθε έξι μήνες για συγκεκριμένου τύπου αεροπλάνα
Προβληματισμό δημιουργεί το γεγονός πως οι δύο χειριστές του μονοκινητήριου δεν είχαν λάβει άδεια από την Πολεμική Αεροπορία για προσγείωση στο Μάλεμε των Χανίων, ούτε και έγκριση προσγείωσης στο αεροδρόμιο της Σούδας.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ Χανίων, ο κυβερνήτης είχε καταθέσει σχέδιο πτήσης με προορισμό το Μάλεμε και αυτό είχε αυτόματα εγκριθεί από το σύστημα. Ωστόσο, δεν είχε πάρει ad hoc (επί τούτου) άδεια από την Πολεμική Αεροπορία, προκειμένου να πραγματοποιήσει την πτήση.
Επίσης, είναι βέβαιο ότι δεν υπήρχε έγκριση για προσγείωση σε κανένα από τα δύο αεροδρόμια (Μάλεμε και Σούδας).
Σημειώνεται ότι η Πολεμική Αεροπορία χειρίζεται τις πτήσεις από και προς το ανενεργό, μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, αεροδρόμιο. Δίνονται εγκρίσεις κάθε έξι μήνες για συγκεκριμένου τύπου αεροπλάνα.
Οι δύο άτυχοι πιλότοι του διθέσιου αεροσκάφους που κατέπεσε στη θάλασσα του Μάλεμε, στην Κρήτη, βρέθηκαν δεμένοι στις θέσεις τους, γεγονός που μαρτυρά ότι δεν έκαναν κάποια κίνηση για τον απεγκλωβισμό τους.
«Παρακολουθούσα το στίγμα του στο κινητό και ήταν χαμένο» είπε ο γιος του πιλότου του μοιραίου μονοκινητήριου
«Παρακολούθησα το στίγμα του στο κινητό και είδα ότι ήταν χαμένο και μετά πήρα τηλέφωνο και το έμαθα». Στα δραματικά αυτά λόγια συμπυκνώνεται ο πόνος του γιου του πιλότου, Θεόδωρου Πάντου, που βρήκε τραγικό τέλος δεμένος στα καθίσματα του μονοκινητήριου αεροσκάφους το οποίο έπεσε στη θαλάσσια περιοχή του Μάλεμε, στην Κρήτη.
«Ήταν πολύ ξαφνικό, δεν...δεν...δεν...Πολύ κοντά στην ακτή, ρηχά. Τώρα τι να λέμε, δεν... Και εκπαιδευμένος» τόνισε στο Mega ο γιος του πιλότου.
«Τώρα μιλάμε για άνθρωπο με καλή εμπειρία δηλαδή. Με εμπειρία και αγάπη για αυτό το πράγμα. Ο πατέρας μου ήταν χρόνια, από μικρός» συμπλήρωσε.
«Το λάτρευε, του άρεσε. Τώρα τι να πω; Τρομερός άνθρωπος» υπογράμμισε με βαθιά λύπη.
Παράλληλα, βίντεο που έφερε στη δημοσιότητα το Mega φέρεται να κατέγραψε τη στιγμή από την πτώση του αεροσκάφους:
Τα ερωτήματα για τη μοιραία πτώση του μονοκινητήριου στο Μάλεμε με τους δύο νεκρούς
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ Χανίων, ο κυβερνήτης είχε καταθέσει σχέδιο πτήσης με προορισμό το Μάλεμε και αυτό είχε αυτόματα εγκριθεί από το σύστημα. Ωστόσο, δεν είχε πάρει ad hoc (επί τούτου) άδεια από την Πολεμική Αεροπορία, προκειμένου να πραγματοποιήσει την πτήση.
Επίσης, είναι βέβαιο ότι δεν υπήρχε έγκριση για προσγείωση σε κανένα από τα δύο αεροδρόμια (Μάλεμε και Σούδας).
Σημειώνεται ότι η Πολεμική Αεροπορία χειρίζεται τις πτήσεις από και προς το ανενεργό, μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, αεροδρόμιο. Δίνονται εγκρίσεις κάθε έξι μήνες για συγκεκριμένου τύπου αεροπλάνα.
Οι δύο άτυχοι πιλότοι του διθέσιου αεροσκάφους που κατέπεσε στη θάλασσα του Μάλεμε, στην Κρήτη, βρέθηκαν δεμένοι στις θέσεις τους, γεγονός που μαρτυρά ότι δεν έκαναν κάποια κίνηση για τον απεγκλωβισμό τους.
«Παρακολουθούσα το στίγμα του στο κινητό και ήταν χαμένο» είπε ο γιος του πιλότου του μοιραίου μονοκινητήριου
«Παρακολούθησα το στίγμα του στο κινητό και είδα ότι ήταν χαμένο και μετά πήρα τηλέφωνο και το έμαθα». Στα δραματικά αυτά λόγια συμπυκνώνεται ο πόνος του γιου του πιλότου, Θεόδωρου Πάντου, που βρήκε τραγικό τέλος δεμένος στα καθίσματα του μονοκινητήριου αεροσκάφους το οποίο έπεσε στη θαλάσσια περιοχή του Μάλεμε, στην Κρήτη.
«Ήταν πολύ ξαφνικό, δεν...δεν...δεν...Πολύ κοντά στην ακτή, ρηχά. Τώρα τι να λέμε, δεν... Και εκπαιδευμένος» τόνισε στο Mega ο γιος του πιλότου.
«Τώρα μιλάμε για άνθρωπο με καλή εμπειρία δηλαδή. Με εμπειρία και αγάπη για αυτό το πράγμα. Ο πατέρας μου ήταν χρόνια, από μικρός» συμπλήρωσε.
«Το λάτρευε, του άρεσε. Τώρα τι να πω; Τρομερός άνθρωπος» υπογράμμισε με βαθιά λύπη.
Παράλληλα, βίντεο που έφερε στη δημοσιότητα το Mega φέρεται να κατέγραψε τη στιγμή από την πτώση του αεροσκάφους:
Τα ερωτήματα για τη μοιραία πτώση του μονοκινητήριου στο Μάλεμε με τους δύο νεκρούς
Στην ακτή εκβράστηκαν τα συντρίμμια του μικρού αεροσκάφους, το οποίο κατέπεσε το βράδυ της Πέμπτης στη θαλάσσια περιοχή του Μάλεμε, στην Κρήτη μόλις λίγα μέτρα από το αεροδρόμιο της αερολέσχης.
Το υπερελαφρυ διθέσιο αεροπλάνο τύπου Σαβάνα, ανελκύστηκε από γερανό προκειμένου να μεταφερθεί σε ασφαλές σημείο και να τεθεί στο «μικροσκόπιο» επιτροπής εμπειρογνωμόνων, οι οποίοι θα διερευνήσουν τα αίτια της τραγωδίας με θύματα τον κυβερνήτη Θεόδωρο Πάντο και τον συγκυβερνήτη Κωνσταντίνο Καραμπίνη 60 και 61 ετών.
Ο πρώτος ήταν πρόεδρος και ο δεύτερος μέλος της Αερολέσχης Δυτικής Αθήνας, αλλά το βασικότερο, ήταν δυο πολύ καλοί φίλοι που δυστυχώς έμελλε να αφήσουν την τελευταία τους πνοή κάνοντας το αγαπημένο τους χόμπι.
Όπως αναφέρουν ειδικοί, κάτι δεν πήγε καλά στον προγραμματισμό της πτήσης των δυο φίλων από το αεροδρόμιο στην Κωπαίδα προς τα Χανιά, με αποτέλεσμα να φτάσουν Χανιά ενώ νύχτωνε, κάτι που δεν γίνεται για αυτού του είδους τα μικρά αεροσκάφη που δεν διαθέτουν κατάλληλα όργανα για την νύχτα.
Και επιπλέον το μεγάλο ερωτηματικό αφορά στον λόγο για τον οποίο επέλεξαν να μην προσγειωθούν στο διεθνές αεροδρόμιο Χανίων αλλά στο αεροδρόμιο του Μάλεμε το οποίο δεν λειτουργεί την νύχτα.
Σε ότι αφορά στην αιτία της πτώσης στην θάλασσα, θεωρείται ως πλέον πιθανό το ότι ο πιλότος αποπροσανατολίστηκε καθώς πλησίαζε από την θάλασσα προς τον διάδρομο προσγείωσης του Μάλεμε με αποτέλεσμα να πέσει σε απόσταση περίπου 300 μέτρων από την ακτή και να εντοπιστεί αναποδογυρισμένο στον βυθό σε μόλις 3 μέτρα με τους δύο άτυχους άντρες νεκρούς στις θέσεις τους.
Όλα αυτά αναμένεται να αποσαφηνιστούν από την έρευνα της Αρχής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και την προανάκριση του Λιμενικού, όπως ανέφερε ο Διοικητής του Α’ Λιμενικού Σταθμού Χανίων Ευάγγελος Κοκολογιαννάκης.
Περίπου στις 13:00 το αεροσκάφος ανελκύστηκε με την συνδρομή γερανού και μεταφέρθηκε σε στεγασμένο χώρο του αεροδρομίου προκειμένου να εξεταστεί απο εμπειρογνώμονες.
Το χρονικό
Το μικρό αεροπλάνο της αερολέσχης Δυτικής Αθήνας, είχε απογειωθεί από την Κωπαίδα με προορισμό τα Χανιά και είναι άγνωστο το γιατί προσπάθησε να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Μάλεμε αντί για το αεροδρόμιο Χανίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες όταν έφτασαν στην περιοχή είχε νυχτώσει και προκειμένου να προσγειωθούν, ο πιλότος έκανε μια στροφή πάνω από το Κολυμπάρι, προσεγγίζοντας τον διάδρομο προσγείωσης από την πλευρά της θάλασσας, αλλά ξαφνικά κατέπεσε σε κοντινή απόσταση από την ακτή.
Ειδήσεις σήμερα:
Πρόστιμα €619.512 σε τρεις εταιρίες σχολικών ειδών για αθέμιτη κερδοφορία
Ιερείς ζητούν έμμεσα τον αφορισμό της Θέμιδος Μπαζάκα επειδή είπε «να πάψουν τα Θρησκευτικά από το σχολείο»
Νέα σύλληψη για πώληση αμφιβόλου ποιότητας ελαιόλαδο στην Έδεσσα - Χειροπέδες σε 70χρονη που είχε σχεδόν 3 τόνους
Το υπερελαφρυ διθέσιο αεροπλάνο τύπου Σαβάνα, ανελκύστηκε από γερανό προκειμένου να μεταφερθεί σε ασφαλές σημείο και να τεθεί στο «μικροσκόπιο» επιτροπής εμπειρογνωμόνων, οι οποίοι θα διερευνήσουν τα αίτια της τραγωδίας με θύματα τον κυβερνήτη Θεόδωρο Πάντο και τον συγκυβερνήτη Κωνσταντίνο Καραμπίνη 60 και 61 ετών.
Ο πρώτος ήταν πρόεδρος και ο δεύτερος μέλος της Αερολέσχης Δυτικής Αθήνας, αλλά το βασικότερο, ήταν δυο πολύ καλοί φίλοι που δυστυχώς έμελλε να αφήσουν την τελευταία τους πνοή κάνοντας το αγαπημένο τους χόμπι.
Όπως αναφέρουν ειδικοί, κάτι δεν πήγε καλά στον προγραμματισμό της πτήσης των δυο φίλων από το αεροδρόμιο στην Κωπαίδα προς τα Χανιά, με αποτέλεσμα να φτάσουν Χανιά ενώ νύχτωνε, κάτι που δεν γίνεται για αυτού του είδους τα μικρά αεροσκάφη που δεν διαθέτουν κατάλληλα όργανα για την νύχτα.
Και επιπλέον το μεγάλο ερωτηματικό αφορά στον λόγο για τον οποίο επέλεξαν να μην προσγειωθούν στο διεθνές αεροδρόμιο Χανίων αλλά στο αεροδρόμιο του Μάλεμε το οποίο δεν λειτουργεί την νύχτα.
Σε ότι αφορά στην αιτία της πτώσης στην θάλασσα, θεωρείται ως πλέον πιθανό το ότι ο πιλότος αποπροσανατολίστηκε καθώς πλησίαζε από την θάλασσα προς τον διάδρομο προσγείωσης του Μάλεμε με αποτέλεσμα να πέσει σε απόσταση περίπου 300 μέτρων από την ακτή και να εντοπιστεί αναποδογυρισμένο στον βυθό σε μόλις 3 μέτρα με τους δύο άτυχους άντρες νεκρούς στις θέσεις τους.
Όλα αυτά αναμένεται να αποσαφηνιστούν από την έρευνα της Αρχής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και την προανάκριση του Λιμενικού, όπως ανέφερε ο Διοικητής του Α’ Λιμενικού Σταθμού Χανίων Ευάγγελος Κοκολογιαννάκης.
Περίπου στις 13:00 το αεροσκάφος ανελκύστηκε με την συνδρομή γερανού και μεταφέρθηκε σε στεγασμένο χώρο του αεροδρομίου προκειμένου να εξεταστεί απο εμπειρογνώμονες.
Το χρονικό
Το μικρό αεροπλάνο της αερολέσχης Δυτικής Αθήνας, είχε απογειωθεί από την Κωπαίδα με προορισμό τα Χανιά και είναι άγνωστο το γιατί προσπάθησε να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Μάλεμε αντί για το αεροδρόμιο Χανίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες όταν έφτασαν στην περιοχή είχε νυχτώσει και προκειμένου να προσγειωθούν, ο πιλότος έκανε μια στροφή πάνω από το Κολυμπάρι, προσεγγίζοντας τον διάδρομο προσγείωσης από την πλευρά της θάλασσας, αλλά ξαφνικά κατέπεσε σε κοντινή απόσταση από την ακτή.
Ειδήσεις σήμερα:
Πρόστιμα €619.512 σε τρεις εταιρίες σχολικών ειδών για αθέμιτη κερδοφορία
Ιερείς ζητούν έμμεσα τον αφορισμό της Θέμιδος Μπαζάκα επειδή είπε «να πάψουν τα Θρησκευτικά από το σχολείο»
Νέα σύλληψη για πώληση αμφιβόλου ποιότητας ελαιόλαδο στην Έδεσσα - Χειροπέδες σε 70χρονη που είχε σχεδόν 3 τόνους
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr