![Μήλος: Τώρα ακόμη πιο κοντά με τη ΜΙΝΟΑΝ LINES](https://i1.prth.gr/images/360x203/files/2024-07-23/milos_klima.jpg)
Η MINOAN LINES προσφέρει πλέον καθημερινές προσεγγίσεις από και προς το λιμάνι του Αδάμαντα σε μόλις 3 ώρες και 50 λεπτά, συνδέοντας το νησί απευθείας με τον Πειραιά και το Ηράκλειο Κρήτης.
Η αναζήτηση της χαμηλότερης τιμής εξακολουθεί να παραμένει o βασικότερος λόγος που επιλέγει κάποιος το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ σημαντική είναι και η συνολική εμπειρία αγορών
Του Αλέξανδρου Ρούστα, Γενικού Διευθυντή www.you.gr
Διανύουμε τη δεύτερη χρονιά μετά την πλήρη άρση όλων των μέτρων, που επιβλήθηκαν στη λιανική για τον περιορισμό της πανδημίας, και η επόμενη μέρα για το ηλεκτρονικό εμπόριο φαίνεται πλέον πιο καθαρά. Μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων οι online πωλήσεις μειώθηκαν σημαντικά. Αυτό ήταν φυσιολογικό και αναμενόμενο, αφού πλέον το ηλεκτρονικό έπαψε να είναι το μοναδικό κανάλι πωλήσεων. Στη νέα πραγματικότητα, οι καταναλωτές έχουν επιλέξει ένα υβριδικό μοντέλο, αξιοποιώντας για τις αγορές τους τα οφέλη που κάθε κανάλι προσφέρει.
To e-Commerce ήρθε για να μείνει
Παρά τη μετά covid υποχώρηση, το ηλεκτρονικό εμπόριο ισορρόπησε σε σημαντικά υψηλότερα επίπεδα διείσδυσης στην αγορά σε σχέση με την προ covid εποχή, διπλασιάζοντας πρακτικά το μερίδιό του. Υπολογίζεται ότι σήμερα γύρω στο 12-14% των συνολικών λιανικών πωλήσεων προϊόντων και υπηρεσιών πραγματοποιούνται online, από 6-7% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό προηγουμένως. Το ποσοστό αυτό διαφέρει από κλάδο σε κλάδο. Για παράδειγμα εκτιμάται ότι πλησιάζει το 20% στα Smartphones, ενώ είναι μικρότερο από 10% σε βαριά και ογκώδη αντικείμενα.
Η αξιοπιστία και η ποιότητα κερδίζει έδαφος
Στο νέο κύκλο ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, από τη νέα πλέον υψηλότερη βάση, φαίνεται ότι επωφελούνται περισσότερο οι μεγαλύτεροι και πιο αξιόπιστοι οργανισμοί, όπως τα μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα (ελληνικά και μη), οι omni channel retailers και τα marketplaces.
Σε αναζήτηση τιμής, αλλά και ευκολίας
Η αναζήτηση της χαμηλότερης τιμής εξακολουθεί να παραμένει o βασικότερος λόγος που επιλέγει κάποιος το ηλεκτρονικό εμπόριο. Ταυτόχρονα όμως παρατηρείται γρήγορη ανάπτυξη παραμέτρων που σχετίζονται με την εμπειρία του πελάτη, όπως η ευκολία στην αγορά, η ποικιλία προϊόντων, η εύκολη σύγκριση, η ταχύτητα και η ευκολία στην παράδοση, οι τρόποι πληρωμής κλπ.
Tα lockers κερδίζουν έδαφος
Ειδικά στην παράδοση όπως επιβεβαιώνουν τα δεδομένα, η ταχύτερη αναπτυσσόμενη μέθοδος είναι οι θυρίδες (lockers) διότι λύνουν προβλήματα που έχουν σχέση και με την ευκολία του πελάτη αλλά και με το κόστος όλης της αλυσίδας logistics. Αντίθετα φαίνεται ότι λύσεις τύπου αυθημερόν παράδοση, μάλλον ατονούν σε σχέση με το αρχικό hype (εξαιρούνται ειδικού τύπου κλάδοι όπως τρόφιμα κλπ.).
Νέα προϊόντα στο e-καλάθι
Τις online αγορές, επιλέγουν πλέον οι καταναλωτές και για νέες κατηγορίες προϊόντων, που παραδοσιακά δεν προτιμούσαν, όπως για αγορές επίπλων, λευκών συσκευών, κλιματισμού, DIY κλπ. Καθώς η πλειοψηφία των προϊόντων των κατηγοριών αυτών έχουν μεγάλο βάρος, απαιτείται η χρήση παραδοσιακών μεταφορικών εταιρειών για την αποστολή τους. Συχνά δε ο μεταφορέας καλείται να αποσύρει προς ανακύκλωση μία παλαιότερη συσκευή. Εδώ φαίνεται να υπάρχει σημαντικό πεδίο βελτίωσης, καθώς αφενός οι εταιρείες courier δεν αναλαμβάνουν το βαρύ μεταφορικό έργο, αφετέρου οι μεταφορικές εταιρείες δεν έχουν αναπτύξει τους μηχανισμούς και τους αυτοματισμούς για να υποστηρίξουν την άριστη ενημέρωση και ικανοποίηση του πελάτη.
Νέοι τρόποι πληρωμής
Εμφανίζονται επίσης συνεχώς νέοι τρόποι πληρωμής και χρηματοδότησης όλο και φιλικότεροι στον καταναλωτή. Έτσι έχουμε περάσει από την εποχή του paypal στην εποχή του apple pay και google pay και από τα γραμμάτια στο «Buy Now Pay Later» και στην άτοκη τραπεζική χρηματοδότηση που εγκρίνεται ηλεκτρονικά εντός 5λέπτου.
Συμπερασματικά
Η μεγάλη εικόνα είναι ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο προχωράει με σταθερούς ρυθμούς στην ενηλικίωσή του προσφέροντας βελτιωμένες εμπειρίες για του πελάτες, από μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους εμπόρους, σε όλο και μεγαλύτερο εύρος προϊόντων.
Με την αξιοπιστία του Ομίλου Quest
To www.you.gr, το ηλεκτρονικό κατάστημα του Ομίλου Quest, είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πλέον αξιόπιστα online καταστήματα της χώρας, με περισσότερα από 15 χρόνια παρουσίας στην αγορά και δεκάδες χιλιάδες ικανοποιημένους πελάτες. Συμμετέχει σε όλες τις παραπάνω τάσεις διατηρώντας τον χαρακτήρα και την κουλτούρα του, που συνίσταται στα εξής: