Raptor: Το πλοίο βρισκόταν σε «μαύρη λίστα» - Οι υποψίες για λαθρεμπόριο και το ναυάγιο στην Κρήτη
Raptor: Το πλοίο βρισκόταν σε «μαύρη λίστα» - Οι υποψίες για λαθρεμπόριο και το ναυάγιο στην Κρήτη
Η εταιρεία του πλοίου «έχει στην πλάτη της» ακόμη ένα ύποπτο ναυάγιο το οποίο μάλιστα είχε συμβεί στην Κρήτη
Οι Αρχές προσπαθούν να συνθέσουν το παζλ των όσων προηγήθηκαν πριν το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου Raptor, που βυθίστηκε χθες Κυριακή (26/11) ανοιχτά της Λέσβου, παρασύροντας στον θάνατο τουλάχιστον έναν άνθρωπο ενώ άλλοι 12 αγνοούνται. Παράλληλα, ένας Αιγύπτιος ναυτικός διασώθηκε ο οποίος εντοπίστηκε από το ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού πάνω σε ένα βαρέλι να φέρει ελαφρά τραύματα στο κεφάλι.
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, η δράση του εν λόγω πλοίου έχει μπει στο μικροσκόπιο της έρευνας καθώς υπάρχουν υποψίες ότι είναι πιθανό να εμπλέκεται σε λαθρεμπόριο.
Ειδικότερα, όπως εξήγησαν στο protothema.gr καλά ενημερωμένες πηγές με γνώση της υπόθεσης, πρόκειται για ένα πλοίο το οποίο είχε εντοπιστεί στο παρελθόν μετά από έλεγχο να έχει παραβεί διεθνείς ναυτιλιακούς κανόνες ασφαλείας (safety), επισημαίνοντας παράλληλα πως φέρει «μαύρη» σημαία.
Glomex Player(eexbs1jkdkewvzn, v-cx9o2g14vrq1)
«Υπάρχουν διαβαθμίσεις στις σημαίες. Ας πούμε white flag (λευκή σημαία) είναι η Μάλτα και κάποιες άλλες χώρες που τηρούν απαρέγκλιτα τους διεθνείς ναυτιλιακούς κανονισμούς και νόμους και δεν έχουν δημιουργήσει ποτέ πρόβλημα. Το πλοίο έφερε σημαία Κομόρες που έχει δημιουργήσει προβλήματα στο παρελθόν».
Επιπλέον, οι ίδιες πηγές επεσήμαναν ακόμη δύο σημεία τα οποία ενισχύουν τις υποψίες τόσο για πιθανόν ύποπτη δράση του πλοίου όσο για το ενδεχόμενο να πρόκειται για υπαίτια βύθιση. Το πρώτο είναι ότι η εταιρεία του πλοίου «έχει στην πλάτη της» ακόμη ένα ύποπτο ναυάγιο το οποίο μάλιστα είχε συμβεί και πάλι στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Κρήτη.
Το δεύτερο σημείο αφορά στο αλάτι το οποίο, όπως εξήγησαν, είναι ένα πονηρό μέσο καθώς σου δίνει τη δυνατότητα να μεταφέρεις οτιδήποτε χωρίς να γίνει αντιληπτό.
Glomex Player(eexbs1jkdkewvzn, v-cx9l1queg0gx)
«Όταν μιλάμε για χιλιάδες τόνους αλατιού είναι ότι πρέπει για να μεταφέρεις οτιδήποτε θέλεις. Κι αυτό γιατί δεν μπορεί να ψάξει κάποιος μέσα σε τόσο αλάτι, ούτε εκπαιδευμένα σκυλιά, ούτε τίποτα. Είναι πολύ δύσκολη έρευνα. Όταν ελέγχεις ένα πλοίο με τόσο αλάτι είτε το ανοίγεις όλο και το αδειάζεις, όμως αν δεν βρεις τίποτα η χώρα πληρώνει τεράστιες αποζημιώσεις, είτε το αφήνεις και περνάει. Μπορεί το φορτίο πράγματι να ήταν αγνό και να πρόκειται απλώς για αλάτι. Ωστόσο πρέπει να γίνει έρευνα προκειμένου αυτό να διαπιστωθεί» σημείωσαν χαρακτηριστικά.
Επιπλέον, οι καλά γνωρίζοντες τα πράγματα αναφέρθηκαν και στο παρελθόν του πλοίου επισημαίνοντας πως σε έρευνα που είχε γίνει κατά το παρελθόν σε λιμάνι της Ρουμανίας, είχαν διαπιστωθεί περισσότερες από 65 παραβάσεις και είχαν γίνει οι αντίστοιχες παρατηρήσεις.
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, η δράση του εν λόγω πλοίου έχει μπει στο μικροσκόπιο της έρευνας καθώς υπάρχουν υποψίες ότι είναι πιθανό να εμπλέκεται σε λαθρεμπόριο.
Ειδικότερα, όπως εξήγησαν στο protothema.gr καλά ενημερωμένες πηγές με γνώση της υπόθεσης, πρόκειται για ένα πλοίο το οποίο είχε εντοπιστεί στο παρελθόν μετά από έλεγχο να έχει παραβεί διεθνείς ναυτιλιακούς κανόνες ασφαλείας (safety), επισημαίνοντας παράλληλα πως φέρει «μαύρη» σημαία.
«Υπάρχουν διαβαθμίσεις στις σημαίες. Ας πούμε white flag (λευκή σημαία) είναι η Μάλτα και κάποιες άλλες χώρες που τηρούν απαρέγκλιτα τους διεθνείς ναυτιλιακούς κανονισμούς και νόμους και δεν έχουν δημιουργήσει ποτέ πρόβλημα. Το πλοίο έφερε σημαία Κομόρες που έχει δημιουργήσει προβλήματα στο παρελθόν».
Επιπλέον, οι ίδιες πηγές επεσήμαναν ακόμη δύο σημεία τα οποία ενισχύουν τις υποψίες τόσο για πιθανόν ύποπτη δράση του πλοίου όσο για το ενδεχόμενο να πρόκειται για υπαίτια βύθιση. Το πρώτο είναι ότι η εταιρεία του πλοίου «έχει στην πλάτη της» ακόμη ένα ύποπτο ναυάγιο το οποίο μάλιστα είχε συμβεί και πάλι στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Κρήτη.
Το δεύτερο σημείο αφορά στο αλάτι το οποίο, όπως εξήγησαν, είναι ένα πονηρό μέσο καθώς σου δίνει τη δυνατότητα να μεταφέρεις οτιδήποτε χωρίς να γίνει αντιληπτό.
«Όταν μιλάμε για χιλιάδες τόνους αλατιού είναι ότι πρέπει για να μεταφέρεις οτιδήποτε θέλεις. Κι αυτό γιατί δεν μπορεί να ψάξει κάποιος μέσα σε τόσο αλάτι, ούτε εκπαιδευμένα σκυλιά, ούτε τίποτα. Είναι πολύ δύσκολη έρευνα. Όταν ελέγχεις ένα πλοίο με τόσο αλάτι είτε το ανοίγεις όλο και το αδειάζεις, όμως αν δεν βρεις τίποτα η χώρα πληρώνει τεράστιες αποζημιώσεις, είτε το αφήνεις και περνάει. Μπορεί το φορτίο πράγματι να ήταν αγνό και να πρόκειται απλώς για αλάτι. Ωστόσο πρέπει να γίνει έρευνα προκειμένου αυτό να διαπιστωθεί» σημείωσαν χαρακτηριστικά.
Επιπλέον, οι καλά γνωρίζοντες τα πράγματα αναφέρθηκαν και στο παρελθόν του πλοίου επισημαίνοντας πως σε έρευνα που είχε γίνει κατά το παρελθόν σε λιμάνι της Ρουμανίας, είχαν διαπιστωθεί περισσότερες από 65 παραβάσεις και είχαν γίνει οι αντίστοιχες παρατηρήσεις.
Υπενθυμίζεται ότι το Raptor είχε σαλπάρει από το λιμάνι Al Dekheila της Αιγύπτου με προορισμό την Κωνσταντινούπολη, είχε μήκος 106 μέτρα και είχε κατασκευαστεί το 1984.
Ειδήσεις σήμερα:
Πόλεμος στο Ισραήλ: Στο κατακόρυφο η αγωνία για την 4η απελευθέρωση ομήρων - Η Χαμάς χωρίζει παιδιά από μητέρες
Διδυμότειχο: Δωρεά 100.000 ευρώ από ζευγάρι ηλικιωμένων στο Γενικό Νοσοκομείο
Συζήτηση Μητσοτάκη με τον αντιπρόεδρο της Morgan Stanley στο Λονδίνο - «Έχουμε ισχυρή εντολή για μεταρρυθμίσεις»
Ειδήσεις σήμερα:
Πόλεμος στο Ισραήλ: Στο κατακόρυφο η αγωνία για την 4η απελευθέρωση ομήρων - Η Χαμάς χωρίζει παιδιά από μητέρες
Διδυμότειχο: Δωρεά 100.000 ευρώ από ζευγάρι ηλικιωμένων στο Γενικό Νοσοκομείο
Συζήτηση Μητσοτάκη με τον αντιπρόεδρο της Morgan Stanley στο Λονδίνο - «Έχουμε ισχυρή εντολή για μεταρρυθμίσεις»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα