Ισθμός της Κορίνθου: Ο Λέκκας εξηγεί πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν οι κατολισθήσεις
22.12.2023
21:23
Η νέα κατολίσθηση έγινε κάτω από τις παλιές γραμμές του τρένου
Προβληματισμό και ανησυχία προκαλεί η νέα κατολίσθηση στον Ισθμό της Κορίνθου σε άλλο σημείο από αυτό που γίνονται τα έργα.
Σε σχέση με τη νέα κατολίσθηση που συνέβη κοντά στην σιδηροδρομική γραμμή, ο καθηγητής τεκτονικής δυναμικής εφαρμοσμένης γεωλογίας και διαχείρισης φυσικών καταστροφών του Πανεπιστημίου Αθηνών και πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμιος Λέκκας ανέφερε στο protothema.gr ότι «η αντιμετώπιση του κατολισθητικού κινδύνου στη Διώρυγα της Κορίνθου θα έπρεπε να στηριχτεί σε όλα τα σύγχρονα δεδομένα τα οποία προκύπτουν από την ιδιαίτερη μορφολογική, σεισμοτεκτονική και γεωδυναμική εξέλιξη της περιοχής και όχι μόνο στην κλασσική βραχομηχανική προσέγγιση, η οποία δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τις εξελισσόμενες διεργασίες στην περιοχή.
«Το Πανεπιστήμιο Αθήνων, το Μετσόβειο Πολυτεχνείο και η Εθνική Αρχή Γεωλογικών Ερευνών» λέει, «είχαμε υποβάλει ολοκληρωμένη πρόταση οδικού χάρτη πριν από τρία χρόνια όχι μόνο για την προστασία αλλά και για την ανάδειξη της διώρυγας της Κορίνθου η οποία αποτελεί ένα μοναδικό σε όλο τον κόσμο επίτευγμα ενώ παράλληλα είναι και ένα μοναδικό γεωλογικό και ιστορικό μνημείο σε παγκόσμιο επίπεδο».
Δείτε βίντεο από το σημείο:
Όπως αναφέρει το korinthostv.gr, η νέα κατολίσθηση έγινε κάτω από τις παλιές γραμμές του τρένου. Τον περασμένο Ιούλιο είχε σημειωθεί ακόμη μία κατολίσθηση, εκείνη τη φορά στη διώρυγα της Κορίνθου στο πρανές της μεριάς της Πελοποννήσου, κάτω από τη σιδηροδρομική γέφυρα του Ισθμού.
Ειδήσεις σήμερα:
Προφυλακιστέοι οι δύο λιμενικοί και άλλοι οκτώ για το κύκλωμα ναρκωτικών
Γκάζι: Στο νοσοκομείο πέντε μαθητές από ποτά «μπόμπες»
Αράχωβα: Τι απαντούν οι δικηγόροι του ιδιοκτήτη του Όλιβερ στο πόρισμα του πραγματογνώμονα για τον θάνατο του χάσκι
Σε σχέση με τη νέα κατολίσθηση που συνέβη κοντά στην σιδηροδρομική γραμμή, ο καθηγητής τεκτονικής δυναμικής εφαρμοσμένης γεωλογίας και διαχείρισης φυσικών καταστροφών του Πανεπιστημίου Αθηνών και πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμιος Λέκκας ανέφερε στο protothema.gr ότι «η αντιμετώπιση του κατολισθητικού κινδύνου στη Διώρυγα της Κορίνθου θα έπρεπε να στηριχτεί σε όλα τα σύγχρονα δεδομένα τα οποία προκύπτουν από την ιδιαίτερη μορφολογική, σεισμοτεκτονική και γεωδυναμική εξέλιξη της περιοχής και όχι μόνο στην κλασσική βραχομηχανική προσέγγιση, η οποία δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τις εξελισσόμενες διεργασίες στην περιοχή.
«Το Πανεπιστήμιο Αθήνων, το Μετσόβειο Πολυτεχνείο και η Εθνική Αρχή Γεωλογικών Ερευνών» λέει, «είχαμε υποβάλει ολοκληρωμένη πρόταση οδικού χάρτη πριν από τρία χρόνια όχι μόνο για την προστασία αλλά και για την ανάδειξη της διώρυγας της Κορίνθου η οποία αποτελεί ένα μοναδικό σε όλο τον κόσμο επίτευγμα ενώ παράλληλα είναι και ένα μοναδικό γεωλογικό και ιστορικό μνημείο σε παγκόσμιο επίπεδο».
Δείτε βίντεο από το σημείο:
Όπως αναφέρει το korinthostv.gr, η νέα κατολίσθηση έγινε κάτω από τις παλιές γραμμές του τρένου. Τον περασμένο Ιούλιο είχε σημειωθεί ακόμη μία κατολίσθηση, εκείνη τη φορά στη διώρυγα της Κορίνθου στο πρανές της μεριάς της Πελοποννήσου, κάτω από τη σιδηροδρομική γέφυρα του Ισθμού.
Ειδήσεις σήμερα:
Προφυλακιστέοι οι δύο λιμενικοί και άλλοι οκτώ για το κύκλωμα ναρκωτικών
Γκάζι: Στο νοσοκομείο πέντε μαθητές από ποτά «μπόμπες»
Αράχωβα: Τι απαντούν οι δικηγόροι του ιδιοκτήτη του Όλιβερ στο πόρισμα του πραγματογνώμονα για τον θάνατο του χάσκι
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr