Ένα... μικρό Ελληνικό κατασκευάζεται στο λιμάνι της Ρόδου

Ένα... μικρό Ελληνικό κατασκευάζεται στο λιμάνι της Ρόδου

Πολυτελείς βίλες και κατοικίες, εμπορικά κέντρα, καταστήματα, yachting club, ξενοδοχείο, μέχρι ελικοδρόμιο και υδατοδρόμιο προβλέπει η μεγάλη επένδυση 220 εκατ. ευρώ που πήρε το πράσινο φως των αρμόδιων υπουργείων

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
rodos_ependysi_arthro
Ενα «μικρό Ελληνικό» θα αναδυθεί τα επόμενα χρόνια στη Ρόδο. Κάπως έτσι θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το φιλόδοξο project το οποίο έχει στα σκαριά η Μαρίνες Ρόδου Α.Ε.

Πρόκειται για μια επένδυση που υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα 220 εκατ. ευρώ και υπόσχεται να μεταμορφώσει την ευρύτερη περιοχή της μαρίνας, που καταλαμβάνει μεγάλο μέρος του παραλιακού μετώπου της πόλης της Ρόδου, σε high-end τουριστικό πόλο υψηλών προδιαγραφών, αναβαθμίζοντας καθοριστικά το τουριστικό προϊόν του Νησιού των Ιπποτών, ιδιαίτερα στο ανερχόμενο κομμάτι των επισκεπτών υψηλού εισοδήματος.

To master plan της επένδυσης -διά χειρός του φημισμένου αρχιτεκτονικού κολοσσού Benoy σε συνεργασία με το ελληνικό αρχιτεκτονικό γραφείο Μητακίδη και Συνεργάτες- προβλέπει την ανάπτυξη ενός σύνθετου έργου με πολυτελείς βίλες και κατοικίες, εμπορικό κέντρο, καταστήματα, yachting club, ξενοδοχείο, μέχρι ελικοδρόμιο και υδατοδρόμιο. Ακόμη, το έργο θα είναι πρότυπο από την πλευρά της αξιοποίησης πράσινων λύσεων, καθώς και εστία ανάπτυξης και απασχόλησης για την τοπική κοινωνία. Ο τελικός σχεδιασμός του βέβαια θα εξαρτηθεί από διάφορους παράγοντες.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο χώρος όπου βρίσκεται σήμερα η μαρίνα το 2009 ήταν ακόμη βράχια και το 2016 διαμορφώθηκε, μετά από επενδύσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, σε μία από τις καλύτερες και πλέον σύγχρονες μαρίνες της Μεσογείου.

Κλείσιμο
Από το 2019 η Μαρίνες Ρόδου Α.Ε. έχει περάσει στον έλεγχο ισχυρού fund αμερικανοκυπριακών συμφερόντων, το οποίο διαθέτει την απαραίτητη κεφαλαιακή βάση για το απαιτητικό νέο εγχείρημα.

Τη Μαρίνα Ρόδου είχε επισκεφτεί τον Νοέμβριο του 2021 και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, συνοδευόμενος από υπουργούς της κυβέρνησης, ο οποίος ενημερώθηκε αναλυτικά για το project από τον επικεφαλής της εταιρείας Θωμά Τριανταφύλλου.

Με βάση το master plan της επένδυσης, προβλέπεται η δημιουργία 5 «πύργων» κατοικιών, εκ των οποίων οι τρεις θα είναι οκτώ ορόφων και οι άλλοι δύο τεσσάρων ορόφων, 13 διώροφων μεζονετών και 22 πολυτελών βιλών.

Οσον αφορά τις εμπορικές χρήσεις, εκτός από τα υφιστάμενα κτίρια, προβλέπεται η δημιουργία νέων χώρων για καταστήματα και γραφεία, ξενοδοχείο, yachting club τεσσάρων ορόφων, ενώ η δυναμικότητα της μαρίνας θα φτάσει στις 620 θέσεις από μικρά σκάφη μέχρι υπερπολυτελή γιοτ των 100 μέτρων.

Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, σε πρώτη φάση θα υλοποιηθούν τα λιμενικά έργα καθώς έχουν ολοκληρωθεί όλες οι μελέτες και η κατασκευή τους θα ξεκινήσει εντός του έτους, για να ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια τα κτίρια κατοικιών και οι άλλες υποδομές.

rodos_ependysi


Η απόφαση που ανοίγει τον δρόμο

Στα τέλη του 2023 η Kοινή Yπουργική Aπόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Τουρισμού έδωσε το πράσινο φως για την τροποποίηση χωροθέτησης του τουριστικού λιμένα/Μαρίνας Ρόδου.

Οπως αναφέρεται στην απόφαση, η χωροθέτηση της Μαρίνας Ρόδου είναι μεικτού τύπου που θα συνδυάζει υποδομές οικιστικής, εμπορικής και ψυχαγωγικής χρήσης, περιοχή με πολυτελείς κατοικίες, παγκόσμιας κλάσης εγκαταστάσεις και υπηρεσίες για σκάφη, πλειάδα καταστημάτων και παραθαλάσσιων χώρων εστίασης, καθώς και μια σειρά από προτάσεις ψυχαγωγίας.

Η μαρίνα θα προσφέρει επιλογή από πολυτελείς κατοικίες, ενώ νότια του άξονα της εισόδου τοποθετείται ο χώρος εναπόθεσης σκαφών όπου θα παρέχονται υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης, επισκευές και συντηρήσεις των σκαφών και του εξοπλισμού τους (συνήθως μικρής κλίμακας), καθώς και τα απαραίτητα μέσα για την ανέλκυση και καθέλκυσή τους.
Πέραν αυτού, θα υπάρχει συνεργασία με το Κέντρο Επισκευής Πλοιαρίων του Δήμου Ρόδου που ξεκίνησε να λειτουργεί στην περιοχή Καναμάτ για τις μεγαλύτερης κλίμακας επισκευές.

Πολυώροφα κτίρια πολυτελών κατοικιών

Στην απόφαση περιγράφονται αναλυτικά οι μελλοντικές αναπτύξεις. Ειδικότερα, προβλέπονται:

- Στο πρώτο οικοδομικό τετράγωνο που βρίσκεται στο νότιο τμήμα της μαρίνας θα δεσπόζουν τρία πολυώροφα, χαρακτηριστικά για την αρχιτεκτονική τους, κτίρια με πολυτελή διαμερίσματα, τα οποία θα ανεγερθούν με τέτοιον τρόπο ώστε να εξασφαλίζουν οπτικές διόδους σε όλα τα παρακείμενα κτίρια. Τα τρία αυτά κτίρια θα βρίσκονται πάνω από διώροφο υπόγειο χώρο στάθμευσης. Μπροστά από αυτόν, με πρόσωπο προς τη μαρίνα, θα υπάρχει μια σειρά καταστημάτων για την εξυπηρέτηση των αναγκών των σκαφών (πράκτορες, υλικά συντήρησης, υλικά πρόσδεσης και λειτουργίας κ.λπ.).
ΜΑΡΙΝΑ_ΡΟΔΟΣ_PROJECT_6__002_

Ο ακάλυπτος χώρος πάνω από τον χώρο στάθμευσης που καταλαμβάνει ένα μεγάλο τμήμα του οικοδομικού τετραγώνου θα φυτευτεί και θα αποτελεί ζώνη πρασίνου και άθλησης. Σε τμήμα του θα κατασκευαστεί μεγάλη πισίνα σχήματος τόξου, του οποίου η χορδή τοποθετείται παράλληλα με το θαλάσσιο μέτωπο διαμορφώνοντας αίσθηση συνέχειας με τη θάλασσα.

Διοικητικές υπηρεσίες - Εμπορικό πάρκο

Στο δεύτερο τμήμα θα βρίσκονται όλα τα κτίρια που απαιτούνται για τη λειτουργία και τη διοίκηση της μαρίνας.

Το τρίτο τμήμα, με την εμπορική ζώνη, θα αναπτυχθεί σε έκταση 20.000 τ.μ. σε διώροφα κτίρια που θα διαχωρίζονται με προφυλαγμένους (σκεπαστούς) πεζόδρομους και θα περιλαμβάνει εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, καφέ και γραφεία παροχής υπηρεσιών.

Οπισθεν της εμπορικής ζώνης τοποθετείται τετραώροφο συγκρότημα με χρήση ξενοδοχείου σε χώρο 7.200 τ.μ., ενώ στη βόρεια πλευρά της άλλο ένα τετραώροφο κτίριο επί του παραλιακού μετώπου, σε χώρο 5.600 τ.μ.

Υπερπολυτελείς βίλες και μεζονέτες

Στο τέταρτο τμήμα θα αναπτυχθούν 22 πολυτελείς επαύλεις μεταξύ της οδού που διασχίζει τη μαρίνα και του παραλιακού μετώπου σε έκταση 11.400 τ.μ. Ολες οι επαύλεις θα κατασκευαστούν στη βάση του ανοιχτού σχεδιασμού (open plan), με άνετους εσωτερικούς χώρους, καταπράσινους κήπους και ιδιωτικές πισίνες, με προσανατολισμό προς τη θάλασσα.
Σε έκταση 3.500 τ.μ., όπισθεν της ζώνης των επαύλεων, θα πάρουν τη θέση τους 11 πολυτελείς διώροφες μεζονέτες. Επίσης, στο βόρειο άκρο της μαρίνας θα αναπτυχθούν δύο τετραώροφα κτίρια σε έκταση 3.000 τ.μ.
ΜΑΡΙΝΑ_ΡΟΔΟΥ_ΣΗΜΕΡΑ___002_

Ελικοδρόμιο - υδατοδρόμιο

Επιπλέον, χωροθετείται υδατοδρόμιο, σταθμός υποδοχής υδροπλάνων και πεδίο προσγείωσης-απογείωσης ελικοπτέρων. Το υδατοδρόμιο τοποθετείται εντός του θαλάσσιου χώρου της μαρίνας και για τις ανάγκες του προβλέπεται η κατασκευή πλωτής προβλήτας. Επίσης, για την εξυπηρέτηση των επιβατών του θα κατασκευαστεί κτίριο υποδοχής με τις απαραίτητες λειτουργίες. Το ελικοδρόμιο θα τοποθετηθεί στο νοτιοανατολικό άκρο του λιμένα αναψυχής και θα λειτουργεί για αποκλειστική χρήση των αναγκών της μαρίνας.

Το παραλιακό μέτωπο

Κατά μήκος του παραλιακού μετώπου θα διαμορφωθεί πλακόστρωτος πεζόδρομος πλάτους 15 μέτρων, o οποίος θα επιτρέπει την απρόσκοπτη κυκλοφορία πεζών καθ’ όλο το μήκος του. Θα δημιουργηθεί έτσι δημόσιος χώρος διέλευσης και ψυχαγωγίας περίπου 9 στρεμμάτων. Παράλληλα με αυτό τον πεζόδρομο, θα υπάρχει διάδρομος όπου θα επιτρέπεται η κίνηση μόνο των ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων της μαρίνας για την εξυπηρέτηση των σκαφών.

Στην απόφαση ορίζεται ότι ο αριθμός των θέσεων στάθμευσης που είχαν προβλεφθεί στο αρχικό σχέδιο ήταν 300 υπαίθριες, ενώ στο νέο χωροταξικό ανέρχονται σε 936 θέσεις, εκ των οποίων οι 875 υπόγειες και μόνο 61 υπαίθριες που θα εξυπηρετούν αποκλειστικά τους ενοίκους των πολυτελών μονοκατοικιών.

Ο περιβάλλων χώρος των κτιριακών εγκαταστάσεων της μαρίνας είναι έκτασης περίπου 83 στρεμμάτων. Το 25% αυτού θα αποτελείται από δρόμους και πεζοδρόμους που, όπως και στο παραλιακό μέτωπο, θα κατασκευαστούν με βιοκλιματικά υλικά και στους οποίους θα φυτευτούν δέντρα. Για το υπόλοιπο 75% εκπονείται μελέτη από ειδικούς φυτοτέχνες μελετητές προκειμένου η μαρίνα να αποτελέσει σύγχρονο παράδειγμα πράσινης ανάπτυξης.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Μαρίνα Ρόδου από την αρχή της λειτουργίας της έχει κατασκευαστεί λαμβάνοντας υπόψη διευκολύνσεις που αφορούν τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα. Αυτό θα εφαρμοστεί και στις μελλοντικές αναπτύξεις για την πρόσβαση τόσο σε όλους τους υπαίθριους χώρους όσο και στα κτίρια που πρόκειται να ανεγερθούν.

Η περιπετειώδης ιστορία της Μαρίνας Ρόδου

Οραμα δεκαετιών υπήρξε η δημιουργία της Μαρίνας Ρόδου, όσο κι αν αυτό μοιάζει παράδοξο καθώς μιλάμε για ένα νησί που ανήκει στις ναυαρχίδες του ελληνικού τουρισμού.
Η σταδιακή κατασκευή της μέχρι τη σημερινή της μορφή διήρκεσε επίσης πάνω από 20 χρόνια. Η πρώτη φάση των λιμενικών έργων, στα μέσα της δεκαετίας του ’90, αφορούσε τον προσήνεμο και τον υπήνεμο μόλο καθώς και το τείχος προστασίας.
PROJECT_3__002_

Το 2003 έγινε παραχώρηση της μαρίνας από το υπουργείο Τουρισμού στον Δήμο Ρόδου. Το 2006 ο δήμος προχώρησε σε δημοπράτηση της νέας μαρίνας. Ανάδοχος του διαγωνισμού ήταν η Μαρίνες Ρόδου Α.Ε., που συστάθηκε εκείνη τη χρονιά και συνήψε 70ετή σύμβαση με τον Δήμο Ρόδου για την παραχώρηση της έκτασης. Εκτοτε ο μετοχικός έλεγχος της εταιρείας πέρασε σε διάφορα σχήματα. Ειδικότερα, δύο χρόνια μετά την ίδρυσή της η Μαρίνες Ρόδου πέρασε στον όμιλο της τεχνικής εταιρείας Betanet των αδελφών Ζαβλιάρη, με μέτοχο μειοψηφίας την Triton Yachting της οικογένειας Κολίντζα.

Στη συνέχεια, το 60% των μετοχών περιήλθε στη Eurobank, καθώς είχε ενεχυριαστεί για τραπεζικό δάνειο της Betanet. Η Eurobank με τη σειρά της πώλησε το μετοχικό πακέτο στην ΑΕΓΕΚ, η οποία στην πορεία μεταβιβάστηκε στον εργολάβο Γιάννη Μαρούλη. Η Ιόνιος Τεχνική Α.Ε., επίσης συμφερόντων του κ. Μαρούλη, ανέλαβε και το έργο διαμόρφωσης της νέας μαρίνας. Για τον σκοπό αυτό χρηματοδοτήθηκε με δάνειο 30 εκατ. ευρώ το 2011. Ωστόσο, το έργο καθυστέρησε, το δάνειο κοκκίνισε και η τράπεζα το κατήγγειλε.

Ακολούθησαν η γνωστή κατάρρευση της Ιόνιος Τεχνική καθώς και η υπαγωγή της ΑΕΓΕΚ στη διαχείριση των τραπεζών, ενώ η οικογένεια Μαρούλη διατήρησε τον έλεγχο της μαρίνας μέσω της Πτερέλαος Α.Ε., η οποία ήταν πλέον η μοναδική μέτοχος της Μαρίνες Ρόδου Α.Ε.

Το 2019 η Eurobank, στο πλαίσιο της στρατηγικής για τη μείωση των κόκκινων ανοιγμάτων των τραπεζών, προχώρησε στην πώληση του δανείου ύψους 35 εκατ. ευρώ της Μαρίνες Ρόδου Α.Ε. σε fund αμερικανοκυπριακών συμφερόντων. Οι μέτοχοί του The Palisades Group, LLC, είναι Κύπριοι που έχουν γεννηθεί και μεγαλώσει στις ΗΠΑ, ενώ το 2017 ίδρυσαν την Palisades Europe.

Το δάνειο και ακολούθως οι ενεχυριασμένες μετοχές της Μαρίνες Ρόδου Α.Ε. αποκτήθηκαν μέσω της Palisades Greek Holdings LLC το 2019. Στη συνέχεια έγιναν σημαντικές επενδύσεις για τη διαμόρφωση και ολοκλήρωση της μαρίνας.

Θωμάς Τριανταφύλλου: Το σπουδαιότερο αναπτυξιακό έργο για το Αιγαίο - Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μαρίνες Ρόδου Α.Ε. μιλά για την υλοποίηση του φιλόδοξου project

Το «ΘΕΜΑ» συνομίλησε με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Μαρίνες Ρόδου Α.Ε. Θωμά Τριανταφύλλου, ο οποίος χαρακτηρίζει το φιλόδοξο project το σπουδαιότερο αναπτυξιακό και τουριστικό έργο για τη Ρόδο και το Αιγαίο γενικότερα. Είναι ο άνθρωπος που από το 2009 ανέλαβε την ευθύνη και υλοποίησε το έργο της σημερινής Μαρίνας Ρόδου, αλλά και εκείνος που θα τρέξει το εγχείρημα της επόμενης μέρας.

thomas_triantafyllou


- Περιγράψτε μας το έργο. Τι θα περιλαμβάνει;

Ο τουριστικός λιμένας Ρόδου είναι σήμερα η πλέον σύγχρονη μαρίνα σκαφών αναψυχής στο αρχιπέλαγος του Αιγαίου και ανάμεσα στις καλύτερες της Μεσογείου. Στην παρούσα φάση, έχοντας λάβει όλες τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις, ολοκληρώνονται τα λιμενικά έργα και αναπτύσσεται το χερσαίο τμήμα όπου θα κατασκευαστούν κατοικίες, βίλες, καταστήματα, γραφεία, yachting club, υπόγεια πάρκινγκ, χώροι οικογενειακής απασχόλησης, χώροι αναψυχής, κέντρα υγείας - ευεξίας, ελικοδρόμιο και σταθμός υποδοχής υδροπλάνων. Παράλληλα, έχουμε εντάξει στην επένδυση μια προσπάθεια αναβάθμισης και ανάδειξης του παραλιακού μετώπου. Οραματιζόμαστε μια μαρίνα σύγχρονη, πλήρως ανταγωνιστική απέναντι σε όλες τις μαρίνες της Μεσογείου και ιδιαίτερα της Τουρκίας.

Σε ό,τι αφορά το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, ο σχεδιασμός προβλέπει τη λειτουργία της ως πράσινης μαρίνας. - Πώς ξεκίνησε η μαρίνα και σε ποια φάση βρίσκεται το νέο project;

Η μαρίνα ξεκίνησε να κατασκευάζεται πριν από περίπου 30 χρόνια και πέρασε από επενδυτή σε επενδυτή, βίωσε πτωχεύσεις εργολαβικών εταιρειών και τόσα προβλήματα που κράτησαν το έργο καθηλωμένο επί σχεδόν δύο δεκαετίες.

Η σημερινή μορφή της έλαβε αδειοδότηση τον Ιούλιο του 2016 και το 2019 ανέλαβαν νέοι μέτοχοι, υιοθέτησαν το όραμα και μας εξασφάλισαν την πλήρη χρηματοδότηση. Αυτός είναι ο λόγος που η Μαρίνα Ρόδου μέσα σε τέσσερα χρόνια αναπτύχθηκε αλματωδώς και σήμερα είμαστε από τις καλύτερες ελληνικές μαρίνες στην παροχή υπηρεσιών. Μάλιστα τα τελευταία δύο χρόνια είμαστε ανάμεσα στους πέντε φιναλίστ σε παγκόσμιο διαγωνισμό για την παροχή υπηρεσιών σε σκάφη super yachts.

Οσον αφορά το νέο project, αυτή τη στιγμή έχει ολοκληρωθεί η τροποποίηση χωροθέτησης και περιβαλλοντικών όρων, οι οποίοι μάλιστα δίνουν θετικό περιβαλλοντικό ισοζύγιο σε σχέση με τους προηγούμενους. Θέλω να τονίσω ότι φτάσαμε στην ολοκλήρωση των αδειοδοτήσεων και σε αυτή τη φάση ανάπτυξης του έργου χάρη στο προσωπικό ενδιαφέρον του ίδιου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, των αρμόδιων υπουργών και στελεχών της κυβέρνησης, των τοπικών βουλευτών, αλλά και με την υποστήριξη της Περιφερειακής Αρχής Νοτίου Αιγαίου και της Δημοτικής Αρχής Ρόδου.

- Ποιος είναι ο προϋπολογισμός του έργου;

Ο αρχικός προϋπολογισμός είχε αγγίξει τα 155 εκατ. ευρώ, ωστόσο η εκπόνησή του είχε γίνει με τιμές προ του πολέμου στην Ουκρανία και της έκρηξης ανατιμήσεων στην Ευρώπη. Βρισκόμαστε σε φάση αναθεώρησης του προϋπολογισμού. Το πόσο πιο ψηλά θα φτάσει η τελική επένδυση θα μπορούμε να το πούμε με βεβαιότητα στο άμεσο μέλλον.

- Εχουν εξασφαλιστεί τα απαραίτητα κεφάλαια και από ποιες πλευρές;

Ο μοναδικός μέτοχος της εταιρείας είναι ένα αμερικανικό investment fund με υψηλά ίδια κεφάλαια και πολλά μεγάλα assets. Παρ’ όλα αυτά, μετά και την αναθεώρηση του προϋπολογισμού προς τα πάνω, δεν πρέπει να αποκλειστεί η πιθανότητα συνεργασίας για τη διασφάλιση πρόσθετων πηγών χρηματοδότησης.

- Ποια είναι η δυναμικότητα της μαρίνας σήμερα και ποια θα είναι με την ολοκλήρωση του project;

Η Μαρίνα Ρόδου σήμερα είναι δυναμικότητας 381 έως 440 θέσεων, αναλόγως του μεγέθους των φιλοξενούμενων σκαφών. Μετά την ολοκλήρωση του έργου η χωρητικότητα θα φτάσει στις 563 θέσεις, ενώ στο μέγιστό της, στις 621 θέσεις, πάντα ανάλογα με το μέγεθος των σκαφών.

- Διαπιστώνετε ενδιαφέρον σε σχέση με τις μελλοντικές αναπτύξεις; Υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον τόσο για τις κατοικίες όσο και τις εμπορικές δραστηριότητες. Μας έχουν προσεγγίσει ονόματα που δεν φανταζόμασταν. - Τι σημαίνει αυτό το project για το νησί της Ρόδου;

Η κάθε πολυτελής μαρίνα λειτουργεί προσθετικά στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος. Επί του προκειμένου, η Ρόδος είναι σήμερα ο πιο ώριμος τουριστικός προορισμός της Ελλάδας, με τεράστια εμπειρία στη διαχείριση του μαζικού τουρισμού.

Κατά κοινή ομολογία, στη Ρόδο δεν έχει αναπτυχθεί το είδος του τουρισμού πολυτελείας, με την έννοια της προσφοράς προσωποποιημένων υπηρεσιών στους πιο απαιτητικούς πελάτες του κόσμου. Εκεί βρίσκεται η καρδιά του δικού μας στόχου και είμαι σίγουρος ότι το όφελος από την επίτευξή του θα μοιραστεί σε ολόκληρο το νησί. Η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος είναι βασικός στόχος μας.

Παράλληλα, περίπου 500-800 εργαζόμενοι θα απασχοληθούν κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου και θα χρειαστούν περίπου 1.500 για να στελεχώσουν 200 τμήματα (σε καταστήματα, διαχείριση, συντήρηση, φιλοξενία, τροφοδοσία, διαφήμιση κ.λπ.) στο στάδιο λειτουργίας του.

Επίσης, 250 επιχειρήσεις ως εξωτερικοί συνεργάτες θα παρέχουν τις υπηρεσίες τους για τις ανάγκες της μαρίνας και των επισκεπτών της.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης