Δολιοφθορά στον αγωγό ύδρευσης της Αίγινας: Η μηνυτήρια αναφορά Χαρδαλιά και η επιστολή του δημάρχου Αίγινας
03.02.2024
16:15
Στις επιστολές που φέρνει στη δημοσιότητα το protothema.gr αποκαλύπτονται οι ενέργειες για τον εντοπισμό της καταστροφής - Περίπου ένα μήνα θα χρειαστεί η αποκατάσταση
Δύο επιστολές αποκαλύπτει σήμερα το protothema.gr όσον αφορά το σαμποτάζ στον υποθαλάσσιο αγωγό ύδρευσης της Αίγινας.
Η πρώτη είναι η μηνυτήρια αναφορά του περιφερειάρχη Αττικής Νίκου Χαρδαλιά την οποία κατέθεσε χθες, Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου, στην προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιά και η δεύτερη είναι η επιστολή του δημάρχου της Αίγινας, Ιωάννη Ζορμπά, προς το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά και το Λιμεναρχείο της Σαλαμίνας.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο δήμαρχος «η αποκατάσταση του υποθαλάσσιου αγωγού θα απαιτήσει χρονικό διάστημα περίπου ενός μηνός».
Ο νομάρχης στη δισέλιδη μηνυτήρια αναφορά αναφέρει:
«Στις 26-1-2024 κοινοποιήθηκε στις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής έγγραφο επιθεώρησης της τεχνικής εταιρείας με την επωνυμία «Τεχνική Εταιρεία Χριστόφορος Δ.Κωνσταντινίδης ΑΕ» αναφορικά με τα αποτελέσματα της από 25-1-2024 β αυτοψίας ειδικού συνεργείου σε σημείο διαρροής του Υποθαλάσσιου Αγωγού Μεταφοράς Νερού της ΕΥΔΑΠ από τη Σαλαμίνα στην Αίγινα στη θέση Περάνι Σαλαμίνας μετά από την 24-1-2024 διακοπή της ύδρευσης στη νήσο της Αίγινας.
» Τα συνεργεία της αναδόχου με την επίβλεψη της αρμόδιας για τα έργα Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Πειραιώς και Νήσων διαπίστωσε επί του αγωγού την ύπαρξη κρατήρα ο οποίος σύμφωνα με την εκτίμηση των δυτών του συνεργείου έγινε από εκρηκτικό μηχανισμό.
» Σε νέα επιθεώρηση που έλαβε χώρα στις 27-1-2024 στο σημείο διαρροής του αγωγού η προαναφερόμενη τεχνική εταιρεία επιβεβαίωσε τα ευρήματα της 1ης επιθεώρησης δηλαδή την ύπαρξη βαθουλώματος (κρατήρα) και ελαφρά θολότητα του νερού, γεγονός που συνιστά ένδειξη διαφυγής γλυκού νερού και επιβεβαιώνει τη διαρροή. Η έκταση της ζημίας του αγωγού δεν είναι εύκολο να διαπιστωθεί καθώς ελάχιστα τμήματα του είναι ορατά.
» Κατόπιν έγγραφου αιτήματος της αρμόδιας διεύθυνσης της Περιφέρειας Αττικής προς το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιώς, ενημερωθήκαμε με την υπ’ αριθμόν 2223.1/01/2024/30.1.2024 έγγραφο του τελευταίου το οποίο σας προσκομίζουμε ότι από το επίμαχο θαλάσσιο σημείο διήλθαν δύο πλοία ελληνικής σημαίας (RO/RO Neptune Tharros και Ε/Γ AERO I).
» Δεδομένου ότι από την έναρξη της κατασκευής και πλέον λειτουργίας του συγκεκριμένου αγωγού έχουν διαπιστωθεί κατ’ επανάληψη ύποπτα για δολιοφθορά περιστατικά σε διάφορα σημεία αυτού εμβληματικού και καινοτόμου έργου για την υδροδότηση των νησιών μας, σας γνωστοποιώ τα συστημένα έγγραφα που διαπιστώνουν αρμοδίως το συγκεκριμένο συμβάν με το αίτημα της εκ μέρους σας ταχείας διερεύνησης ενδεχόμενης τέλεσης αξιόποινων πράξεων».
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Αίγινας, Ιωάννης Ζορμπάς, σε δισέλιδη επιστολή του την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου προς το Λιμεναρχείο Πειραιά και Λιμεναρχείο Σαλαμίνας ζητά από το Λιμενικό «να επιθεωρήσετε με εξειδικευμένο συνεργείο το σημείο της βλάβης και να μας γνωστοποιήσετε τα συμπεράσματα σας αν δηλαδή η βλάβη οφείλεται σε τυχαίο γεγονός ή κατασκευαστικό λάθος ή αν πρόκειται για δολιοφθορά».
Η πρώτη είναι η μηνυτήρια αναφορά του περιφερειάρχη Αττικής Νίκου Χαρδαλιά την οποία κατέθεσε χθες, Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου, στην προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιά και η δεύτερη είναι η επιστολή του δημάρχου της Αίγινας, Ιωάννη Ζορμπά, προς το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά και το Λιμεναρχείο της Σαλαμίνας.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο δήμαρχος «η αποκατάσταση του υποθαλάσσιου αγωγού θα απαιτήσει χρονικό διάστημα περίπου ενός μηνός».
Ο νομάρχης στη δισέλιδη μηνυτήρια αναφορά αναφέρει:
«Στις 26-1-2024 κοινοποιήθηκε στις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής έγγραφο επιθεώρησης της τεχνικής εταιρείας με την επωνυμία «Τεχνική Εταιρεία Χριστόφορος Δ.Κωνσταντινίδης ΑΕ» αναφορικά με τα αποτελέσματα της από 25-1-2024 β αυτοψίας ειδικού συνεργείου σε σημείο διαρροής του Υποθαλάσσιου Αγωγού Μεταφοράς Νερού της ΕΥΔΑΠ από τη Σαλαμίνα στην Αίγινα στη θέση Περάνι Σαλαμίνας μετά από την 24-1-2024 διακοπή της ύδρευσης στη νήσο της Αίγινας.
» Τα συνεργεία της αναδόχου με την επίβλεψη της αρμόδιας για τα έργα Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Πειραιώς και Νήσων διαπίστωσε επί του αγωγού την ύπαρξη κρατήρα ο οποίος σύμφωνα με την εκτίμηση των δυτών του συνεργείου έγινε από εκρηκτικό μηχανισμό.
» Σε νέα επιθεώρηση που έλαβε χώρα στις 27-1-2024 στο σημείο διαρροής του αγωγού η προαναφερόμενη τεχνική εταιρεία επιβεβαίωσε τα ευρήματα της 1ης επιθεώρησης δηλαδή την ύπαρξη βαθουλώματος (κρατήρα) και ελαφρά θολότητα του νερού, γεγονός που συνιστά ένδειξη διαφυγής γλυκού νερού και επιβεβαιώνει τη διαρροή. Η έκταση της ζημίας του αγωγού δεν είναι εύκολο να διαπιστωθεί καθώς ελάχιστα τμήματα του είναι ορατά.
» Κατόπιν έγγραφου αιτήματος της αρμόδιας διεύθυνσης της Περιφέρειας Αττικής προς το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιώς, ενημερωθήκαμε με την υπ’ αριθμόν 2223.1/01/2024/30.1.2024 έγγραφο του τελευταίου το οποίο σας προσκομίζουμε ότι από το επίμαχο θαλάσσιο σημείο διήλθαν δύο πλοία ελληνικής σημαίας (RO/RO Neptune Tharros και Ε/Γ AERO I).
» Δεδομένου ότι από την έναρξη της κατασκευής και πλέον λειτουργίας του συγκεκριμένου αγωγού έχουν διαπιστωθεί κατ’ επανάληψη ύποπτα για δολιοφθορά περιστατικά σε διάφορα σημεία αυτού εμβληματικού και καινοτόμου έργου για την υδροδότηση των νησιών μας, σας γνωστοποιώ τα συστημένα έγγραφα που διαπιστώνουν αρμοδίως το συγκεκριμένο συμβάν με το αίτημα της εκ μέρους σας ταχείας διερεύνησης ενδεχόμενης τέλεσης αξιόποινων πράξεων».
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Αίγινας, Ιωάννης Ζορμπάς, σε δισέλιδη επιστολή του την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου προς το Λιμεναρχείο Πειραιά και Λιμεναρχείο Σαλαμίνας ζητά από το Λιμενικό «να επιθεωρήσετε με εξειδικευμένο συνεργείο το σημείο της βλάβης και να μας γνωστοποιήσετε τα συμπεράσματα σας αν δηλαδή η βλάβη οφείλεται σε τυχαίο γεγονός ή κατασκευαστικό λάθος ή αν πρόκειται για δολιοφθορά».
Ο δήμαρχος παραθέτει τις ενέργειες που έχουν γίνει και πώς διαπιστώθηκε η βλάβη:
«Στις 26/1/2024 η κατασκευάστρια εταιρεία με ενημέρωσε εγγράφως ότι στις 25/1/2024 “…επιθεώρησαν παράκτια όδευση του υποθαλάσσιου αγωγού στην Σαλαμίνα με χρήση μισθωμένου πλωτού μέσου ROV και χειριστή τους συνεργείου δυτών , τοπογράφου κλπ”.
» Η επιθεώρηση ξεκίνησε από την αρχή του αγωγού στον λιμένα Περάνης και αφού επιθεωρήθηκε όλο το μήκος του παράκτιου τμήματος, ενδείξεις της ζημιάς που προκάλεσε την διαρροή εμφανίστηκαν στα όρια του παράκτιου τμήματος περίπου στα -50 μέτρα και περίπου στην ΧΘ 0+835 της όδευσης του αγωγού.
« Στη θέση αυτή μέσω της κάμερας του ROV διαπιστώθηκε βαθούλωμα (κρατήρας) στην προστασία καθώς και ελαφρά θολότητα που είναι ένδειξη διαφυγής γλυκού νερού. Ωστόσο ο ίδιος ο αγωγός δεν είχε αποκαλυφθεί , μόνο ελάχιστα τμήματα του ήταν ορατά και ως εκ τούτου είναι αδύνατον να φανεί η ζημιά του και η έκταση της. Εν συνεχεία ανοίχτηκε η δικλείδα του αγωγού στο φρεάτιο της Περάνης για πολύ λίγο χρόνο και από την έντονη ροή που διαπιστώθηκε από το ROV, επιβεβαιώθηκε ότι πράγματι αυτό είναι το σημείο της διαρροής. Στη συνέχεια υποχρεώθηκε το πλωτό σε αποχώρηση λόγω καιρού. Σχεδιάζεται η επανάληψη της αυτοψίας στο σημείο αυτό, παρόλο που δεν αναμένουμε να προστεθεί κάτι ουσιώδες στα παραπάνω».
Πιο κάτω στην επιστολή του αναφέρει: «….όπως ενημερώθηκα εγγράφως πρέπει να γίνει και νέα επιθεώρηση ώστε αν επιβεβαιωθεί η έκταση της βλάβης. Επιπλέον ενημερώθηκα ότι η αποκατάσταση του υποθαλάσσιου αγωγού θα απαιτήσει χρονικό διάστημα περίπου ενός μηνός».
Ειδήσεις σήμερα:
Βίντεο ντοκουμέντο από τη στιγμή της έκρηξης απέναντι από το υπουργείο Εργασίας
Τζάκρη: «Όλα τα ‘χε η Μαριορή» - Κασσελάκης: Όλες αυτές τις εκφράσεις πού τις βρίσκεις; – Δείτε βίντεο
Σε εξέλιξη το αγροτικό συλλαλητήριο στην Θεσσαλονίκη - Mε πούλμαν έφτασαν αγρότες από τη Θεσσαλία (Βίντεο)
«Στις 26/1/2024 η κατασκευάστρια εταιρεία με ενημέρωσε εγγράφως ότι στις 25/1/2024 “…επιθεώρησαν παράκτια όδευση του υποθαλάσσιου αγωγού στην Σαλαμίνα με χρήση μισθωμένου πλωτού μέσου ROV και χειριστή τους συνεργείου δυτών , τοπογράφου κλπ”.
» Η επιθεώρηση ξεκίνησε από την αρχή του αγωγού στον λιμένα Περάνης και αφού επιθεωρήθηκε όλο το μήκος του παράκτιου τμήματος, ενδείξεις της ζημιάς που προκάλεσε την διαρροή εμφανίστηκαν στα όρια του παράκτιου τμήματος περίπου στα -50 μέτρα και περίπου στην ΧΘ 0+835 της όδευσης του αγωγού.
« Στη θέση αυτή μέσω της κάμερας του ROV διαπιστώθηκε βαθούλωμα (κρατήρας) στην προστασία καθώς και ελαφρά θολότητα που είναι ένδειξη διαφυγής γλυκού νερού. Ωστόσο ο ίδιος ο αγωγός δεν είχε αποκαλυφθεί , μόνο ελάχιστα τμήματα του ήταν ορατά και ως εκ τούτου είναι αδύνατον να φανεί η ζημιά του και η έκταση της. Εν συνεχεία ανοίχτηκε η δικλείδα του αγωγού στο φρεάτιο της Περάνης για πολύ λίγο χρόνο και από την έντονη ροή που διαπιστώθηκε από το ROV, επιβεβαιώθηκε ότι πράγματι αυτό είναι το σημείο της διαρροής. Στη συνέχεια υποχρεώθηκε το πλωτό σε αποχώρηση λόγω καιρού. Σχεδιάζεται η επανάληψη της αυτοψίας στο σημείο αυτό, παρόλο που δεν αναμένουμε να προστεθεί κάτι ουσιώδες στα παραπάνω».
Πιο κάτω στην επιστολή του αναφέρει: «….όπως ενημερώθηκα εγγράφως πρέπει να γίνει και νέα επιθεώρηση ώστε αν επιβεβαιωθεί η έκταση της βλάβης. Επιπλέον ενημερώθηκα ότι η αποκατάσταση του υποθαλάσσιου αγωγού θα απαιτήσει χρονικό διάστημα περίπου ενός μηνός».
Ειδήσεις σήμερα:
Βίντεο ντοκουμέντο από τη στιγμή της έκρηξης απέναντι από το υπουργείο Εργασίας
Τζάκρη: «Όλα τα ‘χε η Μαριορή» - Κασσελάκης: Όλες αυτές τις εκφράσεις πού τις βρίσκεις; – Δείτε βίντεο
Σε εξέλιξη το αγροτικό συλλαλητήριο στην Θεσσαλονίκη - Mε πούλμαν έφτασαν αγρότες από τη Θεσσαλία (Βίντεο)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr