Αναχώρησε η φρεγάτα «Ύδρα» για την Ερυθρά Θάλασσα και την ευρωπαϊκή επιχείρηση «Ασπίδες»
26.02.2024
22:15
Λίγο πριν τις 10 το βράδυ απέπλευσε από τον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας και θα κατευθυνθεί, με ενδιάμεσο σταθμό στον Ναύσταθμο της Κρήτης, στην Ερυθρά Θάλασσα - Ο χαρακτήρας της επιχείρησης και η διπλή σημασία της για την Ελλάδα
Ρότα για την Ερυθρά Θάλασσα βάζει η φρεγάτα ΥΔΡΑ που αποτελεί την ελληνική συνεισφορά στην EUNAVFOR ASPIDES, ένα σημαντικό εγχείρημα στο πλαίσιο της Κοινής Ευρωπαϊκής Άμυνας, για την διασφάλιση της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, που διαταράσσεται από τις επιθέσεις των Χούτι.
Το ΚΥΣΕΑ που συνεδρίασε υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Κυρ.Μητσοτάκη έδωσε το τελικό πράσινο φως για την συμμετοχή της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ναυτική Δύναμη η οποία έχει αποστολή την προστασία των εμπορικών πλοίων από τις επιθέσεις των Χούτι και όπως τόνισε ο ΥΕΘΑ Νίκος Δένδιας είναι μια αποστολή σε «ζώνη κινδύνου» που εξυπηρετεί όμως τα εθνικά συμφέροντα.
Η φρεγάτα ΥΔΡΑ απέπλευσε λίγο πριν τις 10.00 το βράδυ από τον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας και θα κατευθυνθεί με ενδιάμεσο σταθμό στον Ναύσταθμο της Κρήτης, στην Ερυθρά Θάλασσα που θα αναλάβει τα καθήκοντα της βάσει του σχεδιασμού που έχει διαμορφωθεί τις προηγούμενες ημέρες.
Για την Ελλάδα είναι διπλής σημασίας η συμμετοχή της Ελληνικής φρεγάτας. Η Ελλάδα μια από τις μεγαλύτερες δυνάμεις στην εμπορική ναυτιλία δεν μπορεί να μένει αδιάφορη σε μια από τις μεγαλύτερες απειλές που αντιμετωπίζουν τα εμπορικά πλοία που διαπλέουν την Ερυθρά Θάλασσα. Μια διαταραχή η οποία προκλήθηκε αρχής γενομένης από τις πρώτες επιθέσεις των Χούτι τον Νοέμβριο και τωρα τέσσερις μήνες μετά έχει σοβαρες επιπτώσεις στα κόστη μεταφοράς προϊόντων και ενέργειας που ανεβάζουν τις τιμές και τροφοδοτούν τον πληθωρισμό στις αγορές της Δύσης. Συγχρόνως όμως η Ελλάδα ως Ναυτική Δύναμη η οποία βρίσκεται μάλιστα στην έξοδο της Διώρυγας του Σουέζ έχει κάθε λογο να είναι παρούσα σε αυτή την επιχείρηση για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας καθώς επηρεάζεται άμεσα και υπονομεύεται ο στρατηγικός ρόλος του Λιμανιού του Πειραιά. Κυρίως όμως η Ελλάδα θέλει να είναι μπροστά σε μια αποστολή που εντάσσεται στο εγχείρημα της Κοινής Ευρωπαϊκής ΄Αμυνας βασικό πυλώνα της ευρωπαϊκής εμβάθυνσης και ολοκλήρωσης που οδηγεί και στην στρατηγική αυτονομία της Ε.Ε..
Η EUNAVFOR ASPIDES εχει καθαρά αμυντικό χαρακτήρα και αποστολή την προστασία ,την δημιουργία ενός θόλου ασφαλείας για τα εμπορικά πλοία που διασχίζουν την Ερυθρά Θάλασσα και θα είναι σε στενή συνεργασία με την αμερικανοβρετανική πρωτοβουλία Prosperity Guardian, χωρίς όμως να συμμετέχει στο σκέλος εκείνο της αμερικανικής πρωτοβουλίας για επιθέσεις και στο έδαφος της Υεμένης για την εξουδετέρωση της απειλής των Χούτι.
Η ανάπτυξη της Ευρωπαϊκής Ναυτικής Δύναμης συμπίπτει όμως με τον προβληματισμό που υπάρχει και στην Ουάσιγκτον για το μέλλον των επιχειρήσεων στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζεται χωρίς να είναι ορατή η επίλυση της σύντομα. Οι Χούτι παρά τις επιθέσεις από τις αμερικανικές δυνάμεις στο έδαφος της Υεμένης συνεχίζουν με αμείωτο ρυθμό τις επιθέσεις εναντίον πλοίων και υπαρχει πλέον ένα άτυπο ντιμπέιτ κυρίως στην Ουάσιγκτον για το εάν μπορεί να αντιμετωπισθεί η απειλή χωρις χερσαία επέμβαση στο έδαφος της Υεμένης. Οσοι εναντιώνονται σε αυτή την ιδέα ,υποστηρίζουν ότι όσο περνάει ο καιρός και οσο εντείνονται οι έλεγχοι σε πλοία που πλέουν προς την Υεμένη, θα περιορισθούν οι στρατιωτικές δυνατότητες των Χούτι και θα εξαντληθούν τα αποθέματα τους σε πυραύλους και drones. Εξάλλου μια στρατιωτική επέμβαση στο έδαφος της Υεμένης πιθανότατα θα προκαλούσε την διάχυση της κρίσης με άνοιγμα ενός δεύτερου δύσκολου μετώπου μετά απο εκείνο της Γάζας. Βεβαιως κανειςι δεν γνωρίζει αυτή την στιγμή τι αποθέματα σε ρουκέτες ,πυραύλους ακόμη και αντιβαλλιστικούς και cruiser αλλά και σε drones διαθέτουν οι Χούτι…
Η Αθήνα από την πρώτη στιγμή είχε εκδηλώσει την πρόθεση της για συμμετοχή σε διεθνή δύναμη που θα αναπτύσσονταν στην Ερυθρά Θάλασσα και η απόφαση της Ε.Ε. για συγκρότηση Ευρωπαϊκής Δύναμης διευκόλυνε τις επιλογές της κυβέρνησης.
Η Ελλάδα έχει αναλαβει την Διοίκηση της Ευρωπαϊκής Δύναμης με το στρατηγείο της Λάρισας και επικεφαλής τον αντιπλοίαρχο Β. Γρυπάρη ενώ ο επιχειρησιακός Διοικητής είναι ο Ιταλός κυβερνήτης του αντιτορπιλικού D-554, «Caio Duillio» που έχει και την ευθύνη των χειρισμών και των αποφάσεων επι του πεδίου.
Στον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας τις τελευταίες εβδομάδες δόθηκε πραγματική μάχη με τον χρόνο ώστε η φρεγάτα ΥΔΡΑ να εξοπλισθεί καταλλήλως ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει τις ειδικές απαιτήσεις της Αποστολής αλλα και να υπάρξει η κατάλληλή σύνθεση του πληρώματος για μια τέτοια επιχείρηση.
Η φρεγάτα ΥΔΡΑ έχει 16 πυραύλους ESSM,για τις εισερχόμενες απειλές διαθέτει δυο συστήματα Phalanx, πυροβόλα Shark των 20 χιλιοστών κατά των εγγύς απειλών και 8 αντιπλοϊκούς πυραύλους Harpoon καθώς και συστήματα εντοπισμού drones. Στην φρεγάτα θα υπάρχει το οργανικό ελικόπτερο αλλά και ομάδα των ΟΥΚ.
Τα τρία άλλα πλοία της EUNAVFOR ASPIDES είναι σαφώς πιο ενισχυμένα και σε οπλικά και σε ηλεκτρονικά συστήματα. Το ιταλικό αντιτορπιλικό D-554, «Caio Duillio» είναι ένα πλοίο 7.700 τόνων με ισχυρή αντιαεροπορική άμυνα περιοχής διαθέτει 3D ραντάρ SPY-790, 48 κελιά πυραύλων Aster 15 & 30. Διαθέτει ακόμη 3 πυροβόλα Oto Melara 76 & 62mm, αναβαθμισμένα σε Strales καθώς και πυραύλους επιφανείας Teseo Mk2/A. Το ιταλικό αντιτορπιλικό είναι εφοδιασμένο με αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά συστήματα.
Το ΚΥΣΕΑ που συνεδρίασε υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Κυρ.Μητσοτάκη έδωσε το τελικό πράσινο φως για την συμμετοχή της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ναυτική Δύναμη η οποία έχει αποστολή την προστασία των εμπορικών πλοίων από τις επιθέσεις των Χούτι και όπως τόνισε ο ΥΕΘΑ Νίκος Δένδιας είναι μια αποστολή σε «ζώνη κινδύνου» που εξυπηρετεί όμως τα εθνικά συμφέροντα.
Η φρεγάτα ΥΔΡΑ απέπλευσε λίγο πριν τις 10.00 το βράδυ από τον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας και θα κατευθυνθεί με ενδιάμεσο σταθμό στον Ναύσταθμο της Κρήτης, στην Ερυθρά Θάλασσα που θα αναλάβει τα καθήκοντα της βάσει του σχεδιασμού που έχει διαμορφωθεί τις προηγούμενες ημέρες.
Για την Ελλάδα είναι διπλής σημασίας η συμμετοχή της Ελληνικής φρεγάτας. Η Ελλάδα μια από τις μεγαλύτερες δυνάμεις στην εμπορική ναυτιλία δεν μπορεί να μένει αδιάφορη σε μια από τις μεγαλύτερες απειλές που αντιμετωπίζουν τα εμπορικά πλοία που διαπλέουν την Ερυθρά Θάλασσα. Μια διαταραχή η οποία προκλήθηκε αρχής γενομένης από τις πρώτες επιθέσεις των Χούτι τον Νοέμβριο και τωρα τέσσερις μήνες μετά έχει σοβαρες επιπτώσεις στα κόστη μεταφοράς προϊόντων και ενέργειας που ανεβάζουν τις τιμές και τροφοδοτούν τον πληθωρισμό στις αγορές της Δύσης. Συγχρόνως όμως η Ελλάδα ως Ναυτική Δύναμη η οποία βρίσκεται μάλιστα στην έξοδο της Διώρυγας του Σουέζ έχει κάθε λογο να είναι παρούσα σε αυτή την επιχείρηση για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας καθώς επηρεάζεται άμεσα και υπονομεύεται ο στρατηγικός ρόλος του Λιμανιού του Πειραιά. Κυρίως όμως η Ελλάδα θέλει να είναι μπροστά σε μια αποστολή που εντάσσεται στο εγχείρημα της Κοινής Ευρωπαϊκής ΄Αμυνας βασικό πυλώνα της ευρωπαϊκής εμβάθυνσης και ολοκλήρωσης που οδηγεί και στην στρατηγική αυτονομία της Ε.Ε..
Η EUNAVFOR ASPIDES εχει καθαρά αμυντικό χαρακτήρα και αποστολή την προστασία ,την δημιουργία ενός θόλου ασφαλείας για τα εμπορικά πλοία που διασχίζουν την Ερυθρά Θάλασσα και θα είναι σε στενή συνεργασία με την αμερικανοβρετανική πρωτοβουλία Prosperity Guardian, χωρίς όμως να συμμετέχει στο σκέλος εκείνο της αμερικανικής πρωτοβουλίας για επιθέσεις και στο έδαφος της Υεμένης για την εξουδετέρωση της απειλής των Χούτι.
Η ανάπτυξη της Ευρωπαϊκής Ναυτικής Δύναμης συμπίπτει όμως με τον προβληματισμό που υπάρχει και στην Ουάσιγκτον για το μέλλον των επιχειρήσεων στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζεται χωρίς να είναι ορατή η επίλυση της σύντομα. Οι Χούτι παρά τις επιθέσεις από τις αμερικανικές δυνάμεις στο έδαφος της Υεμένης συνεχίζουν με αμείωτο ρυθμό τις επιθέσεις εναντίον πλοίων και υπαρχει πλέον ένα άτυπο ντιμπέιτ κυρίως στην Ουάσιγκτον για το εάν μπορεί να αντιμετωπισθεί η απειλή χωρις χερσαία επέμβαση στο έδαφος της Υεμένης. Οσοι εναντιώνονται σε αυτή την ιδέα ,υποστηρίζουν ότι όσο περνάει ο καιρός και οσο εντείνονται οι έλεγχοι σε πλοία που πλέουν προς την Υεμένη, θα περιορισθούν οι στρατιωτικές δυνατότητες των Χούτι και θα εξαντληθούν τα αποθέματα τους σε πυραύλους και drones. Εξάλλου μια στρατιωτική επέμβαση στο έδαφος της Υεμένης πιθανότατα θα προκαλούσε την διάχυση της κρίσης με άνοιγμα ενός δεύτερου δύσκολου μετώπου μετά απο εκείνο της Γάζας. Βεβαιως κανειςι δεν γνωρίζει αυτή την στιγμή τι αποθέματα σε ρουκέτες ,πυραύλους ακόμη και αντιβαλλιστικούς και cruiser αλλά και σε drones διαθέτουν οι Χούτι…
Η Αθήνα από την πρώτη στιγμή είχε εκδηλώσει την πρόθεση της για συμμετοχή σε διεθνή δύναμη που θα αναπτύσσονταν στην Ερυθρά Θάλασσα και η απόφαση της Ε.Ε. για συγκρότηση Ευρωπαϊκής Δύναμης διευκόλυνε τις επιλογές της κυβέρνησης.
Η Ελλάδα έχει αναλαβει την Διοίκηση της Ευρωπαϊκής Δύναμης με το στρατηγείο της Λάρισας και επικεφαλής τον αντιπλοίαρχο Β. Γρυπάρη ενώ ο επιχειρησιακός Διοικητής είναι ο Ιταλός κυβερνήτης του αντιτορπιλικού D-554, «Caio Duillio» που έχει και την ευθύνη των χειρισμών και των αποφάσεων επι του πεδίου.
Στον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας τις τελευταίες εβδομάδες δόθηκε πραγματική μάχη με τον χρόνο ώστε η φρεγάτα ΥΔΡΑ να εξοπλισθεί καταλλήλως ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει τις ειδικές απαιτήσεις της Αποστολής αλλα και να υπάρξει η κατάλληλή σύνθεση του πληρώματος για μια τέτοια επιχείρηση.
Η φρεγάτα ΥΔΡΑ έχει 16 πυραύλους ESSM,για τις εισερχόμενες απειλές διαθέτει δυο συστήματα Phalanx, πυροβόλα Shark των 20 χιλιοστών κατά των εγγύς απειλών και 8 αντιπλοϊκούς πυραύλους Harpoon καθώς και συστήματα εντοπισμού drones. Στην φρεγάτα θα υπάρχει το οργανικό ελικόπτερο αλλά και ομάδα των ΟΥΚ.
Τα τρία άλλα πλοία της EUNAVFOR ASPIDES είναι σαφώς πιο ενισχυμένα και σε οπλικά και σε ηλεκτρονικά συστήματα. Το ιταλικό αντιτορπιλικό D-554, «Caio Duillio» είναι ένα πλοίο 7.700 τόνων με ισχυρή αντιαεροπορική άμυνα περιοχής διαθέτει 3D ραντάρ SPY-790, 48 κελιά πυραύλων Aster 15 & 30. Διαθέτει ακόμη 3 πυροβόλα Oto Melara 76 & 62mm, αναβαθμισμένα σε Strales καθώς και πυραύλους επιφανείας Teseo Mk2/A. Το ιταλικό αντιτορπιλικό είναι εφοδιασμένο με αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά συστήματα.
Η γερμανική φρεγάτα είναι η F-221 «Hessen» 5800 τόνων διαθέτει ραντάρ Smart-L, 32 κελιά, για 24 αμερικανικούς SM-2, τους RIM/162 ESSM και τους πυραύλους Harpoon κατά πλοίων επιφανείας. Επιπλέον η F-221 «Hessen» διαθέτει πυροβόλο 76 χιλιοστών και για την εγγύς προστασία της δυο Mauser 27mm.
Η γαλλική φρεγάτα D-653 «Languedoc» διαθέτει δυο αντιαεροπορικούς πυραύλους Aster 15 και τους MDCN ενώ φέρει και Exocet κατά πλοίων επιφανείας. Διαθέτει επίσης το εξελιγμένο ραντάρ «Herakles».
Ειδήσεις σήμερα:
Πώς θα κινηθούν λεωφορεία, μετρό, ηλεκτρικός στις 28 Φεβρουαρίου - 24ωρη απεργία από την ΑΔΕΔΥ
Απογευματινά χειρουργεία: Πυρετός διεργασιών για την έναρξή τους – Δείτε τις αμοιβές χειρουργών και αναισθησιολόγων
Ο οίκος της Σαβοΐας στην Ιταλία: Η σκοτεινή ζωή και το τέλος ενός διαδόχου χωρίς στέμμα
Η γαλλική φρεγάτα D-653 «Languedoc» διαθέτει δυο αντιαεροπορικούς πυραύλους Aster 15 και τους MDCN ενώ φέρει και Exocet κατά πλοίων επιφανείας. Διαθέτει επίσης το εξελιγμένο ραντάρ «Herakles».
Ειδήσεις σήμερα:
Πώς θα κινηθούν λεωφορεία, μετρό, ηλεκτρικός στις 28 Φεβρουαρίου - 24ωρη απεργία από την ΑΔΕΔΥ
Απογευματινά χειρουργεία: Πυρετός διεργασιών για την έναρξή τους – Δείτε τις αμοιβές χειρουργών και αναισθησιολόγων
Ο οίκος της Σαβοΐας στην Ιταλία: Η σκοτεινή ζωή και το τέλος ενός διαδόχου χωρίς στέμμα
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr