Niologio.gov.gr: Ελληνική σημαία με πέντε «κλικ» από κάθε ήπειρο

Niologio.gov.gr: Ελληνική σημαία με πέντε «κλικ» από κάθε ήπειρο

Σημαντική μεταρρύθμιση δρομολογείται στον κρίσιμο κλάδο της εμπορικής ναυτιλίας, όπου η διεκπεραίωση μιας αίτησης νηολόγησης σήμερα αποτελεί μνημείο αναχρονισμού: απαιτεί 20 δικαιολογητικά, φυσική παρουσία του πλοιοκτήτη στις αρμόδιες υπηρεσίες σε ωράριο 09.00-13.00 - Η ψηφιακή νηολόγηση θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τον Ιούνιο

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
niologio_xr
Μια σημαντική τομή που αφορά τον ισχυρό και εξαιρετικά κρίσιμο για τα ελληνικά συμφέροντα κλάδο της ναυτιλίας δρομολογεί η κυβέρνηση μέσω των υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Ναυτιλίας, εφαρμόζοντας από τον Ιούνιο την ψηφιακή νηολόγηση πλοίων στην ελληνική σημαία. Πρόκειται για ένα διαχρονικό αίτημα της ναυτιλιακής κοινότητας, καθώς οι σύνθετες και μακρόχρονες διαδικασίες στις αρμόδιες υπηρεσίες αποθαρρύνουν πολλές εταιρείες από το να έχουν πλοία που φέρουν ελληνική σημαία. Τον δρόμο έδειξε από πέρυσι η Δανία δρομολογώντας διαδικασίες ψηφιακής νηολόγησης και πλέον στην ίδια ρότα κινείται και η χώρα μας, με την ανακοίνωση και επισήμως να αναμένεται στα φετινά «Ποσειδώνια». Μάλιστα, όπως πληροφορείται το «ΘΕΜΑ», ο αρμόδιος υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνος Κυρανάκης, που έχει τρέξει το θέμα μαζί με τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη και τον γενικό γραμματέα Ναυτιλίας Βαγγέλη Κυριαζόπουλο, θα κάνει live την πρώτη νηολόγηση μέσω της πλατφόρμας του gov.gr.

Χαοτική κατάσταση

Oπως αναφέρουν και πηγές της αγοράς, η κατάσταση σήμερα είναι μάλλον χαοτική, καθώς η διαδικασία διεκπεραιώνεται μόνο με φυσική παρουσία στις αρμόδιες υπηρεσίες, σε ωράριο 09.00-13.00, κάτι που καθιστά αδύνατη πολλές φορές την άμεση ανάγκη εγγραφής νέου πλοίου στην ελληνική σημαία, αφού οι συναλλαγές λαμβάνουν χώρα συχνά στην Ασία, στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε οποιοδήποτε άλλο λιμάνι του κόσμου.

Πέραν του αυστηρού ωραρίου, η σημερινή διαδικασία προβλέπει και άφθονη χαρτούρα. Πιο συγκεκριμένα, απαιτούνται πολλαπλά δικαιολογητικά, περίπου 20 κατά περίπτωση, τα οποία υποβάλλονται σε έγχαρτη μορφή και η εξέτασή τους από τις αρμόδιες υπηρεσίες είναι μια εξαιρετικά χρονοβόρα διαδικασία. Μάλιστα, ο αιτών τη νηολόγηση γίνεται μπαλάκι μεταξύ διάφορων υπηρεσιών (υπουργείο Ναυτιλίας, ΝΑΤ, ΕΕΕ κ.λπ.) για να συγκεντρώσει όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και να διεκπεραιώσει την αίτηση νηολόγησης. Μάλιστα, ο αιτών καλείται να συμπληρώσει και 5 διαφορετικές υπεύθυνες δηλώσεις, να καταβάλει τουλάχιστον 6 διαφορετικές εισφορές, παράβολα ή τέλη σε διαφορετικούς φορείς του Δημοσίου, με πιο χαρακτηριστικό μνημείο αναχρονισμού το Εγγραφο Εθνικότητας του ΝΑΤ που ακόμα λειτουργεί με χαρτοσήμανση.

Ενοποίηση τελών

Με τη νέα πλατφόρμα που θα είναι στον αέρα από τις αρχές Ιουνίου ψηφιοποιείται όχι μόνο η διαδικασία, αλλά και το παλιό αρχείο των νηολογίων της χώρας. Επί της ουσίας, δίνεται η δυνατότητα στον πλοιοκτήτη να υποβάλει ηλεκτρονικά και από οποιοδήποτε σημείο στον κόσμο την αίτηση νηολόγησης του πλοίου που απέκτησε μέσω της πλατφόρμας σε ελληνικά και αγγλικά. Επίσης, καταργούνται οι 5 υπεύθυνες δηλώσεις και αντικαθίστανται με 5 «κλικ» σε όρους, ενώ μειώνεται δραστικά η προαναφερθείσα χαρτούρα. Ετσι, οι αρμόδιες υπηρεσίες θα μπορούν να ελέγχουν όλα τα δικαιολογητικά ταχύτερα και ηλεκτρονικά μέσα από την εφαρμογή, εγκρίνοντας την αίτηση απευθείας με αυτόματη ενημέρωση της ναυτιλιακής εταιρείας.

Κλείσιμο
Τα απαιτούμενα τέλη ενοποιούνται και θα καταβάλλονται με μια ενιαία πληρωμή ηλεκτρονικά με κάρτα, αντί των 6 παραβόλων. Παράλληλα, το Εγγραφο Εθνικότητας εκδίδεται αυτόματα, με δυνατότητα άντλησης ανά πάσα στιγμή μέσα από την πλατφόρμα. Ετσι, το Εγγραφο Εθνικότητας φτάνει άμεσα, χωρίς περιττές καθυστερήσεις (σήμερα συχνά με τη μέθοδο του φαξ) στο νηολογούμενο πλοίο που μπορεί να βρίσκεται οπουδήποτε στον κόσμο.

Για τη δρομολόγηση της πλατφόρμας υπήρξε τριγωνική συνεννόηση των δύο υπουργείων Ναυτιλίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών, μέσω της προέδρου της Μελίνας Τραυλού. «Η πλατφόρμα της ηλεκτρονικής νηολόγησης πλοίων στην Ελλάδα θα είναι τους επόμενους μήνες διαθέσιμη για την εγγραφή πλοίων ποντοπόρου ναυτιλίας στο Ελληνικό Νηολόγιο και η ελληνική σημαία θα μπορεί πλέον να χορηγείται ψηφιακά. Η εφαρμογή αυτή αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα για την επιτάχυνση, την ψηφιοποίηση και την απλούστευση των γραφειοκρατικών διαδικασιών», υπογραμμίζει με δήλωσή του στο «ΘΕΜΑ» ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
kiranakis
Κωνσταντίνος Κυρανάκης, υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης - «Η εφαρμογή αποτελεί ένα βήμα για την ισχυροποίηση της ελληνικής σημαίας στη διεθνή ναυτιλιακή σκηνή»

Με τη σειρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης δηλώνει: «Με τη βοήθεια και από την DG REFORM, απ’ όπου έχουμε πάρει και ένα μεγάλο πρόγραμμα, ευελπιστούμε σε λίγα χρόνια το υπουργείο να ονομάζεται Ψηφιακό Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με απλές διαδικασίες και πολύ κοντά στην εφοπλιστική κοινότητα και στους ναυτικούς μας».
stilianidis_
Χρήστος Στυλιανίδης, υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής - «Η χώρα είχε μείνει πίσω στην ψηφιοποίηση των διαδικασιών, αλλά τώρα τρέχουμε με χίλια»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης