Ξεκίνησαν σήμερα οι ενδοσχολικές εξετάσεις στα Λύκεια
20.05.2024
07:44
Μέχρι τις 14/6 οι προαγωγικές εξετάσεις - Στις 27/5 ολοκληρώνονται οι απολυτήριες εξετάσεις
Ξεκίνησαν σήμερα, Δευτέρα 20 Μαϊου οι προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών της Α’ και Β΄τάξης Λυκείου καθώς επίσης και οι απολυτήριες εξετάσεις της Γ’ Λυκείου των Ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. και Λυκείων Ε.Α.Ε.
Οι προαγωγικές εξετάσεις θα διαρκέσουν έως την Παρασκευή 14 Ιουνίου και τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν το αργότερο την Παρασκευή 21 Ιουνίου.
Οι απολυτήριες εξετάσεις θα ολοκληρωθούν τη Δευτέρα 27 Μαϊου με τα αποτελέσματα να ανακοινώνονται έως την Τετάρτη 29 Μαϊου.
Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Παιδείας έχει προβλέψει ειδική εξεταστική περίοδο κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου, για τους μαθητές, που θα απουσιάσουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας ή άλλου αποχρώντος λόγου και για τους μαθητές της Γ' τάξης του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο..
Η έκδοση των αποτελεσμάτων, μετά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου, θα γίνει μέχρι την Τρίτη 25 Ιουνίου.
Αναβαθμολόγηση γραπτών
Οι μαθητές έχουν δικαίωμα για αναβαθμολόγηση των γραπτών τους. Συγκεκριμένα, μέσα σε δύο εργάσιμες ημέρες από την έκδοση των αποτελεσμάτων και των δύο εξεταστικών περιόδων οι κηδεμόνες των μαθητών ή οι ίδιοι, εφόσον είναι ενήλικοι, μπορούν να υποβάλουν αίτηση στο σχολείο, όπου φοιτούν, με την οποία ζητούν την αναβαθμολόγηση ενός ή περισσότερων γραπτών δοκιμίων.
Η αίτηση συνοδεύεται με το προβλεπόμενο παράβολο για κάθε γραπτό δοκίμιο.
Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, για τους οποίους προβλέπεται προφορική εξέταση αντί γραπτής, μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να ζητήσουν επανεξέταση στα μαθήματα που εξετάσθηκαν.
Η αίτηση για επανεξέταση υποβάλλεται από τους κηδεμόνες των μαθητών ή από τους ίδιους, εφόσον είναι ενήλικοι, στο σχολείο μέσα σε δύο ημέρες από την έκδοση των αποτελεσμάτων.
Η αίτηση συνοδεύεται από το προβλεπόμενο παράβολο για κάθε μάθημα για το οποίο ζητείται επανεξέταση.
Οι έλεγχοι προόδου Β’ τετραμήνου
Οι έλεγχοι προόδου του δευτέρου τετραμήνου παραδίδονται στους κηδεμόνες των μαθητών ή στους ίδιους, εφόσον είναι ενήλικοι, έως την Παρασκευή 17 Μαΐου .
Η εξεταστική Σεπτεμβρίου
Ειδική εξεταστική περίοδος προβλέπεται στις αρχές του Σεπτεμβρίου, για τους μαθητές, που απουσιάζουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας ή άλλου αποχρώντος λόγου, για τους μαθητές των Α ́ και Β ́ τάξεων, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. και για τους μαθητές της Γ' τάξης, που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο..
Η Τράπεζα Θεμάτων – Η διαδικασία επιλογής θεμάτων
Οι προαγωγικές εξετάσεις θα διαρκέσουν έως την Παρασκευή 14 Ιουνίου και τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν το αργότερο την Παρασκευή 21 Ιουνίου.
Οι απολυτήριες εξετάσεις θα ολοκληρωθούν τη Δευτέρα 27 Μαϊου με τα αποτελέσματα να ανακοινώνονται έως την Τετάρτη 29 Μαϊου.
Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Παιδείας έχει προβλέψει ειδική εξεταστική περίοδο κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου, για τους μαθητές, που θα απουσιάσουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας ή άλλου αποχρώντος λόγου και για τους μαθητές της Γ' τάξης του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο..
Η έκδοση των αποτελεσμάτων, μετά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου, θα γίνει μέχρι την Τρίτη 25 Ιουνίου.
Αναβαθμολόγηση γραπτών
Οι μαθητές έχουν δικαίωμα για αναβαθμολόγηση των γραπτών τους. Συγκεκριμένα, μέσα σε δύο εργάσιμες ημέρες από την έκδοση των αποτελεσμάτων και των δύο εξεταστικών περιόδων οι κηδεμόνες των μαθητών ή οι ίδιοι, εφόσον είναι ενήλικοι, μπορούν να υποβάλουν αίτηση στο σχολείο, όπου φοιτούν, με την οποία ζητούν την αναβαθμολόγηση ενός ή περισσότερων γραπτών δοκιμίων.
Η αίτηση συνοδεύεται με το προβλεπόμενο παράβολο για κάθε γραπτό δοκίμιο.
Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, για τους οποίους προβλέπεται προφορική εξέταση αντί γραπτής, μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να ζητήσουν επανεξέταση στα μαθήματα που εξετάσθηκαν.
Η αίτηση για επανεξέταση υποβάλλεται από τους κηδεμόνες των μαθητών ή από τους ίδιους, εφόσον είναι ενήλικοι, στο σχολείο μέσα σε δύο ημέρες από την έκδοση των αποτελεσμάτων.
Η αίτηση συνοδεύεται από το προβλεπόμενο παράβολο για κάθε μάθημα για το οποίο ζητείται επανεξέταση.
Οι έλεγχοι προόδου Β’ τετραμήνου
Οι έλεγχοι προόδου του δευτέρου τετραμήνου παραδίδονται στους κηδεμόνες των μαθητών ή στους ίδιους, εφόσον είναι ενήλικοι, έως την Παρασκευή 17 Μαΐου .
Η εξεταστική Σεπτεμβρίου
Ειδική εξεταστική περίοδος προβλέπεται στις αρχές του Σεπτεμβρίου, για τους μαθητές, που απουσιάζουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας ή άλλου αποχρώντος λόγου, για τους μαθητές των Α ́ και Β ́ τάξεων, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. και για τους μαθητές της Γ' τάξης, που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο..
Η Τράπεζα Θεμάτων – Η διαδικασία επιλογής θεμάτων
Για την Τράπεζα Θεμάτων, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει ετοιμάσει 24.166 θέματα, τα οποία συνοδεύονται από ενδεικτικές απαντήσεις. Τα θέματα αφορούν σε 125 μαθήματα της Α΄, Β' και Γ’ τάξης (ΓΕΛ ,ΕΠΑΛ, Λύκεια ΕΑΕ, ΕΝΕΕΓΥ-Λ).
Την ημέρα κάθε προγραμματισμένης εξέτασης ανά συγκεκριμένο μάθημα και Λύκειο, ο Διευθυντής και οι οικείοι διδάσκοντες, κληρώνουν άπαξ τα προς εξέταση από την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας θέματα - έως δύο ώρες προ της ενάρξεως της εξέτασης για όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και τρεις ώρες για τα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας/Αρχαίων Ελληνικών, των Αγγλικών και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας/Νέων Ελληνικών, καθώς και για τα μαθήματα Σχεδιαστικού Περιεχομένου.
Ανάλογα με το εξεταζόμενο μάθημα, οι εκπαιδευτικοί κληρώνουν με τυχαία επιλογή τρεις ενότητες θεμάτων ή έξι θέματα, από τα οποία τρία για το 2ο και τρία για το 4ο ερώτημα.
Για το μάθημα της Ιστορίας κληρώνονται, αντίστοιχα, τρία θέματα για το 1ο και τρία για το 3ο ερώτημα. Οι διδάσκοντες επιλέγουν από τα κληρωθέντα μία ενότητα θεμάτων ή ένα θέμα για το 2ο και ένα θέμα για το 4ο - εκτός του μαθήματος της Ιστορίας στο οποίο επιλέγουν ένα θέμα για το 1ο και ένα θέμα για το 3ο - στα οποία θα εξεταστούν οι μαθητές. Στη συνέχεια, με ευθύνη του Διευθυντή, καταχωρίζουν την επιλογή τους, στην πλατφόρμα της Τ.Θ.Δ.Δ.
Κατά τη διαδικασία αυτή, οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες διδασκαλίας των γνωστικών αντικειμένων και την εν γένει λειτουργία της σχολικής μονάδας κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά.
Στις προβλεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις κατατακτήριες εξετάσεις, τα θέματα των προφορικών εξετάσεων καταρτίζονται από τους οικείους διδάσκοντες. Οι γραπτές εξετάσεις για τα μαθήματα της Ομάδας Α ́ διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων. Οι μαθητές και οι μαθήτριες εξετάζονται στην ίδια εξεταστέα ύλη και στα ίδια θέματα με τους υπόλοιπους μαθητές.
Σε περίπτωση που, εκ παραδρομής, γίνει κλήρωση σε λάθος μάθημα, ο Διευθυντής καταχωρίζει σε συγκεκριμένη φόρμα της Τ.Θ.Δ.Δ. αιτιολογημένο αίτημα εκ νέου κλήρωσης στο μάθημα αυτό. Στη συνέχεια επιλέγει "Αποστολή‘’. Το αίτημα διαβιβάζεται, μέσω της πλατφόρμας της Τ.Θ.Δ.Δ., στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Η οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, αφού προχωρήσει σε σχετικό έλεγχο, δίνει τη δυνατότητα στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα εκ νέου κλήρωσης.
Σε περίπτωση που για τεχνικούς λόγους σε κάποιο Λύκειο δεν καταστεί δυνατή η κλήρωση των θεμάτων, ενημερώνεται ο οικείος Διευθυντής Εκπαίδευσης και η σχετική κλήρωση πραγματοποιείται στα γραφεία της Διεύθυνσης. Τα θέματα αποστέλλονται στο σχολείο με τον προσφορότερο τρόπο.
Τη γενικότερη ευθύνη για την ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων στο πλαίσιο της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (παροχή οδηγιών, υποστήριξη κ.ά.) και την αντιμετώπιση ειδικών προβλημάτων που προκύπτουν στις σχολικές μονάδες ευθύνης του έχει ο Διευθυντής Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Για το σκοπό αυτό, ορίζεται σε κάθε Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπαίδευσης υπάλληλος ως Υπεύθυνος της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας.
Ειδήσεις σήμερα:
Νεκρός ο πρόεδρος του Ιράν και ο υπουργός Εξωτερικών ανακοίνωσε η κρατική τηλεόραση - Βρέθηκαν τα συντρίμμια του ελικοπτέρου
«Σαρώνει» τη Βόρεια Ελλάδα ο Μητσοτάκης για να φρενάρει διαρροές - Στη Θεσσαλονίκη με ατζέντα καθημερινότητας
Από πού προήλθαν τα χρήματα και πώς έφτασαν να κυριαρχούν στη ζωή μας
Την ημέρα κάθε προγραμματισμένης εξέτασης ανά συγκεκριμένο μάθημα και Λύκειο, ο Διευθυντής και οι οικείοι διδάσκοντες, κληρώνουν άπαξ τα προς εξέταση από την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας θέματα - έως δύο ώρες προ της ενάρξεως της εξέτασης για όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και τρεις ώρες για τα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας/Αρχαίων Ελληνικών, των Αγγλικών και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας/Νέων Ελληνικών, καθώς και για τα μαθήματα Σχεδιαστικού Περιεχομένου.
Ανάλογα με το εξεταζόμενο μάθημα, οι εκπαιδευτικοί κληρώνουν με τυχαία επιλογή τρεις ενότητες θεμάτων ή έξι θέματα, από τα οποία τρία για το 2ο και τρία για το 4ο ερώτημα.
Για το μάθημα της Ιστορίας κληρώνονται, αντίστοιχα, τρία θέματα για το 1ο και τρία για το 3ο ερώτημα. Οι διδάσκοντες επιλέγουν από τα κληρωθέντα μία ενότητα θεμάτων ή ένα θέμα για το 2ο και ένα θέμα για το 4ο - εκτός του μαθήματος της Ιστορίας στο οποίο επιλέγουν ένα θέμα για το 1ο και ένα θέμα για το 3ο - στα οποία θα εξεταστούν οι μαθητές. Στη συνέχεια, με ευθύνη του Διευθυντή, καταχωρίζουν την επιλογή τους, στην πλατφόρμα της Τ.Θ.Δ.Δ.
Κατά τη διαδικασία αυτή, οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες διδασκαλίας των γνωστικών αντικειμένων και την εν γένει λειτουργία της σχολικής μονάδας κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά.
Στις προβλεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις κατατακτήριες εξετάσεις, τα θέματα των προφορικών εξετάσεων καταρτίζονται από τους οικείους διδάσκοντες. Οι γραπτές εξετάσεις για τα μαθήματα της Ομάδας Α ́ διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων. Οι μαθητές και οι μαθήτριες εξετάζονται στην ίδια εξεταστέα ύλη και στα ίδια θέματα με τους υπόλοιπους μαθητές.
Σε περίπτωση που, εκ παραδρομής, γίνει κλήρωση σε λάθος μάθημα, ο Διευθυντής καταχωρίζει σε συγκεκριμένη φόρμα της Τ.Θ.Δ.Δ. αιτιολογημένο αίτημα εκ νέου κλήρωσης στο μάθημα αυτό. Στη συνέχεια επιλέγει "Αποστολή‘’. Το αίτημα διαβιβάζεται, μέσω της πλατφόρμας της Τ.Θ.Δ.Δ., στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Η οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, αφού προχωρήσει σε σχετικό έλεγχο, δίνει τη δυνατότητα στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα εκ νέου κλήρωσης.
Σε περίπτωση που για τεχνικούς λόγους σε κάποιο Λύκειο δεν καταστεί δυνατή η κλήρωση των θεμάτων, ενημερώνεται ο οικείος Διευθυντής Εκπαίδευσης και η σχετική κλήρωση πραγματοποιείται στα γραφεία της Διεύθυνσης. Τα θέματα αποστέλλονται στο σχολείο με τον προσφορότερο τρόπο.
Τη γενικότερη ευθύνη για την ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων στο πλαίσιο της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (παροχή οδηγιών, υποστήριξη κ.ά.) και την αντιμετώπιση ειδικών προβλημάτων που προκύπτουν στις σχολικές μονάδες ευθύνης του έχει ο Διευθυντής Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Για το σκοπό αυτό, ορίζεται σε κάθε Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπαίδευσης υπάλληλος ως Υπεύθυνος της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας.
Ειδήσεις σήμερα:
Νεκρός ο πρόεδρος του Ιράν και ο υπουργός Εξωτερικών ανακοίνωσε η κρατική τηλεόραση - Βρέθηκαν τα συντρίμμια του ελικοπτέρου
«Σαρώνει» τη Βόρεια Ελλάδα ο Μητσοτάκης για να φρενάρει διαρροές - Στη Θεσσαλονίκη με ατζέντα καθημερινότητας
Από πού προήλθαν τα χρήματα και πώς έφτασαν να κυριαρχούν στη ζωή μας
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr