Οι πολυάριθμες διακρίσεις καταδεικνύουν την προσήλωσή της εταιρείας στη βιώσιμη ανάπτυξη, την καινοτομία και την παροχή αξίας στους καταναλωτές, τους εργαζομένους και την κοινωνία.
Μέγαρα: Εντοπίστηκε μετά από 48 χρόνια το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου Mini Lord
Μέγαρα: Εντοπίστηκε μετά από 48 χρόνια το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου Mini Lord
Το ναυάγιο εντοπίστηκε σε βάθος 222 μέτρων - Πώς είχε βυθιστεί το Mini Lord το βράδυ της 20ης Νοεμβρίου του 1976
Στον κόλπο των Μεγάρων και σε βάθος 222 μέτρων εντοπίστηκε το MINI LORD, φορτηγό πλοίο που βυθίστηκε στις 20 Νοεμβρίου του 1976 έπειτα από πρόσκρουση με άλλο πλοίο. Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο ερευνητής Κώστας Θωκταρίδης, το ναυάγιο εντοπίστηκε 7,67 ναυτικά μίλια ανατολικά από τη διώρυγα του Ισθμού.
«Κείτεται σε βάθος 222 μέτρων με κλίση 4 μοιρών αριστερά. Στην αριστερή πλευρά της πλώρης διακρίνεται ρήγμα στα ύφαλα του MINI LORD. Πετονιές, δίχτυα και παραγάδια το έχουν καλύψει στο πέρασμα των 48 χρόνων... Πρόκειται για ένα ναυάγιο με ασυνήθιστες ναυπηγικές γραμμές που άφησε εποχή στην εμπορική ναυτιλία» αναφέρει ο ίδιος.
Το ρολόι έγραφε 22:40 όταν, το βράδυ της 20 Νοεμβρίου του 1976, είχε μόλις βγει από τη διώρυγα της Κορίνθου. Το πλοίο ταξίδευε έμφορτο με 2.545 τόνους σιδήρου, από την Τεργέστη της Ιταλίας για το Ταρτούς της Συρίας μέσω Πειραιά που θα προσέγγιζε προηγουμένως για πετρέλευση.
Εν τω μεταξύ ένα άλλο πλοίο, το Φ/Γ COSTIS TAF είχε αποπλεύσει στις 21:30 της ίδιας ημέρας με 12μελές πλήρωμα, από το αγκυροβόλιο Περάματος κενό φορτίου για το Κόπερ της Σλοβενίας. Στις 23:50 τα δύο πλοία που είχαν διασταυρωμένες πορείες συγκρούονται. Το COSTIS προσκρούει με την πλώρη του στο αριστερό πρωραίο τμήμα του MINI LORD προκαλώντας του ρήγμα.
Μέσα σε ελάχιστο χρόνο το MINI LORD βυθίζεται με την πλώρη ταχύτητα αφού και οι δύο μηχανές του συνέχισαν να λειτουργούν κανονικά στο πρόσω ολοταχώς. Mαζί του χάθηκαν για πάντα και τα οκτώ μέλη του πληρώματός του.
«Παρά την ταχύτατη κινητοποίηση» αναφέρει η εφημερίδα Μακεδονία της εποχής «ξεκίνησαν άμεσα ταχύπλοα σκάφη του λιμενικού, από τα διϋλιστήρια Βαρδινογιάννη έφυγαν όλα τα ρυμουλκά, πλησίασαν όλα τα παραπλέοντα πλοία, ναυαγοσωστικά σκάφη ξεκίνησαν από τον Πειραιά και την Ελευσίνα ενώ πολεμικό αεροπλάνο έριχνε φωτοβολίδες φωτίζοντας την περιοχή του ναυαγίου... όλοι αντίκρυσαν την ίδια εικόνα, ξύλα, πετρελαιοκηλίδες, ατομικά σωσίβια, διάσπαρτα αντικείμενα του πλοίου, την αναποδογυρισμένη σωσσίβια λέμβο αλλά ούτε ίχνος από τους οκτώ άνδρες του πληρώματος...».
Το COSTIS υπέστη μόνο μικροζημιές στο πρωραίο τμήμα του
Σύμφωνα με το πόρισμα του ΑΣΝΑ (Ανακριτικό Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων) την ευθύνη για το δυστύχημα έφερε κυρίως ο πλοίαρχος του MINI LORD, o οποίος μέχρι και δύο λεπτά πριν από τη σύγκρουση είχε τηλεφωνική επικοινωνία μέσω VHF (ο ασύρματος ήταν στην αριστερή πλευρά της γέφυρας) και λόγω της ύπαρξης γερανού στη μέση του πλοίου, δεν μπορούσε να ελέγχει τη δεξιά πλευρά αυτού από το σημείο που βρισκόταν. Όταν τελικά ολοκλήρωσε τη συνομιλία του και συνειδητοποίησε την ύπαρξη του COSTIS σε μικρή απόσταση από το MINI LORD αιφνιδιάστηκε και έστριψε το πηδάλιο όλο δεξιά...
Αυτός ο τύπος πλοίου ήταν γνωστός τη δεκαετία του 1970 ως MINI Bulk Carrier, τα οποία ήταν πολύ καλά εξοπλισμένα διαθέτοντας εξελιγμένα για την εποχή τους όργανα ναυτιλίας. Επιπλέον, ήταν εξαιρετικά ευέλικτα στις μανούβρες καθώς διέθεταν δυο κύριες μηχανές και δυο πηδάλια (τιμόνια).
Ειδήσεις σήμερα:
Τρέχουν οι ιδιοκτήτες για τον νέο κανονισμό πυροπροστασίας: Δόθηκε παράταση για τα ακαθάριστα οικόπεδα, ποιοι κινδυνεύουν με πρόστιμο €1.000
Αλλαγές εντός και εκτός της OPAP Arena για τον τελικό του Conference League - Δείτε φωτογραφίες
Ο Σάκης Ρουβάς μίλησε για τον χωρισμό που τον στιγμάτισε, τα 20 χρόνια με τη Ζυγούλη και τη ζωή στην Αμερική
«Κείτεται σε βάθος 222 μέτρων με κλίση 4 μοιρών αριστερά. Στην αριστερή πλευρά της πλώρης διακρίνεται ρήγμα στα ύφαλα του MINI LORD. Πετονιές, δίχτυα και παραγάδια το έχουν καλύψει στο πέρασμα των 48 χρόνων... Πρόκειται για ένα ναυάγιο με ασυνήθιστες ναυπηγικές γραμμές που άφησε εποχή στην εμπορική ναυτιλία» αναφέρει ο ίδιος.
Το ρολόι έγραφε 22:40 όταν, το βράδυ της 20 Νοεμβρίου του 1976, είχε μόλις βγει από τη διώρυγα της Κορίνθου. Το πλοίο ταξίδευε έμφορτο με 2.545 τόνους σιδήρου, από την Τεργέστη της Ιταλίας για το Ταρτούς της Συρίας μέσω Πειραιά που θα προσέγγιζε προηγουμένως για πετρέλευση.
Εν τω μεταξύ ένα άλλο πλοίο, το Φ/Γ COSTIS TAF είχε αποπλεύσει στις 21:30 της ίδιας ημέρας με 12μελές πλήρωμα, από το αγκυροβόλιο Περάματος κενό φορτίου για το Κόπερ της Σλοβενίας. Στις 23:50 τα δύο πλοία που είχαν διασταυρωμένες πορείες συγκρούονται. Το COSTIS προσκρούει με την πλώρη του στο αριστερό πρωραίο τμήμα του MINI LORD προκαλώντας του ρήγμα.
Μέσα σε ελάχιστο χρόνο το MINI LORD βυθίζεται με την πλώρη ταχύτητα αφού και οι δύο μηχανές του συνέχισαν να λειτουργούν κανονικά στο πρόσω ολοταχώς. Mαζί του χάθηκαν για πάντα και τα οκτώ μέλη του πληρώματός του.
«Παρά την ταχύτατη κινητοποίηση» αναφέρει η εφημερίδα Μακεδονία της εποχής «ξεκίνησαν άμεσα ταχύπλοα σκάφη του λιμενικού, από τα διϋλιστήρια Βαρδινογιάννη έφυγαν όλα τα ρυμουλκά, πλησίασαν όλα τα παραπλέοντα πλοία, ναυαγοσωστικά σκάφη ξεκίνησαν από τον Πειραιά και την Ελευσίνα ενώ πολεμικό αεροπλάνο έριχνε φωτοβολίδες φωτίζοντας την περιοχή του ναυαγίου... όλοι αντίκρυσαν την ίδια εικόνα, ξύλα, πετρελαιοκηλίδες, ατομικά σωσίβια, διάσπαρτα αντικείμενα του πλοίου, την αναποδογυρισμένη σωσσίβια λέμβο αλλά ούτε ίχνος από τους οκτώ άνδρες του πληρώματος...».
Το COSTIS υπέστη μόνο μικροζημιές στο πρωραίο τμήμα του
Σύμφωνα με το πόρισμα του ΑΣΝΑ (Ανακριτικό Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων) την ευθύνη για το δυστύχημα έφερε κυρίως ο πλοίαρχος του MINI LORD, o οποίος μέχρι και δύο λεπτά πριν από τη σύγκρουση είχε τηλεφωνική επικοινωνία μέσω VHF (ο ασύρματος ήταν στην αριστερή πλευρά της γέφυρας) και λόγω της ύπαρξης γερανού στη μέση του πλοίου, δεν μπορούσε να ελέγχει τη δεξιά πλευρά αυτού από το σημείο που βρισκόταν. Όταν τελικά ολοκλήρωσε τη συνομιλία του και συνειδητοποίησε την ύπαρξη του COSTIS σε μικρή απόσταση από το MINI LORD αιφνιδιάστηκε και έστριψε το πηδάλιο όλο δεξιά...
Αυτός ο τύπος πλοίου ήταν γνωστός τη δεκαετία του 1970 ως MINI Bulk Carrier, τα οποία ήταν πολύ καλά εξοπλισμένα διαθέτοντας εξελιγμένα για την εποχή τους όργανα ναυτιλίας. Επιπλέον, ήταν εξαιρετικά ευέλικτα στις μανούβρες καθώς διέθεταν δυο κύριες μηχανές και δυο πηδάλια (τιμόνια).
Ειδήσεις σήμερα:
Τρέχουν οι ιδιοκτήτες για τον νέο κανονισμό πυροπροστασίας: Δόθηκε παράταση για τα ακαθάριστα οικόπεδα, ποιοι κινδυνεύουν με πρόστιμο €1.000
Αλλαγές εντός και εκτός της OPAP Arena για τον τελικό του Conference League - Δείτε φωτογραφίες
Ο Σάκης Ρουβάς μίλησε για τον χωρισμό που τον στιγμάτισε, τα 20 χρόνια με τη Ζυγούλη και τη ζωή στην Αμερική
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα