Διαφωνία για το θέμα Δ1 με τη «διπλή» λύση στο μάθημα της Βιολογίας - Πώς σχολιάζουν εκπαιδευτικοί τις αντιδράσεις
Διαφωνία για το θέμα Δ1 με τη «διπλή» λύση στο μάθημα της Βιολογίας - Πώς σχολιάζουν εκπαιδευτικοί τις αντιδράσεις
«Δεν βλέπω να υπάρχουν πειστικά επιχειρήματα για την υποστήριξη της άλλης απάντησης», υποστηρίζει στο protothema, ο καθηγητής Βιολογίας του «Ομίλου Φροντιστηρίων Πουκαμισάς», Δημοσθένης Καριοφύλης - Aν και υπάρχουν δύο απαντήσεις για το θέμα Δ1, γίνεται αποδεκτή μόνο η μία
Οι ενστάσεις, που διατύπωσαν 17 καθηγητές Βιολογίας, κατόπιν πρωτοβουλίας του συναδέλφου τους, Δημήτρη Βερβερίδη, έχουν προκαλέσει αναστάτωση στους υποψηφίους των Πανελλαδικών, οι οποίοι διαγωνίστηκαν στο μάθημα της Βιολογίας της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας την περασμένη εβδομάδα.
Στον αντίποδα, ο Δημοσθένης Καριοφύλης, καθηγητής Βιολογίας του Ομίλου Φροντιστηρίων Πουκαμισάς, θεωρεί πως είναι αναμενόμενο να προκύπτουν περαιτέρω «ερμηνείες», καθώς το σχολικό εγχειρίδιο παραμένει ίδιο από το 1999, οπότε είναι λογικό να έχει εξαντληθεί η πρωτοτυπία των θεμάτων.
Συγκεκριμένα, στο ερώτημα Δ1 της Βιολογίας, 17 εκπαιδευτικοί υποστήριξαν ότι μπορεί να υπάρχει και δεύτερη λύση επιπλέον εκείνης, που αποδέχεται η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) και ορίζει στις οδηγίες, που έχει ήδη αποστείλει στους Βαθμολογητές προς όλα τα Βαθμολογικά Κέντρα της χώρας. Μάλιστα, όπως αναφέρει η διευκρινιστική οδηγία της Επιτροπής «αποδεκτή είναι η μόνη λύση, που αποτυπώνεται στις ενδεικτικές απαντήσεις, καθώς το ερώτημα ζητά να καθοριστεί ο τρόπος κληρονόμησης του χρώματος με βάση τα δεδομένα της άσκησης».
Από την πλευρά τους, οι 17 καθηγητές Βιολογίας, θεωρούν πως πρέπει να γίνει αναθεώρηση στην οδηγία, που έχει σταλεί στα λύκεια και κατ’επέκταση αναβαθμολόγηση των γραπτών. Ο δε καθηγητής Βιολογίας κ.Δημήτρης Βερβερίδης, αξιολογεί ως ‘άδικη’ την αφαίρεση των 4 μονάδων από τα γραπτά των μαθητών, οι οποίοι έχουν επιλέξει το δεύτερο τρόπο επίλυσης του θέματος Δ1.
Σε επικοινωνία με το protothema.gr, ο καθηγητής Βιολογίας στον Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς, Δημοσθένης Καριοφύλης, αποδίδει τις ενστάσεις, που διατυπώθηκαν, στο γεγονός ότι η ύλη δεν άλλαξε εδώ και 25 χρόνια: «Είναι αναμενόμενο, αφού το βιβλίο είναι το ίδιο από το 1999. Τα θέματα έχουν εξαντληθεί, σιγά σιγά θα παίρνουν διπλές ερμηνείες» ενώ προσθέτει: «Δεν βλέπω να υπάρχουν πειστικά επιχειρήματα για την υποστήριξη της άλλης απάντησης. Τυπικά, πρέπει να θεωρήσουμε ως σωστή, εκείνη της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων. Αν θέλαμε να ‘τραβήξουμε’ την εκφώνηση, να τη διευρύνουμε, θα μπορούσαμε να δεχθούμε και την άλλη λύση, ωστόσο δεν υπονοείται κάτι τέτοιο στην εκφώνηση. Δηλαδή, είναι σαν κάποιος να βγάζει μία λύση για ένα πρόβλημα, όταν δεν μπορεί να το λύσει με τον κανονικό τρόπο».
Όπως υπογραμμίζει ο ίδιος, «δεν πρόκειται για θέματα ‘παρωχημένα’ αλλά για θέματα, των οποίων η πρωτοτυπία έχει εξαντληθεί αφού τόσα χρόνια παραμένει ίδιο το βιβλίο. Κατά τη γνώμη μου, πιθανόν του χρόνου να προκύψει ακόμη χειρότερο πρόβλημα εφόσον χρειαστεί να εξακολουθούμε να πατάμε σε ‘γκρίζες ζώνες’. Θα βλέπουμε να βγαίνουν τέτοιες ‘παραλλαγές’. Η δεύτερη λύση θα μπορούσε να ληφθεί υπόψη σε ένα σχολικό διαγώνισμα, όχι όμως σε Πανελλαδικές εξετάσεις, από τη στιγμή που η Επιτροπή Εξετάσεων είναι σαφής και δεν δέχεται παραλλαγή επάνω στο θέμα».
Με βάση τα προαναφερθέντα, θα μπορούσε να είναι ο 18ος βιολόγος, που θα υπέγραφε την επιστολή των 17 συναδέλφων του; «Εγώ, όχι, δεν θα την υπέγραφα», καταλήγει.
Ειδήσεις σήμερα:
Άγριο έγκλημα στη Ρωσία: 29χρονη και 37χρονη ξυλοκόπησαν μέχρι θανάτου 63χρονο όταν αρνήθηκε να κάνει σεξ μαζί τους
Αρχίζει ο τριήμερος καύσωνας - Με τηλεργασία και ευέλικτο ωράριο το Δημόσιο, ποια σχολεία θα παραμείνουν κλειστά
Βίντεο: Ελεύθερος σκοπευτής εξουδετέρωσε ληστή τράπεζας που κρατούσε δύο ομήρους στις ΗΠΑ - Η σφαίρα διαπέρασε οθόνη υπολογιστή
Στον αντίποδα, ο Δημοσθένης Καριοφύλης, καθηγητής Βιολογίας του Ομίλου Φροντιστηρίων Πουκαμισάς, θεωρεί πως είναι αναμενόμενο να προκύπτουν περαιτέρω «ερμηνείες», καθώς το σχολικό εγχειρίδιο παραμένει ίδιο από το 1999, οπότε είναι λογικό να έχει εξαντληθεί η πρωτοτυπία των θεμάτων.
Συγκεκριμένα, στο ερώτημα Δ1 της Βιολογίας, 17 εκπαιδευτικοί υποστήριξαν ότι μπορεί να υπάρχει και δεύτερη λύση επιπλέον εκείνης, που αποδέχεται η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) και ορίζει στις οδηγίες, που έχει ήδη αποστείλει στους Βαθμολογητές προς όλα τα Βαθμολογικά Κέντρα της χώρας. Μάλιστα, όπως αναφέρει η διευκρινιστική οδηγία της Επιτροπής «αποδεκτή είναι η μόνη λύση, που αποτυπώνεται στις ενδεικτικές απαντήσεις, καθώς το ερώτημα ζητά να καθοριστεί ο τρόπος κληρονόμησης του χρώματος με βάση τα δεδομένα της άσκησης».
Από την πλευρά τους, οι 17 καθηγητές Βιολογίας, θεωρούν πως πρέπει να γίνει αναθεώρηση στην οδηγία, που έχει σταλεί στα λύκεια και κατ’επέκταση αναβαθμολόγηση των γραπτών. Ο δε καθηγητής Βιολογίας κ.Δημήτρης Βερβερίδης, αξιολογεί ως ‘άδικη’ την αφαίρεση των 4 μονάδων από τα γραπτά των μαθητών, οι οποίοι έχουν επιλέξει το δεύτερο τρόπο επίλυσης του θέματος Δ1.
Σε επικοινωνία με το protothema.gr, ο καθηγητής Βιολογίας στον Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς, Δημοσθένης Καριοφύλης, αποδίδει τις ενστάσεις, που διατυπώθηκαν, στο γεγονός ότι η ύλη δεν άλλαξε εδώ και 25 χρόνια: «Είναι αναμενόμενο, αφού το βιβλίο είναι το ίδιο από το 1999. Τα θέματα έχουν εξαντληθεί, σιγά σιγά θα παίρνουν διπλές ερμηνείες» ενώ προσθέτει: «Δεν βλέπω να υπάρχουν πειστικά επιχειρήματα για την υποστήριξη της άλλης απάντησης. Τυπικά, πρέπει να θεωρήσουμε ως σωστή, εκείνη της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων. Αν θέλαμε να ‘τραβήξουμε’ την εκφώνηση, να τη διευρύνουμε, θα μπορούσαμε να δεχθούμε και την άλλη λύση, ωστόσο δεν υπονοείται κάτι τέτοιο στην εκφώνηση. Δηλαδή, είναι σαν κάποιος να βγάζει μία λύση για ένα πρόβλημα, όταν δεν μπορεί να το λύσει με τον κανονικό τρόπο».
Όπως υπογραμμίζει ο ίδιος, «δεν πρόκειται για θέματα ‘παρωχημένα’ αλλά για θέματα, των οποίων η πρωτοτυπία έχει εξαντληθεί αφού τόσα χρόνια παραμένει ίδιο το βιβλίο. Κατά τη γνώμη μου, πιθανόν του χρόνου να προκύψει ακόμη χειρότερο πρόβλημα εφόσον χρειαστεί να εξακολουθούμε να πατάμε σε ‘γκρίζες ζώνες’. Θα βλέπουμε να βγαίνουν τέτοιες ‘παραλλαγές’. Η δεύτερη λύση θα μπορούσε να ληφθεί υπόψη σε ένα σχολικό διαγώνισμα, όχι όμως σε Πανελλαδικές εξετάσεις, από τη στιγμή που η Επιτροπή Εξετάσεων είναι σαφής και δεν δέχεται παραλλαγή επάνω στο θέμα».
Με βάση τα προαναφερθέντα, θα μπορούσε να είναι ο 18ος βιολόγος, που θα υπέγραφε την επιστολή των 17 συναδέλφων του; «Εγώ, όχι, δεν θα την υπέγραφα», καταλήγει.
Ειδήσεις σήμερα:
Άγριο έγκλημα στη Ρωσία: 29χρονη και 37χρονη ξυλοκόπησαν μέχρι θανάτου 63χρονο όταν αρνήθηκε να κάνει σεξ μαζί τους
Αρχίζει ο τριήμερος καύσωνας - Με τηλεργασία και ευέλικτο ωράριο το Δημόσιο, ποια σχολεία θα παραμείνουν κλειστά
Βίντεο: Ελεύθερος σκοπευτής εξουδετέρωσε ληστή τράπεζας που κρατούσε δύο ομήρους στις ΗΠΑ - Η σφαίρα διαπέρασε οθόνη υπολογιστή
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα