Οι καινοτόμες τεχνολογίες, ο εκπληκτικός σχεδιασμός και η ευκολία χρήσης της Αυτόματης Μηχανής Καφέ Eletta Explore της De’Longhi απογειώνουν την εμπειρία του καφέ, ικανοποιώντας ακόμα και τα πιο απαιτητικά γούστα
Πανελλαδικές: Μεγάλη η δυσκολία στα σημερινά θέματα Φυσικής - Ο χρόνος εξέτασης δεν επαρκούσε, λένε οι φυσικοί
Πανελλαδικές: Μεγάλη η δυσκολία στα σημερινά θέματα Φυσικής - Ο χρόνος εξέτασης δεν επαρκούσε, λένε οι φυσικοί
«Τα θέματα ήταν πολλά σε όγκο, πολύ εξειδικευμένα, με παγίδες ήδη από το πρώτο θέμα» σχολιάζουν καθηγητές
Τεράστια αναστάτωση έχουν προκαλέσει τα θέματα στα οποία εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων στο μάθημα της Φυσικής. Ήδη, η Ενωση Φυσικών σε ανακοίνωσή της υποστηρίζει ότι ο χρόνος της εξέτασης δεν επαρκούσε για το εύρος των θεμάτων στα οποία κλήθηκαν να απαντήσουν οι υποψήφιοι των γενικών λυκείων, μιλώντας μάλιστα για «έκπληξη και απογοήτευση».
Ειδικότερα, στην ανακοίνωσή της η Ένωση Φυσικών για τα σημερινά θέματα Φυσικής εκφράζει τόσο έκπληξη, όσο και απογοήτευση ενώ κάνει λόγο για «σαλαμοποίηση» των βαθμολογιών των παιδιών «προς τα κάτω» σε ό,τι αφορά τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
Συγκεκριμένα, αναφέρει:
Μελετώντας τα θέματα του μαθήματος ΦΥΣΙΚΗ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ, στις ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, παρατηρούμε ότι προέρχονται από μεγάλο εύρος της εξεταστέας ύλης και απευθύνονται σε παιδιά που έχουν μελετήσει ουσιαστικά.
Ταυτόχρονα όμως αισθανθήκαμε έκπληξη και απογοήτευση.
Έκπληξη γιατί:
1. Τα ερωτήματα Α1 και Α3 του ΘΕΜΑΤΟΣ Α δεν απαιτούν μόνο ανάκληση γνώσεων θεωρίας αλλά και συλλογισμό. Μοιάζουν με μικρής έκτασης "ασκήσεις" και όχι με ερωτήσεις ΘΕΜΑΤΟΣ Α.
2. Οι λεγόμενες «υπερπαραγωγές» εμφανίστηκαν και στο ΘΕΜΑ Β (Β3).
3. Το ΘΕΜΑ Γ μοιάζει διαφορετικό από το σύνολο των θεμάτων, είναι βατό, εμπεριέχει θεωρία, αλλά αυτή η διαφορετικότητα θα προκαλέσει προβλήματα στη διαβάθμιση της δυσκολίας των θεμάτων.
4. Το ΘΕΜΑ Δ είναι ο ορισμός των «υπερπαραγωγών». Αν συμμετείχε σε διαγωνισμό «υπερπαραγωγών», θα βραβευόταν. Δυστυχώς όμως είναι ΘΕΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ.
Απογοήτευση γιατί:
1. Η έκταση των θεμάτων είναι ιδιαιτέρως αυξημένη, ιδιαίτερα σήμερα, που υπάρχει και κλιματολογική επιβάρυνση. Έτσι, ο διαθέσιμος χρόνος δεν ήταν επαρκής.
2. Δεν υπάρχει διαβάθμιση της δυσκολίας των θεμάτων, με προφανές αποτέλεσμα τη «σαλαμοποίηση» των βαθμολογιών των παιδιών «προς τα κάτω».
3. Οι θεματοδότριες/θεματοδότες δεν φαίνεται να ενστερνίζονται την αποφυγή των λεγόμενων «υπερπαραγωγών», οι οποίες τρομοκρατούν τα παιδιά, τα απομακρύνουν από το γνωστικό αντικείμενο και απέχουν πολύ από τις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος. Έτσι, απαξιώνεται η διδασκαλία του μαθήματος στο δημόσιο Σχολείο και ο σεβασμός στους συντελεστές του.
Ο συνδυασμός αυξημένης δυσκολίας και χρονικών απαιτήσεων καθώς και οι «υπερπαραγωγές» θεμάτων, φαίνεται πως θα θέσουν «εκτός» τους μέσους μαθητές, δηλαδή εκείνους που βρίσκονται συνήθως μεταξύ 13-15 στη βαθμολογία. Ο συναγωνισμός αναμένεται να περιοριστεί μεταξύ των «αρίστων» καθώς τα θέματα απευθύνονταν αποκλειστικά σε αυτούς.
«Τα θέματα ήταν πολλά σε όγκο, πολύ εξειδικευμένα, με παγίδες ήδη από το πρώτο θέμα της θεωρίας ενώ ήταν απαραίτητη και η κριτική σκέψη», σχολιάζει ο κ. Αντώνης Κατσίλης, καθηγητής Φυσικής στον Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς, για να προσθέσει:
«Στο πρώτο θέμα, οι ερωτήσεις δεν ήταν αμιγώς πολλαπλής επιλογής, χρειάζονταν και κριτική σκέψη, όπως στο Α3 όπου η ‘παγίδα’ έγκειται στο ότι δεν είναι λείο το δάπεδο, οπότε δεν έχει στροφική κίνηση ο αγωγός. Πολλές οι λεπτομέρειες από το σχολικό εγχειρίδιο και για το Α5. Στο θέμα Β, που συνήθως είναι πιο απλό για τα παιδιά, οι θεματοδότες για πρώτη φορά στην ιστορία, συνδύασαν κεφάλαια : φωτο-ηλεκτρικό φαινόμενο και ηλεκτρομαγνητικό πεδίο ενώ δεν έλειψαν και οι δύσκολες πράξεις. Επιπλέον, το Β2 θα μπορούσε να λυθεί και χωρίς το πείραμα 2».
Σε επίρρωση της «δύσκολης» ταυτότητας του σημερινού διαγωνίσματος στη Φυσική, ο κ.Κατσίλης έχει να πει: «Το Β3, υπερπαραγωγή. Πρόκειται για μία άσκηση του βιβλίου, που την έχουν «χαλάσει»– το θέμα έγινε τόσο συνδυαστικό, ώστε τα παιδιά να μπερδεύονται. Αλλά και το Γ, που είναι αναμενόμενο, ήταν πολύ δύσκολο στο ξεκίνημα για ένα μέσο μαθητή, καθώς έπρεπε να συλλέξει πολλές πληροφορίες πριν προχωρήσει στην επίλυσή του. Όσο για το θέμα Δ, έπρεπε να είσαι πάρα πολύ καλά προετοιμασμένος για να το ξεκινήσεις - περιέχει ειδικές περιπτώσεις, χρειάζεται κριτική αντίληψη ενώ περιλαμβάνει περίπου 7 ασκήσεις, όταν τις προηγούμενες χρονιές έφταναν τις 4, το πολύ 5».
Ισχύει η άποψη, που κυκλοφόρησε νωρίτερα, ότι απαιτούνται 4 ώρες για να λυθούν τα σημερινά θέματα; «Η δυσκολία έγκειται και στη μεγάλη έκταση των θεμάτων, και σε μαθηματικούς υπολογισμούς, και σε ασκήσεις που είναι συνδυασμός φαινομένων. Ένας καλός μαθητής μπορεί να εξαντλήσει το τρίωρο και ίσως να μην του φτάσει ο χρόνος», εξηγεί ο ίδιος.
Που οφείλεται η αυξημένη δυσκολία στα θέματα Φυσικής;
Σχετικά με τους πιθανούς λόγους, οι οποίοι συντρέχουν, ώστε σχεδόν κάθε χρόνο να προκύπτει κάποιο πρόβλημα με τα θέματα της Φυσικής, ο κ.Κατσίλης τοποθετείται: «Καταρχάς, στη Φυσική υπάρχει πάντα ένα τέταρτο θέμα, που το ονομάζουμε ‘υπερπαραγωγή’, επειδή περιλαμβάνει 4-5 ασκήσεις κάθε φορά. Φέτος, οι ασκήσεις ήταν 7. Δεν γνωρίζω αν φέτος έπαιξε ρόλο στην Επιτροπή ότι τα παιδιά είχαν πολλές μέρες να προετοιμαστούν – σχεδόν μία εβδομάδα από την ημέρα εξέτασης της Χημείας. Επίσης, πολύ σημαντικό, ότι η Φυσική είναι ένα μάθημα με τεράστιο όγκο ύλης. Είναι το μοναδικό μάθημα, που έχει πάει από πέρσι σε μεταβατικό πρόγραμμα σπουδών με αποτέλεσμα να έχουν προστεθεί πολλά. Μήπως φταίει ότι θέλουν να ‘χωρέσουν’ περισσότερα σε ένα διαγώνισμα; Να σημειωθεί, ακόμη, ότι πρόκειται για μάθημα, που πολλά κεφάλαια δεν συνδυάζονται μεταξύ τους. Επίσης, απαιτείται μαθηματικό υπόβαθρο, το οποίο δεν διαθέτουν πολλά παιδιά. Χρειάζεται κατανόηση των φαινομένων και όχι αποστήθιση.
Θεωρώ ότι έχουμε πολύ μεγάλη έκταση ύλης, η οποία δεν μπορεί να χωρέσει σε ένα διαγώνισμα».
«Εκτός» οι μέτριοι μαθητές
Ποιοι υποψήφιοι θεωρεί ο καθηγητής ότι θα μειονεκτήσουν φέτος; «Με τα σημερινά θέματα, δεν μπορεί να γίνει διαχωρισμός των μέτριων μαθητών. Απευθύνονται σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές και μάλιστα σε όσους έχουν ένα πολύ γερό υπόβαθρο».
«Δεν υπήρχαν καθόλου "βατά θέματα", ώστε να μπορεί να τα διαχειριστεί κι ένας μέσος μαθητής. Το πιθανότερο είναι να δούμε να ανοίγει η ψαλίδα. Δηλαδή, οι καλοί να γίνονται καλύτεροι, οι πιο αδύναμοι το χάνουν εντελώς, οπότε οι μέτριοι "εξαφανίζονται", επειδή δεν θα μπορούσαν να προσεγγίσουν τα θέματα. Ο μαθητής του 13 με 15, θα τεθεί "εκτός", δεν υπήρχαν "εύκολες μονάδες"», συνεχίζει. Συνοψίζοντας, «είναι ένα πολύ δύσκολο διαγώνισμα για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές. Για να μπορέσεις να ανταποκριθείς στο χρόνο και στις απαιτήσεις ενός τέτοιου διαγωνίσματος, απαιτούνται δυνατές βάσεις από τις πολύ μικρές τάξεις», καταλήγει.
Ειδήσεις σήμερα:
Σπαραγμός στην κηδεία της 11χρονης Βασιλικής που δολοφονήθηκε στην Ηλεία - Δείτε βίντεο και φωτογραφίες
Φωτιά σε εργοστάσιο στην Κάτω Κηφισιά: Πώς επιβαρύνει την υγεία μας ο καπνός, τι να προσέχουμε
Ναρκωτικά: Η «χαρτογράφηση» της κοκαΐνης στην Ευρώπη
Ειδικότερα, στην ανακοίνωσή της η Ένωση Φυσικών για τα σημερινά θέματα Φυσικής εκφράζει τόσο έκπληξη, όσο και απογοήτευση ενώ κάνει λόγο για «σαλαμοποίηση» των βαθμολογιών των παιδιών «προς τα κάτω» σε ό,τι αφορά τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
Συγκεκριμένα, αναφέρει:
Μελετώντας τα θέματα του μαθήματος ΦΥΣΙΚΗ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ, στις ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, παρατηρούμε ότι προέρχονται από μεγάλο εύρος της εξεταστέας ύλης και απευθύνονται σε παιδιά που έχουν μελετήσει ουσιαστικά.
Ταυτόχρονα όμως αισθανθήκαμε έκπληξη και απογοήτευση.
Έκπληξη γιατί:
1. Τα ερωτήματα Α1 και Α3 του ΘΕΜΑΤΟΣ Α δεν απαιτούν μόνο ανάκληση γνώσεων θεωρίας αλλά και συλλογισμό. Μοιάζουν με μικρής έκτασης "ασκήσεις" και όχι με ερωτήσεις ΘΕΜΑΤΟΣ Α.
2. Οι λεγόμενες «υπερπαραγωγές» εμφανίστηκαν και στο ΘΕΜΑ Β (Β3).
3. Το ΘΕΜΑ Γ μοιάζει διαφορετικό από το σύνολο των θεμάτων, είναι βατό, εμπεριέχει θεωρία, αλλά αυτή η διαφορετικότητα θα προκαλέσει προβλήματα στη διαβάθμιση της δυσκολίας των θεμάτων.
4. Το ΘΕΜΑ Δ είναι ο ορισμός των «υπερπαραγωγών». Αν συμμετείχε σε διαγωνισμό «υπερπαραγωγών», θα βραβευόταν. Δυστυχώς όμως είναι ΘΕΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ.
Απογοήτευση γιατί:
1. Η έκταση των θεμάτων είναι ιδιαιτέρως αυξημένη, ιδιαίτερα σήμερα, που υπάρχει και κλιματολογική επιβάρυνση. Έτσι, ο διαθέσιμος χρόνος δεν ήταν επαρκής.
2. Δεν υπάρχει διαβάθμιση της δυσκολίας των θεμάτων, με προφανές αποτέλεσμα τη «σαλαμοποίηση» των βαθμολογιών των παιδιών «προς τα κάτω».
3. Οι θεματοδότριες/θεματοδότες δεν φαίνεται να ενστερνίζονται την αποφυγή των λεγόμενων «υπερπαραγωγών», οι οποίες τρομοκρατούν τα παιδιά, τα απομακρύνουν από το γνωστικό αντικείμενο και απέχουν πολύ από τις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος. Έτσι, απαξιώνεται η διδασκαλία του μαθήματος στο δημόσιο Σχολείο και ο σεβασμός στους συντελεστές του.
Ο συνδυασμός αυξημένης δυσκολίας και χρονικών απαιτήσεων καθώς και οι «υπερπαραγωγές» θεμάτων, φαίνεται πως θα θέσουν «εκτός» τους μέσους μαθητές, δηλαδή εκείνους που βρίσκονται συνήθως μεταξύ 13-15 στη βαθμολογία. Ο συναγωνισμός αναμένεται να περιοριστεί μεταξύ των «αρίστων» καθώς τα θέματα απευθύνονταν αποκλειστικά σε αυτούς.
«Τα θέματα ήταν πολλά σε όγκο, πολύ εξειδικευμένα, με παγίδες ήδη από το πρώτο θέμα της θεωρίας ενώ ήταν απαραίτητη και η κριτική σκέψη», σχολιάζει ο κ. Αντώνης Κατσίλης, καθηγητής Φυσικής στον Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς, για να προσθέσει:
«Στο πρώτο θέμα, οι ερωτήσεις δεν ήταν αμιγώς πολλαπλής επιλογής, χρειάζονταν και κριτική σκέψη, όπως στο Α3 όπου η ‘παγίδα’ έγκειται στο ότι δεν είναι λείο το δάπεδο, οπότε δεν έχει στροφική κίνηση ο αγωγός. Πολλές οι λεπτομέρειες από το σχολικό εγχειρίδιο και για το Α5. Στο θέμα Β, που συνήθως είναι πιο απλό για τα παιδιά, οι θεματοδότες για πρώτη φορά στην ιστορία, συνδύασαν κεφάλαια : φωτο-ηλεκτρικό φαινόμενο και ηλεκτρομαγνητικό πεδίο ενώ δεν έλειψαν και οι δύσκολες πράξεις. Επιπλέον, το Β2 θα μπορούσε να λυθεί και χωρίς το πείραμα 2».
Σε επίρρωση της «δύσκολης» ταυτότητας του σημερινού διαγωνίσματος στη Φυσική, ο κ.Κατσίλης έχει να πει: «Το Β3, υπερπαραγωγή. Πρόκειται για μία άσκηση του βιβλίου, που την έχουν «χαλάσει»– το θέμα έγινε τόσο συνδυαστικό, ώστε τα παιδιά να μπερδεύονται. Αλλά και το Γ, που είναι αναμενόμενο, ήταν πολύ δύσκολο στο ξεκίνημα για ένα μέσο μαθητή, καθώς έπρεπε να συλλέξει πολλές πληροφορίες πριν προχωρήσει στην επίλυσή του. Όσο για το θέμα Δ, έπρεπε να είσαι πάρα πολύ καλά προετοιμασμένος για να το ξεκινήσεις - περιέχει ειδικές περιπτώσεις, χρειάζεται κριτική αντίληψη ενώ περιλαμβάνει περίπου 7 ασκήσεις, όταν τις προηγούμενες χρονιές έφταναν τις 4, το πολύ 5».
Ισχύει η άποψη, που κυκλοφόρησε νωρίτερα, ότι απαιτούνται 4 ώρες για να λυθούν τα σημερινά θέματα; «Η δυσκολία έγκειται και στη μεγάλη έκταση των θεμάτων, και σε μαθηματικούς υπολογισμούς, και σε ασκήσεις που είναι συνδυασμός φαινομένων. Ένας καλός μαθητής μπορεί να εξαντλήσει το τρίωρο και ίσως να μην του φτάσει ο χρόνος», εξηγεί ο ίδιος.
Που οφείλεται η αυξημένη δυσκολία στα θέματα Φυσικής;
Σχετικά με τους πιθανούς λόγους, οι οποίοι συντρέχουν, ώστε σχεδόν κάθε χρόνο να προκύπτει κάποιο πρόβλημα με τα θέματα της Φυσικής, ο κ.Κατσίλης τοποθετείται: «Καταρχάς, στη Φυσική υπάρχει πάντα ένα τέταρτο θέμα, που το ονομάζουμε ‘υπερπαραγωγή’, επειδή περιλαμβάνει 4-5 ασκήσεις κάθε φορά. Φέτος, οι ασκήσεις ήταν 7. Δεν γνωρίζω αν φέτος έπαιξε ρόλο στην Επιτροπή ότι τα παιδιά είχαν πολλές μέρες να προετοιμαστούν – σχεδόν μία εβδομάδα από την ημέρα εξέτασης της Χημείας. Επίσης, πολύ σημαντικό, ότι η Φυσική είναι ένα μάθημα με τεράστιο όγκο ύλης. Είναι το μοναδικό μάθημα, που έχει πάει από πέρσι σε μεταβατικό πρόγραμμα σπουδών με αποτέλεσμα να έχουν προστεθεί πολλά. Μήπως φταίει ότι θέλουν να ‘χωρέσουν’ περισσότερα σε ένα διαγώνισμα; Να σημειωθεί, ακόμη, ότι πρόκειται για μάθημα, που πολλά κεφάλαια δεν συνδυάζονται μεταξύ τους. Επίσης, απαιτείται μαθηματικό υπόβαθρο, το οποίο δεν διαθέτουν πολλά παιδιά. Χρειάζεται κατανόηση των φαινομένων και όχι αποστήθιση.
Θεωρώ ότι έχουμε πολύ μεγάλη έκταση ύλης, η οποία δεν μπορεί να χωρέσει σε ένα διαγώνισμα».
«Εκτός» οι μέτριοι μαθητές
Ποιοι υποψήφιοι θεωρεί ο καθηγητής ότι θα μειονεκτήσουν φέτος; «Με τα σημερινά θέματα, δεν μπορεί να γίνει διαχωρισμός των μέτριων μαθητών. Απευθύνονται σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές και μάλιστα σε όσους έχουν ένα πολύ γερό υπόβαθρο».
«Δεν υπήρχαν καθόλου "βατά θέματα", ώστε να μπορεί να τα διαχειριστεί κι ένας μέσος μαθητής. Το πιθανότερο είναι να δούμε να ανοίγει η ψαλίδα. Δηλαδή, οι καλοί να γίνονται καλύτεροι, οι πιο αδύναμοι το χάνουν εντελώς, οπότε οι μέτριοι "εξαφανίζονται", επειδή δεν θα μπορούσαν να προσεγγίσουν τα θέματα. Ο μαθητής του 13 με 15, θα τεθεί "εκτός", δεν υπήρχαν "εύκολες μονάδες"», συνεχίζει. Συνοψίζοντας, «είναι ένα πολύ δύσκολο διαγώνισμα για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές. Για να μπορέσεις να ανταποκριθείς στο χρόνο και στις απαιτήσεις ενός τέτοιου διαγωνίσματος, απαιτούνται δυνατές βάσεις από τις πολύ μικρές τάξεις», καταλήγει.
Ειδήσεις σήμερα:
Σπαραγμός στην κηδεία της 11χρονης Βασιλικής που δολοφονήθηκε στην Ηλεία - Δείτε βίντεο και φωτογραφίες
Φωτιά σε εργοστάσιο στην Κάτω Κηφισιά: Πώς επιβαρύνει την υγεία μας ο καπνός, τι να προσέχουμε
Ναρκωτικά: Η «χαρτογράφηση» της κοκαΐνης στην Ευρώπη
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα