Συνάντηση Θεοδωρικάκου με τον Συνήγορο του Καταναλωτή για την ακρίβεια
26.06.2024
18:00
Κατά 43% αυξήθηκαν, σε σχέση με το 2023, οι καταγγελίες στην ανεξάρτητη Αρχή - Πρόβλημα η υποστελέχωση της Αρχής
Συνάντηση εργασίας του Υπουργού Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκου με τον Συνήγορο του Καταναλωτή κ. Λευτέρη Ζαγορίτη πραγματοποιήθηκε χθες 25 Ιουνίου 2024 με αντικείμενο τη λειτουργία της αγοράς και την προστασία του καταναλωτή. Σην συνάντηση ήταν παρόντες η αναπληρώτρια συνήγορος Βάσια Μπώλου και ο βοηθός συνήγορος Ευθύμιος Τσίγκας (Φωτογραφία).
Ο Υπουργός Ανάπτυξης ενημερώθηκε για το έργο της Αρχής αλλά και για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Υπηρεσία λόγω της μεγάλης αύξησης των αναφορών σε συνδυασμό με την υποστελέχωσή της. Ο αριθμός των αναφορών που υποβλήθηκαν προς χειρισμό το 2023 στην Ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή”, αλλά και στο υπό την αρμοδιότητά του Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, σημείωσαν για μια ακόμα χρονιά αύξηση 20,39% σε σχέση με το 2022 (από 13.889 αναφορές το 2022 σε 16.721 το 2023). Ήδη το πρώτο πεντάμηνο του 2024 υποβλήθηκαν 43% περισσότερες αναφορές σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Είναι σημαντικό ότι η Αρχή επιτυγχάνει την επίλυση των αναφορών σε ποσοστό σχεδόν 80% (67,70% υπέρ καταναλωτή, 12,08% υπέρ προμηθευτή), γεγονός που επαληθεύει την υψηλή αποτελεσματικότητα των παρεχόμενων διαμεσολαβητικών της υπηρεσιών
Οι εμπορικοί κλάδοι με τις περισσότερες αναφορές είναι ο κλάδος των καταναλωτικών αγαθών (36,2%), ο κλάδος των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών (19,6%) και ο κλάδος ενέργειας και ύδρευσης (17,1%). Τη μεγαλύτερη αύξηση σε αναφορές το 2023 παρουσίασαν οι κλάδοι των καταναλωτικών αγαθών (92,8% -σχεδόν διπλασιασμός), των υπηρεσιών υγείας (80%), οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες και ταχυδρομικές υπηρεσίες (79,6%) και οι υπηρεσίες εκπαίδευσης (53%). Ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Θεοδωρικάκος εξέφρασε την υποστήριξή του προς τον Συνήγορο του Καταναλωτή τόσο σε θεσμικό επίπεδο όσο και από άποψη υποδομών και στελέχωσης ώστε η Αρχήνα μπορέσει να ανταποκριθεί στο πολύ σημαντικό, όπως υπογράμμισε, έργο της.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης ενημερώθηκε για το έργο της Αρχής αλλά και για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Υπηρεσία λόγω της μεγάλης αύξησης των αναφορών σε συνδυασμό με την υποστελέχωσή της. Ο αριθμός των αναφορών που υποβλήθηκαν προς χειρισμό το 2023 στην Ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή”, αλλά και στο υπό την αρμοδιότητά του Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, σημείωσαν για μια ακόμα χρονιά αύξηση 20,39% σε σχέση με το 2022 (από 13.889 αναφορές το 2022 σε 16.721 το 2023). Ήδη το πρώτο πεντάμηνο του 2024 υποβλήθηκαν 43% περισσότερες αναφορές σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Είναι σημαντικό ότι η Αρχή επιτυγχάνει την επίλυση των αναφορών σε ποσοστό σχεδόν 80% (67,70% υπέρ καταναλωτή, 12,08% υπέρ προμηθευτή), γεγονός που επαληθεύει την υψηλή αποτελεσματικότητα των παρεχόμενων διαμεσολαβητικών της υπηρεσιών
Οι εμπορικοί κλάδοι με τις περισσότερες αναφορές είναι ο κλάδος των καταναλωτικών αγαθών (36,2%), ο κλάδος των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών (19,6%) και ο κλάδος ενέργειας και ύδρευσης (17,1%). Τη μεγαλύτερη αύξηση σε αναφορές το 2023 παρουσίασαν οι κλάδοι των καταναλωτικών αγαθών (92,8% -σχεδόν διπλασιασμός), των υπηρεσιών υγείας (80%), οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες και ταχυδρομικές υπηρεσίες (79,6%) και οι υπηρεσίες εκπαίδευσης (53%). Ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Θεοδωρικάκος εξέφρασε την υποστήριξή του προς τον Συνήγορο του Καταναλωτή τόσο σε θεσμικό επίπεδο όσο και από άποψη υποδομών και στελέχωσης ώστε η Αρχήνα μπορέσει να ανταποκριθεί στο πολύ σημαντικό, όπως υπογράμμισε, έργο της.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr