Απαξιώνουν τα πειραματικά σχολεία

Η μετατροπή των ολοήμερων δημοτικών σχολείων σε baby-parking είναι ίσως η μόνη προεκλογική δέσμευση του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς...

Η μετατροπή των ολοήμερων δημοτικών σχολείων σε baby-parking είναι ίσως η μόνη προεκλογική δέσμευση του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, που έγινε πραγματικότητα Και εξηγούν: Όταν ο κ. Καραμανλής είχε επισκεφθεί κάποιο ολοήμερο σχολείο πριν από τις εκλογές διαπίστωσε ότι λειτουργούν ως  χώροι φύλαξης των παιδιών και όχι ως πραγματικοί χώροι μάθησης.

Περίπου 2 χρόνια μετά τα ολοήμερα σχολεία υποβαθμίζονται, όπως διαπιστώνει η ΔΟΕ ,καθώς δε διορίζονται εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, σταμάτησε η χρηματοδότηση από το Γ΄ΚΠΣ, ενώ σε μαρασμό οδηγούνται τα ολοήμερα πειραματικά σχολεία.

Το  υπουργείο Παιδείας έκοψε τα κονδύλια από τα 28 πειραματικά ολοήμερα σχολεία, ενώ  παράλληλα  τροποποίησε το πρόγραμμα ώστε οι μαθητές να κάθονται επί 35 ώρες την εβδομάδα στα θρανία και να γυμνάζονται μόνο δύο ώρες, αλλάζοντας στην ουσία την όλη φιλοσοφία αυτών των σχολείων που σκοπό είχαν μυηθούν από νωρίς οι μαθητές στο θεατρικό παιχνίδι, τη μουσική και το χορό, στο πλαίσιο του σχολικού προγράμματος έως τις 4 και όχι παραμένοντας περισσότερες ώρες στο σχολείο.

Ο πρόεδρος της ΔΟΕ Δημήτρης Μπράτης περιέγραψε με μελανά χρώματα την εικόνα που επικρατεί στα 4000 ολοήμερα σχολεία , λέγοντας ότι το ένα μετά το άλλο κλείνουν ενώ και οι μαθητές προτιμούν να πηγαίνουν σε άλλα σχολεία «Στη Λιβαδειά έκλεισαν και τα 4 ολοήμερα σχολεία ενώ στα ην Ανατολική Αττική γράφτηκαν στην Α΄δημοτικού 7500 μαθητές και αποφοίτησαν 5500», όπως επισημαίνει ο κ. Μπράτης.

Όπως λέει ο πρόεδρος της ΔΟΕ ο υφυπουργός Παιδείας Γιώργος Καλός είχε πει ότι απαιτούνται 45.000 ευρώ για την μετατροπή των δημοτικών σε ολοήμερα , αλλά δεν έχει δοθεί ούτε ένα ευρώ! Αντίθετα μειώθηκε από 9 σε 7 ευρώ η  ωριαία αποζημίωση των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών ενώ δεν έχουν διορισθεί ακόμα 971 εκπαιδευτικοί.
«Πολλοί γονείς παίρνουν τα παιδιά τους από τα ολοήμερα σχολεία» λέει ο κ. Μπράτης, καθώς δεν μπορούν να περιμένουν έως τα Χριστούγεννα , όπου εκτιμάται ότι θα καλυφθούν όλα τα κενά στα σχολεία. Σε ότι αφορά στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων τα κενά είναι παρά πολλά, καθώς , όπως λέει ο πρόεδρος της ΔΟΕ το υπουργείο διορίζει μόνο δασκάλους, με αποτέλεσμα τα μαθήματα της μουσικής , του θεάτρου, ξένων γλωσσών και γενικότερα όλων των μαθημάτων που διδάσκονταν σε αυτά τα σχολεία να μένουν πίσω.

Στην ερώτηση της εκπαιδευτικής ομοσπονδίας για τα χρήματα που δε δίνονται πλέον στα ολοήμερα σχολεία, η απάντηση του υπουργείου Παιδείας περιορίστηκε στο ότι δεν υπάρχουν πλέον κονδύλια από την Ευρωπαική Ενωση για το πρόγραμμα αυτό. Αποστομωτική ήταν και η απάντηση στην ερώτηση γιατί δεν δίνονται χρήματα, από τον κρατικό προυπολογισμό, καθώς  όπως τονίσθηκε από το υπουργείο, πρέπει να περιορισθούν οι δαπάνες…
To ολοήμερο σχολείο λειτουργεί έως τις 4 το απόγευμα και περιλαμβάνει μετά το τέλος του ωρολογίου προγράμματος μεσημβρινή ανάπαυση και γεύμα ενώ αμέσως μετά οι μαθητές μελετούν τα μαθήματά της επόμενης ημέρας και στη συνέχεια διδάσκονται γνωστικά αντικείμενα όπως θεατρική αγωγή, ξένες γλώσσες , παραδοσιακοί χοροί, πληροφορική, αισθητική και μουσικοκινητική αγωγή.

Όπως επισημαίνει ο κ. Μπράτης η απουσία όλων αυτών των μαθημάτων μετατρέπει τα σχολεία σε χώρους φύλαξης των μαθητών , με αποτέλεσμα οι γονείς να μετεγγράφουν σε άλλα σχολεία τα παιδιά τους ενώ παλαιότερα τα έφερναν στα ολοήμερα ακόμα και από ιδιωτικά σχολεία.

Κορυφή του παγόβουνου στη συνειδητή όπως χαρακτηρίζεται υποβάθμιση των ολοήμερων σχολείων είναι ο μαρασμός των 28 πειραματικών ολοήμερων σχολείων στα οποία η φοίτηση πέρα του ωρολογίου προγράμματος είναι υποχρεωτική, ενώ στα υπόλοιπα ολοήμερα , οι μαθητές παρέμεναν αν το επιθυμούσαν οι γονείς. 

Όπως λέει στο «Θέμα» ο διευθυντής του 138ου σχολείου που συστεγάζεται με το 76ο στα Πετράλωνα Χριστόφας Μαιστρέλλης το σχολείο λειτουργεί από το 1999 και το στήριξαν από την αρχή γονείς και εκπαιδευτικοί. Ωστόσο με πρόσφατη υπουργική απόφαση , η οποία όπως σημειώνεται δεν έλαβε υπόψη της ούτε την πρόταση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου , το πρόγραμμα μεταβάλλεται και το μοναδικό γνωστικό αντικείμενο που θα διατηρηθεί είναι το μάθημα της Πληροφορικής, σε όλες τις τάξεις δύο ώρες εβδομαδιαίως. Η πλήρης ανατροπή του αναλυτικού προγράμματος περιλαμβάνει κατάργηση της θεατρικής Αγωγής, της μουσικοκινητικής αγωγής  , της τοπικής ιστορίας, της λαϊκής παράδοσης και άλλων γνωστικών αντικειμένων που είναι απαραίτητα για την καλλιέργεια και την πολύπλευρη ανάπτυξη των μαθητών. Όπως επισημαίνει ο διευθυντής του σχολείου καταργείται η διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας ενώ δεν υιοθετήθηκε πρόταση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τη συνέχιση λειτουργίας των σχολείων αυτών .

Όπως λέει στο «Θέμα» ο μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «ο Παρθενώνας» Φίλιππος  Κέγκος «το νέο πρόγραμμα που προτείνει το υπουργείο θεωρούμε ότι ανατρέπει την έως τώρα λειτουργία του πειραματικού σχολείου, η οποία έχει κριθεί από όλους ως θετική και θα δημιουργήσει ένα σχολείο στο οποίο ενισχύεται ο ακαδημαϊκός χαρακτήρας και δεν προωθείται  η δημιουργική αναζήτηση  των μαθητών».  Σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος τονίζει «το πρόγραμμα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με βάση το οποίο λειτουργούσαν τα σχολεία αυτά έληξε την προηγούμενη χρονιά . Το υπουργείο προσπαθεί να βρει έναν τρόπο με τον οποίο τυπικά δεν θα καταργεί, αλλά ουσιαστικά θα αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας τους». 

Σε επιστολή τους προς την υπουργό Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Πειραματικού Ολοήμερου σχολείου Αιγάλεω του 5ου Πειραματικού στο Γαλάτσι του 76ου και του 50ου Αθήνας ζητούν την επαναφορά του προγράμματος που ίσχυε τα προηγούμενα 6 χρόνια όσον αφορά στα επιπλέον γνωστικά αντικείμενα , τη δεύτερη ξένη γλώσσα, τη σίτιση των μαθητών και τη δυνατότητα αποχώρησης των μαθητών της Α΄ και Β΄ δημοτικού στις 4 το απόγευμα.

Επίσης οι γονείς ζητούν τη υιοθέτηση πρότασης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, όσον αφορά στην μελέτη-προετοιμασία των  ώστε να είναι άρρηκτα  δεμένη με τη διδασκαλία των μαθημάτων, διαδικασία που, όπως τονίζουν εφαρμόζεται σε κάποια από τα 28  Πειραματικά σχολεία και έχει αποδώσει καρπούς. Οι γονείς ζητούνε επίσης τη θεσμοθέτηση θέσης τραπεζοκόμου και την εξασφάλιση χρηματοδότησης για την κάλυψη των αυξημένων λειτουργικών αναγκών, όπως καθαρίστριας για τον ενδιάμεσο καθαρισμό του σχολείου.  
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr